Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen?

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 29 Jul 2014 19:01

Wat zou jij doen?

Er is wéér iets waar ik nu over twijfel. Ik werk in het onderwijs in een regio die erg krimpt. Onze school wordt ook kleiner dus de kans dat ik daar een keer weg moet is gewoon erg aanwezig. Ik word dan niet ontslagen maar word op een andere school binnen de regio van de stichting geplaatst. Een tijd terug hebben zij mij verteld dat de mogelijkheid er is om mij te laten detacheren naar een andere stichting. Dan zou ik naar de stichting willen in mijn woonplaats. Deze regio krimpt nog niet en er zijn erg veel scholen binnen de stichting. Maar, als ik dit nu in gang ga zetten dan gaat dit waarschijnlijk in het schooljaar 2015/2016 in. Als wij vanaf november (hou nog even een slag om de arm kan ook januari zijn) voor een kindje willen gaan is de kans aanwezig dat ik dus dan zwanger ben. Is dit nou wel verstandig? Ik wil eigenlijk niet meer wachten. Ze hebben mij toen gezegd dat zij mij hoe dan ook niet kunnen ontslaan. De nieuwe stichting kan naar een jaar zeggen dat ze mij geen contract willen aanbieden en dan zou ik terug moeten naar de andere stichting. Zou een zwangerschap daar niet heel erg negatief in mee werken?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem125

Bericht 29 Jul 2014 19:41

Re: Wat zou jij doen?

Denk het niet hoor, Isolt. In het onderwijs werken veel vrouwen en veel van hen hebben een kinderwens. Jij gaat over 3 maanden trouwen, denk niet dat er iemand van opkijkt als jij op een bepaald moment zwanger raakt. Denk ook niet dat het zo negatief wordt opgepakt. Zeker niet in het onderwijs, daar zijn ze echt wel wat gewend met al die jonge vrouwen.
<<

Anoniem148

Bericht 30 Jul 2014 12:58

Re: Wat zou jij doen?

Ik denk dat het nadelig werkt want dan moet de nieuwe stichting voor vervanging gaan zorgen enz. Ik heb zelf in het onderwijs gewerkt waar een enorme krimp is. Ik moest er ook uit en ze zoeken op Den duur gewoon naar een reden. Wie zegt dat je na dat jaar terug mag als het niet werkt? Heb je het zwart op wit?
Ik zou blijven waar je nu zit, je hebt nu werk met een vorm van routine. Nieuwe werkplek is veel opnieuw leren en daar kan veel tijd in zitten. Heb je dan genoeg tijd om rust te nemen? Je neemt je werk toch mee naar huis.
Moet je nu ver rijden naar je werk?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Jul 2014 15:25

Re: Wat zou jij doen?

Ik zou je eigen wensen voorop stellen en dat volgen. Je hoeft niet alles voor te kauwen en ze kunnen vast wel een paar optelsommen maken aan de hand van de levensfase waarin jij je bevindt.
L2014 & H2017
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 30 Jul 2014 15:49

Re: Wat zou jij doen?

Dandelion schreef:Ik denk dat het nadelig werkt want dan moet de nieuwe stichting voor vervanging gaan zorgen enz. Ik heb zelf in het onderwijs gewerkt waar een enorme krimp is. Ik moest er ook uit en ze zoeken op Den duur gewoon naar een reden. Wie zegt dat je na dat jaar terug mag als het niet werkt? Heb je het zwart op wit?
Ik zou blijven waar je nu zit, je hebt nu werk met een vorm van routine. Nieuwe werkplek is veel opnieuw leren en daar kan veel tijd in zitten. Heb je dan genoeg tijd om rust te nemen? Je neemt je werk toch mee naar huis.
Moet je nu ver rijden naar je werk?


Ja, dat komt zwart op wit in het contract te staan. Een tijd terug hebben wij allemaal een gesprek gehad met een adviseur van de stichting. Hij heeft ook verstand van de juridische kant. Daarom wil ik geen ontslag nemen bij mijn huidige organisatie maar laten detacheren.
Ik ben van deur tot deur nu ruim een uur onderweg. Dan zou het hoogstens een half uur zijn.
Maar om te blijven zitten waar ik zit is elk jaar maar weer afwachten. De kans dat ik binnen die stichting naar een andere school moet is ook aanwezig. Alleen daar ben ik al 8 jaar in dienst en dat zou voor mij geen reden zijn om de kinderwens nog langer te laten.

Ik heb meer kennissen in het onderwijs en die zeggen allemaal wat Zure mat ook zegt. Maar ja, stel dat dit bij mij niet zo is.
10-08-2017 ♥
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2014 13:25

Re: Wat zou jij doen?

Ik heb sinds vorig jaar een vaste aanstelling voor 2 dagen. Deze heb ik gekregen tijdens mijn zwangerschap. Omdat ik hier zo verbaasd over was heb ik ze wel gevraagd of ze op de hoogte waren van mijn zwangerschap. Dat waren ze en dat was totaal geen probleem. Verder sluit ik me aan bij Zure Mat.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers