Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Wie wordt de winnares van de vierde ronde?

Banaan- amandelmelk smoothie van Poubelle
1
2%
Aardbeien- basilicum smoothie van Pompoen
5
9%
Advocado- sinaasappel- banaan smoothie van Jans
19
35%
WK-smoothie van Char
1
2%
Watermeloen-munt smoothie van Jente
13
24%
Kiwi-mango-perzik smoothie van Zonneschijn
7
13%
Banaan-appel-peer smoothie van Bloemetjesgordijn
8
15%
 
Aantal stemmen : 54
<<

Burgemeester Jasmijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 20 Mei 2014 17:52

Bericht 22 Jul 2014 14:15

Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Het was alweer de vierde ronde van de Zeg Maar Yes Keukenprinseswedstrijd met als thema 'smoothies'. Er hebben zeven forumsters voor ons in de keuken gestaan om een lekkere smoothie te verzinnen en te maken. Ze zien er allemaal heerlijk uit. Poubelle, Pompoen, Jans, Char, Jente, Zonneschijn en Bloemetjesgordijn heel erg bedankt voor jullie smakelijke inzendingen!

Dan wordt het nu tijd om te gaan stemmen! Wie van de volgende zeven inzendingen mag met de titel ZMY-keukenprinses van de vierde ronde naar huis?

Stemmen kan tot en met 30 juli 23:59 uur. Op 31 juli zal de winnares van deze ronde bekend gemaakt worden!

***************************************************************************************************************************************************
Banaan- amandel smoothie van Poubelle:
Ik heb een heel simpel maar ontzettend lekker recept. Ik weet niet of het telt als smoothie maar ik gok het erop ;)

Stop een banaan in stukjes gesneden voor minstens 2 uur in de vriezer.
Stop de banaan met wat (amandel)melk, anderhalve eetlepel (rauwe) cacaopoeder en een eetlepel pindakaas (of meer, net wat je lekker vindt) in de blender.
Pureer tot het een glad mengsel is. Vind je het te dik? Doe er dan nog wat extra melk bij.
Enjoy!

***************************************************************************************************************************************************Aardbeien-basilicum smoothie van Pompoen:
Nou, hier is ie dan, heel simpel, geen idee of het recept al ergens bestaat want ik heb zelf bedacht wat ik er in wilde doen. Eigenlijk had ik er nog peper in willen doen of een stukje rode peper. Misschien dat ik dat nog ga proberen en het dan aanpas.

Afbeelding

***************************************************************************************************************************************************
Advocado-sinaasappel-banaan smoothie van Jans:
Deze smoothie drinken wij graag thuis:

Afbeelding


- 2 sinaasappels
- halve citroen
- halve avocado
- een rijpe banaan
- wat diepvries frambozen
- een paar grote lepels volvette yoghurt
- 2 flinke scheuten room

Alles bij elkaar in de blender

Afbeelding


Even mixen

Afbeelding



En klaar!

Afbeelding


We drinken deze smoothie meestal als ontbijt. Hij zit bomvol gezonde vetten, dus de eerste paar uur zal je geen trek meer hebben.

Je kan er eventueel ook wat (geweekte) havermout of boekweit aan toevoegen, als je er graag granen in wilt hebben.
Ipv de frambozen kan je ook diepvries mango er in doen. Ook lekker!

***************************************************************************************************************************************************WK- smoothie van Char:
Ik bedacht natuurlijk weer te laat om foto's te maken, dus helaas geen 'work in progress' foto's. En deze foto toont misschien ook niet zo mooi vanwege de blauwe beker. Maar de smoothie zelf was heerlijk!
*edit: gezien de kleur doop ik 'm voor vandaag om tot wk-smoothie*

Recept:
Twee wilde perziken geschild en in stukjes
Een rijpe nectarine geschild en in stukjes
Handje diepvriesaardbeien
Scheutje water (kan ook yoghurt of melk zijn)

Even de staafmixer erop en zie hier het resultaat:
Afbeelding

***************************************************************************************************************************************************
Watermeloen-munt smoothie van Jente

Je hebt nodig voor 2 glazen:
- kwart watermeloen
- handje muntblaadjes
- 3 flinke eetlepels turkse/griekse yoghurt
- een paar ijsblokjes
- studentikoze bierglazen en vrolijke rietjes :thumbup:

Doe de watermeloen, munt en yoghurt in een blender en mix. Vul je glazen met ijsblokjes. Giet je smoothie in de glazen, decoreer met een vrolijk rietje en eventueel nog een muntblaadje. Klaar! :popcorn:

Afbeelding
***************************************************************************************************************************************************Kiwi-mango-perzik smoothie van Zonneschijn:
Benodigdheden;
Kiwi
Mango
Perzik
Yoghurt
Blender

Afbeelding

Alles in stukjes snijden en met een scheut yoghurt in de blender

Afbeelding

En klaar, heerlijk frisse smoothie!

Afbeelding
***************************************************************************************************************************************************
Banaan-appel-peer smoothie van Bloemetjesgordijn:
Benodigdheden:

Blender/Staafmixer
Kan
1 banaan
1 appel
1 peer
vanilleyoghurt
brinta
honing
kaneel

Doe het fruit en wat vanilleyoghurt bij elkaar in de kan en mix dit door elkaar. Voeg een scheut honing en brinta toe en mix dit er doorheen. Giet het in een glas/beker en werk af met wat kaneel.
De kaneel heb ik na de foto er doorheen geroerd :)

Afbeelding

******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 22 Jul 2014 14:20

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Oeeee wat lekker! Ik ga ze deze week allemaal eens proberen te maken :ja:
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 22 Jul 2014 15:02

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Ik heb gestemd, uiteraard niet op mezelf :wink:
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jul 2014 17:46

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Ik heb gestemd!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 25 Jul 2014 12:44

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Ook ik heb netjes op een ander mijn stem uitgebracht :)
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 25 Jul 2014 16:10

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Veel smoothies gaan gelijk op qua telling. Heb jij jouw keuze al gemaakt? Jullie hebben nog iets minder dan een week om je stem uit te brengen.
<<

Burgemeester Jasmijn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 20 Mei 2014 17:52

Bericht 28 Jul 2014 19:30

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Meiden,

Vergeten jullie niet om te stemmen? Je hebt nog maar een paar dagen de tijd!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Jul 2014 08:26

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Ik kan bij de smoothie van Jente alleen maar denken dat dat toch NOOIT door dat rietje past?! :D :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 30 Jul 2014 17:49

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Haha Zora! De ijsblokjes niet, maar die zijn alleen voor t afkoelen. De rest paste er prima door :thumbup:
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 30 Jul 2014 18:31

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Nog maar 39 mensen hebben er gestemd. Dat zijn er niet zoveel!
Laat je stem nog even horen, want de poll zal vanaf morgen gesloten zijn. Dan maken we de winnares van deze wedstrijd bekend.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 31 Jul 2014 07:18

Re: Poll Zeg maar Yes Keukenprinseswedstrijd ronde 4

Ik hebmijn stem aan jans gegeven
A.K.A Slaatje

]

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers