Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem147

Bericht 21 Jul 2014 18:57

Re: Sollicitatietopic

Ik iets minder dan een jaar geleden ook een bedrijvenrondje gedaan (bijna allemaal kledingzaken) en ben toen (van de 8) door 6 teruggebeld, waarvan ik er bij 3 op gesprek mocht komen en 3 die geen plek hadden of alleen 8 uurtjes op zaterdag.

Het duurde wel lang. Het eerste belletje kwam serieus pas na 3 weken!
<<

Anoniem56

Bericht 21 Jul 2014 19:13

Re: Sollicitatietopic

Ik vond het super leuk vanmiddag! Oh ik hoop zo dat ik het word, zou zo perfect zijn qua werktijden, reistijd, salaris, werkzaamheden, leuke collega's volgens mij! Ik hoor het woensdag of donderdag.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 21 Jul 2014 20:17

Re: Sollicitatietopic

Ik mag morgen weer op gesprek, was via een bureau en daar was ik vandaag. Hoorde dat ik de enige kandidaat ben dus vind het zo spannend!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 22 Jul 2014 13:14

Re: Sollicitatietopic

Marni, oh dat geeft nog wel hoop dan. Ik ben bij 17 bedrijven geweest; bij een aantal heb ik mijn CV achtergelaten, bij een een paar zeiden ze meteen dat er geen vacature was en bij een paar kon ik even bellen met een andere persoon. Dat laatste moet ik nog doen dus daar kan nog wat uitkomen eventueel (verwacht het niet hoor).

Cirene, wat leuk dat het zo goed bevallen is! Spannend ook, ik hoop zo voor je dat je het krijgt! Het klinkt perfect.

Nijntje, spannend! Ben je inmiddels al geweest of ga je vanmiddag? Ik ben benieuwd hoe het ging.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 22 Jul 2014 16:44

Re: Sollicitatietopic

@ Cirene: Ik ben door het uwv afgekeurd en probeer nu weer op te bouwen naar werk. Nu kan ik maximaal 20 uur aan dus vandaar.

@ Lookie: Ik zoek een administratieve baan. Daar zoeken er meer naar dus dat wordt wel lastig :P Ik was administratief medewerker bij mijn werkervaringsplaats op de afdeling Belastingen van een Gemeente.

@ Nijntje: Hoe is je gesprek gegaan?
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 22 Jul 2014 20:56

Re: Sollicitatietopic

Mijn gesprek ging wel goed, maar het was wel redelijk chaotisch, hij praatte veel maar ook veel hak op de tak, dus ik heb niet echt een beeld hoe ik het nou vind. Het uitzendbureau had gezegd dat ik geen concurrenten had maar die zijn er dus wel, via hen notabene. Ik weet weer waarom ik zo'n hekel heb aan uitzendbureaus....

Maargoed, even afwachten dus.
<<

Anoniem56

Bericht 23 Jul 2014 21:05

Re: Sollicitatietopic

Nog niks gehoord Nijntje? Hopelijk krijg je snel bericht, afwachten is niet leuk!

Mèn, ik ben zo nerveus! Ik vind het echt niet leuk meer.. Blijkbaar belt ze dus morgenavond, neem aan dat ze vanavond niet meer gaat bellen en ze zou 's avonds bellen. Pffff! Voel me er al de hele dag niet lekker door, gewoon door de zenuwen.
<<

Anoniem56

Bericht 23 Jul 2014 22:20

Re: Sollicitatietopic

Jaaaa ik ben het geworden!! Whoop, whoop, whoop! :banaan: :banaan:
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 23 Jul 2014 23:49

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd cirene!
<<

Anoniem301

Bericht 24 Jul 2014 07:43

Re: Sollicitatietopic

Jaaa gefeliciteerd! Wanneer begin je?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jul 2014 09:38

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd! Super fijn :)
<<

Anoniem87

Bericht 24 Jul 2014 10:37

Re: Sollicitatietopic

Thnx! En ja, ik ben het! Maar moest ff anoniem, je weet nooit wie er meeleest..
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 24 Jul 2014 10:39

Re: Sollicitatietopic

Elin schreef:Thnx! En ja, ik ben het! Maar moest ff anoniem, je weet nooit wie er meeleest..


Sneaky hoor! Gefeliciteerd nogmaals ;)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Jul 2014 20:10

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Jul 2014 11:22

Re: Sollicitatietopic

Stil hier, hoe gaat t bij jullie?
Ik schrijf ook niet zo veel, ga me daar niet echt beter van voelen :( Ik ben wel net op gesprek geweest en t was weer zo raar. Ik snap niet waarom ik altijd van die weirde gesprekken heb. Was t bij t vorige bedrijf nog een compleet vragenvuur, dit bedrijf heeft werkelijk geen 1 inhoudelijke vraag gesteld. Het was via t uitzendbureau, dus t kan daardoor komen, maar dan nog vind ik het raar. Het enige wat ze gevraagd hebben is of ik bereid ben mee te verhuizen vanaf 1 december naar de andere kant van de stad (=geen probleem) en wat ik in mijn vrije tijd doe. Verder hebben ze alleen over het bedrijf en de functie zitten praten en niks gevraagd.
Ze hebben in totaal 3 gesprekken, waarvan de laatste morgen. Dan krijg ik dus hopelijk morgen te horen of ik t geworden ben. Startdatum is eind augustus; ik hoop echt zo dat ik t word, lijkt me best een leuke functie en erg goed bedrijf om voor te werken!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Jul 2014 11:37

Re: Sollicitatietopic

Ik heb net een afwijzing binnen (heb vanuit afstudeerplek gesolliciteerd op een interne vacature, maar ze willen me niet behandelen als interne kandidaat en dus gaan ze mijn brief niet eens lezen, stom!!!) en ga morgen weer 2 brieven versturen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Jul 2014 11:44

Re: Sollicitatietopic

Green_Pepper schreef:Ik heb net een afwijzing binnen (heb vanuit afstudeerplek gesolliciteerd op een interne vacature, maar ze willen me niet behandelen als interne kandidaat en dus gaan ze mijn brief niet eens lezen, stom!!!) en ga morgen weer 2 brieven versturen.

Dat is stom :( Kun je niet nog een brief sturen als externe kandidaat of is het alleen intern voorlopig?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Jul 2014 11:47

Re: Sollicitatietopic

Jente schreef:
Green_Pepper schreef:Ik heb net een afwijzing binnen (heb vanuit afstudeerplek gesolliciteerd op een interne vacature, maar ze willen me niet behandelen als interne kandidaat en dus gaan ze mijn brief niet eens lezen, stom!!!) en ga morgen weer 2 brieven versturen.

Dat is stom :( Kun je niet nog een brief sturen als externe kandidaat of is het alleen intern voorlopig?


Nee het is echt alleen intern.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9775

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Jul 2014 16:21

Re: Sollicitatietopic

Vervelend green pepper!

Ik ga voor je duimen jente.

Hier heb ik het naar m'n zin op m'n nieuwe werkplek :dance:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Jul 2014 22:04

Re: Sollicitatietopic

Jente, ik ga ook voor je duimen. Ik herken het trouwens wel dat gesprekken soms raar verlopen, het gaat toch vaak anders dan verwacht en je bent zelf dan al wat nerveus.. lastig! Ik heb ook geen echte tips wat dat betreft. Raar dat ze je niet veel vragen stelden.

Green pepper, wat apart. Je zou toch zeggen dat jij ook intern bent. Jammer dat ze niet eens je brief willen lezen.

Ik heb ook net weer wat sollicitaties gedaan, weer een stuk of wat deze week en vanavond een voor een echt leuke baan, denk ik. Ik heb volgens mij ook een leuke brief geschreven dus ik hoop echt dat dit wat word! (De functie is leuk, er zijn doorgroeimogelijkheden en opleidingsmogelijkheden, ideaal aantal uren voor mij en afstand is heel goed te doen- zo'n 20 km) Ik hoop zo dat ik hier meer van hoor!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Jul 2014 10:44

Re: Sollicitatietopic

Ik heb 4 vacatures waar ik vandaag op ga reageren. Poeh, best lastig om origineel te blijven met meerdere brieven. De eerste brief heb ik al af, die ga ik nu versturen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Jul 2014 13:32

Re: Sollicitatietopic

GP, goed bezig! Soms vind ik het ook wel lastig om origineel te zijn, maar hoe meer informatie het bedrijf over zichzelf geeft, hoe origineler je kunt zijn (is mijn ervaring). Het helpt mij ook weleens om de website van het bedrijf te bekijken zodat ik er een beter beeld van heb en daar op in kan spelen.
Het scheelt ook echt wat voor baan het is. Bij een baan in een supermarkt vind ik het lastiger om origineel te zijn, dan bij bijvoorbeeld een baan in een bedrijf waar ik affiniteit mee heb.
Succes met je brieven!

Ik heb er ook net weer een verstuurd, maar denk dat ze hier misschien wat jongere mensen zoeken (het is in een supermarkt, vandaar dat ik ook op bovenstaand voorbeeld kwam). Maar heb toch mijn best gedaan om een leuke brief te schrijven.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 29 Jul 2014 13:37

Re: Sollicitatietopic

Ik werk nu ruim 4 jaar voor mijn huidige baas, en hoewel ik het werk erg leuk vind en mijn collega's echt top zijn, voelde ik me niet meer helemaal op mijn plek. Dit komt voornamelijk omdat de interne organisatie echt vreselijk is.
Alleen mijn eigen afdeling is goed georganiseerd maar omdat de rest dus zo'n drama is hebben wij daar ook veel last van.
Ik merk gewoon dat dit afbreuk doet op mijn werkplezier.

Nu kwam ik vanochtend een berichtje op Facebook tegen van een restaurant hier in het dorp waar ik al een aantal jaartjes heb gewerkt. Ze zoeken daar iemand met mijn functie. Ik heb ze dus direct een berichtje gestuurd om meer informatie (is het voor langere periode, of alleen de zomermaanden?) maar ik heb meteen al de kriebels!
Het is een onwijs leuke werkplek waar ik ongetwijfeld erg veel weer bij kan leren. Het is 10 minuutjes fietsen, waar ik nu zeker 20 minuten onderweg ben met de scooter. Ik ken een gedeelte van het team nog en vooral mijn leidinggevenden ken ik al 11 jaar.. Ik ben dus erg benieuwd!
10.04.17
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 30 Jul 2014 13:53

Re: Sollicitatietopic

Ik heb nog niks gehoord van de sollicitatie van maandag. Ze zeiden dat ze nog 1 gesprek hadden gisterochtend en dat ze dan zouden beslissen. Ik heb nog contact gehad met het uitzendbureau maandagmiddag en zij zeiden dat ze het me gelijk laten weten als het bedrijf een beslissing heeft gemaakt. Is het dan nu te vroeg om te bellen? Ik had eigenlijk gisteren antwoord verwacht, maar ik heb nu nog niks gehoord. Ik wil graag bellen, maar misschien komt het te opdringerig over aangezien ze gezegd hebben gelijk contact met me op te nemen?
<<

Anoniem222

Bericht 30 Jul 2014 14:16

Re: Sollicitatietopic

Ik zou nog even wachten Jente. Ik zou dan denk ik vrijdag op zijn vroegst bellen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers