Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Jul 2014 15:46

Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Bij het nakijken van mijn loonstrook ontdek ik zojuist dat ik in FWG 35 sta in plaats van 40 wat in mijn contract staat. Ik weet dat het grotendeels aan mijzelf te wijten is, dat ik dit niet eerder heb gezien.
Heeft iemand enig idee of ik nog recht heb op het loon dat ik te weinig gekregen heb?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 30 Jul 2014 15:47

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Hoe lang heb je al verkeerd loon gehad dan? Ik denk dat je er nog wel recht op heb, maar ik zou het gewoon even overleggen met de salarisadministratie.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Jul 2014 15:50

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Jente schreef:Hoe lang heb je al verkeerd loon gehad dan? Ik denk dat je er nog wel recht op heb, maar ik zou het gewoon even overleggen met de salarisadministratie.

Vanaf 2011
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 30 Jul 2014 15:53

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Je kan tot 5 jr. terug loon vorderen, dus je hebt er idd nog recht op. Zou eerst gewoon het gesprek aangaan en kijken hoe je werkgever reageert. Loopt dat echt vast, dan kan je juridische stappen nemen.
03/2019
11/2020
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 30 Jul 2014 16:03

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Funk schreef:
Jente schreef:Hoe lang heb je al verkeerd loon gehad dan? Ik denk dat je er nog wel recht op heb, maar ik zou het gewoon even overleggen met de salarisadministratie.

Vanaf 2011

Oei, dan vind ik het ook wel erg slordig van jou. Maar als t juridisch kan, kun je t natuurlijk gewoon proberen.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Jul 2014 16:12

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Jente schreef:
Funk schreef:
Jente schreef:Hoe lang heb je al verkeerd loon gehad dan? Ik denk dat je er nog wel recht op heb, maar ik zou het gewoon even overleggen met de salarisadministratie.

Vanaf 2011

Oei, dan vind ik het ook wel erg slordig van jou. Maar als t juridisch kan, kun je t natuurlijk gewoon proberen.

Ja, dat zei ik inderdaad zelf ook al.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem87

Bericht 30 Jul 2014 16:18

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Oeh dat scheelt aardig wat centjes. Ik zou gewoon Personeelszaken bellen en het voorleggen! Dan hoor je het wel, neem aan dat je in een ziekenhuis werkt dus een grote organisatie zal dit wel goed hebben geregeld.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 30 Jul 2014 16:30

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Ja daar heb je gewoon recht op. Bij mij was het niet de functieschaal maar de periodieken. Ik bleek ergens twee periodieken te hebben gemist. Hier ben ik achtergekomen toen ik mijn salarisstrook met een collega vergeleek. Ik heb het gemiste bedrag alsnog gekregen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 30 Jul 2014 16:48

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Elin schreef:Oeh dat scheelt aardig wat centjes. Ik zou gewoon Personeelszaken bellen en het voorleggen! Dan hoor je het wel, neem aan dat je in een ziekenhuis werkt dus een grote organisatie zal dit wel goed hebben geregeld.

Ja zeker, gewoon heel stom dat ik verder nooit heb gekeken naar die dingen behalve salaris en uren.
Ik werk niet in een ziekenhuis, wel in de zorg idd :) Nu maar hopen dat ze het niet op eigen verantwoording gooien o.i.d.

amber- schreef:Ja daar heb je gewoon recht op. Bij mij was het niet de functieschaal maar de periodieken. Ik bleek ergens twee periodieken te hebben gemist. Hier ben ik achtergekomen toen ik mijn salarisstrook met een collega vergeleek. Ik heb het gemiste bedrag alsnog gekregen.


Bedankt! Ik hoop dat het bij mij ook goed komt :)


Bedankt voor alle antwoorden!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem216

Bericht 30 Jul 2014 17:12

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 01 Okt 2017 11:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 30 Jul 2014 18:17

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Jente schreef:
Funk schreef:
Jente schreef:Hoe lang heb je al verkeerd loon gehad dan? Ik denk dat je er nog wel recht op heb, maar ik zou het gewoon even overleggen met de salarisadministratie.

Vanaf 2011

Oei, dan vind ik het ook wel erg slordig van jou. Maar als t juridisch kan, kun je t natuurlijk gewoon proberen.


Het is misschien wel slordig maar ik vind eigenlijk dat de personeelsdienst van het bedrijf moet zorgen dat je correct uitbetaald wordt.

Ik zou er zelf ook achteraan gaan.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jul 2014 18:30

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Gewoon aangeven en achteraan gaan.
Zo kwam ik er achter dat mijn FTE niet klopte met dagen werken. Door een roosterwijziging werkte ik 3 dagdelen terwijl mijn FTE een max van 2 dagdelen was. Dit aangegeven en het is rechtgetrokken ook over de periode waar het rooster wel 2 dagdelen was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem205

Bericht 30 Jul 2014 18:31

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Het is heel erg makkelijk om te zeggen dat het probleem bij PZ ligt. PZ bestaat meestal uit meerdere personen. Waar wij meestal last van hebben (ik werk bij een PZ afdeling) is dat het verkeerd is doorgegeven door de manager met wie de afspraken zijn gemaakt.

Ik zou zeker even contact opnemen hierover en het ze voorleggen. Houd er rekening mee dat het misschien niet bij het eerstvolgende salaris al uitbetaald kan worden. EN houd er rekening mee dat je over 2011 en 2012 bijzondere belasting moet betalen. De meeste boekhoudkundige systemen gaan maar 1 fiscaal jaar terug (dus max 2013). De rest moet vaak opgeboekt worden als "bijzondere beloning" waardoor je meer belasting betaalt. Volgens mij kan je dat echter wel weer terugkrijgen met de belastingaangifte van 2014.
<<

Anoniem222

Bericht 30 Jul 2014 18:37

Re: Te weinig loon ontvangen- verkeerde functieschaal

Hoeveel geld scheelt dat dan per maand?

In principe heb je er gewoon recht op. Ik moet wel zeggen dat ik het opmerkelijk vind dat je er nu pas achter komt haha!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers