Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel groep 1

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Jul 2014 08:04

Autostoel groep 1

Welke autostoel hebben jullie als vervolgstoel? En zouden jullie deze aanraden?

Ik zie door de bomen het bos niet meer :eyes: Onze dochter is een lange dame en het duurt daardoor niet lang meer voor ze te lang is voor de maxicosi. Ik ben dus al wat aan het rondkijken. Mijn man wil graag de Pearl, omdat die op het familyfix onderstel past dat we hebben. Maar die gaat niet achterwaarts en dat wordt wel aangeraden. Vinden jullie het belangrijk dat je kindje achteruit vervoerd wordt?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jul 2014 08:08

Re: Autostoel groep 1

Nee ik persoonlijk vind dat niet belangrijk. Mijn zoontje had het helemaal gehad achterste voren. Wij hebben de pearl autostoel, bevalt echt goed, kan gemakkelijk in diverse slaapstanden. Ook de hoofdsteun/gordels zijn goed verstelbaar.
Enige wat ik niet gemakkelijk vind is de bekleding wassen, maar dat vind ik bij elke autostoel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Jul 2014 08:13

Re: Autostoel groep 1

Wij hebben de Pearl. Achteruit is veiliger maar was zoveel duurder.. Daarom voor deze gekozen. Ben er erg blij mee. De stoel zit ook zoveel stabieler dan de Tobi bij mijn schoonouders.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 22 Jul 2014 08:31

Re: Autostoel groep 1

Wij hebben de tobi, hij staat muurvast met de gordel. Wij hadden geen isofix toen maar anders koos ik de pearl.
Langer achterwaarts is er duur. Wij hebben M. pas overgezet toen hij eruit stak.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Jul 2014 08:36

Re: Autostoel groep 1

Happydobby schreef:Wij hebben de tobi, hij staat muurvast met de gordel. Wij hadden geen isofix toen maar anders koos ik de pearl.
Langer achterwaarts is er duur. Wij hebben M. pas overgezet toen hij eruit stak.



Ik moet er wel bij zeggen dat de Tobi van schoonouders tweedehands is en in het midden van de bank staat. Een nieuwere op een normale zitplek staat vast beter.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jul 2014 08:36

Re: Autostoel groep 1

Mijn ouders hebben de tobi, maar die staat inderdaad ook muurvast met de gordel. Niks mis met die stoel of hoe je hem neer moet zetten, zij hebben geen isofix-systeem in de auto dus vandaar deze stoel.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Jul 2014 08:37

Re: Autostoel groep 1

Goede ervaringen met de Pearl dus! Ja, zo'n achterwaartse is mij ook eigenlijk veel te duur... Ik vind de Pearl nu al duur, maar dat willen we er nog wel aan uitgeven, maar twee keer zoveel wordt ons eigenlijk te gek.
Vanaf welke leeftijd hadden jullie je kind in de vervolgstoel? Ik twijfel nog even over onze vakantie over 2,5 week. Ze kan nog nét in de maxicosi qua lengte, maar ze is nog geen 9 kilo.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jul 2014 08:42

Re: Autostoel groep 1

http://www.babyvalue.nl/autostoeltje-au ... cosi-pearl

9 maanden en 3 dagen, toen gingen we op vakantie (een uurtje rijden), we hadden het de dag ervoor uitgetest en hij was veel rustiger en tevreden in de stoel. (mijn zoontje kon toen wel alles al goed, zelf gaan zitten en blijven zitten, dat vond ik wel belangrijk)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 22 Jul 2014 08:59

Re: Autostoel groep 1

Suus schreef:Goede ervaringen met de Pearl dus! Ja, zo'n achterwaartse is mij ook eigenlijk veel te duur... Ik vind de Pearl nu al duur, maar dat willen we er nog wel aan uitgeven, maar twee keer zoveel wordt ons eigenlijk te gek.
Vanaf welke leeftijd hadden jullie je kind in de vervolgstoel? Ik twijfel nog even over onze vakantie over 2,5 week. Ze kan nog nét in de maxicosi qua lengte, maar ze is nog geen 9 kilo.


Als je de Cosi rechter op zet? Zo hebben wij het de laatste weken gedaan.

De Pearl hebben wij een oude kleur van gekocht (wit met roze haha) en een grijze hoes over gedaan. Scheelde echt een hoop geld.
R. 2013
D. 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Jul 2014 09:38

Re: Autostoel groep 1

Bedankt voor de tip!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem113

Bericht 22 Jul 2014 10:13

Re: Autostoel groep 1

Bij de intake van cb bij onze jongste kwam het onderwerp autostoel ook even ter sprake en hij gaf aan dat ze bezig zijn om het wettelijk verplicht te maken om kinderen tm 4 jaar achteruit de vervoeren.

Hij had ook een website gegeven waar de ontwikkelingen te volgen zijn maar weet die niet meer.

Wij hadden toen net een tweede pearl gekocht voor onze andere auto. Had ik dit geweten dan had ik zo'n andere stoel gekocht. Stel dat het verplicht wordt dan zit ik nu met twee onbruikbare stoelen
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 22 Jul 2014 11:33

Re: Autostoel groep 1

Hier ook de Pearl en nog steeds tevreden. Al moeten we voor de winter een volgende stoel omdat hij er met winterjas niet meer in past. Ook hier een oude kleur genomen met een hoes.

Wat ik me afvraag...hoe kan je in vredesnaam een kind van 4 achteruit vervoeren? Waar moeten die benen heen dan? Die van mijn zoontje hangen nu uit de Pearl gewoon netjes naar beneden, maar als hij achteruit zou zitten zou hij ze in zijn nek moeten leggen of omhoog tegen de stoel aan :confused:
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 22 Jul 2014 11:43

Re: Autostoel groep 1

Clapperdie schreef:Bij de intake van cb bij onze jongste kwam het onderwerp autostoel ook even ter sprake en hij gaf aan dat ze bezig zijn om het wettelijk verplicht te maken om kinderen tm 4 jaar achteruit de vervoeren.

Hij had ook een website gegeven waar de ontwikkelingen te volgen zijn maar weet die niet meer.

Wij hadden toen net een tweede pearl gekocht voor onze andere auto. Had ik dit geweten dan had ik zo'n andere stoel gekocht. Stel dat het verplicht wordt dan zit ik nu met twee onbruikbare stoelen


Dat zal wel meevallen he, de huidige norm blijft gewoon nog bestaan. Het is nu zo dat tot 15 maanden wordt geadviseerd om achterwaarts te vervoeren. En het liefst zelfs tot 4 jaar (105cm)
De huidige norm blijft naast de i-size bestaan tot 2018 geloof ik. Dus nog tijd genoeg om je autostoelen te gebruiken.
<<

Anoniem113

Bericht 22 Jul 2014 11:45

Re: Autostoel groep 1

Mirthe schreef:
Clapperdie schreef:Bij de intake van cb bij onze jongste kwam het onderwerp autostoel ook even ter sprake en hij gaf aan dat ze bezig zijn om het wettelijk verplicht te maken om kinderen tm 4 jaar achteruit de vervoeren.

Hij had ook een website gegeven waar de ontwikkelingen te volgen zijn maar weet die niet meer.

Wij hadden toen net een tweede pearl gekocht voor onze andere auto. Had ik dit geweten dan had ik zo'n andere stoel gekocht. Stel dat het verplicht wordt dan zit ik nu met twee onbruikbare stoelen


Dat zal wel meevallen he, de huidige norm blijft gewoon nog bestaan. Het is nu zo dat tot 15 maanden wordt geadviseerd om achterwaarts te vervoeren. En het liefst zelfs tot 4 jaar (105cm)
De huidige norm blijft naast de i-size bestaan tot 2018 geloof ik. Dus nog tijd genoeg om je autostoelen te gebruiken.


Die man had het erover dat ze het op korte termijn willen verplichten. Heb mij er verder niet in verdiept. Maar wilde het wel aangeven zodat ze eventueel zelf research kan doen.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Jul 2014 12:08

Re: Autostoel groep 1

Wij hebben 2 maal de priori. Ik raad hem niet aan, wat een hels karwei om de bandjes echt goed strak te krijgen.
Zoon ging hier over met 10 maanden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Jul 2014 13:13

Re: Autostoel groep 1

Dank je, Clapperdie, zal er eens naar kijken. Jammer dat je de website niet meer weet.
En Sun, die wordt het dan in elk geval niet, dank je :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem234

Bericht 22 Jul 2014 13:16

Re: Autostoel groep 1

Maxicosi tobi. Zijn er erg tevreden over. Ik heb geen minpunten.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 22 Jul 2014 15:22

Re: Autostoel groep 1

Annie24 schreef:Hier ook de Pearl en nog steeds tevreden. Al moeten we voor de winter een volgende stoel omdat hij er met winterjas niet meer in past. Ook hier een oude kleur genomen met een hoes.

Wat ik me afvraag...hoe kan je in vredesnaam een kind van 4 achteruit vervoeren? Waar moeten die benen heen dan? Die van mijn zoontje hangen nu uit de Pearl gewoon netjes naar beneden, maar als hij achteruit zou zitten zou hij ze in zijn nek moeten leggen of omhoog tegen de stoel aan :confused:


Ja dat vraag ik me ook af... mijn dochter was 112cm toen ze 4 werd.. en ik zie mijn zoontje ook niet achterwaarts vervoerd worden, hij is 2,5, maar waar laat hij zijn benen??
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:36

Bericht 22 Jul 2014 15:30

Re: Autostoel groep 1

Maar ff antwoord op je vraag; wij hebben een tobi en een priori.. tobi bevalt uitstekend, priori niet zo, om de reden die ook al eerder genoemd is. Gelukkig gebruiken we de priori maar heel weinig, hij staat in onze 2e auto en word zelden gebruikt..
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 22 Jul 2014 15:45

Re: Autostoel groep 1

Wij hebben 2 priori's, wat ik.hier zo lees klopt idd, de riempjes zijn idd lastig om strakker te maken, verder bevallen ze prima.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers