Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jul 2014 05:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oeh wat spannend opeens Olijfje!! Jeetje, dat zou wat zijn zeg... Gelukkig valt het mee. Mazzel!! Wanneer gaan jullie?

Hier niet echt nieuws :) Woensdag nacontrole gehad bij de gyn. Echo gekregen: alles zag er alweer perfect uit, eitje stond alweer op knappen... mk is pas 2,5 wk geleden begonnen dus dat is fijn :) Ik zei al tegen haar: mijn lijf veroorzaakt deze ellende, maar het zorgt er ook voor dat het netjes zijn eigen sores opruimt zeg. Echt als een machine... Maar goed, als het dan toch moet, die mk's, dan is dit alleen maar fijn natuurlijk :) Jij komt natuurlijk niet buiten deze pijler Olijfje :p maar we hebben een huis gekocht, dus gaan ons even op leuke zaken richten en gewoon echt even bewust niet nadenken over kindjes. We hebben het toch niet in de hand, dus proberen het nu even weg te stoppen. Dat de klap dan eventueel later nog zo hard terug komt, dat risico nemen we nu even. ..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 18 Jul 2014 07:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Zora ik kom wel buiten deze pijler hoor. Ik schrijf niet zo veel mee want dat kost zo veel tijd, maar lees wel veel mee. Dus heb ook de foto's van jullie gave huis gezien! Super hoor. En wat fijn dat jullie het budget hebben om alles te verbouwen naar jullie zin!
Wat een fijn project om je op te richten. Goede afleiding inderdaad :)
Positief sta je erin meid, heel goed van je! Wanneer gaan jullie op vakantie? Of staat dat even niet in de agenda nu jullie een huis hebben gekocht?

Ik ben ook helemaal klaar voor de ivf en zie het echt met vertrouwen tegemoet. Daarom schrok ik er ook zo van toen ik hoorde dat het misschien 3 maanden later zou zijn. Ik heb er namelijk echt 'zin' in zo na de vakantie. Denk ook echt dat dit gaat lukken voor ons.

Wij gaan over 2,5 week weg. Na het dramatische nieuws van gisteravond ben ik blij dat het nog even duurt want ik ben helemaal uit m'n doen hierdoor. Heb er ook echt slecht door geslapen. Zulk nieuws zet je wel weer met beide benen op de grond. Ik ben ook zo intens dankbaar voor alles wat wij wel hebben, met of zonder zwangerschap/kind.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Jul 2014 21:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ohja sorry wist idd ook wel dat je wel meeleest buiten deze pijler! We zouden in augustus 3 wk weg, maar dat moeten we inderdaad nog even bekijken ivm huis. We willen wel sowieso 1 week weg, lijkt ons slim om toch te doen... en ik sta er idd heel bewust optimistisch in dit keer hoor, maar stond vanmiddag achter mijn zonnebril ook gewoon te huilen in de HEMA omdat ik per se babykadootjes wilde uitzoeken voor mijn beste vriendin die volgende wk verlof heeft. Zucht. Bij al die babykleertjes enzo lukt het niet altijd blij en optimistisch te blijven. Ik wil ook volgende week met verlof godver!

Mooie woorden van jou :) "Fijn" dat jullie inderdaad niet net op het punt stonden op reis te gaan. Die vakantie wordt gewoon een toffe nieuwe start voor jullie! Gave reis, mooie dingen samen meemaken, en dan daarna beginnen aan een spannend nieuw hoofdstuk, waar je nu al vertrouwen in hebt. Klinkt niet verkeerd vind ik hoor :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem219

Bericht 23 Jul 2014 15:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje! oh dat is wel even schrikken ja! gelukkig viel het mee!

@zora: wat leuk dat jullie een huis gekocht hebben. foto;s heb ik gemist, maar het ziet er vast heel mooi uit :)
En wat 'fijn' dat jou lichaam het allemaal zelf netjes achterlaat.

@all:

ik ben vorige week vrijdag, een week na de IUI alweer ongesteld geworden. Bij de echo aangegeven en de echoscopiste zei: oh joh dat kan gebeuren, voornamelijk met de gonal f. Maar het zat me toch niet lekker, dus ik heb een bel afspraak gemaakt met de gyn en die vond het ook veel ste snel al dus nu krijg ik een dubbele dosis pregnyl, 5 dagen na de eerste mag ik nog een keer spuiten, en dan moet hij langer zijn. Ben benieuwd.

Wij zijn dus al weer aan IUI 5 begonnen nu. het gaat hartstikke snel, ik had stiekem wel weer verwacht dat het nu gelukt zou zijn.

Op de echo bleek wel dat er een cyste zat in mijn rechter eierstok, maar ik mocht toch gewoon starten met spuiten gelukkig.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 24 Jul 2014 12:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik zit hier even snel terug te lezen en lees helaas geen positieve verhalen, verdorie!!! Zal later uitgebreid op iedereen reageren, dat gaat zo moeilijk op de ipad.
Zelf ben ik 4 weken op vakantie geweest, was heerlijk! Had af en toe bruinverlies, maar waren er verder totaal niet mee bezig. Gisteren gingen we voor echo, gewoon even kijken hoe het geslonken was dachten wij. Maar helaas, de vruchtzak was zelfs iets gegroeid! Niets om me zorgen over te maken, maar het moest er nu wel zo snel mogelijk uit. Gisteren laat cytotec ingebracht waarna de krampen gelijk heftig begonnen. Verlies nu veel bloed en stolsels, hopelijk komt het vruchtzakje deze keer mee. Moeten woensdag weer terug.
Deze gyn was niet optimistisch over de toekomst, maar gelukkig hebben we Gent nog! Na het verhaal van Anna geef ik nog niet op!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem256

Bericht 24 Jul 2014 13:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Balen Aagje, zo snel al weer ongesteld. Ik duim voor je deze ronde!

Olijfje alvast een fijne vakantie!

Zora, gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis. Zal wel lekker zijn om je daar even op te kunnen richten.

Ik kreeg vandaag van twee collega's te horen dat ze zwanger zijn. Pff had wel even moeite om ze blij te kunnen feliciteren zonder wat te laten merken. Wil niet dat iedereen op mijn werk op de hoogte is. Morgen afspraak in het ziekenhuis, de eerste. Ben benieuwd of er wat uitkomt. Net deze maand lijkt m'n cyclus wel van slag, normaal had ik al wel een positieve ovulatietest rond dag 10 maar nu op dag 12 nog niks. En ik heb ineens last van bruinverlies een aantal dagen. Normaal ook nooit.. Even afwachten dan maar.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 24 Jul 2014 14:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@aagje, wat balen meid. Fijn dat er geluisterd is naar je en dat je extra pregnyl mag spuiten voor hopelijk een langere lf. Hoe vaak mag je nog IUI doen?

@ weegschaal, fijn om iets van je te lezen. Heb regelmatig aan je gedacht. Goed om te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad. Jullie zijn weg geweest?
Wat rot dat het niet geslonken was en je nu cytotec heb moeten gebruiken. Hopelijk komt het er allemaal uit.
Jullie gaan hierna alleen nog onder behandeling in Gent dan of dat niet?

In ieder geval heel veel sterkte!

@ Punto, moeilijk is dat he om een zwangerschaps aankondiging te horen. Ik verwacht er binnenkort ook 1 van een collega en zie er nu al tegenop.
Wat gaan ze morgen doen in het ziekenhuis of weet je dat nog niet? Onderzoekjes?
Hopelijk kunnen ze je helpen en heb je snel en positieve test in handen!


Ik heb eigenlijk weinig te melden. Moet wel zeggen dat ik soms echt graag weer verder wil maar eerst lekker op vakantie. We hebben vorige week een vakantie geboekt naar Kreta voor eind augustus, dus nog even doorbikkelen op het werk. Als we terug zijn gaan we het weer oppakken en ik ga dan ook een HSG laten doen.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Jul 2014 08:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal, wat fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Wel weer erg balen dat je weer aan de cyotec moest. Hopelijk is het nu snel achter de rug en kunnen jullie verder. Staat er nu een gesprek in Gent gepland?
Wat goed van je dat jullie nog niet opgeven!! Natuurlijk geeft het verhaal van Anna ook hoop voor de toekomst. In alle opzichten dus superfijn dat het bij haar uiteindelijk positief heeft uitgepakt!

Shally fijn he even op een vakantie richten. Ook al sta je nu even stil, ik denk dat het achteraf wel even goed is. Even geen troep in je lijf en even niet te veel daarmee bezig zijn. Soms is het denk ik even nodig om op te laden.
Denk je dat een van je collega's zwanger is?
Ik heb de laatste tijd ook veel zwangerschapsaankondigingen gehoord en ook heel wat kraambezoekjes afgelegd. Wordt wel steeds moeilijker.

Aagje wat balen dat het weer niet is gelukt. Nu dus alweer met de 5e poging bezig. Gaat echt snel he. Een lf van 7 is echt wel heel kort dus fijn dat de gyn dat ook inziet en er nu dus wat mee gedaan wordt. Had ik nog nooit van gehoord, 2 keer pregnyl spuiten. Ik dacht dat Utrogestan altijd werd gebruikt bij een korte lf. Succes weer deze ronde.

Hier weinig te melden. Voel me superslecht door de pil. Heb van de apotheek een goedkope variant gekregen van Microgynon ondanks dat er Microgynon op het recept stond. Heb vanaf het begin al veel last van hoofdpijn, misselijkelijkheid, moeheid. Dus vandaag nieuw recept van de gyn gekregen waarop duidelijk staat dat ik de echte Microgynon moet krijgen ipv de goedkope variant. Vanaf zaterdag een stopweek en daarna hopen dat ik van de andere pil minder last heb.
Verder aftellen geblazen nu. Na vandaag nog 1 week werken en dan vakantie!!! Zo'n zin in en ik vind het ook echt heel spannend. Over 2 weken zitten we gewoon in Afrika whohoo :smile:

Fijn weekend alvast allemaal!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 29 Jul 2014 20:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje schreef:Weegschaal, wat fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Wel weer erg balen dat je weer aan de cyotec moest. Hopelijk is het nu snel achter de rug en kunnen jullie verder. Staat er nu een gesprek in Gent gepland?
Wat goed van je dat jullie nog niet opgeven!! Natuurlijk geeft het verhaal van Anna ook hoop voor de toekomst. In alle opzichten dus superfijn dat het bij haar uiteindelijk positief heeft uitgepakt!

Shally fijn he even op een vakantie richten. Ook al sta je nu even stil, ik denk dat het achteraf wel even goed is. Even geen troep in je lijf en even niet te veel daarmee bezig zijn. Soms is het denk ik even nodig om op te laden.
Denk je dat een van je collega's zwanger is?
Ik heb de laatste tijd ook veel zwangerschapsaankondigingen gehoord en ook heel wat kraambezoekjes afgelegd. Wordt wel steeds moeilijker.

Aagje wat balen dat het weer niet is gelukt. Nu dus alweer met de 5e poging bezig. Gaat echt snel he. Een lf van 7 is echt wel heel kort dus fijn dat de gyn dat ook inziet en er nu dus wat mee gedaan wordt. Had ik nog nooit van gehoord, 2 keer pregnyl spuiten. Ik dacht dat Utrogestan altijd werd gebruikt bij een korte lf. Succes weer deze ronde.

Hier weinig te melden. Voel me superslecht door de pil. Heb van de apotheek een goedkope variant gekregen van Microgynon ondanks dat er Microgynon op het recept stond. Heb vanaf het begin al veel last van hoofdpijn, misselijkelijkheid, moeheid. Dus vandaag nieuw recept van de gyn gekregen waarop duidelijk staat dat ik de echte Microgynon moet krijgen ipv de goedkope variant. Vanaf zaterdag een stopweek en daarna hopen dat ik van de andere pil minder last heb.
Verder aftellen geblazen nu. Na vandaag nog 1 week werken en dan vakantie!!! Zo'n zin in en ik vind het ook echt heel spannend. Over 2 weken zitten we gewoon in Afrika whohoo :smile:

Fijn weekend alvast allemaal!


Sorry helemaal vergeten te reageren maar zit weinig op het forum momenteel.

Maar die collega heeft tegen mij gezegd dat ze weer bwgonnen met IUI. In dezelfde week dat ik mn eisprong had.
Aangezien ze bij haar eerste ook direct na de 1e IUI zwanger was ging ze er nu ook vanuit. En denk zelf dat ze dat geluk nu ook weer heeft. Zou fijn zijn voor haar hoor daar niet van.

Het blijf moeilijk en went nooit..zwangerschapsaankondigingen.
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 30 Jul 2014 20:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hoeveel rondes zijn jullie inmiddels verder?

Ik zit nu in ronde 11 en zit er aan te denken om volgende maand maar een afspraak te maken bij de huisarts om het één en ander te laten onderzoeken. Wil iemand mij uitleggen met wat voor onderzoeken ze dan beginnen? Doet de huisarts dit in eerste instantie of verwijzen ze je door naar gyn?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 30 Jul 2014 20:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jasmina, de huisarts zal zelf geen onderzoeken doen denk io hoor.

Ik was na een jaar nog steeds niet ongesteld geworden na het stoppen van de pol en ben toen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar kreeg ik een inwendige echo en werd er bloedgeprikt op o.a. schildklier en weet ik veel wat. Ook moewt mijn vriend zijn zaad laren onderzoeken.

Uit de echo was gebleken dat ik pco heb dus zijn gelijk de mmm in gegaan. We zijn in 2012 begonnen.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je een regelmatige cyclus heb want de huisarts kan je dus ook gewoon naar huis sturen met ' je bent nog jong en probeer het nog maar een tijdje'. Dus wees er op voorbereid. Succes!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 31 Jul 2014 17:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Voor ons was het bij de huisarts een leugentjeom bestwil dat we al een jaar bezig waren en hij heeft niet doorgevraagd en heeft ons gelijk doorgestuurd.

Wij hadden beide voordat we begonnen al een vaag en niet te verklaren gevoel dat het niet vanzelf zou gaan bij ons, mijn cyclus is heel netjes en regelmatig dus er was geen aanleiding voor maar tóch was dat onderbuik gevoel er. Dus ons ongeduld won.

Gelukkig maar, nu blijkt dat we ivf icsi nodig hebben ben ik blij dat we geen week langer gewacht hebben!

hier is alles rustig, slik braaf de pil en foliumzuur (een pro babypil en een anti babypil in een moeite elke avond ;))
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 31 Jul 2014 19:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Guus: waar controleerden ze als eerst op bij jou in het zh?

Mijn vriend is al wel een paar keer gecontroleerd i.v.m. hersteloperatie. Dat zag er goed uit. Zelf heb ik eigenlijk altijd (op een paar keer na) een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen en gebruik ook ovulatietesten die netjes rond dag 14 een piek aangeven. Dus ik weet het even niet meer, je kan er zo onzeker van worden.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 31 Jul 2014 19:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jasmina, bij mij heeft de huisarts op grond van mijn verhaal wel bloedonderzoek ingezet. Daaruit bleek dat mijn hormoonhuishouding niet was wat hij moest zijn wat kon passen bij PCOS (mijn verhaal van onregelmatige cycli wees ook al in die richting). Daarop heeft ze ons toen doorgestuurd naar de fertiliteitspoli.

Verder heeft ze volgens mij geen ander onderzoek gedaan, dat was allemaal pas op de fertiliteitspoli.

Misschien dat de huisarts het sperma van je man kan laten onderzoeken? Ik lees dat hij een hersteloperatie heeft gehad toch? Dat maakt de kans toch wat groter dat er iets mis is met zijn zaadkwaliteit, zeker als jij wel een regelmatige cyclus en eisprongen hebt.


Edit: lees nu dat het zaad van je man gewoon in orde is. Zou toch gewoon eens langs gaan bij je huisarts om het te bespreken. Hopelijk ben je gauw zwanger, t'is zo'n slopend proces als het niet lukt.. :nopompom:
Afbeelding
<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:44

Bericht 31 Jul 2014 20:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bedankt voor je reactie! We zijn nu bijna een jaar verder zonder succes. Het ergste vind ik misschien nog wel dat je er elke maand toch weer zo mee bezig bent. dat wil ik eigenlijk niet, het spontane is er nu wel af en dat vind ik erg jammer. Ik hoor en lees weleens dat een HA eerst nog verwacht dat je gaat temperaturen, voordat ze je willen doorverwijzen?
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 31 Jul 2014 20:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja, dat maakt het ook zo moeilijk inderdaad. Elke maand heb je toch de hoop dat het deze keer gelukt is en elke keer dat het niet zo blijkt te zijn zijn daar ook weer de twijfels of het uberhaupt wel ooit gaat lukken. Tenminste, dat is hoe ik het heb ervaren.

En nu je het zegt: Ik had inderdaad een stuk of 3 temperatuurlijsten bijgehouden en meegenomen, maar ik had geen ovulatietesten gedaan. En in principe zegt dat net zoveel of misschien nog wel meer, die testen worden namelijk eigenlijk alleen positief bij een eisprong of een zwangerschap!
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 01 Aug 2014 08:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jasmina,
Als je er geen vertrouwen in hebt zou ik gewoon eens een afspraak maken bij de huisarts. Je bent inmiddels bijna een jaar bezig en dat is denk ik wel een bezoekje aan de huisarts waard. Ik weet niet of je direct een doorverwijzing krijgt, maar dan kun je in ieder geval je verhaal eens kwijt en is de eerste stap gezet.

Ik zelf ben 4,5 maand na het stoppen met de pil naar de huisarts gestapt omdat ik helemaal niet ongesteld werd. Toen bleek meteen al dat ik PCOS heb en toen zat ik dus direct bij de fertiliteitskliniek. Ander verhaal als van jou dus.

Meiden, ik heb m'n laatste werkdag en wij vertrekken dit weekend richting Afrika. Maar ik hoop toch zo dat als ik over 4 weken terug ben dat er dan in ieder geval een zwangere is hier in dit topic!! Zet hem op he!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 01 Aug 2014 13:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@jasmina Zijn er geen antistoffen aangetroffen? Wordt jouw man nog iedere 3 maanden onderzocht? Volgens mij wordt er sneller actie ondernomen als je na een hersteloperatie niet binnen een jaar zwanger bent ivm het weer dicht kunnen groeien van de zaadleiders door littekenweefsel. Ik zou daarom in jou geval een gesprek bij de huisarts aanvragen en laten doorverwijzen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Aug 2014 18:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hele fijne vakantie Olijfje!! Veel plezier en geniet ervan!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Aug 2014 19:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Heel veel plezier in Afrika Olijfje! Dat kan niet anders dan een topreis worden! Geniet ervan!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem219

Bericht 05 Aug 2014 18:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@jasmina: wij zijn in nov 2012 begonnen, en in april 2013 had ik een afspraak bij de dokter omdat ik veel klachten had. Zonder dat ik daarom gevraagd had stuurde hij me door naar de gyn, daar zat ik begin mei. Als eerst kreeg ik een inwendige echo en daarna bloed onderzoek, uitslag pco. Toen gelijk begonnen met clomid. Toen dat niet lukte hebben we nog een hsg gehad, en is mijn man zijn zaad nog onderzocht. maar alles is in orde.


@ olijfje: je leest dit waarschijnlijk niet meer, maar veel plezier in afrika!!!!!!


@all: ik heb donderdag mijn 5e IUI poging. Met 2 follikels dit keer. Nou laten we er maar weer het beste van hopen....

De echoscopiste die ik vandaag had die was eigenlijk met pensioen, maar vanwege ziekte valt ze nu weer in. Ik had haar nog nooit gehad. Zegt ze: zo ik maar nog even een foto voor je... Die kan je onder je kussen leggen, dat brengt geluk. Dus ik begin een beetje te lachen toen zei ze: ja dit doe ik eigelijk altijd haha....
Nou ja we leggen hem er maar onder... beetje bijgeloof kan geen kwaad :ja:

Best leuk als het nu lukt dat je dan al een echo foto hebt van de follikels ;)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 05 Aug 2014 20:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Die niet waagt die niet wint Aagje

Hopelijk brengt het geluk!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Aug 2014 21:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Fingers crossed Annie!

Olijfje zal nu wel in Afrika zitten maar toch nog even een fijne vakantie toegewenst!

Weegschaal, hoe is het gegaan met de cyotec?
L2014 & H2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 11 Aug 2014 16:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lang niet gereageerd, maar ik lees jullie verhalen wel en word er vaak een beetje verdrietig van, omdat ik weet hoeveel invloed een kinderwens heeft op je leven.

Aagje, spannend! Hopelijk helpt de foto.

Olijfje, veel plezier in Afrika! Lekker dat jullie er even tussenuit gaan, geeft misschien ook wel wat rust voor een maandje.

Jasmina, wij hebben geen temperatuurlijst hoeven overleggen. Ik heb wel ovulatietesten gedaan (5 maanden) en kan redelijk goed aangeven wanneer mijn eisprong is. Bij ons is daarom bij de gynaecoloog gekeken naar mijn cyclus aan de hand van echo's (één ronde). Ben je inmiddels al bij de HA geweest?

Guus, dat lijkt me een heel gek idee, foliumzuur en de pil tegelijk slikken!

Shally, al aan het aftellen voor de vakantie?

Punto, hoe was je afspraak in het ziekenhuis? Die aankondigingen blijven vervelend!

Weegschaal, wat vervelend dat de gynaecoloog niet meer positief is. Gelukkig kunnen jullie zelf nog hoop houden, ik hoop mee dat Gent jullie wens kan vervullen!

Zora, wat leuk dat jullie een huis hebben gekocht! Veel plezier met inrichten!

Bij ons zijn er wat veranderingen. Ik had geen goed gevoel bij het ziekenhuis waar we zaten, maar in september zouden we daar beginnen met IUI. Ik vond het lastig om over te stappen, omdat de onderzoeken misschien wel over moesten en dat weer lang zou duren. Samen hebben we veel gepraat en toch besloten naar een andere gynaecoloog te gaan. In juli dus een afspraak gemaakt en gelijk het gevoel wel serieus te worden genomen. Een eerlijk verhaal over kansen, het feit dat we overal net onder of op de grens zitten (wissleende duur cyclus, kwaliteit bij man etc.). Eind deze maand krijg ik een HSG (was bij andere ZH geen deel vd onderzoeken), we krijgen ook een samenlevingstest en er wordt nog bloedgeprikt bij mij. Na het HSG onderzoek is het advies om het weer 6-7 maanden te proberen. Ik heb gelijk aangegeven dat dit voor mij te lang is en de gynaecoloog gaf aan we die periode kunnen inkorten, omdat we al bijna twee jaar bezig zijn inmiddels. Normaal doet hij HSG na 1-1,5 jaar. Ook constateerde hij een lichte vorm van PCOS, ik had vrij veel eiblaasjes en mijn cyclus varieert tissen de 26-40 dagen. Daarom wil hij de gegevens van de cyclusmeting van het andere ZH hebben. Mogelijk dat ik hormonen moet gaan slikken om mijn cyclus net iets strakker te krijgen.
Een behandeling zullen we volgende maand dus nog niet krijgen, maar toch hebben we het gevoel dat er nu meer gebeurd en er iets in gang gezet wordt. Nu hopen dat dit gaat resulteren in een zwangerschap :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Aug 2014 18:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda: Ik was al heel benieuwd hoe het er nu voorstond bij jullie.
Wel fijn dat jullie nu bij iemand zitten die jullie serieus neemt. Vond het elke keer al zo raar dat alles afgeschreven werd op leeftijd en er daarom zo weinig gebeurde.. Ook al ga je nu niet gelijk een heel traject in oid, er wordt wel goed naar gekeken en wie weet wat dat al oplevert! :hug:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers