Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijsluiter lezen

<<

Anoniem65

Bericht 16 Jul 2014 17:51

Bijsluiter lezen

Ik zit de Grazia te lezen en daar staat een stuk in over injecties waarvan je bruin wordt (Melanotan). Mensen hebben helemaal niet in de gaten dat er ernstige bijwerkingen kunnen zijn. Er staat zelfs in dat er op een website de bijsluiter van aspirine is geplaatst, omdat mensen die toch niet lezen! Daar schrok ik toch wel van. Lezen jullie altijd de bijsluiter?
Ik van nieuwe medicijnen wel, en van wat ik vaker gebruik soms (ibuprofen niet meer bv). Of als de verpakking is veranderd kijk ik even op de bijsluiter. Er staat ook altijd op wanneer die voor het laatst is herzien, dus dan weet ik ook wel of ik die al had gelezen. Ik wil altijd even weten of het wel of niet mag met andere medicijnen tegelijk.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jul 2014 17:56

Re: Bijsluiter lezen

Niet grondig, maar ik leest wel altijd waarvoor het voorgeschreven kan worden, manier van inname/dosering, bijwerkingen en wanneer het medicijn niet gebruikt mag worden. Volgens mij lees ik dan eigenlijk toch wel alles :)
Maar ik lees het vooral omdat ik niet alle medicijnen zomaar kan gebruiken vanwege chronische klachten en medicatie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 18:00

Re: Bijsluiter lezen

Meestal krijg ik zo'n stencil van de apotheek erbij, die lees ik dan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jul 2014 18:02

Re: Bijsluiter lezen

ik laat vaak de bijsluiter door mijn partner lezen, omdat ik mijzelf ken en dan bij bepaalde "bijwerkingen" denk dat ze door de medicijnen komen. Dus bijwerkingen laat ik hem vaak lezen.
Nieuwe pillen (bijv. sterkere pijnstillers die ik kreeg na een operatie) vind ik altijd wel fijn om te lezen hoe of wat.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jul 2014 18:03

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees het bij nieuwe medicijnen altijd van a tot z door, maar kijk het meeste naar de bijwerkingen. Bij pijnstillers lees ik het eigenlijk niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 18:08

Re: Bijsluiter lezen

Bijwerkingen lees ik juist niet omdat ik dan acuut al die dingen voel, vooral misselijkheid, daar ben ik namelijk vrij bang voor. Als ik klachten krijg kan ik altijd alsnog in de bijsluiter kijken, dan weet ik in elk geval dat het niet tussen mijn oren zit.

Maar ik lees wel over wisselwerkingen met andere medicijnen, dosering, waarschuwingen, enzovoort.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jul 2014 18:13

Re: Bijsluiter lezen

Haha grappig, ik heb het juist precies andersom. Ik weet liever dat het dan evt van een medicijn kan zijn dan dat ik me zorgen ga maken over wat iets kan zijn. Maar ik heb nooit zo snel last van bijwerkingen, behalve van malariatabletten.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Jul 2014 19:25

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees het altijd door, met name de bijwerkingen vind ik fijn om vooraf te weten. Maar ik gebruik eigenlijk haast nooit medicatie.
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 16 Jul 2014 20:09

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees ook van a tot z door. In verband met bijwerkingen, interacties, ... En ik vind het op dit moment ook handig mijn eigen kennis over medicatie te verruimen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 16 Jul 2014 21:51

Re: Bijsluiter lezen

Ik zou het maar wel heel grondig doen. Ik ben door de huisarts voorgelicht en die bleek niet zo heel goed op de hoogte en de bijsluiter was ook niet helemaal compleet bleek na een Google-actie van mij. Ik hang al weken boven de wc.

Bij nieuwe medicatie raad ik doorlezen dus echt heel hard aan en ook gewoon googelen want de fabrikant wil alleen maar verdienen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 16 Jul 2014 22:37

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees ze altijd goed door.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Jul 2014 07:16

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees ze altijd door,die krijg je er niet voor niks bij. Bij paracetamol eigenlijk alleen hoeveel je mag gebruiken (kids), de rest is bekend.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 17 Jul 2014 07:50

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees ze niet altijd. Ik heb in het verleden bij een drogisterij geweest in de functie van assistent dus ik ken bij de meeste wel alle ins en outs. Als ik iets van de apotheek mee krijg lees ik het wel even door.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jul 2014 08:10

Re: Bijsluiter lezen

Ik slik gelukkig zelden medicatie. Als ik het echt nodig zou hebben dan zou ik de bijsluiter wel doorlezen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 17 Jul 2014 08:32

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees het nooit. Ik ben vaak te gemakkelijk en denk 'het zal wel'. Ik heb eigenlijk alleen medicatie (gehad) via een arts, dus dan wordt het belangrijkste meestal al verteld. Het enige wat ik eigenlijk wil weten is de dosering en hoe/wanneer in te nemen.
Ik denk dat, als ik de bijwerkingen bijvoorbeeld lees, ik ook meteen al die bijwerkingen heb (en dan vooral die bij 'zeer zelden'); ik denk dat ik wel de bijsluiter zal gaan lezen als ik bijvoorbeeld een klacht krijg die niet te plaatsen is of die ik nooit eerder heb gehad.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 17 Jul 2014 08:49

Re: Bijsluiter lezen

Ik gebruik echt vrijwel nooit medicijnen. Toevallig nu een nieuwe hormooncrème tegen eczeem en die lees ik dan even snel door. Ik heb al eens andere soorten hormooncrème gebruikt, dus ik ga er van uit dat dit niks nieuws is. Verder slik ik wel eens paracetamol en daarvan lees ik de bijsluiter niet.
<<

Anoniem 63

Bericht 23 Jul 2014 18:20

Re: Bijsluiter lezen

Ja, die lees ik wel. Niet alles even nauwkeurig, maar sowieso globaal. En eigenlijk bij praktisch alles wat ik gebruik weer opnieuw (dus als ik een jaar geleden een keer iets tegen keelpijn heb gebruikt en ik wil het nu weer gebruiken lees ik weer) behalve van paracetamol omdat ik dat wel weet. Maar, gelukkig, gebruik ik vrijwel nooit iets.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jul 2014 18:23

Re: Bijsluiter lezen

Ik lees het zelden. Komt vooral doordat mijn ouders bekend zijn in de medische wereld en mijn moeder bij wijze van haar eigen pillen kan maken. Meestal weten ze wat ik voorgeschreven krijg en dan beginnen ze al met eventuele bijwerkingen te roepen. Heel handig. Merk ik dat er iets veranderd dan lees ik de bijsluiter wel en dan vallen er ineens kwartjes op hun plek.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers