Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fruit eten...

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Jul 2014 15:28

Fruit eten...

Ze wil het gewoon echt niet.... niet eens 1 hapje!
alleen bananen wil ze eten. Maar om nou elke dag alleen maar banaan te geven.
Ik vind dat ze op zijn minst een hapje kan proeven maar ze wil het echt niet. En ik heb er ook geen zin om er strijd van te maken. Dus dan maar niet maar dan geef ik haar ook niet is iets anders.

Wie heeft er tips om haar wel wat te laten proeven? Want ik weet het niet meer.
Trouwens had Ik laatsr yoghurt met aardbeien er door en toen wilde ze wel een paar hapjes, maar daar trapt ze nu ook niet meer in. En een smoothie moer ze ook niks van hebben.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem193

Bericht 24 Jul 2014 15:37

Re: Fruit eten...

Dan zou ik gewoon elke dag een banaan geven. Wat is dat mis mee?
Het komt van zelf dat ze eens wat anders proeven wil.
<<

Anoniem61

Bericht 24 Jul 2014 15:39

Re: Fruit eten...

Het eerste waar ik aan denk is een woord wat iedereen ook altijd tegen mij zei maar wat vaak wel waarheid is... FASE!
Hoe vervelend ook, het gaat vanzelf weer over! Wij zijn op dat moment begonnen met multi vitamine te geven. Fruit en groente was een drama en zo kreeg ze toch de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Jul 2014 15:40

Re: Fruit eten...

Ik pureer voor mezelf weleens banaan met dievriesfruit, de banaan maakt het smeuig en doordat het fruit bevroren is krijg je meteen een ijs achtige substantie, niet heel hard, maar je zou het nog even kort in kunnen vriezen. Misschien dat ze wel zo'n ijsje lust?!

En eet ze het ook niet als je het gewoon op tafel zet en er verder geen aandacht aan besteed, dan moet je alleen wel fruit nemen wat niet verkleurd, partjes mandarijn of aardbeien bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 24 Jul 2014 15:42

Re: Fruit eten...

Ik weet niet of je het al doet, maar haar laten helpen met het maken van een smoothie, waar je ook stukjes banaan en nog een ander fruit bijvoorbeeld in doet? Of haar laten helpen met stukjes snijden en dat in een bakje te stoppen om het samen op te eten?
<<

Anoniem113

Bericht 24 Jul 2014 16:02

Re: Fruit eten...

De "ikwilalleenbanaan"fase hebben we hier ook gehad. Op den duur wilde hij ook dat niet meer en toen gaven we fruitzakjes van zonnatura. Deze heeft hij een paar maanden gekregen. Nu eet hij inmiddels weer appel. Maar het is nog steeds geen fruit-eter.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Jul 2014 16:03

Re: Fruit eten...

Hier helpt het ook om een bord te maken met bijvoorbeeld 3 verschillende soorten fruit en dan zelf mee te eten. Ik leg er dan ook wel eens kaasblokjes bij, of wat crackertjes (monkey platter idee).
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 24 Jul 2014 18:18

Re: Fruit eten...

Onze dochter wilde ook lange tijd alleen een banaan. Nu vraagt ze soms om een appel, ik maak er niet zo'n groot probleem van ;-)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 24 Jul 2014 18:33

Re: Fruit eten...

Hier ook! Weigerde alles behalve banaan. Heb iedere dag een smoothie voor dr gemaakt met sojamelk en verschillende fruitsoorten. Vond en vindt ze heerlijk en zo kreeg ze toch haar vitamientjes binnen. Ik ben het wel altijd blijven aanbieden als ik fruit at. En nu ineens, sinds n maandje eet ze aardbeien, ananas, appel en meloen! De aanhouder wint ;)
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 24 Jul 2014 19:04

Re: Fruit eten...

Ik geef wel eens diepvries frambozen of blauwe bessen die nog bevroren zijn. Onder het mom van een lekker ijsje. D smult er van. Nu eet ze opzich sowieso wel goed fruit maar je kan het altijd proberen natuurlijk.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Jul 2014 19:41

Re: Fruit eten...

Hier ook lange tijd alleen banaan willen eten, alletwee. Helemaal prima, hoor. Gaat wel weer over.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 24 Jul 2014 20:05

Re: Fruit eten...

En als je er een geprakt babyhapje van maakt?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Jul 2014 22:59

Re: Fruit eten...

Bedankt voor alle tips.
Morgen maar eens samen een smoothie maken.
Bordje met verschillende dingen doe ik ook wel eens...maar L is een klein kaas-monstertje en eet dan vaak alleen de kaas op :wink:
Had laatst ook al ijsjes gemaakt van een smoothie. Dus dat kan ik ook wel weer eens proberen.
En anders idd alleen maar bananen.
Met groenten heeft ze het ook.... al we de groente los eten wil ze het niet. Maar als het door elkaar zit zoals stamppot, pasta enz. dan eet ze het wel op!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem186

Bericht 24 Jul 2014 23:21

Re: Fruit eten...

Ik zou zelf niet iedere dag een banaan geven. Gewoon af en toe iets aanbieden. En als ze het niet eet, dan niet.
Zo belangrijk is fruit nou ook weer niet (vind ik).
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Jul 2014 10:24

Re: Fruit eten...

Zo doe ik het nu ook Jans. Was meer benieuwd naar tips hoe ik dat andre kan aanbieden zodat ze het wel misschien wil eten.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem88

Bericht 25 Jul 2014 10:26

Re: Fruit eten...

En evt gepureerd door haar yoghurt? Of, zou ze het misschien leuk vinden als je een paar aardbeienplantjes in de tuin zet, zij ziet hoe ze groeien en ze daar dan misschien wel wat van wil proberen?
<<

Anoniem180

Bericht 25 Jul 2014 16:51

Re: Fruit eten...

De Action heeft nu pakken sap te koop van 100% Natural Juice.

'100%” is 100% pure natuurlijk fruit – en groentensap, zonder conserveringsmiddelen, kunstmatige kleur- en smaakstoffen of toegevoegde suikers. Het is net zo (h)eerlijk als zelf persen!'

Misschien is dit voor nu een oplossing i.p.v. (nieuw) fruit? Eventueel mengen met water als de smaak te sterk is. Op deze manier went ze ook aan nieuwe smaken. Ze zijn 0,85 Euro voor 500ml.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 25 Jul 2014 19:38

Re: Fruit eten...

misschien knijpfruit? hier is het ook wel lastig met fruit maar dat vind ze wel lekker ik zeg gewoon dat het drinken is en dan is het goed...
<<

Anoniem85

Bericht 25 Jul 2014 19:53

Re: Fruit eten...

Hier eet zoon alleen banaan en appel. Appel eet hij niet heel vaak (duurt een uur voordat hij de appel op heeft) Hij krijgt dus wel soms paar dagen een banaan. fruit is fruit. Ook krijg hij elke avond een knijpfruit. Van de Aldi is goedkoopst en geen toegevoegde suikers en middelen. Puur fruitpuree

Oh en smoothies is hij wel dol op. Griekse yoghurt, banaan en aardbeien of als de aardbeien op zijn in de winkel, bosvruchten uit de vriezer is hij dol op.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers