Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op het...

<<

Anoniem61

Bericht 24 Jul 2014 14:51

In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op het...

In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op het verloop van je zwangerschap en bevalling?

Ik ben momenteel met een heftige en zeer intensieve therapie bezig en loop steeds weer tegen deze vraag aan. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Jul 2014 15:00

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Omdat ik een sporter ben had ik een goeie lichamelijke conditie. Wat mij na de bevalling ook sneller weer op de been hielp.
Een vriendin van mij had bij haar laatste zwangerschap heel erg veel spanning om de oudste. Mede hierdoor is de jongste veel gevoeliger voor prikkels. 'S nachts erg onrustigg etc.

Dus je kan wel zeggen dat je lichamelijke en geestelijke gezondheid een bepaalde invloed hebben op de zwangerschap en bevalling.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 24 Jul 2014 15:07

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Hier had ik bij de tweede zwangerschap veel meer stress en de jongste slaapt 1000x beter dan de oudste ooit gedaan heeft, dus dat zegt niks Silver.
Wat betreft conditie, ik.heb nooit gesport ofzo, maar voelde me na de eerste bevalling snel weer goed, na de laatste bevalling pas na 6 weken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Jul 2014 15:12

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Annemie, dat is ook bij een ieder verschillend met slapen. Maar daar zeiden de artsen dat het wel van de spanning kon komen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Jul 2014 16:06

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Ik denk dat je lichamelijke conditie best een grote invloed kan hebben op je zwangerschap en bevalling. Een zwangerschap is lichamelijk heel zwaar, als je al flink overgewicht hebt is het denk ik zelfs nog zwaarder voor je botten en spieren. Bevallen is gewoon topsport, ik denk wel dat je minder snel vermoeid raakt bij een betere conditie. Ook kennen veel sporters hun lichaam veel beter, waardoor ze misschien ook meer vertrouwen hebben in hun lichaam of beter weten hoe hun spieren te gebruiken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem112

Bericht 24 Jul 2014 16:11

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Ja eens met Gijs.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 24 Jul 2014 16:15

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Ik denk zeker dat een goede conditie en gezondheid een positieve invloed heeft op een goed en snel herstel. Echter als ik in mijn eigen situatie kijk geld dit niet. Mijn conditie was door de zware zwangerschap die ik heb gehad echt heel erg slecht. Maar toch herstel ik snel van mijn keizersnee. Ik ben al vanaf dag 4 deels en sinds dag 7 volledig uit bed overdag en ik ben vandaag al de stad in gelopen en hebben toch wel een tijdje rond gelopen en dit ging echt prima.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem272

Bericht 24 Jul 2014 16:19

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Mijn zusje gaat promoveren op dit onderwerp haha! Maar ze start pas 1 oktober dus ik weet nog niks helaas.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jul 2014 16:53

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Ik ben er van overtuigd dat een goede conditie, qua lijf en psyche, een normaal lopende bevalling bevordert.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Jul 2014 17:29

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Ik denk dat een goede conditie wel een voordeel geeft bij de bevalling. Daarom baal ik ook dat ik nu niet kan/mag sporten en maar mondjesmaat kan bewegen. Mijn conditie is drama. Gelukkig kan ik binnenkort wel zwangerschapyoga gaan proberen en ga ik voorzichtig aan weer stukjes lopen en fietsen.
<<

Fiene

Bericht 24 Jul 2014 20:40

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Lichamelijk heeft het hier echt geen invloed gehad, ik heb 0,0 conditie, ik eet gezond maar ben ook dol op slechte dingen etc etc. Sporten haat ik overigens ook, vreselijk vind ik het. En ik heb twee ' eitjes' van bevallingen gehad, beiden keren meteen op de been en nergens meer last van.
Dus lichamelijk gezien denk ik dat het niet altijd meespeelt bij een bevalling.

Psychisch denk ik zeer zeker wel. Bij R was echt een rottijd, man doodziek in ziekenhuis, alleen maar zorgen. R was een huilbaby,sliep in het begin niet en is nog enorm gevoelig. Ik denk dat dus wel een rol kan spelen, een kind voelt in de buik vast wel de stress van de moeder.
<<

Anoniem75

Bericht 24 Jul 2014 21:17

Re: In hoeverre heeft de lichamelijke conditie invloed op he

Ik heb bij de tweede ook meer stress gehad en hij slaapt ook slechter en onrustiger. Ik denk dat het wel dat oa door de stress komt van toen. Lichamelijk ging het me ook goed af bij de tweede. Bij de eerste niet want had ik vroeg al enorme bekken klachten maar bij de tweede zwangerschap bleek dat mijn bekken scheef stonden. Dat kwam waarschijnlijk doordat mijn ene been zo'n 2 cm langer is dan de ander. Die zijn toen rechtgezet en ik heb nauwelijks tot niet. Mijn conditie is ook -10 en op wat vermoeidheid na heb ik toch goede zwangerschappen gehad.

Hoe gaat het verder nu met je Pien? Ik lees vaak dingen hier en op fb dat het soms niet zo lekker gaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers