Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanraders Hong Kong

<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 25 Jul 2014 04:22

Aanraders Hong Kong

Volgend weekend ben ik een paar daagjes in Hong Kong, waarschijnlijk 3, en ben benieuwd of iemand nog leuke tips heeft :)

Ik heb een Lonely Planet voor info en zal ook wat websites raadplegen, maar vind persoonlijke aanraders altijd veel leuker. Ik ben niet van plan om die 3 dagen vol te proppen met major sightseeing oid. Gewoon een paar daagjes beetje rondslenteren etc.

Dus heb je nog leuke aanraders, dan hoor ik het graag! :) Mag van alles zijn: (vega) eettentjes, winkeltjes, galleries, musea, parken etc.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Jul 2014 08:39

Re: Aanraders Hong Kong

het is wel een hele tijd geleden dat ik daar was, maar ik vond op Hong Kong Side het leuk om op Stanley Market rond te lopen. Een leuk marktje.

Op Kowloon-side heb je de Jade-market (was ook in Wie is de Mol te zien), veel jade (en veel afdingen!) en erg mooi om te zien. Daarnaast een overtochtje met de groen-witte boot van Hong Kong Side naar Kowloon Side maken (is gewoon een coole ervaring). Ook een bezoekje aan The Peak, vooral in de avond de moeite waard vanwege het uitzicht over de stad. Kan je volgens mij naartoe met een kabelbaan-treintje. Eten op The Peak kan ook, maar is volgens mij vrij aan de prijs.

En wat wij destijds gaaf vonden: op Kowloon Side had je bij grote kantoor-gebouwen allemaal borden buiten staan met daarop de meest mooie foto's van lekker eten. Wij zijn bij zo'n kantoorgebouw naar binnen gegaan en kwamen ergens op een etage uit. Zaten allemaal chinezen (en het was er verrekte koud, dus neem een shirtje/vestje mee, de airco staat er binnen vaak rete hoog) en er liepen allemaal vrouwtjes met karretjes langs. Je kreeg een stempelkaart en kon zo'n vrouwtje met karretje laten langskomen. Die tilde allemaal dekseltjes op, dan kon je aanwijzen wat je wilde eten en kreeg je een stempeltje in een kleur. Na het eten rekende je bij de kassa af aan de hand van het aantal stempeltjes. :love:

Veel plezier iig!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Jul 2014 12:01

Re: Aanraders Hong Kong

Wat ik erg leuk vond maar wel stukje uit centrum is was met de metro naar Tung Chung, daar de kabelbaan pakken naar Ngong Ping waar je een enorme boeddha hebt. Bij je kaartje zit ook een soort maaltijd inclusief kopje thee en 2 snacks in bij het nabijgelegen klooster, simpel maar lekker! En vanaf daar kun je met een bus naar het vissersdorpje Tai-O, waar je een uurtje of zo kunt rondlopen. Dan vanaf Tai-O de boot pakken en je kan dan weer uitstappen bij Tung Chung om daar de metro terug te nemen.

The Peak inderdaad leuk met het kabeltreintje, zorg ervoor dat je aan de rechterkant zit voor het mooiste uitzicht! Ook leuk is stukje met de ding-ding te doen (trammetje met belletje dat kllinkt als ding-ding), met je Octopus kaart (=OV kaart) kan je daar gewoon op, net als op de Star Ferry tussen Kowloon en Hong Kong Island. Vergeet niet je Octopus kaart weer in te leveren op bijv. vliegveld, dan krijg je je borg terug.

En verder vond ik de escalator leuk om stukje te lopen en ben toen uitstapt bij Hollywood Road en daar naar Man Mo tempel geweest met enorme wierookspiralen aan het planfond. Het lekkerst heb ik overigens gegeten in een van de vele malls.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 26 Jul 2014 11:15

Re: Aanraders Hong Kong

Leuke tips, bedankt, deze sla ik zeker op! Geeft me nog meer zin om naar HK te gaan, nog een weekje :)
Meer tips altijd welkom!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers