Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe nodig is kraamzorg?

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 24 Jul 2014 08:57

Re: Hoe nodig is kraamzorg?

SarahKey; die opmerking over hoe goed gevangene het hebben vind ik ook nergens op slaan. En dat staat ook compleet los van de zorg. Ten eerste; zo goed hebben de gevangenen in Nederland het niet. De straf is opgesloten zitten, niet op water en brood overleven in een lege cel. En ten tweede; het doel van de gevangenis is er ook voor zorgen dat de crimineel niet opnieuw de fout in gaat nadat hij/zij vrijkomt. Het is bewezen dat 'luxere' gevangenissen (in onze ogen luxer dus) ervoor zorgt dat minder criminelen opnieuw de fout in gaan. Een harder beleid zal er dus voor zorgen dat er alleen maar meer criminaliteit komt en dat lijkt me nou net niet de bedoeling.

Maar ok, dit is dus een compleet andere discussie en staat net zo los van kraamzorg als bejaardenzorg.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Jul 2014 09:05

Re: Hoe nodig is kraamzorg?

Natuurlijk kan je medische zorg niet helemaal tegen elkaar afzetten. Maar ik vind het zelf wel schrijnend dat mensen die de zorg echt nodig hebben deze niet krijgen, of niet kunnen betalen(niet alleen in de bejaardenzorg, maar ook gehandicaptenzorg, bij psychiatrische hulp, of zelfs fysiotherapie), terwijl je het grootste deel van kraamzorg gewoon vergoed krijgt en je krijgt 8 dagen volledige zorg. Ik vind die verdeling gewoon vreemd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Jul 2014 09:19

Re: Hoe nodig is kraamzorg?

Gijs. schreef:Natuurlijk kan je medische zorg niet helemaal tegen elkaar afzetten. Maar ik vind het zelf wel schrijnend dat mensen die de zorg echt nodig hebben deze niet krijgen, of niet kunnen betalen(niet alleen in de bejaardenzorg, maar ook gehandicaptenzorg, bij psychiatrische hulp, of zelfs fysiotherapie), terwijl je het grootste deel van kraamzorg gewoon vergoed krijgt en je krijgt 8 dagen volledige zorg. Ik vind die verdeling gewoon vreemd.


Het wordt alleen maar erger hoor, de bezuinigingen in de zorg zijn nog niet eens voor de helft doorgevoerd.
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 24 Jul 2014 10:24

Re: Hoe nodig is kraamzorg?

Maar je betaald zelf toch ook nog extra voor kraamzorg. 4 euro per uur wat niet vergoed word.
Dus helemaal 'kado' krijg je het niet. Maar ik snap de redenatie wel als je het gaat vergelijken.


Jente: Tja ik zie dat dus echt anders maar goed. Pas op facebook eens een bericht gelezen dat er twee boten vol bejaarden waren aangetroffen bij de kust van Den Helder volgens mij. Ze hadden geen paspoorten mee want zo hoopten ze aandacht te krijgen voor hun problemen in de zorg. Maar nu weet ik niet of het nu een hoax was of echt gebeurd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jul 2014 12:50

Re: Hoe nodig is kraamzorg?

Maar ff grof gerekend he 4 euro per uur x 50 ofzo?? Dat is dus zo'n 200 euro. Ja het is veel geld alleen staat het compleet niet in verhouding met een jaar lang 2x per week fysio. Een jaar lang 2 keer per week fysio kost zo'n 3400 euro. Dan is die 200 euro niet zo veel.

Ik ben echt wel voor kraamzorg. Als nieuwe moeder ken je de theorie maar in praktijk zal het grootste deel nog weinig weten. Ik heb zelf nog nooit een luier verschoond bijvoorbeeld. En bij een tweede kindje weten de moeder het wel maar is er nog een kindje dat ook aandacht wil hebben. En dan zul je altijd net zien dat net nr2 de borst krijgt en nr1 word net wakker oid. Zelf ben je nog niet krachtig genoeg om er heen te lopen, denk niet dat dat een goede situatie is. Er zullen inderdaad vrouwen zijn die zichzelf al weer kunnen redden maar de rust en het leren kennen van je baby zijn ook erg belangrijk.
2015 💙
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers