Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 15:10

Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Ik ben aan het kijken waar ik Femke wil laten zwemmen.
Hier hebben we de keuze uit een zwembad waar ze in grotere groepen les geven en waar je ook kan afzwemmen.
En uit een sauna met warm water die in groepjes van 8 lesgeeft, maar dan is het afzwemmen in een ander, groter niet warm zwembad.
Daarnaast hebben ze in de sauna alleen diep water.

Ene kan lijken mij die kleine groepjes wel fijn, andere kant, ze moeten dan wel in een "vreemd"(we komen er zelf wel eens) bad afzwemmen.

In het grotere zwembad hanteren ze een beloningssysteem, wat vinden jullie daarvan?
Eerst leek me dat wel goed, het motiveert, maar ik zie bij een vriendje van Femke dat hij erg teleurgesteld is en niet meer wil zwemmen als hij weer geen sticker heeft verdiend.
December 2009
juli 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jul 2014 15:11

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Ik zou voor dat grote zwembad gaan, aangezien ze in die sauna alleen een diep bad hebben, dat lijkt me niet handig voor kinderen die net beginnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 15:13

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Ik zou ook voor het grote bad gaan. En dan je dochter uitleggen dat het niet krijgen van een sticker niet wil zeggen dat ze niet goed haar best heeft gedaan/niet goed kan zwemmen. Maar dat de badjuf/badmeester niet elke keer dezelfde kindjes een sticker kan geven. Een beloningssysteem op zwemles vind ik zelf onnodig, maar een verwarmd bad vind ik net zo onnodig :)
<<

Anoniem74

Bericht 21 Jul 2014 15:16

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Dat beloningssysteem zou ik zelf niet zo prettig vinden, maar inderdaad wat oreo zegt..een warm bad lijkt me ook niets :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Jul 2014 15:18

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Het heeft allebei voor en nadelen dus voor mij zouden de kosten de doorslag geven.
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Jul 2014 15:20

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Hoe groot zijn de groepen in het grote zwembad? En hoeveel zwemjuffen/meesters zijn er dan bij? En hoe is dat bij het bad bij de sauna?
Om watervrij te maken lijkt het me wel handig om dat in een ondiep bad te kunnen doen, hoe doen ze dat bij het andere bad en is je dochter al watervrij?
Warm water en alleen een diep bad lijkt me geen voordeel, kleine groepen wel. Kunnen de kinderen in het bad bij de sauna doorstromen als ze eraan toe zijn of blijven ze steeds met de hele groep bij elkaar? En hoe geven ze zwemles, zonder zwempakjes/met zwempakjes? En zo'n beloningssysteem hebben ze denk ik bijna overal wel. Mijn dochter krijgt ook steeds een diploma als ze doorstroomt naar een volgend badje, zij ziet het zelf niet als beloning maar voor haar is het gewoon een duidelijke afsluiter van het ene badje en ze weet dat ze dan naar het volgende badje gaat.
Dat zijn allemaal dingen waar ik mijn keuze op zou baseren.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 15:32

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Liadan schreef:Hoe groot zijn de groepen in het grote zwembad?16 tot 18 En hoeveel zwemjuffen/meesters zijn er dan bij? 1 En hoe is dat bij het bad bij de sauna? 8 kinderen op 1 juf
Om watervrij te maken lijkt het me wel handig om dat in een ondiep bad te kunnen doen, hoe doen ze dat bij het andere bad en is je dochter al watervrij? Ik begreep meteen met kurkjes, ze is wel redelijk watervrij, al is het elke keer dat we gaan zwemmen nog weer even wennen voor haar om los te drijven met bandjes om.
Warm water en alleen een diep bad lijkt me geen voordeel, kleine groepen wel. Het warme water zie ik ook niet als voordeel, juist eerder als nadeel omdat er tijdens het afzwemmen geen warm water is en de omstandigheden anders zijn dan tijdens de lessen. Kunnen de kinderen in het bad bij de sauna doorstromen als ze eraan toe zijn of blijven ze steeds met de hele groep bij elkaar? Ze werken met 4 nivo`s en stromen door mits daar ruimte voor is. En hoe geven ze zwemles, zonder zwempakjes/met zwempakjes? geen idee.En zo'n beloningssysteem hebben ze denk ik bijna overal wel. Mijn dochter krijgt ook steeds een diploma als ze doorstroomt naar een volgend badje, zij ziet het zelf niet als beloning maar voor haar is het gewoon een duidelijke afsluiter van het ene badje en ze weet dat ze dan naar het volgende badje gaat.
Dat zijn allemaal dingen waar ik mijn keuze op zou baseren. Ik begreep net dat ze met verschillende kleuren kurkjes werken bij het kleinere bad, ook een soort van beloning als ze weer een andere kleur krijgen


Qua kosten zou de sauna per uur een euro duurder zijn.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 15:38

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Oei, die 16 tot 18 kinderen per zwemjuf vind ik wel idioot veel en nogal onverantwoord, eigenlijk.... Dan zou 8 op 1 mijn voorkeur hebben. Maar ja, doorstromen alleen wanneer daar ruimte voor is, vind ik ook weer raar. Straks verveelt je kind zich mateloos "omdat ze alles al kan" en moet ze onder haar niveau blijven omdat er in de andere groepjes geen ruimte is. Hoe pakken ze dat bij de sauna op?

En anders watervrij/starten bij de sauna en daarna overstappen? Ik moet er niet aan denken dat mijn kindje straks aan de kant staat te bibberen, omdat er maar 3 kindjes tegelijk in het water kunnen zijn en er te weinig handen en ogen van de juf zijn...
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Jul 2014 15:59

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

16/18 kinderen op 1 zwemjuf vind ik ook echt bizar veel kinderen. Maar ik vind 1 juf met 8 kinderen ook wel weinig. Bij mijn dochter zijn er ongeveer 12 kinderen en 4 zwemjuffen die ook mee het water in gaan.
Alleen doorstromen als er plek is is geloof ik op meer plaatsen zo, ik denk dat dat in de praktijk niet echt nadelig zal zijn.
Is er niet nog een andere zwemschool/stichting in de buurt waar ze zou kunnen zwemmen?
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 16:14

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Ik heb ervaringen gevraagd op de zoekhoek in onze plaats :)
Veel gaan voor de sauna ivm kleinere groepjes en het continue in het water zitten.
Bij het grotere zwembad staan ze idd veelal aan de kant.
Nu kwam iemand anders met het zwembad een plaats verderop ( waar ze ook vanuit de sauna afzwemmen).
Dat is 15 min rijden, vind ik geen probleem denk ik, maar eens overleggen met mijn man.
Daar hebben ze ook een online volgsysteem en heb ik het idee (de indruk die de site mij geeft) dat ze heel open met alles zijn. Dit staat er over de aantallen: In niveau 1 zitten 20 kinderen, in niveau 2 24 kinderen en in niveau 3 zitten 28 kinderen. In de laatste twee niveaus zitten maximaal 15 kinderen.
Uit dit stukje meen ik te begrijpen dat er 2 instructeurs zijn?:
In de eerste 3 niveaus geven twee zweminstructeurs de lesgroep van uw kind zwemles. Uw kind heeft dan altijd een bekend gezicht voor de groep in geval van ziekte of vakantie van één van de instructeurs.
Vatten jullie dat ook zo op of gaat het er om dat er 2 vaste zijn die afwisselen?
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 16:17

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Oreo schreef:Oei, die 16 tot 18 kinderen per zwemjuf vind ik wel idioot veel en nogal onverantwoord, eigenlijk.... Dan zou 8 op 1 mijn voorkeur hebben. Maar ja, doorstromen alleen wanneer daar ruimte voor is, vind ik ook weer raar. Straks verveelt je kind zich mateloos "omdat ze alles al kan" en moet ze onder haar niveau blijven omdat er in de andere groepjes geen ruimte is. Hoe pakken ze dat bij de sauna op?

En anders watervrij/starten bij de sauna en daarna overstappen? Ik moet er niet aan denken dat mijn kindje straks aan de kant staat te bibberen, omdat er maar 3 kindjes tegelijk in het water kunnen zijn en er te weinig handen en ogen van de juf zijn...


Dit staat er over het doorstromen bij de sauna:


Afhankelijk van het persoonlijk niveau van de leerling gaat hij of zij een groepje/nivo verder. I.v.m. de maximale groepsgrote van 8, kan het zijn dat niet alle leerlingen doorschuiven naar de volgende groep!
Geen probleem, daar de leerlingen in kleine groepjes zwemmen, is het voor de instructeur heel eenvoudig om de kinderen die niet doorgeschoven zijn, de lesstof te geven die zij in het volgende nivo zouden krijgen.

In het verleden is het wel eens voorgekomen dat een leerling vanuit nivo 2 ging diploma zwemmen. Uw zoon/dochter hoeft zodoende niet in nivo 4 te zitten om te mogen afzwemmen. Elke leerling wordt apart beoordeeld!
December 2009
juli 2012
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 16:19

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

De meesten weten geloof ik toch wel waar ik woon, dus even de sites mocht iemand zin hebben om te kijken :)
Ik haal ze later wel weer weg.
De sauna:
http://www.aphrodite.nl/zwemmen.php
Het zwembad in woonplaats:
http://www.optisport.nl/overboord/onder ... l?Itemid=5
Zwembad in een plaats op 15 min rijden:
http://www.de-koploper.nl/sporten/in-de ... wemlessen/
Laatst gewijzigd door PiP op 21 Jul 2014 16:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jul 2014 16:23

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

En in mijn woonplaats? :p

Wij zijn trouwens naar ij. Gegaan, omdat ze daar toen als enige 1x per week en in het weekend les gaven. De rest was allemaal doordeweek en voor ons niet te doen. Mar in tussen zij in k. de lestijden ook weer veranderd.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 16:34

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Bij deze 3 kan je allemaal op de zaterdag 1 uur. Dat lijkt mij fijner dan 2 keer in de week 30 of 45 minuten.
Dan blijf ik heen en weer rijden en met Stijn erbij lijkt me dat vreselijk onhandig.
In K of IJ ben ik nog nooit geweest en is nog weer langer rijden. Het zwembad in L zit vooraan en aan de goede kant.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem123

Bericht 21 Jul 2014 16:44

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

In elburg kun je ook zwemles krijgen, bij de sportschool abc.

Ik zou denk ik voor de sauna kiezen in jouw geval.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 21 Jul 2014 19:28

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Ik zou dan ook voor een ander zwembad buiten de plaats gaan.
Hier is ook een lesvolgsysteem via de pagina van het zwembad. Vindt ik erg handig want zo weet je hoever ze is met zwemles en wat ze moet oefenen om dat te behalen.
Belonen wordt vaak gedaan als ze naar het volgende badje gaan met een visje dat op het badpak moet. En dat is denk ik overal
Ik vindt het aantal wel erg veel
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Jul 2014 00:31

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Ik vind het aantal ook erg veel. Ik geef zelf zwemles bij 1 bedrijf dat 3 baden heeft en bij ons is de groepsgrootte in principe 10 kinderen en 1 zwemonderwijzer. Soms een uitschieter naar 12 kinderen en soms ook minder.
Er zijn 3 of 4 groepen/'badjes' (verschilt per zwembad) en 4 niveau's tot aan het A diploma.

Als er plek is in een volgende groep wordt er doorgeschoven (meestal na het diplomazwemmen), maar is er geen plek dan wordt er wel gewoon de volgende lesstof aangeboden en gaan ze dus wel in niveau omhoog (maar niet van 'badje')

16/18 kinderen met maar een zwemonderwijzer is wel erg veel. Dan krijgen ze in 1 les denk ik weinig persoonlijke instructie en zal heel veel klassikaal zijn. Weet je ook hoe lang gemiddeld kinderen over het A diploma doen bij beide?

Ik denk dat het afzwemmen in een ander bad geen probleem hoeft te zijn, vooral niet als ze het bad wel kent omdat je er regelmatig zelf met haar gaat zwemmen.

Een beloningssysteem heb ik zelf geen ervaring mee. Ik denk dat het voor sommige kinderen best goed kan werken om extra hun best te doen, maar als een kind gewoon meer moeite heeft om iets aan te leren is het wel sneu dat anderen bijv. wel een sticker krijgen, maar hij niet.
Waarschijnlijk krijgen wij over een tijdje wel een online systeem. Dan kunnen ouders en kinderen thuis inloggen en zien wat kinderen al goed kunnen en wat nog niet voldoende is. Je kunt dan ook smileys en een persoonlijk berichtje per kind sturen. Dat lijkt mij fijner dan het uitdelen van stickers.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest!
Afbeelding
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 22 Jul 2014 13:46

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Wat denk jij van dit stukje Dolphinne? Neem aan dat er dan 2 leraren per 20 leerlingen zijn!?

Dit staat er over de aantallen: In niveau 1 zitten 20 kinderen, in niveau 2 24 kinderen en in niveau 3 zitten 28 kinderen. In de laatste twee niveaus zitten maximaal 15 kinderen.
Uit dit stukje meen ik te begrijpen dat er 2 instructeurs zijn?:
In de eerste 3 niveaus geven twee zweminstructeurs de lesgroep van uw kind zwemles. Uw kind heeft dan altijd een bekend gezicht voor de groep in geval van ziekte of vakantie van één van de instructeurs.

Ik denk dat er altijd 2 zijn en als er 1 ziek is, er 1 bekend en 1 onbekend gezicht is.

Dat is dan toch wel een redelijk aantal 10 per leraar en later 12 per leraar en nog weer later 14.
Dat laatste lijkt me dan wel weer veel of is dat normaal als ze meer gevorderd zijn?
December 2009
juli 2012
<<

vlinder-19

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 22 Jul 2014 20:46

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Onze dochter zwemt ook bij een sauna, en ook hier hebben ze alleen diep water (140cm)
ik vind het ideaal, ze leren gelijk vanaf les 1 om echt te zwemmen. Na 3 lessen lijkt het of ze al maanden les hebben zo goed zwemmen ze dan al. Ook is het voor ons ideaal dat wel hier op zondagochtend terecht kunnen.
F.ay E.lize 21-01-2009
* juni 2010

* april 2011
L.ivia I.sabeau 18-10-2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Jul 2014 20:48

Re: Zwemles, waar zouden jullie voor gaan?

Dat denk ik idd ook pip.
Op zich is dat wel fijn lijkt mij! Dan kan een van de twee ook makkelijk een (paar) kind(eren) apart nemen om een bepaald iets te oefenen.
Ik heb soms wel een stagiaire. Dan kan ik die ook tussendoor een opdracht geven met en een aantal kinderen en zelf een ander kind helpen dat extra aandacht nodig heeft.

Bij ons is er op de meeste lesdagen een vaste invaller. Dat is dan ook een relatief bekend gezicht.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers