Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zijn lekkere recepten met avocado?

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 19 Jul 2014 16:24

Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Ik heb nog nooit iets gemaakt met avocado en wil er komende week graag iets mee maken. Ben benieuwd naar jullie recepten!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem156

Bericht 19 Jul 2014 16:56

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Je kunt zoveel met avocado!
Smoothie met avocado, aardbei en ananas
Geroosterd brood met avocado en een gekookt eitje
Geroosterd brood met avocado en gerookte zalm
Salade met zoete aardappel,avocado en gerookte kip
Salade met quinoa, zeekraal, avocado en surimi.

Dit is wat ik regelmatig maak, maar je kunt het ook door een pasta doen natuurlijk. Je kunt er zelfs chocolademousse mee maken :)
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 19 Jul 2014 17:21

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

http://www.24kitchen.nl/recepten/grieks ... astasalade
http://www.24kitchen.nl/recepten/pastas ... ado-en-kip

Deze twee vind ik erg lekker! Als ik die tweede maak, bak ik de kip altijd, koken van kip vind ik niet zo'n succes.
03/2019
11/2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Jul 2014 18:02

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Ik vind het toch het lekkerst om er guacamole van te maken. Een simpele versie maak je met een uitgeperst teentje knoflook, zout, citroensap ( kan ook uit zo'n flesje) en iets van pit, chilivlokken bijvoorbeeld ( of bij gebrek daaraan wat sambal of een klein beetje cayennepeper peper bijvoorbeeld).

Dat eten wij bij tortilla chips, nachos uit de oven ( met geruld gehakt met komijn, weer iets van pit en knoflook, kleine stukjes tomaat, rode ui, mais en paprika, geraspte kaas er over en dat even laten smelten in de oven), wraps, quessedilla's, of een broodje besmeren met guacamole en daarop gebakken stukjes kip, rode ui en sla.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 19 Jul 2014 18:55

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Een bagel met roomkaas (Philadelphia kruiden bijvoorbeeld), avocado in plakjes en zongedroogde tomaatjes in kleine stukjes.. heerlijk! (ook lekker op een ander broodje)
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 19 Jul 2014 21:12

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Couscous met avocado, gerookte kip en limoenmayonaise (mayonaise aangemaakt met het sap van een limoen).
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 20 Jul 2014 19:25

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Bedankt allemaal, hier kan ik wat mee. Ik ga voor een salade
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem286

Bericht 20 Jul 2014 22:46

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Wat een lekkere salade is:
Dungesneden groene paprika
3 tomaten in blokjes
1 of 2 avocado in blokjes
1 mango in blokjes
1 rode ui in ringen
Dat allemaal door elkaar, 1 citroen over uitknijpen en dan een scheut zoete chilisaus (ja echt) erbij en een beetje geraspte kokos erover. Heerlijk frisse salade, ook lekker bij de bbq
<<

Anoniem97

Bericht 31 Jul 2014 11:25

Re: Wat zijn lekkere recepten met avocado?

Ik heb net voor t eerst avocado gegeten, op brood met kaas en tomaat en een beetje peper erover, erg lekker :)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers