Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 09:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jul 2014 09:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Aan de ene kant snap ik dat je hem niet in de steek wil laten, aan de andere kant zou ik het ook niet fair vinden als jij en jullie kind worden meegetrokken in de puinhoop die hij heeft veroorzaakt. Dat zou hij ook niet moeten willen. Ik hoop dat jullie op huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd en dat jij niet aansprakelijk bent hiervoor.

Voorlopig bij je ouders wonen is denk ik een goede tussenoplossing, zodat er voor jou en de baby in elk geval goed gezorgd kan worden en je op adem kunt komen. Nemen je ouders het jou ook kwalijk, beginnen ze er veel over, of steunen ze je juist?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 09:57

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 25 Jul 2014 09:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pfff, wat enorm heftig biechtje. Wist jij niet dat hij geld geleend had van jouw ouders?
Ik hoop ook dat jij hier niet aansprakelijk voor bent en dat jullie jullie kindje alsnog een goed onderkomen kunnen geven. Neem hulp van anderen aan, jij en je kindje kunnen hier niks aan doen. Neem de tijd om met je man te praten en te bedenken wat je wilt. Veel sterkte!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jul 2014 09:59

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dat is inderdaad wel heel heftig.
Zijn er niet nog meer soorten schuldhulpverlening waar hij voor in aanmerking kan komen? Dat zou toch juist bedoeld moeten zijn voor dit soort heftige gevallen? Hoe bont je het ook hebt gemaakt, je zult toch moeten eten en ergens moeten wonen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 25 Jul 2014 10:08

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heeft hij wel hulp van iemand om zijn financiën op orde te maken? Dus echt duidelijk wat er in komt en uitgaat straks, kosten, welke schuldeisers er zijn, etc, etc. Of doet de curator dat? Ik heb geen idee eigenlijk, maar dat lijkt me het meest essentieel op dit moment. Overzicht krijgen, plannen van terugbetalen maken in samenwerking met de schuldeisers, etc.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 10:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 26 Jul 2014 08:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 10:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 26 Jul 2014 08:55, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jul 2014 10:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Staat het huis ook op jouw naam, krijg jij er last mee als dat met onderwaarde wordt verkocht? Of hadden jullie een huurhuis?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 10:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jul 2014 10:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gelukkig maar, anders had het jou nog een schuld kunnen opleveren waar je niets aan had kunnen doen.
Hopelijk kan hij ook nog een goedkopere plek vinden om te wonen. Voor nu is het denk ik wel goed om gescheiden te leven, zodat voor jou en de baby in elk geval een redelijk normaal leven gewaarborgd is. Maar het is wel vreselijk, dit is niet hoe je je pasgetrouwde leven en kersverse ouderschap had voorgesteld. Ik hoop dat hij toch nog een of ander schuldhulpverleningstraject in kan gaan zodat jullie in elk geval binnen een redelijk afzienbaar tijdsbestek uit deze ellende zijn en jullie leven als gezin weer kunnen oppakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jul 2014 10:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat een ellende Biechtje! Ik vind je wel heel dapper klinken, ben je niet ontzettend boos op hem? (Vast wel, maar ik lees het niet echt in je berichten)
Heb je zelf wel werk zodat je voor jezelf kunt zorgen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 10:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 25 Jul 2014 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jul 2014 11:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jeetje Biechtje, wat een nachtmerrie!
Ik snap dat je je man niet meteen in de steek wilt laten, maar zoals je zelf ook al zegt lijkt het me in dit geval verstandig te kiezen voor jezelf en je kind.
Wat jammer dat je man niet op tijd aan de bel heeft getrokken.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 25 Jul 2014 11:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Je vraagt wat anderen zouden doen, maar dat is moeilijk te bedenken als je niet in die situatie zit natuurlijk. Ik denk dat ik even rust zou willen en dus weg zou gaan. Ik zou boos zijn omdat hij dit niet eerder gedeeld heeft met me en ik denk dat ik voor die emoties en woede in therapie zou willen omdat het me zo groot lijkt dat het niet alleen op te lossen valt. Ik denk ook dat ik wel praktisch zou willen helpen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik cijfers enzo gewoon interessant en leuk vind. Ik zou dus proberen om dat allemaal te regelen en overzicht over te krijgen, ook voor mezelf, het is fijn om te weten hoe groot de puinhoop is. Of ik op lange termijn bij hem zou willen blijven zou de tijd moeten uitwijzen denk ik.

Maar jij moet doen waar je je fijn bij voelt. Wel blijven communiceren, zeker als je hoopt dat jullie eruit komen is praten belangrijk.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 25 Jul 2014 13:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat een ellende zeg! Heel heftig. Denk dat het een goeie beslissing is om tijdelijk bij je ouders te gaan wonen, even rust en vertrouwd. Lijkt me een verschrikkelijke situatie om mee te maken. Sterkte!
J. 07-11-2012
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 16:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor de reacties. Ik haal het nu weer weg. Ik post het wel onder mijn eigen naam mocht ik er verder nog iets over kwijt willen.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 25 Jul 2014 16:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Jeetje Biechtje, wat een heftige situatie zeg.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
💜💜💙💙
<<

Anoniem166

Bericht 25 Jul 2014 16:35

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Sterkte, Biechtje, wat zit je in een ontzettend heftige situatie.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Jul 2014 21:26

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Ik voel me al ruim een week zwanger. Opgezette buik, ontzettend pijn en vollere borsten, met vlagen misselijk.
Maar de zwangerschapstesten zeggen dat het niet zo is.
Ik weet ook niet zo goed wanneer mijn nod is. Zit nu op dag 29

Afwachtend duurt lang. Ik test al bijna een week iedere dag. :angel:


Vandaag een positieve test. Wel na de standaard tijd om af te lezen.(trekpleister test 2 voor 5, het zelfde als kruidvat)
Mijn borsten staan nu echt op knallen. En met vlagen misselijk.
Morgen ochtend meteen weer testen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Jul 2014 07:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Gefeliciteerd !
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jul 2014 11:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Kan ik dit maken?

Ik ben 100% in de ziektewet vervroegd met zwangerschaps verlof omdat ik bij inspanning veel harde buiken heb en gewoon helemaal niet lekker ben. Ik doe bijna niks thuis.

Kan ik het maken om een stukje over de kermis te lopen met de kans om veel bekenden van het werk tegen te komen? Doe eigenlijk niet veel meer en voel me vaak eenzaam en stukje erover lopen is misschien wel fijn om wat menselijk contact te hebben. Maar collega's tegen komen kom ik dan niet onderuit natuurlijk.

Misschien gaat het ook niet grote kans dat het niet lukt en we weer omdraaien maar doe zo graag even iets. ( proberen)
Het is voornamelijk strompelen niet snel lopen.

Maar ben bang dat mensen zeggen kijk ze daar lopen niet werken en wel een stukje over de kermis gaan. Ook al is het een stukje mensen zeggen dan toch dat je er heel de dag bent en er helemaal over loopt.
Ben bang voor praat dus.
Voel me al zo onzeker dat ik vervroegd met verlof ben gegaan.

Twijfel dus heel erg.
<<

Fiene

Bericht 26 Jul 2014 11:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mmm lastig, aan de ene kant denk ik ja natuurlijk. In de ziektewet zitten wil toch niet zeggen dat je niet uit huis mag? Aan de andere kant snap ik je gevoel wel dat mensen zouden denken van wel over de kermis en niet kunnen werken. Maar goed die mensen weten misschien niet van je harde buiken.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Jul 2014 11:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik neem aan dat je werk wel iets meer is dan alleen maar lopen? Je bent voor je werk ziek gemeld, niet voor alle denkbare activiteiten.
Ik zou nooit slechte gedachtes hebben bij iemand die in de ziektewet zit en die aan het lopen is... Als je gewoon een (half) uurtje gaat wandelen zou ik schijt hebben aan al die mensen, het zegt meer over hen dan over jou als ze zoiets denken. Mochten ze vragen hebben dan kunnen ze het beter aan jou vragen dan zo te oordelen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Jul 2014 12:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:
Biechtje schreef:Ik voel me al ruim een week zwanger. Opgezette buik, ontzettend pijn en vollere borsten, met vlagen misselijk.
Maar de zwangerschapstesten zeggen dat het niet zo is.
Ik weet ook niet zo goed wanneer mijn nod is. Zit nu op dag 29

Afwachtend duurt lang. Ik test al bijna een week iedere dag. :angel:


Vandaag een positieve test. Wel na de standaard tijd om af te lezen.(trekpleister test 2 voor 5, het zelfde als kruidvat)
Mijn borsten staan nu echt op knallen. En met vlagen misselijk.
Morgen ochtend meteen weer testen.



Ik ben zwanger! !!
Vanmorgen 2 positieve testen
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat, Nan