Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 16 Mei 2014 23:10

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Stuit schreef:ED mijn vader heeft een aantal jaren geleden vertelt liever als vrouw door het leven te gaan.
In eerste instantie zei ik dat ik erachter stond zolang hij maar gelukkig was.
Echter werd ik in het dorp door anderen heel naar benaderd keer op keer."oh jij bent de dochter van"
Ik zag mijn vader veranderen zowel van buiten als ook van binnen. Langzaam glipte hij uit mijn vingers. Onze sterke band verdween en ik raakte mijn vader kwijt.
Hij heeft het zwaar te voorduren gehad en nog steeds. Hij is flink gediscrimineerd geworden op het werk en ook in de maatschappij. De operatie wat heeft plaatsgevonden heeft hem op een half uur na zijn leven bijna gekost. En dan wil ik verder zwijgen over wat dit allemaal met mij heeft gedaan.

Ik krijg het namelijk niet over mijn lippen om hem moeder te noemen of zijn nieuwe naam. Ik heb me geschaamd jaren lang. Mijn vader is weg, en is er ook compleet aan onder door gegaan.

Kortom mijn ervaringen zijn niet fijn. Als zal ik mijn zoon altijd blijven steunen als het zo zou zijn.
Als jouw vader zich eerder in zn leven op zn gemak had gevoeld, was hij er misschien wel eerder voor uit gekomen. Oftewel: als ouders het als normaal zouden bestempelen, zou hij eerder gedurfd hebben naar buiten te komen. Je schrijft hoe erg mensen hem benadelen in het dorp, maar hij blijft daar wonen. Hij blijft zichzelf. Ik heb daar zoveel respect voor, ik weet niet of ik dat zou kunnen. (dat is ook moeilijk voor te stellen als hetero blanke vrouw van nederlandse blanke ouders)
<<

Anoniem110

Bericht 16 Mei 2014 23:56

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Mijn vader is gevlucht helaas. Heeft zich voor alles en iedereen afgesloten. Zijn kring van mensen bestaat enkel nog uit een vriendin en mij.
Hij is mensen schuw geworden en durft zich nergens meer te vertonen.
En dat doet mij het meeste pijn. Daarvoor zou ik mijn kind ten alle tijden willen beschermen.
<<

Anoniem123

Bericht 17 Mei 2014 06:43

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Siamsa schreef:
SarahKey schreef:
Caulfield schreef:Waarom lijkt je dat zo erg, Sarah?


Die mensen zijn meestal zo ongelukkig, jarenlang, tot zelfmoord aan toe. Ik zou het erg vinden als mijn kind zolang ongelukkig is en overal tegen aan loopt. Ze worden haast niet geaccepteerd, minder dan als ze homo zijn.

En ik ben gewoon blij met hem als zoon, maar goed dat is egoïstisch gedacht.


Je zou het zelf niet accepteren als je kind transgender zou zijn omdat je het zo erg voor hem zou vinden als hij door anderen niet geaccepteerd wordt (en dus ongelukkig zou zijn). Maar jij behoort dan zelf ook tot die mensen die hem niet accepteren, zijn eigen moeder. Zie je hoe krom dit is?!


Ik heb nergens gezegd dat ik hem niet zou accepteren, dus dat heb je er zelf bij verzonnen.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 17 Mei 2014 11:40

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Stuit schreef:Mijn vader is gevlucht helaas. Heeft zich voor alles en iedereen afgesloten. Zijn kring van mensen bestaat enkel nog uit een vriendin en mij.
Hij is mensen schuw geworden en durft zich nergens meer te vertonen.
En dat doet mij het meeste pijn. Daarvoor zou ik mijn kind ten alle tijden willen beschermen.

Wat heftig Sutit!! Vreselijk dat mensen dit anderen aandoen.
<<

Anoniem110

Bericht 17 Mei 2014 11:45

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Bacio schreef:
Stuit schreef:Mijn vader is gevlucht helaas. Heeft zich voor alles en iedereen afgesloten. Zijn kring van mensen bestaat enkel nog uit een vriendin en mij.
Hij is mensen schuw geworden en durft zich nergens meer te vertonen.
En dat doet mij het meeste pijn. Daarvoor zou ik mijn kind ten alle tijden willen beschermen.

Wat heftig Sutit!! Vreselijk dat mensen dit anderen aandoen.


Dat is het ook. En dat stuk is veel moeilijker te accepteren dan de hele verandering. Al gaat je dat ook niet in je koude kleren zitten. Maar daar kan je je uiteindelijk bij neer leggen en zeker wanneer de persoon er alleen maar gelukkiger door is geworden.
Maar alles is heel negatief uitgepakt en ik heb daar erg veel moeite mee. In alle opzichten ben ik mijn vader kwijt terwijl hij wel nog leeft. Dat is een hele nare gewaarwording.
<<

Anoniem44

Bericht 17 Mei 2014 15:19

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Wat een nare situatie Stuit, ik hoop dat je je vader blijft steunen, het lijkt me zo moeilijk als je dan eindelijk de moed hebt gevonden je werkelijke ik te uiten naar de buitenwereld en dat daar dan zo negatief op wordt gereageerd? Zou je vader in een stad kunnen gaan wonen, waar het wat toleranter is?
<<

Anoniem110

Bericht 17 Mei 2014 17:00

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Het was voor mij ook wel even moeilijk in het begin. Ik kan het nu beter plaatsen allemaal en zijn verandering heb ik wel geaccepteerd. Het doet me alleen allemaal veel verdriet als ik haar verdriet zie.
Ze woont nu in een ander drop/stad idd. Daar kent men haar niet maar de mensenschuw en het wantrouwen is moeilijk eruit te krijgen. Ik doe mijn best maar kan haar nergens toe dwingen.
Ze heeft wel een vriendin en daar ben ik wel heel blij om. Ze hebben zelfs een relatie. Het feit dat ik in haar leven ben doet haar ook heel goed.
Maar het is maar beperkt. Qua werk poetst ze het flatgebouw waar ze woont. En dat was het helaas.

Uiteraard had ik het liever allemaal anders gezien.
<<

Anoniem44

Bericht 17 Mei 2014 17:11

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ik vind dat zo erg hè. Waarom zou je iemand zo buitensluiten? Zou ze zich niet kunnen aansluiten bij een groep mensen die hetzelfde hebben, misschien een praatgroep? Het lijkt me zo belangrijk dat ze aansluiting vindt bij mensen die haar wel begrijpen en accepteren zoals ze is.
<<

Anoniem110

Bericht 17 Mei 2014 18:02

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ja vind ik idd ook ED dat raakt me ook enorm.
Ze is ontzettend wantrouwig geworden in alles dus ook hulpinstanties. Ook zij hebben enorm gefaald. Alles wat fout kon gaan is gewoon fout gegaan, dus ik snap die wantrouwen ontzettend goed.
Het enige wat ik kan doen is haar langzaam introduceren in de buitenwereld. Maar de angst stond in haar ogen toen ik een idee al opperde.
<<

Anoniem287

Bericht 18 Mei 2014 19:04

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

@ Sarahkey: Dit zei je op de vorige pagina: 'Wat ik echt heel erg zal vinden en dat denk ik ook niet kan accepteren is als hij een vrouw wil worden. Dat lijkt mij echt heel erg.'

Daar staat toch echt dat jij het waarschijnlijk niet zal accepteren als je zoon een vrouw wil worden.
<<

Anoniem110

Bericht 03 Jun 2014 10:20

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Ik kwam via facebook een filmpje tegen en moest meteen terug denken aan dit topic. Ik wilde het even delen.

https://www.youtube.com/watch?v=yAHCqnux2fk
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 30 Jul 2014 08:21

Re: Hoe zou jij reageren als blijkt dat je kind ...

Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985