Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 16 Sep 2013 09:10

Re: Het hardlooptopic

goed bezig allemaal! afgelopen weekend een wedstrijd over 8 mijl (12,8 km)afgelegd in 55:43 (13,8 km/h gemiddeld)! echt super blij mee! ook voornamelijk vanwege het slechte weer en het feit dat de wind een spelbreker was!

Nu vol goede moed aantreden naar de Damloop van aanstaande zondag :)

Jip, hoe ging je triathlon?
<<

Anoniem38

Bericht 16 Sep 2013 09:29

Re: Het hardlooptopic

Goed gelopen prepsel!!!

Hier kun je mijn triathlon lezen viewtopic.php?f=4&t=1187&p=32290#p32290

Ps ben je daar tweede geworden?
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 16 Sep 2013 11:08

Re: Het hardlooptopic

nee helaas geen tweede, er waren er wat bij de nog vele malen sneller zijn dan ik.. maar dat geeft genoeg motivatie om door te blijven gaan :-)

diepe buiging voor jouw prestatie van afgelopen weekend!
<<

Anoniem44

Bericht 16 Sep 2013 11:24

Re: Het hardlooptopic

Wauw zeg, wat zijn jullie bikkels! Echt enorm knap!

Zelf gisteravond nog even een blokje gelopen, dit was de laatste training van week 2 van Renate Wennemars. In 12 weken train je toe naar de 15 km. Het was een vrij makkelijke training: 4x 5 minuten in een pittig tempo met steeds een minuutje wandelen ertussen. Het ging minder goed dan ik verwachtte, dit kwam doordat ik een zware maaltijd had gegeten.Ik heb wel een uur gewacht om het even te laten zakken, maar alsnog zat het me dwars. Wel de training gewoon uit kunnen lopen.

Ik zie net dat ik in de 28 minuten dat de training duurde, 4.8 km heb gelopen, dit is 10.4 km per uur en dat terwijl ik dus 20 minuten heb hardgelopen en de overige 8 minuten heb gewandeld. Dit betekent dus dat ik de blokjes van 5 minuten echt in een behoorlijk tempo heb gelopen! Yes! :dance:
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 20:32

Re: Het hardlooptopic

Wat is het hier stil! Ik ben vandaag weer gaan lopen, nu alweer de derde week van Renate. 5x 6 minuten in een stevig tempo, was wel aanpoten en op een bepaald moment kreeg ik steken en liep ik echt niet lekker meer. Gelukkig wel uit kunnen lopen, aan het einde van de training ging het vanzelf weer beter.
<<

Anoniem38

Bericht 18 Sep 2013 20:37

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vandaag 40minuutjes gelopen. Lekker rustig.
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 20:42

Re: Het hardlooptopic

Ik hoop me over een week of 10 hier te kunnen melden met de eerste beginselen van het heroppakken van hardlopen... Mijn doel (en de fysio zegt dat dat realistisch is) is om half maart 5 km op de City Pier City te lopen. Die heb ik dit jaar ook gelopen na een hel van een knie-revalidatie (bijna anderhalf jaar voor een simpele meniscusingreep) en nu heb ik net een schouderoperatie achter de rug. En ik ga die CPC ook sneller lopen dan dit jaar :) Ik moet een tijd van 37.56 verbeteren (ja, I know, stelt niks voor). En dat gaat me lukken :)

Tot die tijd lees ik af en toe met jullie mee hoor!

Oh ja, Jip: diep, diep, diep, DIEP respect voor je! HELD!
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 19 Sep 2013 09:24

Re: Het hardlooptopic

Ik heb afgelopen dinsdag weer even gelopen. 7 km in 30:35, nu rust tot morgen en dan zondag vol gas van amsterdam naar zaandam :) streeftijd staat op 1:13:00 of sneller. (hoop stiekem op 1:10 of lager)
<<

Snirp

Bericht 19 Sep 2013 09:27

Re: Het hardlooptopic

Wow Prepsel, goed hoor!
Mijn vriend loopt ook zondag :)
Vorig jaar heeft hij hem in 1:13 gelopen, dit jaar wil hij ook sneller.
Afgelopen zaterdag heeft hij de Fish Potatorun in 55 minuten gedaan, pff.
Ik ben allang blij als ik mijn 5 km's in 30 minuten loop, haha!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Sep 2013 10:04

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig hier, allemaal!
@Prepsel: wat loop jij hard zeg! Echt knap.
@Jip83: ik had het in het andere topic ook al gezegd, maar wat ontzettend knap, zo'n triatlon!

Bij mij gaat het lopen gelukkig weer veel beter. Ik ben 1 keer bij de fysio geweest en doe iedere dag een aantal keer de oefening die hij mij gegeven heeft. Ik heb de afgelopen twee weken weer lekker zonder pijn gelopen, zelfs twee keer 11 kilometer. Ik twijfel enorm of ik toch met de halve marathon mee zal gaan lopen. Het is wel ontzettend ver, omdat ik die afstand nog helemaal niet getraind heb, maar ik heb me er al voor ingeschreven en ik denk dat ik het op basis van mijn conditie wel kan, alleen zal ik dan geen goede tijd lopen. Maar dat maakt niet zoveel uit, want het is toch de eerste keer dat ik meedoe. Ik ga komende zaterdag met mijn hardloopgroep eens kijken hoe 16 km gaat.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 19 Sep 2013 10:34

Re: Het hardlooptopic

Ik zou gewoon lekker mee doen aan de halve marathon! Maar ja dat ben ik.. Als je een afstand voor de eerste keer loopt, dan heb je zeker een PR te pakken! En dat neemt niemand je meer af :)

Tips voor de halve marathon:

- begin in een rustig tempo
- loop het eerste stuk langzamer dan het 2e stuk (negatieve split)
- oefen met het innemen van vocht tijdens het lopen (drinken)
- indien je denkt langer dan 1:15 uur nodig te hebben voordat je de eindstreep passeert, denk dan eens aan het nemen van gels. Ze smaken dan wel niet zo lekker, maar ze hebben mij enorm geholpen tijdens de hele marathon.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Sep 2013 11:29

Re: Het hardlooptopic

Wow, Prepsel wat loop jij hard!
Zonnetje, ik zou het denk ik ook doen. Als het echt niet gaat, kun je altijd nog stoppen.

Ik heb nieuwe hardloopschoenen besteld. Eerst in de winkel gepast, maar daar kon ik geen analyse doen. In een andere winkel een analyse gedaan, ik blijk dus overpronatie te hebben (toen hij uitlegde wat het was, had ik dat zelf ook al wel kunnen inschatten). Helaas zijn daar minder veel schoenen in te bestellen, maar de schoen die ik op het oog had, is dus de lijn van Nike met antipronatie voor de zwaardere overpronatie. Dus nu wachten tot ze binnen zijn :D
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Sep 2013 11:44

Re: Het hardlooptopic

Bedankt voor de tips, Prepsel.
Oefenen met drinken heb ik in juni gedaan, toen ik afstanden tussen de 10 en de 15 km liep. Ik zal komende zaterdag mijn drinkflesjes weer meenemen.
Ik ga er zeker langer over doen dan 1:15 uur, want ik loop gemiddeld 10,5 km per uur, soms 11 km per uur. Heb jij nog tips welke gels goed zijn? Ik stond laatst bij de Decathlon voor dat rek, maar ik zag door de bomen het bos niet.

@Taeda: veel plezier met je nieuwe loopschoenen! Hopelijk zijn ze snel binnen.
<<

Anoniem65

Bericht 19 Sep 2013 11:55

Re: Het hardlooptopic

Ik drink dus ook nooit onderweg. Ik loop 13 oktober voor het eerst de halve marathon en mijn langste afstand tot nu toe was 18 km. Ik heb toen ook niet gedronken tussendoor en ook geen last van gehad. Als het warm is krijg ik overigens wel dorst hoor na een km of 10. Maar nemen jullie een flesje mee dan? En hoe dan? Of krijg je onderweg drinken en hoe doe je dat dan? Gewoon al rennend aannemen, opdrinken en weggooien? Ik denk 2 uur te doen over de 21,1 km. Ik loop ook 10,5 km per uur gemiddeld. Ik heb 2 knieblessures gehad (2 jaar geleden, jaar niet kunnen lopen en toen langzaam weer opgebouwd) en ik voel bij lange afstanden mijn knieen vaak wel een beetje. Is het zinvol om ze dan te laten tapen?
Ik lees ook altijd van alles over wat wel en niet te eten de dagen voor de halve marathon, maar ik heb zelf echt niet het gevoel dat ik extra energie nodig heb ofzo. Ik eet gewoon zoals ik altijd eet (waarschijnlijk wel pasta de dag ervoor), maar heb niet het gevoel dat ik na een lange afstand moe ben of extra energie nodig had. Ik denk altijd dat dat pas bij heel lange afstanden belangrijk wordt, langer dan 25 km ofzo. Of denk ik daar dan te licht over?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 19 Sep 2013 12:13

Re: Het hardlooptopic

Ik heb zo'n heupband waar je kleine flesjes drinken in kan stoppen. Zoiets:
Afbeelding

Ik vind het alleen niet fijn zitten. Het schuift steeds omhoog bij mij, maar ik ga het toch maar weer eens proberen. Ik heb ook geen dorst tijdens het lopen, tenzij het 25 graden of warmer is, maar het schijnt wel beter te zijn. Bij mij op de club waren ze allemaal verbaasd dat ik een tijdje geleden 14 km liep zonder te drinken. Ik kan ook maar echt heel kleine slokjes drinken, anders krijg ik zijpijn. Mijn man heeft twee jaar geleden de halve marathon gelopen en heeft ook niet gedronken en gegeten tijdens het oefenen. Toen hij dat tijdens de halve marathon wel deed, kreeg hij ook steken in zijn zij.

Bij wedstrijden zie ik wel eens drankposten langs de kant. Ik ben tot nu toe altijd doorgelopen zonder te drinken, maar dat was bij korte afstanden (5 - 10 km). De mensen die ik zag drinken uit zo'n bekertje, knepen dat zeg maar samen, zodat je een soort drinktuitje hebt.

Kortom: ik weet wel dat het beter is, maar ik heb er tot nu toe weinig succeservaringen mee.
<<

Anoniem65

Bericht 19 Sep 2013 12:20

Re: Het hardlooptopic

Dat heb ik dus ook als ik drink. En dat het in mijn buik op en neer gaat klotsen. Niet fijn.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 19 Sep 2013 12:51

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje schreef: Heb jij nog tips welke gels goed zijn? Ik stond laatst bij de Decathlon voor dat rek, maar ik zag door de bomen het bos niet.


Ik had die van SIS:
http://www.sis-sportvoeding.nl/sis-science-in-sport-sportvoeding-produkten/2/GO-Gel-energiegel-sportgel

deze gels kun je zonder water innemen, het lijkt een beetje op astronautenvoeding :P
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 19 Sep 2013 12:54

Re: Het hardlooptopic

SuzieQ schreef:dat het in mijn buik op en neer gaat klotsen. Niet fijn.


probeer om kleine(re) slokjes te nemen, dan wordt het beter in je lichaam opgenomen. Daarnaast kun je (als het aangeboden wordt) beter sportdrank drinken dan water , omdat water minder goed wordt opgenomen.
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:14

Bericht 19 Sep 2013 13:02

Re: Het hardlooptopic

SuzieQ schreef:Maar nemen jullie een flesje mee dan? En hoe dan? Of krijg je onderweg drinken en hoe doe je dat dan? Gewoon al rennend aannemen, opdrinken en weggooien?


Ik neem eigenlijk nooit zelf mee, al heb ik tijdens de marathon wel een heupband gehad met gels.
<<

Anoniem38

Bericht 19 Sep 2013 13:24

Re: Het hardlooptopic

Het is juist beter om grotere slikken te nemen. Dan wordt het sneller opgenomen. Daarbij gaat water klotsen en spoeldrank niet. Dit moet je wel oefenen. Ik kon het ook nooit en nu kan ik prima drinken als de.lopen langer dan een uur worden. Overigens...de gels die aangelengd.zijn met water:daar zit nog altijd niet genoeg vocht in. Ik ga ze niet meer nemen. Je zeult extra gewicht mee. Dus nu doe ik een gel vlak voor een drinkpost, bekertje water erachteraan en klaar.
<<

Anoniem65

Bericht 19 Sep 2013 13:29

Re: Het hardlooptopic

Maar jullie vinden het wel echt nodig dan voor een afstand van 21 km? Ook als je het niet mist?
<<

Anoniem328

Bericht 19 Sep 2013 13:56

Re: Het hardlooptopic

Hallo allemaal,

ik wil ook proberen te gaan hardlopen met Evy. Ik ren soms wel eens maar aan 1 stuk door kom ik niet verder dan 2,5 kilometer. Op de een of andere manier lukt het mij niet om op te bouwen en lijkt het vaak zelfs moeilijker te gaan na een keer of 3/4. Dit werkt nogal demotiverend met als gevolg dat ik al snel opgeef. Misschien dat ik wel te veel wil meteen al en dat het beter is om langzaam aan op te bouwen, vandaag dus mijn poging met Evy.

Bij welke les zou ik moeten beginnen? Helemaal vooraan lijkt mij niet nodig omdat ik toch wel een paar kilometer kan volhouden zonder wandelen tussendoor.

En ik lees ook veel over Renate hier. Werkt dat prettiger? Is dat ook gratis te downloaden?
<<

Anoniem38

Bericht 19 Sep 2013 13:57

Re: Het hardlooptopic

SuzieQ schreef:Maar jullie vinden het wel echt nodig dan voor een afstand van 21 km? Ook als je het niet mist?


Ja, ik vind het wel nodig.
<<

Anoniem65

Bericht 19 Sep 2013 14:09

Re: Het hardlooptopic

Omdat je je anders niet goed voelt of om een andere reden? Die gels enzo daar begin ik niet aan. Vind het ergens overdreven voelen ofzo.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Sep 2013 14:14

Re: Het hardlooptopic

Olijfje schreef:Hallo allemaal,

ik wil ook proberen te gaan hardlopen met Evy. Ik ren soms wel eens maar aan 1 stuk door kom ik niet verder dan 2,5 kilometer. Op de een of andere manier lukt het mij niet om op te bouwen en lijkt het vaak zelfs moeilijker te gaan na een keer of 3/4. Dit werkt nogal demotiverend met als gevolg dat ik al snel opgeef. Misschien dat ik wel te veel wil meteen al en dat het beter is om langzaam aan op te bouwen, vandaag dus mijn poging met Evy.

Bij welke les zou ik moeten beginnen? Helemaal vooraan lijkt mij niet nodig omdat ik toch wel een paar kilometer kan volhouden zonder wandelen tussendoor.

En ik lees ook veel over Renate hier. Werkt dat prettiger? Is dat ook gratis te downloaden?


Via Runkeeper kan het ook, daar kun je ook zelf een schema inzetten (bijvoorbeeld 1km rennen, 500 meter lopen en dat 5x). Of Get Running, dat is meer zoals Evy/Renate, alleen dan met je eigen muziek eronder.
Je kunt natuurlijk ook een aantal lessen van Evy overslaan, bij welke je denkt dat het zou moeten lukken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers