Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taarten topic

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Jul 2014 21:04

Re: Taarten topic

Ja hoor, dat kan, ganache wordt heel vaak gebruikt ipv botercreme! Je schijnt er super strak mee te kunnen afsmeren.

Als je de naked cake gaat stapelen, let er op dat je hem SUPER goed studt, dus echt met dowels, stevige kartons enz. Want door het missen van de marsepein/fondant, mist de taart gewoon een hele hoop stevigheid.
Verder natuurlijk zorgen voor mooie biscuits en ik zou de vulling er tussen doen met een spuitzak, das wat netter dan het er gewoon tussen 'kwakken'.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 30 Jul 2014 21:59

Re: Taarten topic

Thanks voor de tips,
Ik weet nog niet of ik een naked cake ga maken, maar ik ben alvast een beetje aan het brainstormen voor een taart voor mijn eigen vejaardag. Ik vier het 22 augustus, dus het kan nog best warm zijn.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Jul 2014 22:43

Re: Taarten topic

Ik smeer sinds kort niet meer af met botercreme, maar alleen nog met ganache. Ik krijg de taarten veel strakker en ik vind het met dit warme weer zeker heel veel schelen. Ganache blijft ook buiten de koelkast hard, dus is veel steviger dan botercreme. Mocht je 't gaan doen, de ganache moet je dan voor het bekleden een beetje nat maken. Gewoon even je handen onder de kraan en dan dit uitsmeren over de taart.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jul 2014 07:41

Re: Taarten topic

Rebecca schreef:Ik smeer sinds kort niet meer af met botercreme, maar alleen nog met ganache. Ik krijg de taarten veel strakker en ik vind het met dit warme weer zeker heel veel schelen. Ganache blijft ook buiten de koelkast hard, dus is veel steviger dan botercreme. Mocht je 't gaan doen, de ganache moet je dan voor het bekleden een beetje nat maken. Gewoon even je handen onder de kraan en dan dit uitsmeren over de taart.


welk recept gebruik je voor de ganache? Ik heb nog nooit met ganache gewerkt en wil het weleens proberen. Giet je dit dan over de taart of moet je het wel echt erop smeren met een paletmes?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 11:51

Re: Taarten topic

Highway schreef:
Rebecca schreef:Ik smeer sinds kort niet meer af met botercreme, maar alleen nog met ganache. Ik krijg de taarten veel strakker en ik vind het met dit warme weer zeker heel veel schelen. Ganache blijft ook buiten de koelkast hard, dus is veel steviger dan botercreme. Mocht je 't gaan doen, de ganache moet je dan voor het bekleden een beetje nat maken. Gewoon even je handen onder de kraan en dan dit uitsmeren over de taart.


welk recept gebruik je voor de ganache? Ik heb nog nooit met ganache gewerkt en wil het weleens proberen. Giet je dit dan over de taart of moet je het wel echt erop smeren met een paletmes?



deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=qFtm8q4m4Bk
deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=OgrXxYLm0Sk
en deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=imfDvvSZn5I
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Jul 2014 12:08

Re: Taarten topic

Ik gebruik witte chocolade. Ik doe dan 1 deel slagroom op 3 delen chocola (bij pure en melk chocola is de verhouding anders, maar die weet ik niet precies). De chocola in stukjes breken en in een kom doen. De slagroom verwarmen in een pannetje. Als de slagroom warm is deze over de chocola gieten en dan even met de kom schudden, zodat de chocolade goed onder de ganache staat. 5 minuten laten staan, dan een minuutje in de magnetron. Goed roeren tot alle stukjes weg zijn. Dan tot de volgende dag in de koelkast zetten. Het is handig om de ganache over meerdere bakjes te verdelen.
Wanneer je de ganache gaat gebruiken, moet je die weer zachter maken door het in de magnetron te zetten. Laag wattage, steeds voor korte tijd, denk aan 10/15 seconden. Goed doorroeren en even laten staan voor je het eventueel weer in de magnetron doet. Uiteindelijk krijg je dezelfde zachtheid als botercreme en kun je afsmeren. Wel snel werken, ganache wordt sneller hard dan botercreme.
Ik smeer het echt af, net als bij botercreme. Ik smeer dik af en gebruik dan een driehoekige liniaal om af te schrapen en de zijkanten mooi recht te krijgen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem70

Bericht 31 Jul 2014 17:23

Re: Taarten topic

Ik ben een baksel aan het maken als een onervaren iemand haha..

Een hele cake moet ongeveer een uur bakken moet een halve dan een half uur op dezelfde temperatuur?
(Ik heb 2 helften nodig maar door midden snijden lukt mij nooit goed).
Ik gebruik een grote ronde springvorm.

Ik ga hem vullen met bananen kwark van mona en versieren met marsepein. Heb alleen maar 1 kleur marsepein ( licht roze) omdat die in de aanbieding was en smarties en wat versiersels.
Glad eromheen ga ik hem nooit krijgen daar heb ik het gerei niet voor dus maak wel iets van figuurtjes ofzo.
Ik wilde niet heel veel aanschaffen voor deze ene keer.

Zal dat smaken ? Heb echt geen idee namelijk. Is maar gewoon een taartje voor thuis.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2014 20:46

Re: Taarten topic

Heb je cake, of biscuit?

Want een cake ook nog vullen en bekleden met marsepein is echt heeeeeeeeeel zwaar en machtig.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Aug 2014 13:37

Re: Taarten topic

Een vraagje voor de taartenbakkers. Hoelang is een taart houdbaar en hoe moet je die bewaren? Degene die de taart voor F zijn tweede verjaardag heeft gemaakt laat nu net weten dat de taart af is. De verjaardag is zondag.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Aug 2014 13:54

Re: Taarten topic

Bloemetjesgordijn schreef:Een vraagje voor de taartenbakkers. Hoelang is een taart houdbaar en hoe moet je die bewaren? Degene die de taart voor F zijn tweede verjaardag heeft gemaakt laat nu net weten dat de taart af is. De verjaardag is zondag.


Dat kan prima hoor!
Taarten zijn een dag of 3-4 zeker wel goed.
Ligt natuurlijk ook aan de vulling (wel of geen room) en de manier waarop het bewaard wordt (goed in de koelkast bij roomvulling enz).
Ik doe het ook wel eens, als ik een drukke dag heb ofzo, maak ik donderdags wel eens de taart voor zaterdag.
Ik bak hem dan wel die donderdag ook, terwijl ik normaal het biscuit een dag van te voren bak.
Zoals nu: gisteren gebakken, vandaag gevuld en bekleed en de taart is voor morgen.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Aug 2014 13:57

Re: Taarten topic

Oke bedankt. Dan ga ik `m morgen ophalen en plek maken in de koelkast :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Aug 2014 16:09

Re: Taarten topic

Ik had ook weer twee taartjes op de planning dit weekend

Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Aug 2014 16:28

Re: Taarten topic

Wat zijn jou taarten toch altijd prachtig Lejow!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Aug 2014 08:38

Re: Taarten topic

Dank je wel!
<<

Anoniem181

Bericht 14 Aug 2014 10:56

Re: Taarten topic

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 14:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Aug 2014 16:14

Re: Taarten topic

Nee, tinkerbell is een heks..Niet te boetseren en niet te puzzelen.
Ze heeft zo'n uitgesproken gezichtje, dat als je der ook maar ieeeeeeeeeets scheef maakt of een mm er naast zit, dat het gewoon een of ander lelijk slank wijf met vleugels is :palm: :palm:

Dus of ik zou plastic poppetjes bestellen, of een printje..
Helaas is mijn inkt op, anders had ik het voor je kunnen doen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Aug 2014 19:35

Re: Taarten topic

Hoe maken jullie een bol taartje?
Ik wil voor mijn dochter gaat verjaardag de buma taart maken die pip laats ook gemaakt heeft.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Aug 2014 19:55

Re: Taarten topic

Jezzie schreef:Hoe maken jullie een bol taartje?
Ik wil voor mijn dochter gaat verjaardag de buma taart maken die pip laats ook gemaakt heeft.



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30081467/

Hier in!! varierend van 5 tot 20 cm
<<

Anoniem181

Bericht 14 Aug 2014 19:59

Re: Taarten topic

Lejow schreef:Nee, tinkerbell is een heks..Niet te boetseren en niet te puzzelen.
Ze heeft zo'n uitgesproken gezichtje, dat als je der ook maar ieeeeeeeeeets scheef maakt of een mm er naast zit, dat het gewoon een of ander lelijk slank wijf met vleugels is :palm: :palm:

Dus of ik zou plastic poppetjes bestellen, of een printje..
Helaas is mijn inkt op, anders had ik het voor je kunnen doen.


Oké tnx! Dan ga ik op zoek naar poppetjes of toch een leuk printje.

Tinkerbel is een heks en Dora een trol, goed om te weten :laughcry: :thumbup:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Aug 2014 20:49

Re: Taarten topic

Je zou ze samen op 1 taart moeten zetten :omg:
<<

Anoniem99

Bericht 14 Aug 2014 20:52

Re: Taarten topic

Hoiii, ik breek even in.

Kennen jullie ook (bruids)taartenmakers in het Noorden van het land die niet € 4,75 p.p vragen? Ik vind dit echt veel te veel geld, dus ik ben op zoek naar iemand die het wat goedkoper aanbied. :)
<<

Anoniem122

Bericht 14 Aug 2014 20:57

Re: Taarten topic

Lejow schreef:Nee, tinkerbell is een heks..Niet te boetseren en niet te puzzelen.
Ze heeft zo'n uitgesproken gezichtje, dat als je der ook maar ieeeeeeeeeets scheef maakt of een mm er naast zit, dat het gewoon een of ander lelijk slank wijf met vleugels is :palm: :palm:

Dus of ik zou plastic poppetjes bestellen, of een printje..
Helaas is mijn inkt op, anders had ik het voor je kunnen doen.



Was toch nieuwsgierig en ben gaan googlen op Tinkerbell taarten.. En je komt idd de meest rare creaties tegen :P
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 14 Aug 2014 21:12

Re: Taarten topic

Sienna, de enige die ik ken in 't noorden is Almies bakery, maakt geweldig mooie taarten, maar dus wel voor de prijs die jij noemt. Wat je zou kunnen doen is een berichtje plaatsen ik 't deleukstetaarten forum, daar zitten vast ook hobbybaksters uit die regio die je voor een leuk prijsje verder kunnen helpen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 14 Aug 2014 21:13

Re: Taarten topic

Waaatt 4,75!?!?
Ik ken helaas niemand in die regio..

Ik heb me toevallig pas verdiept in het afsmeren met ganache, de eerst volgende taart voor eigen gebruik ga ik het uitproberen.

Alex: ik zou ook een foto doen, Femke wil graag een Paw Patrol taart, die ga ik ook echt niet allemaal boetseren.

Jezzie: ik heb idd de blandaschaal van de Ikea gebruikt.

Houdbaarheid: een taart kan prima 3 dagen bewaard worden, maar ik zou zelf geen taart 2 dagen van te voren al "afleveren" ik vind dat de taart bij de klant nog minstens 2 dagen goed moet zijn.
Zaterdagmiddag komt iemand een taart ophalen. De bloemen heb ik van de week al geboetseerd en het fondant gekleurd. biscuit en botercreme maak ik morgen, rest waar slagroom in verwerkt zit maak ik zaterdag omdat de taart zondag pas geconsumeerd wordt.
December 2009
juli 2012
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Aug 2014 21:15

Re: Taarten topic

Lejow schreef:
Jezzie schreef:Hoe maken jullie een bol taartje?
Ik wil voor mijn dochter gaat verjaardag de buma taart maken die pip laats ook gemaakt heeft.



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30081467/

Hier in!! varierend van 5 tot 20 cm


En die kan in de oven?
Of die je eerst biscuit maken en dan in de kom?
We gaan volgende week toch naar ikea voor dochter haar verjaardagscadeau dus kan ik meteen een mee nemen :)
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers