Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie doet er aan de ramadan?

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 20 Jul 2014 07:36

Wie doet er aan de ramadan?

En hoe gaat het met jullie? Is het vol te houden met deze hitte? En hoe houd je het vol met deze hitte?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem215

Bericht 21 Jul 2014 19:49

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Hier gaat het goed. Met de hitte ook gelukkig. Als het zo warm is ga ik in de koelste kamer van het huis zitten dan heb ik er geen last van. Volhouden gaat eigenlijk heel natuurlijk. Tijdens de de gehele maand voel ik een sterke innerlijk kracht om het vol te houden.

Wat leuk dat je er naar vraagt :)
<<

Fiene

Bericht 21 Jul 2014 19:58

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Ik vind het altijd zo knap, vooral met die hitte!

Hoe zat het nu ook alweer precies want de Ramadan valt toch altijd anders? En na de Ramadan is het offerfeest toch? Of het suikerfeest? Nu begin ik te twijfelen, ik krijg namelijk ieder jaar na het suikerfeest de heerlijkste hapjes van ouders uit mijn klas.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Jul 2014 19:58

Re: Wie doet er aan de ramadan?

ik doe er zelf niet aan mee, maar ik woon in een gemêleerde buurt, en vind het met ramadan super gezellig. Er is zoveel te doen op straat en al die mensen die naar de moskee gaan, ik vind het zo mooi en een heel fijne sfeer.

Veel succes aan de meiden die meedoen, dat je een mooie maand mag beleven met veel naaste liefde
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 21 Jul 2014 20:35

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Ik doe dit jaar niet mee ivm mijn lage bloeddruk en laag suiker waardoor ik regelmatig iets moet eten, maar mijn man vindt het juist met dit weer makkelijker vol te houden omdat hij door de warmte (z'n 40 graden op het werk) geen eetlust heeft. Ik laat mijn man in zijn ochtenddienst nog weer even slapen smiddags en in zijn avonddienst slaapt hij in de ochtend nog een keer extra. De nachten zijn wel kort.

Fiene, als de ramadan is afgelopen is hebben we suikerfeest. Helaas dit jaar dus geen lekkere hapjes voor jou door de vakantie :smile: De ramadan begint elk jaar een dag of 10 eerder, afhankelijk van de stand van de maan. In 2020 begint het rond 24 april.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jul 2014 20:45

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Vorige week vloog ik via Abu Dhabi en werd er in het vliegtuig vlak voor de landing ook omgeroepen dat het in het eten, drinken en roken in het openbaar verboden was. Was even bang dat we op het vliegveld dus ook niks te eten konden krijgen (Kwam om 7 uur smorgens aan, had om 4 uur smorgens ontbijt gehad in het vliegtuig wat ik niet naar binnen kreeg, en de volgende vlucht was 3 uur later, viel dus om van de honger).
Maar gelukkig bleek dat niet het geval te zijn!

Vind het wel knap met die hitte.. Er was nu op mijn stage een stagair uit Maleisië, hij deed ook aan de ramadan. Lijkt me daar helemaal lastig. Hier is het nu een paar dagen warm, maar daar is het echt heet.
<<

Fiene

Bericht 21 Jul 2014 21:11

Re: Wie doet er aan de ramadan?

hahaha Chaos nee idd helaas... het zijn altijd zo'n lekkere dingen die er dan meegenomen worden.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 21 Jul 2014 21:26

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Ik doe er niet aan mee, maar de mensen in mijn wijk wel. Het overgrote deel hier is moslim. Dat levert op mooie dagen gezelligheid op straat op, maar helaas ook mensen die 's nachts barbecueen. Dat vind ik toch minder als ik met open deuren lig te slapen :P en de schreeuwende kinderen 's nachts vind ik ook niet zo leuk.

Wanneer is het suikerfeest? Want vorig jaar was iedereen hier toen dronken, daar wil ik me dan wel ff mentaal op voorbereiden, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 21 Jul 2014 21:40

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Rond 29 juli Poppy, maar degenen die ramadan deden waren dronken? :palm:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 21 Jul 2014 21:57

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Chaos schreef:Rond 29 juli Poppy, maar degenen die ramadan deden waren dronken? :palm:


Ja!! Sterker nog, mijn bovenbuurman is zo moslim als wat en ook de grootste alcoholist die ik ken...vorig jaar waren er echt veel dronken mensen met het suikerfeest.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem215

Bericht 22 Jul 2014 00:55

Re: Wie doet er aan de ramadan?

Ik doe soms ook nog een middagdutje. De nachten zijn inderdaad kort.

@TukTuk, het is inderdaad warmer in Maleisië. Maar de zon gaat daar eerder onder omdat ze dichter bij de evenaar zitten. Dat scheelt een paar uurtjes minder lang vasten dan in Nederland.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers