Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem272

Bericht 28 Jul 2014 23:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Even een hart onder de riem voor de dames die nog zoekende / worstelend zijn: ik geef inmiddels 9 maanden borstvoeding en kan nu eindelijk zeggen dat het 100% genieten is. Geen regeldagen of zere borsten meer, geen getwijfel of ik het goed doe. I. zegt 'mammmm' als ze wil drinken, dan ga ik tien minuutjes met haar zitten en hebben we even een moment van ons.
Voeden in het openbaar vind ik ook totaal geen probleem meer, ideaal juist! Geen gesleep met flesjes etc. Genieten is het :)
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Jul 2014 23:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat heerlijk Filoria. Hier nog steeds fulltime kolven door een meisje dat nog steeds binnen een minuut aan de borst in slaap valt. Nooit spruw of borstontsteking gehad. Wel stuwing maar dan kolf ik extra. Ze drinkt gewoon niet langer dan een minuut terwijl ze een fles van 150 in 5 minuten drinkt en daarna actief is. Zal denk ik niet beter worden... zat aan het begin 24/7 op de bank te voeden. Werd er beetje depri van...
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Jul 2014 23:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat lief dat ze mammmmm zegt... die van mij zegt ook soms mam aaaaaaa mam mam mam. Zal wel toeval zijn denk ik? Ze is dan wel aan het jengelen en wil dan aandacht of drinken.
04-2014
10-2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Jul 2014 18:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Op de dagen dat ik werk, drinkt E. minder vaak dan ze bij mij zou doen. Is het met het warme weer dan ook verstandig om haar wat water te laten drinken of is dat niet nodig?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Jul 2014 18:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Suus schreef:Op de dagen dat ik werk, drinkt E. minder vaak dan ze bij mij zou doen. Is het met het warme weer dan ook verstandig om haar wat water te laten drinken of is dat niet nodig?


Volgens mij mag je dat met haar leeftijd al wel geven hoor. Als ze maar wel nog gewoon haar normale voedingen drinkt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem272

Bericht 29 Jul 2014 20:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Milou schreef:Wat lief dat ze mammmmm zegt... die van mij zegt ook soms mam aaaaaaa mam mam mam. Zal wel toeval zijn denk ik? Ze is dan wel aan het jengelen en wil dan aandacht of drinken.
Ik denk toeval ja. Zat net toevallig in de trein met een 'Engelse baby', haha, de ouders spraken Engels in elk geval en die zei ook steeds mammmmm.

Over het in slaap vallen aan de borst: is dat de reden dat je fulltime kolft? Jeetje 24/7 voeden lijkt me ook niks inderdaad... Maar zou het niet beter worden als ze ouder is? Ik kan me herinneren dat I. met 3 maanden ook nog erg rozig werd van aan de borst drinken, maar sinds ze 4 a 5 maanden is is ze juist superwakker tijdens de voedingen. Ik heb zelfs een speciale borstvoedingsketting gekocht omdat ze anders tijdens het drinken mijn haren uittrekt, mijn bril probeert te pakken, aan alles gaat frummelen en frutselen.... Wel gezellig ook hoor :love:
Wanneer heb je voor het laatst een lactatiekundige gesproken?
Respect in elk geval dat je het zo volhoudt!
<<

Anoniem272

Bericht 29 Jul 2014 20:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

@alle bv-mama's: zijn er meer van jullie die lid zijn van de facebookgroep 'natuurlijk borstvoeding'? Wat vinden jullie ervan?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Jul 2014 21:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:@alle bv-mama's: zijn er meer van jullie die lid zijn van de facebookgroep 'natuurlijk borstvoeding'? Wat vinden jullie ervan?

Ik heb even snel gekeken, maar het verhaal over het aanmelden klinkt mij iets te fanatiek, denk niet dat ik zo'n oer-borstvoedingsmoeder ben
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Jul 2014 21:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben er geen lid van, maar zal straks eens kijken!

Hier trouwens ook een pittige start van de borstvoeding gehad, maar sinds het goed loopt vind ik het ideaal. En echt even een momentje samen :heart:

Alleen een klein nadeeltje, sinds kort wil hij de fles niet meer. Denk dat we te weinig geoefend hebben na dat hij een tijdje wel regelmatig de fles kreeg. En op zich drinkt hij er wel uit, dat gaat prima, hij wil hem alleen niet als iemand anders dan ik hem geef. En ja, dan geef ik toch liever de borst natuurlijk. Gelukkig ben ik fulltime thuis, dus heel noodzakelijk is de fles ook niet, maar een paar uurtjes of dagje weg zonder baby wordt lastig. Vind ik nog niet eens een enorm probleem, maar mijn vriend zou toch wel weer af en toe wat zonder kids willen doen. Heb hem al gezegd dat we nog maar even moeten oefenen dan, en als het niks wordt dan moet hij toch echt even geduld hebben tot zoon iets ouder is.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Jul 2014 10:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:@alle bv-mama's: zijn er meer van jullie die lid zijn van de facebookgroep 'natuurlijk borstvoeding'? Wat vinden jullie ervan?



Ik ben lid maar sommige mensen daar zijn mij te fanatiek, net als op D&V.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jul 2014 13:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja dat heb ik dus ook... Moet me soms inhouden om niet in discussie te gaan, sommige vrouwen daar doen alsof kunstvoeding vergif is. Maar ik lees er ook wel weer veel goede tips.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Jul 2014 13:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben er ook weggegaan. Ik ben nog steeds probv en volg graag alle nieuwtjes en krijg er graag veel informatie over binnen, maar baal ontzettend hard, om dan te lezen dat ik m'n kind vergiftig... Dat doet gewoon pijn, omdat ik er zelf nog steeds mee worstel.

Maar dames, voor jullie, een dikke pluim!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jul 2014 13:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Snap ik helemaal Slakje. Je hebt zo ontzettend hard je best gedaan. Maar er zitten daar vrouwen die fulltime kolven en meer bloed dan melk kolven en dan toch doorgaan. Je kunt ook doorschieten hoor, pff...

Vandaag een foto gemaakt van ons tweetjes, euh... drietjes:
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Aug 2014 08:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vandaag is theoretisch gezien de laatste dag bv. Ik heb gezegd tot T zijn verjaardag.

:cheering: Ik heb het gehaald!! :cheering:

De vele kloven, borstonstekingen, verstopte melkkanaaltjes, tandjes en als laatste die ene week nog kolven omdat ik aan de medicijnen zat. Ik heb me overal doorheen gesleept!
Bij de geboorte riep ik eerst maar 3maanden. Dat moet wennen dus gewoon doorgaan, daarna 6mnd waarom niet. Het laatste halfjaar was zwaar. Heb keer op keer geroepen ik stop! Maar toch stug doorgaan. :smile:

Ik ben stiekem wel trots op mezelf. Een fijne zondag allemaal!! :cheering:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Aug 2014 21:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Knap gedaan, Silver!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Aug 2014 21:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn Silver! Mission accomplished! Ga je nu afbouwen?
L2014 & H2017
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Aug 2014 06:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gefeliciteerd Silver.
Terecht dat je daar trots op ben!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Aug 2014 13:22

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Wat fijn Silver! Mission accomplished! Ga je nu afbouwen?


Dank jullie wel allemaal.

We waren praktisch al afgebouwd naar 1 voeding 's ochtends per dag. Zo nu en dan kwam ie 's avonds ook wel eens. Maar in principe zaten we op 1. En zomaar ineens taalde ie vanmorgen niet naar mijn voeding om. Heb ook niet gekolft. Nu maar zien hoe het verder uitpakt.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Aug 2014 16:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 04 Aug 2014 17:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik niet :wink:

Vraagje, over 4 weken moet ik weer aan het werk, Mats is dan 7 maanden en krijgt nog borstvoeding. Mats wordt 's ochtends altijd tussen 07.30 en 8.00 wakker en krijgt dan een voeding. Als ik aan het werk ga moet ik om 7.00 echt wel in de auto zitten. Nu twijfel ik wat ik zou doen.
Hem wakker maken om 06.30, voeden en proberen hem weer in bed terug te leggen. Of hem lekker te laten slapen en zelf te kolven en dat mijn man hem een fles geeft als hij wakker wordt.
Zo blijft zijn ritme een beetje normaal en begint zijn dag ook niet zo vroeg, maar ja...dan drinkt hij niet bij mij.

Hoe pakken jullie dit aan? Of wat zouden jullie in mijn geval doen?
Zie hier wel echt tegen op, nu gaat alles zo relaxed elke ochtend!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Aug 2014 17:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat ik heb gedaan voor iig de ochtendvoeding is, iets eerder uit mijn bed, en dan de ochtendvoeding om 6u gegeven, vervolgens hem weer of terug in zijn bedje of mee naar de oppas. Dan hoef je die in iig niet af te kolven. Nu was ik sowieso met kolven langer bezig dan voeden, dus voeden was voor mij ideaal.
<<

Anoniem272

Bericht 04 Aug 2014 17:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik moest vanochtend om 6u de deur uit. Heb I. laten slapen. Mijn man heeft haar toen ze wakker werd rond 7.30 een flesje afgekolfde melk gegeven. En intussen zat ik op mijn werk te kolven :) Werkt voor ons alledrie prima!

De dag beginnen met je kindje lekker bij je is veel fijner inderdaad, dat vind ik ook hoor. Maar om haar al zo vroeg wakker te maken en dan mijn slapende man met een wakkere baby op te zadelen... Ook niet ideaal.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Aug 2014 17:42

Re: Het grote borstvoedingstopic



Ik vind het jammer dat R al te oud is, anders had ik me opgegeven. Ik vroeg nog aan mijn vriend of hij het wat vond, hij vindt dat ik het ook had moeten doen. Juist met een ouder kind, mensen laten zien dat dat ook normaal is.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Aug 2014 17:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ingeborg schreef:Ik niet :wink:

Vraagje, over 4 weken moet ik weer aan het werk, Mats is dan 7 maanden en krijgt nog borstvoeding. Mats wordt 's ochtends altijd tussen 07.30 en 8.00 wakker en krijgt dan een voeding. Als ik aan het werk ga moet ik om 7.00 echt wel in de auto zitten. Nu twijfel ik wat ik zou doen.
Hem wakker maken om 06.30, voeden en proberen hem weer in bed terug te leggen. Of hem lekker te laten slapen en zelf te kolven en dat mijn man hem een fles geeft als hij wakker wordt.
Zo blijft zijn ritme een beetje normaal en begint zijn dag ook niet zo vroeg, maar ja...dan drinkt hij niet bij mij.

Hoe pakken jullie dit aan? Of wat zouden jullie in mijn geval doen?
Zie hier wel echt tegen op, nu gaat alles zo relaxed elke ochtend!


Ik kolfde, heb hem nooit wakker gemaakt.
R. 2013
D. 2016
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 04 Aug 2014 19:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vind zelf voeden ook veel fijner, maar ben een beetje bang dat hij daarna niet meer verder gaat slapen en hij alweer moe is voordat de oppas komt of hij naar het kdv gaat (08.15). En dit ritme hebben we al maanden zo en gaat prima.

Ik kolf alleen minder dan hij drinkt, hoop dat ik dan niet ontzettende stuwing krijg aangezien mijn kolftijden niet erg flexibel zijn ivm vervanging die mijn klas moet opvangen.

Voor moeders die hun kindje wel wakker maken, wilden ze dan wel goed drinken? Niet te slaperig?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers