Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Jul 2014 10:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk geworden Linnie!
2012
2016
2020

Instagram
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Jul 2014 18:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk Linnie!!

Ik heb inmiddels alweer heel wat gemaakt maar als ik dat wil laten zien hier moet het allemaal zo moeilijk, en daar heb ik geen zin in. Haha..
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 20 Jul 2014 18:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kga morgen na de controle bij de vk even bij de action zpagetti halen. Als het nog lukt wil ik graag een mandje maken voor mijn moeder haar verjaardag en anders krijgt ze haar cadeau wat later haha. Kwam erachter dat het met normaal acryl niet gaat. Maak nu maar een klein mandje nu voor de baby spulletjes.

Ben toch wel benieuwd Shally!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jul 2014 09:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Linnie: ben je toevallig niet lid van de fb groep dutch crocket haken?
Weet niet meet wie maar iemand van hier heeft die groe opgericht.

Ik ben daar lid van en heb daar mn knutsels laten zien.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2014 09:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dan staat je foto online Shally! Je kan dan de URL nemen en deze hier plaatsen :).
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jul 2014 10:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb het net geprobeerd maar het lukt helaas niet.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2014 11:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat gaat er mis dan?

Foto URL tussen [img ] en [/img ] zetten, zonder de spaties en je foto staat.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Jul 2014 11:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb net aangeklikt dat ik lid wil worden van de groep Shally!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 13:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hier net bij de zeeman 19 bollen soft grijs, 6 soft blauw, 5 soft roze en 5 soft groen gekocht. En dan is het super cool als je "maar" 32 euro hoeft af te rekenen. Hahahaha
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2014 13:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Whaha Oreo, dat is nog eens leuk inslaan!
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 14:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja toch? Beetje lullig alleen voor de cassiere dat ze een nieuw kassasysteem hebben waarbij ze niet 19x bol A enzo kunnen doen. Die dame baalde echt als een stekker!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jul 2014 14:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou ik zit op de iPad en met dat plekken en kopieëren heb ik moeite mee..daar gaat het op de een of andere manier telkens mis.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2014 14:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Op de iPad is het ronduit k*t ja.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jul 2014 16:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

ShallY schreef:Nou ik zit op de iPad en met dat plekken en kopieëren heb ik moeite mee..daar gaat het op de een of andere manier telkens mis.


En plekken moet natuurlijk plakken zijn.

Linnie, ik zag het dat je nu lid bent.
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 17:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

dit is de vordering van mijn deken. Heb flink doorgehaakt dit weekend :)

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 21 Jul 2014 19:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Lekker bezig geweest oreo.

Mijn mandje voor mijn moeder is klaar, ik zal morgen even een foto posten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 22 Jul 2014 09:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dagje over gedaan:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Zero

Bericht 22 Jul 2014 10:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Hoi meiden,

Ik zit er over na te denken om ook te gaan leren haken, ik heb zojuist een paar baby mutsjes ontvangen voor newborn fotoshoots, maar het lijkt me ook erg leuk om (eigen gemaakte) mutsjes bij een shoot te verkopen.
Ik weet alleen niet echt waar ik moet beginnen... ik kan nog niet zo veel eigenlijk :laughcry:

Hoe zijn jullie aan patronen gekomen? Of makkelijke oefeningen?
En hoe lang duurde het voordat jullie het een beetje onder de knie hadden?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 22 Jul 2014 10:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zero schreef:Hoi meiden,

Ik zit er over na te denken om ook te gaan leren haken, ik heb zojuist een paar baby mutsjes ontvangen voor newborn fotoshoots, maar het lijkt me ook erg leuk om (eigen gemaakte) mutsjes bij een shoot te verkopen.
Ik weet alleen niet echt waar ik moet beginnen... ik kan nog niet zo veel eigenlijk :laughcry:

Hoe zijn jullie aan patronen gekomen? Of makkelijke oefeningen?
En hoe lang duurde het voordat jullie het een beetje onder de knie hadden?


Ik had het met een weekje een beetje onder de knie, had toen onderzetters gehaakt, Ben nu ongeveer een maandje bezig en heb al verschillende dingen gemaakt.

Volgens een hele goeie vriendin van mij is Youtube een goeie site. Basis leren haken:
http://www.youtube.com/watch?v=FvTbYgI4W2c

Heb het daar aan het begin ook geleerd. En dit is een fijne site om de magic loop te leren:
http://kneutsel.blogspot.nl/2013/03/magic-loop.html
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 22 Jul 2014 11:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik had het ook vrij snel onder de knie. Ik zelf heb gebruik gemaakt van de filmpjes van handwerkles: https://www.youtube.com/user/handwerkles
Die vond ik zelf erg duidelijk en fijn. Ik heb bij de wibra een haaknaald gekocht en een bol wol en ben zo de steken gaan oefenen. Ik doe voornamelijk amigurumi maar heb laatst mijn eerste deken gehaakt en ben nu bezig met de 2e en het is echt heel gemakkelijk vind ik persoonlijk en ik ben niet echt een creatief persoon.

Voor de amigurumi's heb ik 2 boekjes gekocht en wat losse patronen via etsy en voor de rest of gewoon via google al vind ik dat meestal wel wat omslachtig en anders via ravelry daar heb je veel patronen en ook een groot deel gratis.
Als je een babymutsje wilt haken kun je ook via youtube zoeken daar staan vaak ook hele tutorials op en dan kun je meehaken als het ware.
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jul 2014 18:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zerooooo! Ik heb een miljoen muts-patronen, plus ik kan het je leren :)
Deal? :)
<<

Zero

Bericht 22 Jul 2014 19:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Zerooooo! Ik heb een miljoen muts-patronen, plus ik kan het je leren :)
Deal? :)



Jaa! Kom ik een keer langs :thumbup:


Bedankt voor de tips meiden, ik heb vandaag een starterspakketje van de action gehaad, gewoon even om te testen. Ik heb nog 2 andere vriendinnen die het ook willen leren dus ik hoop dat ik het snel onder de knie krijg. Het lijkt me echt leuk om te kunnen!
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jul 2014 19:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Of ik kom een workshop aan jullie geven :P
Is fiscaal aftrekbaar :smile:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 22 Jul 2014 19:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is echt verslavend! Ik ben nu vogeltjes aan het haken die ik aan een mobiel wil hangen en dan in het mandje doen die ik voor mn ma gemaakt heb. Die mobiel kan dan bijv boven het logeerbedje van de baby komen te hangen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 23 Jul 2014 07:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Zerooooo! Ik heb een miljoen muts-patronen, plus ik kan het je leren :)
Deal? :)


Daar heb ik ook wel belang bij :angel:
Weet je wat ik altijd zo moeilijk vindt? Om de goede maat te bepalen... Dan kom ik véél te groot of véél te klein uit :confused: Heb je daar 'n tip voor? Of staat dat in 'n (goed) patroon altijd wel aangegeven?

Wat een leuke dingen komen hier allemaal voorbij! Moet hoog nodig ook maar weer eens wat showen (al heb ik momenteel niet zoveel projectjes: ik ben namelijk bezig met de CAL-deken voor m'n zus, die in december een kindje krijgt. Ook wil ik er eentje maken voor een vriendin die in oktober is uitgerekend. Nou ga ik dit weekend op vakantie en dacht 'dan kan ik mooi op vakantie haken', maar bedacht me gister pas dat ik dan niet alle Nederlandse patronen heb... Haal de patronen via een site die per week een vertaald stukje op haar weblog zet... Ik begrijp uit de CAL-dekens die ik hier (en op FB) voorbij zie komen dat de patronen er al wel allemaal zijn? Of zijn dat de Engelse? Wie weet waar ik ze kan vinden? En is Engels lastig (heb geen moeite met Engels, maar als het gaat om haaktermen weet ik het zo nog niet...)?

Zal na mijn vakantie showen hoe ver ik ben gekomen :thumbup:
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers