Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 16 Sep 2013 16:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jaaaa wat goed swampy gefeliciteerd!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 16 Sep 2013 16:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Swampy gefeliciteerd!!

Linnie wat ontzettend kut zeg :( ik duim voor je dat het de volgende poging toch echt raak mag zijn :hug:
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 16 Sep 2013 17:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Swampy, gefeliciteerd.

Sofie, sterkte.

Linnie, sterkte, hopelijk is het bij de volgende poging raak.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Sep 2013 20:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Swampy: gefeliciteerd!

Sofie: Sterkte!

Linnie: jij ook sterkte!!

Wat is het toch oneerlijk hé :cry:

Vandaag voor de eerste echo geweest deze cyclus. De arts dacht wel een eitje te zien van 10 mm maar het kon ook een bloedvat zijn. Maar ze dacht toch wel een eitje. Nu moet ik vrijdag weer terug. Als er dan niks gegroeid is wilt ze deze cyclus al afbreken maar daar ben ik het niet mee eens. Tegen mij is eerder gezegd dat de dosis dan verhoogd zal worden, en ik net zo lang zal spuiten tot er een eisprong is. Tenzij het al cd 23 is ofzo maar dat is het niet in mijn geval. Ik zit vrijdag nog maar op cd 14. Dus ben benieuwd vrijdag.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 17 Sep 2013 06:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Swampy: gefeliciteerd! Wat moet dat een fijn gevoel zijn zo'n test in je handen!

Sofie: wat balen. Waarom wil je vriend een cyclus wachten?

Shally: hopelijk is het een eitje en groeit hij goed komende dagen!

All: ik heb een afspraak bij een acupuncturist. Eind van de week moet ik er naar toe voor een intake gesprek en eerste behandeling.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 17 Sep 2013 07:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Gefeliciteerd Swampy.

Ik heb voor 26 september weer een afspraak staan, dan zit ik op dag 12. Hoop niet dat ik daarna weer terug moet komen, want de vorige keer moest ik met dag 16 weer terug komen omdat met dag 12 nog niet veel te zien was...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 17 Sep 2013 10:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo meiden,

Tot april dit jaar was ik op het vorige forum actief onder de naam Boekenwurm 83. Bij het opnieuw aanmelden zag ik dat deze naam al voorzien is dus vandaar m'n nieuwe naam. Ik heb een jaar lang meegeschreven in het topic 'voor een kindje in 2012'. Helaas zonder goed nieuws. December 2011 ben ik met de pil gestopt en na een maand of 4 kwam ik erachter dat ik PCOS heb. In april dit jaar heb ik een leo gehad na een jaar lang van echo's, clomid slikken, hormooninjecties spuiten, rustpauzes ivm cystes, en dit alles helaas zonder resultaat. Na de leo was ik er even helemaal klaar mee en wou even wat afstand nemen, maar nu zijn alweer een hele poos verder en nog niet zwanger en ik vond het toch altijd wel prettig om hier mee te schrijven. Dus I'm back :razz:

Blij verrast om te lezen dat een aantal zwanger zijn inmiddels maar helaas is het bij de meesten nog niet gelukt. Met name Weegschaal en Linnie vind ik echt heel erg rot om te lezen dat het nog steeds niet gelukt is :hug:

Ook Shally had ik gehoopt hier niet meer tegen te komen. Ik hoop dat de hormooninjecties je meer geluk brengen dan de clomid! Wat betreft je echo later deze week, ik zou wel op m'n strepen staan wat betreft het meteen ophogen van de dosis. Dat mocht ik destijds ook. Ik mocht zelfs 2 keer ophogen binnen 1 cyclus omdat ook de eerste verhoging geen groter eitje opleverde. Het zou zonde zijn om weer een ronde verloren te laten gaan toch!

De rest van de meiden hier ken ik volgens mij niet van het vorige forum maar ik zal dit topic eens teruglezen zodat ik van jullie situatie ook op de hoogte ben.

Ik heb na mijn leo in april dit jaar 3 maanden moeten afwachten. Ik kreeg gelukkig wel voor het eerst een cyclus zonder medicatie, echter de duur van de cyclus liep al snel weer op. Ik ben nu dus weer gestart met clomid50. voor mij voelt het een beetje alsof ik na 1,5 jaar weer terug bij af ben en weer van voor af aan moet beginnen. Gelukkig lijkt het deze keer wel aan te slaan. Vorige ronde had ik op dag 22 een eisprong, wat net acceptabel is. Helaas niet zwanger dus nu weer clomid 50 geslikt en komende maandag de eerste meting.

Voor zover mijn verhaal en ik zal hier de komende tijd weer meelezen en meeschrijven!
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 17 Sep 2013 17:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Lieke, Juani, Mzcharlotte, Lindsya, Shally: Dank jullie wel!

Lindsya: Wat vind je zoontje er van dat hij een broertje of zusje krijgt? Hoe oud is hij nu, een jaar of 6/7?

Shally: Hopen dat het een eitje is. Dat is wel vroeg idd. dat ze deze cyclus wil afbreken. Ik had afgelopen cyclus ook dat ze niet konden zien of het een eitje was of niet, er zat op dag 10 'iets' van 16 mm. Toen bleek dat de gynaecoloog een stukje van mijn eileider zag, want de volgende echo was het weer weg.

Nilou: Het gaat op het moment niet zo goed met m'n man (wil er niet te veel over uit wijden hier). Dus vandaar weer even een ronde pauze. Dat het niet zo goed met hem gaat staat los van het zwanger willen worden.
Succes bij de acupuncturist!

Olijfje: Welkom!
AfbeeldingAfbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Sep 2013 17:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Olijfje: jou miste ik inderdaad maar wist niet meer hoe je heette op het vorige forum. Heb nog al eens aan je lopen denken hoor. Verdrietig om te lezen dat het bij jou ook nog steeds niet gelukt is. Wel 'leuk' dat je weer terug bent.
Begrijp ik nou goed dat je nu wel een natuurlijke cyclus hebt? En had je die voor de operatie niet dan? Omdat je nu weer clomid slikt. Wel raar eigenlijk dat je weer clomid moet slikken. Weet je al wat de volgende stappen zijn?

@Nilou: succes bij de acupunturist!! Ik ben ook aan het overwegen om het te gaan doen. Ik had al wel een mail gestuurd naar een acupuncturist maar zij adviseerde me om eerst goed te informeren bij de zorgverzekering omdat het behandelen van iemand met pcos veel tijd, dus veel behandelingen vergt.

Ik heb mezelf weer helemaal herpakt lijkt het wel. Afgelopen dagen zat ik erg slecht in mijn vel, was veel aan het huilen en mijn hoofd liep over met gedachtes van 'wat als het niet lukt' en zag allemaal beren op de weg. Maar dat is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik laat het maar weer over me heen komen en zie het vrijdag allemaal wel.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Sep 2013 19:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hallo meiden,

Even nog een berichtje van mij, ook al hoor ik nu eigenlijk niet meer in dit topic thuis... Wat een gek idee nog steeds zeg! We hebben een lekkere vakantie gehad en ik heb geprobeerd een beetje bij te lezen.
Ik wil eigenlijk alleen nog maar zeggen dat ik hoop dat iedereen die in dit topic meeschrijft, zich zeer snel mag melden in het zwanger tot 12 weken topic. Weegschaal, Linnie, Shally, Sofie, Nilou, Olijfje en iedereen die ik nu vergeet, heel veel succes en sterkte met de wegen die jullie gaan bewandelen! :hug:

Uiteraard blijf ik meelezen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 17 Sep 2013 19:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh ik zag een paar pagina's terug nog je vraag Weegschaal. Ik heb 2 oktober de 1e echo, dan zou ik 7,5 week zijn. Ik vind het erg spannend maar heb er op zich wel een ander gevoel over dan de laatste keer met de miskraam, het voelt nu goed. Zegt niets natuurlijk maar geeft mij wel wat meer rust. Verder voel ik me goed, nog maar weinig klachten maar daar heb ik sowieso eigenlijk nooit last van gehad.

Shally: ik was nog wel even benieuwd hoe het nu gaat met de prikken? Ik meen gelezen te hebben dat ze eventueel de ronde willen afbreken? Gek hoe dat per ziekenhuis verschilt, bij mij bleven ze net zolang ophogen totdat er een eicel begon te groeien. Valt het prikken je mee?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Sep 2013 19:10

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Knillis schreef:Oh ik zag een paar pagina's terug nog je vraag Weegschaal. Ik heb 2 oktober de 1e echo, dan zou ik 7,5 week zijn. Ik vind het erg spannend maar heb er op zich wel een ander gevoel over dan de laatste keer met de miskraam, het voelt nu goed. Zegt niets natuurlijk maar geeft mij wel wat meer rust. Verder voel ik me goed, nog maar weinig klachten maar daar heb ik sowieso eigenlijk nooit last van gehad.

Shally: ik was nog wel even benieuwd hoe het nu gaat met de prikken? Ik meen gelezen te hebben dat ze eventueel de ronde willen afbreken? Gek hoe dat per ziekenhuis verschilt, bij mij bleven ze net zolang ophogen totdat er een eicel begon te groeien. Valt het prikken je mee?


Wat lief dat je naar me vraagt Knillis!! Met het prikken gaat het goed..althans, het prikken zelf gaat goed maar het klaar maken van de spuit blijft een worsteling. Maar over het algemeen gaat het dus goed. Het prikken valt echt reuze mee, een enkele keer doet het wat pijn maar dat is dan ook zo over.
Raar hé dat ze het willen afbreken. Misschien dat het ook aan de arts ligt hoor en deze arts weet het allemaal niet zo goed volgens mij. Gelukkig ben ik niet op mijn mondje gevallen dus als het vrijdag zo is, dan zal ik ook zeker zeggen dat ik verder wil en desnoods dat het opgehoogd gaat worden. (hopelijk zeg ik dat vrijdag dan ook nog, ik laat me nog al snel om lullen).

Fijn dat je je goed voelt!!

Ik zit trouwens nog even met iets anders.. ik heb komende zaterdag een personeelsfeestje en het is een verassing wat we gaan doen. Ik heb aangegeven dat ik wel rond 19:00/19:15 moet prikken en dat was geen probleem. Dat zal ik dan daar in een toilet moeten doen. Ik wou eigenlijk thuis mijn prik klaar maken en zo in het koeltasje meenemen. Alleen zat ik me weer te bedenken, dat stokje waar je op moet duwen zodat het vloeistof eruit gaat, staat dan helemaal omhoog. En er zit dan een naald op. Maar als ik het zo bereid in het tasje doet kan het zijn dat de vloeistof eruit loopt of dat dat stokje het vloeistof eruit 'duwt' . Dus wat moet ik nou doen? Straks is het een goor toilet met een klein wasbakje en moet ik daarop mijn spuit op prepareren. En dan komen er misschien wel vrouwen het toilet in en niet iedereen hoeft het te zien. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik zit er al aan te denken om me anders op de avond zelf ziek te melden.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 18 Sep 2013 07:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally,misschien kan je dan op het invalidetoilet gaan zitten,daar zit vaak een wasbak bij in dezelfde ruimte.ook zou ik desinfecterende gel in m'n tas doen.
<<

Anoniem328

Bericht 18 Sep 2013 08:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally, fijn dat je je herpakt hebt! Bij mij duurt het ook altijd een dag of 2 als ik weer ongesteld ben geworden, en daarna vol goede moed verder.

IK had voor de leo inderdaad helemaal geen cyclus. Ik werd niet ongesteld zonder duphaston (jij slikt daar provera voor geloof ik). Clomid 50, 100 en 150 sloeg bij mij niet aan. Toen heb ik Fostimon 75, 112,50 en 150 gespoten. Dat sloeg of helemaal niet aan of m'n lichaam sloeg op hol en had ik vervolgens overstimulatie.
Sinds de leo heb ik wel een cyclus. Ik heb dus een eisprong uit mezelf en wordt netjes 14 dagen later ongesteld. Echter het duurt steeds langer voordat ik die eisprong heb. Het begon op dag 18, toen dag 22 en de ronde erna dag 27. Daarom is besloten om toch weer met clomid te beginnen, omdat dat na een leo vaak wel aanslaat. Dit lijkt in mijn geval ook zo te zijn. Maar het blijft elke maand weer onzeker en afwachten of en wanneer het gaat lukken.

Hoe laat begint jouw personeelsfeest zaterdag? Ik weet wel dat het beter is om elke dag te proberen zo veel mogelijk rond dezelfde tijd de injectie te zetten, maar dat komt volgens mij niet heel precies hoor. Ik deed het meestal rond 6 uur 's avonds maar het was ook wel eens een enkele keer om 5 uur al of pas om 7 uur a half 8, omdat het soms gewoon niet in te plannen was bij mij. Mijn gyn zei dat dat geen probleem was. Het zou jammer zijn dat je vanwege dit 'probleem' je personeelsuitje moet missen!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Sep 2013 09:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Shally; neem anders wat doekjes en desinfevtiegel/middel mee, dan kun je daar de wasbak ontsmetten. En ik denk als je daar even naar een personeelslid loopt verteld dat je moet spuiten en deze klaar moet maken maar dit liever niet in het toilet wilt doen ze vast wel een ruimte voor je hebben.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Sep 2013 12:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bedankt lieve meiden voor het meedenken!!

Misschien dat het wel een optie is om een uur eerder te spuiten. Ik spuit altijd om 7 uur dus als ik zorg dat ik om 6 uur op t werk ben kan ik het daar doen. We moeten kwart over 6 aanwezig zijn. Zal het vrijdag voot de zekerheid nog even vragen in t ziekenhuis.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 18 Sep 2013 18:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ook ga me hier maar weer toevoegen.

Schreef in het andere topic ook mee maar laatste tijd even niet gedaan.

Hier eerst begonnen in het voor een kindje in 2013 maar denk dat ik hier toch beter op mijn plek ben.

Had dit weekend ongesteld moeten zijn maar is niet echt doorgezet maar test was vandaag negatief. Dus toch maar op naar een nieuwe ronde. Geloof al ronde 15/16.. Word er helemaal depri van.. Maar goed, veel meiden hier zijn nog veel langer bezig maar baal zo ontzettend.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Sep 2013 18:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat is een leo?
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem328

Bericht 19 Sep 2013 08:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Een leo is een laparoscopische elektrocoagulatie van de ovaria :nerd:
Mensen met pcos hebben afwijkende hormoonwaarden (te veel mannelijk hormoon) en daardoor heel veel onontwikkelde eiblaasjes aan de eierstokken zitten. Simpelweg komt het erop neer dat het merendeel van de eiblaasjes weggebrand wordt, zodat het mannelijk hormoon weer een normale waarde krijgt en de cyclus (hopelijk) automatisch weer op gang komt of in ieder geval met hormoonbehandelingen (clomid of hormooninjecties) beter te sturen is.

Vlinder2011 wat verdrietig dat jullie al zo lang bezig zijn. Zijn er aanwijzingen waarom het niet wil lukken of zitten jullie nog niet in de medische molen?

Shally ik zou inderdaad even navraag doen, maar ik denk dat het geen probleem is om een uur eerder te injecteren. Hoef je ook niet ergens op een onbekend toilet met die spuit in de weer!

Weegschaal hoe is het nu met jou?
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 19 Sep 2013 09:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: mijn man zijn mannelijk hormoon is te laag waarvoor hij drie keer per week pregnyl spuit.
Mijn ongesteldheid is wat lastig, veel tussentijdse bloedingen.
In januari waren we zwanger maar dat werd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, in juni weer zwanger met dat is bij acht weken een miskraam geworden.
Wij zitten wel in de medische molen maar moesten nu een half jaar wachten, 9oktober moeten we er weer naar toe.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem328

Bericht 19 Sep 2013 09:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic

He wat naar allemaal!
Wat gaat er 9 oktober precies gebeuren? Vervolgstappen bespreken?
Ik hoop dat het goed voor jullie gaat uitpakken! Heftig ook dat je man 3 keer weeks pregnyl moet spuiten. Heeft hij er erg last van?
Ik duim voor jullie hoor!
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 19 Sep 2013 16:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Sofie, mijn zoontje is 6 jaar. Hij vind het heel leuk dat die een broertje krijgt (we weten het geslacht al) soms is die wel even jaloers maar dat komt wel goed als de kleine er eenmaal is. Hoe voel je jezelf?

Olijfje, heel veel succes. Ik hoop dat je wens snel uit mag komen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Sep 2013 19:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vlinder: wat verdrietig dat het bij jullie nog niet gelukt is.

Ik mag morgen weer voor een echo. Ik ben al zo vaak voor een echo geweest en heb tot nu toe alleen nog maar teleurstellingen gehad en daar ben ik zo bang voor morgen. Misschien omdat ik er vanuit ben gegaan dat m'n stomme lijf zeker zou reageren op het spuiten. Pff.. Helaas kan mijn vriend niet mee,had hem er graag bij gehad.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Sep 2013 09:23

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Succes vandaag Shally! En laat je niet afschepenen met een nieuwe ronde mocht er nog niks gegroeid zijn, gewoon vragen of de dosis verhoogd mag worden!

Ik ga altijd alleen naar de echo's aangezien ze soms wel 2/3 keer per week zijn. Het is altijd een kwestie van 5 a 10 minuutjes en het is voor mij al zo'n gedoe i.v.m. werk, voor m'n vriend is het nog lastiger. Maar kan me voorstellen dat het soms prettiger is om samen te gaan, zeker als je het niet eens bent met de vervolgstappen.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Sep 2013 14:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik ga eigenlijk ook altijd alleen hoor. Voor mn vriend is het vaak moeilijk om mee te gaan.

Maar ik ga dus ophogen naar 112,5 IE. Follikel was nu 14 dus hopelijk heeft ie gewoon een extra zetje nodig. Maandag weer terug.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers