Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


inbakeren

<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Jul 2014 11:14

inbakeren

Moet je dat in overleg met je consultatiebureau doen?
Dat zei iemand tegen me, dus ik was benieuwd of dat echt moet.
<<

Anoniem113

Bericht 24 Jul 2014 11:33

Re: inbakeren

Volgens mij niet. Als je weet hoe je moet inbakeren dan kan je dat altijd even proberen. Hebben wij in de kraamweek gedaan met een hydrofieldoek.

Let wel dat het nu wel heel warm is om in te bakeren.

Ik heb het er wel met het cb over gehad omdat S te groot werd voor een normale hydrofieldoek en ze gaven aan dat we toen niet konden inbakeren vanwege de temp. Was toen weer zoals nu.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 24 Jul 2014 12:06

Re: inbakeren

Ik heb het bij de middelste gedaan en het in principe alleen gemeld bij het consultatiebureau. Zij hield zichzelf heel duidelijk wakker doordat ze zo wild met haar armpjes zwaaide en werd daardoor zo moe dat ze uiteindelijk van vermoeidheid nog minder goed in slaap viel. Inbakeren bood vanaf de eerste minuut uitkomst! Ze heeft toen echt veel slaap ingehaald :-)

Maar met deze warme temperaturen werd het toen wel afgeraden en ik zou dat ook niet doen eigenlijk. Ze kunnen hun warmte ingebakerd niet goed kwijt en krijgen het op die manier veel te warm, wat de kans op wiegendood vergroot.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 24 Jul 2014 12:26

Re: inbakeren

Im de kraamweek ook ingebakerd met een hydrofiel. Nu maait ze zichzelf steeds weer wakker. Twijfelde idd of het niet te warm ervoor is.

Zo een zomer variant swaddle me oid. Word dat ook afgeraden nu?
<<

Anoniem219

Bericht 24 Jul 2014 12:28

Re: inbakeren

Ik mocht pas inbakeren (met de echte doeken) toen de arts de heupjes nagekeken had. En inderdaad met dit weer is het niet heel verstandig
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Jul 2014 12:33

Re: inbakeren

Volgens mij mag je dat alleen niet zomaar doen wanneer de beentjes ook strak worden ingepakt, ivm mogelijke heupafwijkingen. Maar vaak hebben de beentjes genoeg bewegingsvrijheid en kan het dus gewoon. Bijvoorbeeld een puckababy kan gewoon omdat de beentjes daar nog aardig vrij in kunnen bewegen. Al zou ik met deze temperaturen inderdaad wel voorzichtig zijn, bijvoorbeeld alleen een luier aan tijdens het inbakeren en dan nog even opletten of het niet te warm is. Mijn zoon ligt nu namelijk grote delen van de dag alleen in zijn luier en heeft het dan alsnog erg warm.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 24 Jul 2014 13:34

Re: inbakeren

Echt inbakeren mag alleen maar als de arts of wijkverpleegkundige de heupjes heeft gecontroleerd. Het bakeren met een hydrofiele luier is officieel ook geen inbakeren maar meer inwikkelen en dan wikkel je alleen maar de armpjes in, dit is tenminste wat de wijkverpleegkundige mij vertelde.
Met deze hitte mag je idd niet inbakeren, omdat de warmte dan niet kwijt kan.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 24 Jul 2014 14:23

Re: inbakeren

Tja.. wat is "mogen"...
Of het aan te raden is is een ander verhaal... Maar daar zijn al goede dingen over gezegd.

*sorry, krijg altijd uitslag van "het mag niet van het cb"*
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers