Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2014 09:29

Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Ik ben nog steeds geen held met mijn nagels lakken, vaak knoeien ed. Ik doe 2 laagjes en dan nog zitten er bubbels op mijn nagels terwijl ik het flesje nooit schud.
Ik heb op aanraden hier voor het snel drogen quick dry drops gekocht, maar merk dat dat niet altijd helpt. Daarna kan ik de lak gewoon makkelijk wegschrapen en dat is niet de bedoeling denk ik.

Hebben jullie tips om het goed en snel te laten drogen? Ik hoorde van een topcoat die je gelijk nadat je de (gekleurde) lak heb opgebracht erop kan doen waardoor de lak zelf snel(ler) droogt.
Had er volgens mij nog nooit van gehoord.

Waar koop ik dat? Het liefst wil ik het van een goedkoop merk, zoals Kruidvat, Etos, Hema, Essence, Catrice.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 09:33

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 15 Jul 2014 09:35

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Ik laat de lak altijd goed drogen voordat ik een topcoat op doe, maar blijkbaar hoeft dat dus niet? Verder heb ik bij sommige lakken (meestal de wat oudere) inderdaad ook dat ze niet goed uitharden. Meestal gooi ik ze dan weg, ik heb namelijk een schimmelnagel op m'n tenen en als het niet goed droogt dan wijt ik dan maar aan die schimmel die kennelijk ook in m'n potje lak zit.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jul 2014 09:38

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Ik heb een quickdry topcoat van Catrice, die werkt heel goed. Ik laat m'n normale nagellak een beetje drogen (maar niet helemaal uitharden) en dan doe ik er een laag van die topcoat op en na een minuut of 3 is het helemaal uitgehard.
Deze is het:
Afbeelding

Het enige nadeel is dat deze topcoat niet zo'n fijn breed kwastje heeft zoals normale nagellakjes van Catrice wel hebben.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2014 09:52

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Ik heb ze nooit gezien van Essence, maar bedankt voor de tip. Doe jij na elke laag zo'n laagje topcoat erop? Dus als je zeg maar 2 lagen doet.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2014 09:53

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

caribbeanlover schreef:
Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Ik heb ze nooit gezien van Essence, maar bedankt voor de tip. Doe jij na elke laag zo'n laagje topcoat erop? Dus als je zeg maar 2 lagen doet.

Het is topcoat. Topcoat doe je niet tussen 2 lagen nagellak.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2014 09:53

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Elliot, dank je voor je tip. Heb die ook nog nooit gezien bij de Catrice producten, maar denk dat het per filiaal/winkel verschilt.

Dundas, ik had er jaren geleden op beide voeten last van en ben er nu al jaren vanaf. Wil jij dat niet? Of helpt er niks bij jou?

Iemand iets tegen die bubbeltjes? Het begint nou te lijken op caviar nagels.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 09:57

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Cotton schreef:
caribbeanlover schreef:
Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Ik heb ze nooit gezien van Essence, maar bedankt voor de tip. Doe jij na elke laag zo'n laagje topcoat erop? Dus als je zeg maar 2 lagen doet.

Het is topcoat. Topcoat doe je niet tussen 2 lagen nagellak.


Wat cotton zegt.

Eigenlijk istie voor de gel nagels, maar gebruik hem eigenlijk meer als normale eens als gewone topcoat.

Het zwarte potje heb ik:
http://www.essence.eu/nl-nl/producten/nagels/top-base-coat/
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 15 Jul 2014 09:58

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Ik heb twee keer eerder een schimmelnagel gehad, beide keren is het met maaaandelang antibiotica slikken verholpen, maar omdat die antibiotica zo slecht is voor je lever laat ik het nu maar zo. Het is nu alleen de nagel van m'n middelste teentje aan m'n linkervoet, breidt het verder uit dan ga ik wel een andere oplossing verzinnen. Een schimmelnagel kan in elk geval geen kwaad als je een beetje de hygiene n acht houdt en anderen niet besmet. Het ziet er alleen niet fijn uit, maargoed, nagellakje erover en niks aan de hand.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 10:08

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Dundas schreef:Ik heb twee keer eerder een schimmelnagel gehad, beide keren is het met maaaandelang antibiotica slikken verholpen, maar omdat die antibiotica zo slecht is voor je lever laat ik het nu maar zo. Het is nu alleen de nagel van m'n middelste teentje aan m'n linkervoet, breidt het verder uit dan ga ik wel een andere oplossing verzinnen. Een schimmelnagel kan in elk geval geen kwaad als je een beetje de hygiene n acht houdt en anderen niet besmet. Het ziet er alleen niet fijn uit, maargoed, nagellakje erover en niks aan de hand.


Ik heb ook een schimmelnagel gehad, en een zalf van de dokter gekregen. Na een paar weken smeren was het helemaal weg, daarna nooit meer last van een schimmelnagel gehad.

Mijn schoonzusje had er ook 1 gehad, en omdat ze zich te laat liet behandelen moest die nagel verwijderd worden in het ziekenhuis.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 15 Jul 2014 10:16

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Dat kan. Dit is in elk geval het advies wat ik van mijn huisarts heb gekregen.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2014 10:56

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Dundas schreef:Ik heb twee keer eerder een schimmelnagel gehad, beide keren is het met maaaandelang antibiotica slikken verholpen, maar omdat die antibiotica zo slecht is voor je lever laat ik het nu maar zo. Het is nu alleen de nagel van m'n middelste teentje aan m'n linkervoet, breidt het verder uit dan ga ik wel een andere oplossing verzinnen. Een schimmelnagel kan in elk geval geen kwaad als je een beetje de hygiene n acht houdt en anderen niet besmet. Het ziet er alleen niet fijn uit, maargoed, nagellakje erover en niks aan de hand.


Ik had eerst ook pillen en later net als Linnie cremen dat hielp echt goed. Niks voor jou?
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2014 10:57

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Linnie, dus dat potje dient ook voor gewone lak? Handig zeg.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 10:58

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

caribbeanlover schreef:Linnie, dus dat potje dient ook voor gewone lak? Handig zeg.


Niet echt, maar vind het gewoon fijn omdat het zo droog is :).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jul 2014 11:03

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Zolang het maar werkt he.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 11:05

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

caribbeanlover schreef:Zolang het maar werkt he.


Idd!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Jul 2014 17:21

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Cotton schreef:
caribbeanlover schreef:
Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Ik heb ze nooit gezien van Essence, maar bedankt voor de tip. Doe jij na elke laag zo'n laagje topcoat erop? Dus als je zeg maar 2 lagen doet.

Het is topcoat. Topcoat doe je niet tussen 2 lagen nagellak.


Da's waar, maar dan duurt het even voordat laag 1 droogt en dan moet je alsnog wachten. Dus het kan wel dat je het per laag opdoet.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 17 Jul 2014 17:24

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Deze gebruik ik ook en vind hem heel fijn. Ook andere geprobeerd maar deze vind ik het beste.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Jul 2014 17:26

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Ik heb de Quick dry topcoat van Essence gekocht een doorzichtig potje/flesje met aquakleurige tekst erop. Die bedoel je toch? Ik vind de lakken van hun ook goed, maar echt snel drogen ze niet vind ik. Dus vandaar dat ik quick dry drops heb gekocht. Heb 3 potjes, van ik dacht 3 verschillende merken. Die nu open is ben ik niet zo tevreden over wellicht dat die anderen wel goed zijn.
Ik ga morgen deze topcoat even testen, hopelijk heeft het succes.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jul 2014 22:28

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Linnie schreef:Ik heb een sneldrogend topcoat van Essence, die is binnen en minuut droog. Ik vind hem heel fijn. Vind zoiezo de nagellak van Essence fijn, zijn allemaal heel snel droog!


Die heb ik dus gekocht, maar is niet bedoeld om over de nog natte lak aan te brengen zodat die lak dus sneller droogt en dat wil ik juist.
Jij bedoeld zeker Quick Dry Topcoat met de aquatekst? Ik kwam er thuis achter dat ik die al had....................dom!
Overigens droogt een topcoat ongeacht of het nou quick dry is toch al vrij snel bij mij. De QRTC van Essence waar ik het nu over heb laat bij mij op sommigen nagels witte plekjes achter alsof het typex is ofzo. Heel raar en heel lelijk ook.
<<

Anoniem74

Bericht 19 Jul 2014 22:45

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Mijn moeder zei ooit eens; Ook met sneldroog-nagellak moet je er een half uur voor uittrekken om het te laten drogen". Sinds ik er echt de tijd voor neem heb ik echt nagellak-nagels uit het boekje.
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Jul 2014 00:39

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Huh?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Jul 2014 13:14

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Smeer je het dan niet veel te dik op je nagels?
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Jul 2014 13:42

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

Dat valt wel mee, dus ik snap het niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2014 23:27

Re: Nagellak droogprobleem en fast topcoat.

http://www.essence.eu/nl-nl/producten/n ... -top-coat/

Deze heb ik ooit gekocht, wat een klotespul droogt echt totaal niet snel waardoor het er weer af gaat omdat nog niet droog is (duurt me te lang). Volgens mij droogt deze helemaal nooit en dus lijkt het alleen bedoeld in combi met een ledlamp.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers