Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koorts, niet ziek

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 30 Jul 2014 22:24

Koorts, niet ziek

N. heeft sinds afgelopen nacht flinke koorts. Haar normale temperatuur is altijd rond de 36,5 graden. Nu heeft ze 39,1 graden, voor haar doen dus een aardige verhoging. Ze voelt uiteraard bloedheet aan. Ze is niet verkouden/grieperig en heeft geen vlekjes of iets dergelijks. Ze oogt niet ziek, vanmiddag hooguit wat hangerig toen ze voor de tv zat. Maar toen we buiten waren ging het weer prima.

Een paar dagen geleden is ze echter wel ontzettend vaak geprikt door muggen. Haar rug leek net een slagveld. Ze krijgt grote schijven rondom de plekjes, ze is daar denk wat gevoelig voor. De muggenbulten trekken nu weg, zijn nu 'korstjes' geworden en de jeuk is ook weg. Zou die koorts toch nog hiermee te maken kunnen hebben? Wel een beetje laat lijkt mij, ze is afgelopen vrijdag en zaterdag zo erg geprikt, daarna geen nieuwe muggenbulten meer bijgekomen. Maar ik zou anders echt niet weten waar die koorts nou ineens vandaan komt...
<<

Anoniem127

Bericht 30 Jul 2014 22:28

Re: Koorts, niet ziek

Het lijkt me haast dat het niets meer met die muggenbulten te maken heeft.

Er is sowieso een kinderziekte (vijfde? zesde?) die begint met koorts en volgens mij is dat wel bij meer virussen zo. Hier hebben alle kinderen ook wel eens koorts gehad voor een dagje of wat langer zonder dat er verder wat aan de hand leek te zijn.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 30 Jul 2014 22:35

Re: Koorts, niet ziek

Nooit koorts gehad bij tanden of kiezen, of heeft ze die allemaal al?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem171

Bericht 30 Jul 2014 22:40

Re: Koorts, niet ziek

Mijn dochtertje had vrijdag 40,6 graden koorts maar verder geen pijn of klachten (wel hangerig van de koorts). Zaterdagochtend spuugde ze de hele ontbijttafel onder en kreeg zij diarree. Nog steedsis ze niet helemaal opgeknapt.
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jul 2014 22:55

Re: Koorts, niet ziek

Het lijkt me ook niet dat het door de muggen komt.

Kennelijk zit er iets niet lekker in haar lijf, haar lichaam is nu bezig dat er uit te krijgen. Ik zou daarom (nu in dit geval) geen PCM geven.
<<

anoniem196

Bericht 31 Jul 2014 06:23

Re: Koorts, niet ziek

E. heeft het ook wel eens gehad. Een paar dagen achter elkaar.
Later bleek dan dat ze een stukje gegroeid was.

Heeft ze goed geslapen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 31 Jul 2014 09:25

Re: Koorts, niet ziek

Ze heeft redelijk geslapen, waarschijnlijk omdat ik bij haar lag. De temperatuur is iets gezakt voel ik al aan (nog niet gemeten). Heb vannacht de kamer waar ze slaapt even goed laten afkoelen. Ze heeft wel flink liggen ijlen, ze kwam met de raarste verhalen vannacht.

Voor wie het vroeg: alle tanden en kiezen heeft ze al een tijd. Daar zal het niet van zijn. De vijfde en zesde ziekte heeft ze beiden al eens gehad geloof ik. De ene begint met koorts, de ander begint met vlekjes. Ik dacht dat ze deze ziekte ook maar een keer kunnen krijgen?

Maargoed, ze voelt zich ietsje beter gelukkig. Bedankt voor de reacties in ieder geval!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 31 Jul 2014 10:58

Re: Koorts, niet ziek

Mijn zoon heeft bijna elke week boven de 40 graden koorts en erg ijlen. Vraag me ook weleens af wat het is, want verder heeft hij ook nergens last van.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jul 2014 20:16

Re: Koorts, niet ziek

Annemie, elke week lijkt me wel vaak, heb je het al eens aangekaart bij een arts?
Parisienne, vooral Femke heeft vaak alleen koorts gehad. Heb haar regelmatig op moeten halen op het kdv met koorts terwijl er niks aan de hand was verder. ze had vaak een hoogtepunt waarbij ze echt even slap was en alleen bij me wou zijn, maar verder was ze lekker aan het spelen en actief.
December 2009
juli 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers