Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreem dieet: alleen water

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 28 Jul 2014 13:53

Extreem dieet: alleen water

Hoe kan je lichaam daarop leven? Vooropgesteld dat ik begrijp dat het niet goed is voor je, maar hoe blijf je dan overeind? Als ik een dag niet eet doordat ik druk ben of iets, dan voel ik me in de middag zo beroerd dat ik echt wel moet eten om niet tegen de grond te gaan. Dit zou gaan om echt alleen water, dag in, dag uit. Niks eten.

Bij utopia hebben vorige week twee mensen een week niks gegeten, echt niks, alleen water gedronken. Ze deden dit om af te vallen en daarnaast volgens mij ook als een soort uitdaging of ze het konden.

Overigens vind ik het ontzettend discutabel of je dat soort dingen moet willen uitzenden, wie weet waar het toe aanzet? Ze verloren acht kilo in een week namelijk. Grotendeels vocht uiteraard, maar beredeneert een meisje van 14 dat ook? Ze willen zelfs een boek erover schrijven.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11844

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jul 2014 14:01

Re: Extreem dieet: alleen water

Kijkend naar jongens en meisje die anorexie hebben, kan je lichaam vrij veel hebben.

Gezond is het inderdaad zeker niet. Water heeft nu niet alle voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft. in de westerse wereld hebben we allemaal een aantal reserves opgebouwd in ons lichaam waardoor we het vrij lang zouden kunnen volhouden.

Eigenlijk vind ik niet dat ze dit mochten uitzenden. Ik kijk het hele programma niet, maar als ik dit hoor vraag ik me af waar ze mee bezig zijn. Ik vind ook dat zo een programmaleider dan moet ingrijpen. Waarom, inderdaad voor het beeld van de jongeren die beinvloedbaar zijn. Zeker als ze al onzekerheid hebben over hun lichaam en eten. Dan zien ze dit als een steuntje in de goede richting om het ook te doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 28 Jul 2014 14:29

Re: Extreem dieet: alleen water

Het is best wel even vol te houden, het is maar net hoe je er in je hoofd mee omgaat. Ik zou nu nog geen dag op alleen water kunnen leven, maar toen ik ziek was heb ik dit ook wekenlang volgehouden. Je hongergevoel gaat weg en dan is het niet zo moeilijk meer (met een zieke geest ;-)).
Maar gezond is het natuurlijk allesbehalve.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 28 Jul 2014 16:50

Re: Extreem dieet: alleen water

Ik kijk de serie niet maar met schoon water en rust, kun je het wel even uit houden.

Ik volg de serie niet maar ik vind dat ze dit juist wel moeten uitzenden (http://www.ensie.nl/definitie/Utopia). Er is zoveel mogelijk en wat gaan deze knakkers doen: zich een week uithongeren. Wat is de mens toch verpest :cry: .
<<

Anoniem65

Bericht 29 Jul 2014 10:30

Re: Extreem dieet: alleen water

Zonder eten kan je best lang, zonder water niet. Ik ben ook ziek geweest en heb van alles geprobeerd. Op een gegeven moment zat ik op zo'n 400 kcal per dag (appel, optimel en wat groenten), maar ik viel er niet van af. Je lichaam gaat in de spaarstand, omdat het denkt dat het hongertijd is en dan dus alles gaat vasthouden om zichzelf in leven te houden. Je zult echt wel wat afvallen, maar zodra je weer gaat eten komt het dubbele er weer aan.
Je hongergevoel gaat inderdaad op een gegeven moment weg. Ik denk dat je dan je lijf al hebt verpest eerlijk gezegd.
Maar ik vind het ook wel discutabel om het uit te zenden. Stel ze vallen flink af en ze voelen zich oke, dan gaan jonge meiden (en jongens) dat toch nadoen? Dan hebben we straks een hele epidemie aan anorexia patienten. Het weer gaan eten na zo'n honger periode is echt zwaar.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers