Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het gaat maar door...

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 23 Jul 2014 13:36

Het gaat maar door...

Op Facebook zag ik net het volgende artikel voorbij komen met een link naar de Hart van Nederland site... Het gaat ook maar door he... Kan het echt niet bevatten.. De MH17 ramp is net geweest en er is alweer een nieuwe aanval..

"Pro-Russische separatisten hebben rond 13.30 uur twee Oekraïense straaljagers uit de lucht geschoten. Dat meldt persbureau Reuters.
Het ministerie van Defensie van Oekraïne heeft gemeld dat de aanval plaatsvond in de buurt van Saur-Mogila. Een plaats 13 kilometer bij Torez vandaan, vlakbij de rampplek van de MH17.
De piloten wisten op tijd te ontsnappen door gebruik te maken van hun schietstoel. Het gaat om twee Sukhoi-jagers van het type SU-25."

Vreselijk toch..? Deze piloten zijn er gelukkig goed afgekomen, maar wat is de volgende set? :eyes:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2014 13:38

Re: Het gaat maar door...

ik las het ook net. Gelukkig dat de piloten wisten te ontsnappen
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 23 Jul 2014 13:40

Re: Het gaat maar door...

Vooropgesteld, ik vind het heel naar dat dit gebeurt en dat het daar zo onrustig en onveilig is, voor de onschuldige burgers. Maar was MH17 niet uit de lucht geschoten dan had dít ook lang niet zo breed uitgemeten geweest in het nieuws, en hadden wij er ook niet zo bij stil gestaan. Gelukkig zijn er niet nóg meer slachtoffers uit de lucht geschoten.
<<

Zero

Bericht 23 Jul 2014 14:25

Re: Het gaat maar door...

Dundas schreef:Vooropgesteld, ik vind het heel naar dat dit gebeurt en dat het daar zo onrustig en onveilig is, voor de onschuldige burgers. Maar was MH17 niet uit de lucht geschoten dan had dít ook lang niet zo breed uitgemeten geweest in het nieuws, en hadden wij er ook niet zo bij stil gestaan. Gelukkig zijn er niet nóg meer slachtoffers uit de lucht geschoten.



Dat is zo, maar juist omdat dit is gebeurd zou je hopen dat ze uit respect stoppen met vliegtuigen neerschieten. Op zijn minst tot het rampgebied helemaal is verlaten en de slachtoffers een waardige uitvaart hebben gekregen.
En sowieso, tot een van die partijen eens even hele, hele dikke excuses gaat aanbieden. Liefst allebei.
Maar nope.

:no:
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 23 Jul 2014 18:13

Re: Het gaat maar door...

Verschrikkelijk.
Hoorde ook op het nieuws vanmiddag (net na de minuut stilte) dat er in taiwan een vliegtuig een noodlanding heeft gemaakt en is gecrasht, 40 doden....
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Jul 2014 19:09

Re: Het gaat maar door...

Echt afgrijselijk! Gelukkig hebben de piloten op tijd weg kunnen komen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem74

Bericht 23 Jul 2014 19:21

Re: Het gaat maar door...

Eens met Zero. En dat was ook mijn gedachte toen ik het nieuws hoorde. Ik vind het verschrikkelijk dat ze ook nu nog vliegtuigen uit de lucht schieten en vooral omdat de grond waar MH17 nog bezaaid ligt met spullen van slachtoffers. Maar gelukkig is het met sisser afgelopen. Maar laten ze er aub mee stoppen. Vooral omdat ze duidelijk niet weten wat ze uit de lucht schieten.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 23 Jul 2014 20:42

Re: Het gaat maar door...

In de weken voor de ramp werden er ook vliegtuigen uit de lucht geschoten.
In taiwan is er ook een vliegtuig neergestort.
Iedere dag gebeuren er rampen, het is alleen dat het nu dichtbij komt omdat er veel Nederlanders bij zijn omgekomen. Maar elke dode is er één die vrienden en familie achterlaat.
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Jul 2014 23:02

Re: Het gaat maar door...

Het is daar gewoon oorlog he.. naja oorlog, de dag dat de mh17 uit de lucht is geschoten zijn er eerder ook 2 gevechtsvliegtuigen naar beneden gehaald. Respect? Ze zullen vast hun best doen, maar hun doel/focus ligt toch echt ergens anders.
Laat even vooropstaan dat ik het gruwelijk vind wat ze doen hoor, dat staat buiten beschouwing, maar ik denk heek eerlijj dat ze er niet zo mee zullen zitten. Net als Poetin en de Fifa, they just don't give a f*ck :(
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 24 Jul 2014 00:01

Re: Het gaat maar door...

Maar het is toch oorlog? Ik snap niet hoe je dan kunt verwachten dat ze respect hebben voor de slachtoffers, hoe hard dat ook is. Zij vechten voor hun idealen en omdat wij het daar niet mee eens zijn oordelen we naar mijn idee veel harder hierover. Wat als het het Oekrainse leger geweest zou zijn die dachten dat ze een Russisch vliegtuig neerschoten? Ergens denk ik dat er dan iets milder gereageerd was.

Natuurlijk is dit niet goed te praten, maar ik vind alle ophef en media-aandacht en speculaties zwaar overdreven. Ik heb echt een raar gevoel bij de hele toestand rond de crash, de dag van nationale rouw en de live-uitzending van vandaag; niet positief in ieder geval. Ja het is kut, vreselijk voor alle betrokkenen, het had niet mogen gebeuren en Putin is een lul, maar slaan we in deze kwestie niet een beetje door met z'n allen?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Agnes