Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2014 16:19

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Serendipity, ik vind Kos (stad) ook wel aan jouw omschrijving voldoen.

♥♥
<<

Anoniem261

Bericht 14 Jul 2014 20:42

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Olijfje schreef:
Kreeft schreef:
Olijfje schreef:Parga vond ik erg mooi en je kunt daar ook veel kanten op met de auto, maar ik vond het stadje wel vrij druk/toeristisch. Heel veel restaurants, terrassen, cocktailbars, winkels. Als je daar van houdt dan is dat wel een aanrader.

Samos en dan het dorpje Kokkari zou ik je echt aanraden. Een gezellig klein dorpje waar wij het echt fantastisch hebben gehad. Als je echter van winkeltjes enzo houdt, dan moet je daar niet naartoe gaan, daar is het te klein voor.

Santorini staat ook hoog op ons lijstje!



Oh leuk! Wij gaan naar kokkari :thumbup:


Ooh wat heerlijk!! Wij zijn er vier jaar geleden geweest maar willen zo graag nog eens terug. Lekker met een scooter het eiland verkennen (ga vooral naar de kleine bergdorpjes!) en je kunt zoo lekker eten in Kokkari. Wij zaten destijds in een appartement behorend bij hotel Poseidon en dat hotel/restaurant heeft echt één van de betere keukens van het dorp, en heerlijk dinerend aan het water!
Veel plezier!


Te toevallig, wij zaten in 2011 ook in Poseidon! Heerlijk gegeten ja! We hebben toen ook scooters gehuurd, lekker de ochtend het eiland rond en halverwege de middag steeds een ander strandje opgezocht.
<<

Anoniem187

Bericht 14 Jul 2014 20:48

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Elliot schreef:Serendipity, ik vind Kos (stad) ook wel aan jouw omschrijving voldoen.


Bedankt voor je reactie. Ga ik daar ook even op zoeken :D
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jul 2014 20:50

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Serendipity schreef:
Elliot schreef:Serendipity, ik vind Kos (stad) ook wel aan jouw omschrijving voldoen.


Bedankt voor je reactie. Ga ik daar ook even op zoeken :D


Nu vind ik Kos-Stad toch nog best wel een jongerenoord, maar dat zal niet te vergelijken zijn met Cherso oid. Er zijn wel stukken waar het rustig is, maar in een groot deel van de stad wordt wel uitgegaan. Ik zou dan een hotel net buiten Kos-Stad nemen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem187

Bericht 14 Jul 2014 20:54

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Ik wil geen hotel 'buiten' het centrum, ik moet 's avonds/'s nachts gewoon alleen over straat durven lopen haha. Anders was dit inderdaad een heel goed idee geweest!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 14 Jul 2014 21:39

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

We hebben een heel leuk hotel gezien op Kreta, Rethymnon. Vlakbij het oude centrum.
Doet me een beetje denken aan onze vakantie op Rhodos, lag ook dicht bij het oude centrum. Was echt een super vakantie!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 15 Jul 2014 11:43

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Ik ben alleen nog maar op Corfu geweest maar ik heb daar echt een heerlijke vakantie gehad. Zat in het dorpje Gouvia, waar het gewoon gezellig is (genoeg restaurantjes en dergelijke), en vanuit daar gingen we regelmatig met de bus naar Kerkyra (Corfu Stad). Kost geloof ik 1,50 per enkele reis en gaat heel makkelijk. En ook met de bus veel andere plaatsen op het eiland bezocht.
Corfu is alleen niet typisch Grieks, het heeft ook wat weg van Italië. Het is ook erg groen.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 15 Jul 2014 22:35

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Serendipity schreef:Ik pik dit topic even.

Ik wil misschien dit jaar toch nog een week weg in mijn uppie. Griekenland trekt mij heel erg, maar ik weet eigenlijk vrij weinig van het land af. Ik heb dus ook geen idee waar ik heen zou moeten. Ik heb de volgende eisen:

- Boulevard/winkelstraat
- Strand
- Levendige omgeving
- Er moet wat te doen zijn qua bezienswaardigheden (mag ook per bus, boot etc.)
- Leuke restaurantjes etc.
- Het mag er best druk zijn (kan ik fijn mensen kijken, moet toch wat doen in m'n uppie)
- GEEN jongerenoord zoals Chersonissos.


Rhodos en dan in Rhodos-Stad. Ik vond dat een erg mooi eiland, er veel te doen qua bezienswaardigheden en in Rhodos-Stad zijn ook rondom barstreet allerlei leuke restaurantjes. Ik heb me daar geen moment onveilig gevoeld.

ontopic: ik ben alleen op Rhodos geweest en ik wil graag nog eens terug naar Griekenland
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Jul 2014 13:31

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

@ serendity: Nidri in Lefkas!!!!! Je kunt dan ook nog naar Parga rijden.

Wij zijn echte griekenlandkenners!

Kos: Psalidi. Toch is Kos klein en erg op jongeren en uitgaan gerichtm
Rhodos vonden wij wel mooi.
Lesbos vonden wij ook tegenvallen.... erg groot en kaal. Alleen Petra en Molyvos warem gezellig.
Kreta: Agios Nikolaos of Rethymnon
Samos: Kokkari of Pytagorion
Santorini is wel mooi maar heel klein en duur.
Zakynthos is ook klein en een beetje armoedig.
Corfu: Gouvia is wel leuk.

Het belangrijkste aan Griekenland is dat je een scooter of auto huurt en niet vast zit aan je appartement. Elk eiland heeft genoeg te ontdekken, dorpjes waar je altijd wel een taverna hebt om heerlijk te lunchen voor erg weinig geld, grotten, bossen, kerkjes, uitzichtpunten, enz.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Jul 2014 13:33

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

@ serendity: Nidri in Lefkas!!!!! Je kunt dan ook nog naar Parga rijden.

Wij zijn echte griekenlandkenners!

Kos: Psalidi. Toch is Kos klein en erg op jongeren en uitgaan gerichtm
Rhodos vonden wij wel mooi.
Lesbos vonden wij ook tegenvallen.... erg groot en kaal. Alleen Petra en Molyvos warem gezellig.
Kreta: Agios Nikolaos of Rethymnon
Samos: Kokkari of Pytagorion
Santorini is wel mooi maar heel klein en duur.
Zakynthos is ook klein en een beetje armoedig.
Corfu: Gouvia is wel leuk.

Het belangrijkste aan Griekenland is dat je een scooter of auto huurt en niet vast zit aan je appartement. Elk eiland heeft genoeg te ontdekken, dorpjes waar je altijd wel een taverna hebt om heerlijk te lunchen voor erg weinig geld, grotten, bossen, kerkjes, uitzichtpunten, enz.
04-2014
10-2015
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 18 Jul 2014 00:26

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Vakantie is geboekt! We gaan 8 dwgen naar Kreta.
<<

Anoniem328

Bericht 18 Jul 2014 10:25

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Lekker Shally wanneer ga je?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 20 Jul 2014 10:53

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Eind augustus gaan we. Ben nu echt aan het aftellen, nog 5 weken werken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Jul 2014 11:27

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Leuk! En waar ga je heen op Kreta?
30-04-2017
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 20 Jul 2014 11:39

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Jules schreef:Ik ben alleen nog maar op Corfu geweest maar ik heb daar echt een heerlijke vakantie gehad. Zat in het dorpje Gouvia, waar het gewoon gezellig is (genoeg restaurantjes en dergelijke), en vanuit daar gingen we regelmatig met de bus naar Kerkyra (Corfu Stad). Kost geloof ik 1,50 per enkele reis en gaat heel makkelijk. En ook met de bus veel andere plaatsen op het eiland bezocht.
Corfu is alleen niet typisch Grieks, het heeft ook wat weg van Italië. Het is ook erg groen.


Corfu was ook echt een aanrader voor mij! Zo mooi! we hebben een auto gehuurd en daar rondgereden ook. we hadden een appartementje met een gezamenlijke zwembad. Was een klein appartementencomplex. Ik weet alleen niet meer hoe het heet of waar wij precies zaten. Het is al jaaaaaren geledenn.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 20 Jul 2014 13:21

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

We gaan naar Rethymnon. Midden in het centrum en direct aan de boulevard en 15 min lopen ongeveer naar het oude centrum. Heb er nu al zin in!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 20 Jul 2014 16:46

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Fayebella schreef:
Serendipity schreef:Ik pik dit topic even.

Ik wil misschien dit jaar toch nog een week weg in mijn uppie. Griekenland trekt mij heel erg, maar ik weet eigenlijk vrij weinig van het land af. Ik heb dus ook geen idee waar ik heen zou moeten. Ik heb de volgende eisen:

- Boulevard/winkelstraat
- Strand
- Levendige omgeving
- Er moet wat te doen zijn qua bezienswaardigheden (mag ook per bus, boot etc.)
- Leuke restaurantjes etc.
- Het mag er best druk zijn (kan ik fijn mensen kijken, moet toch wat doen in m'n uppie)
- GEEN jongerenoord zoals Chersonissos.


Rhodos en dan in Rhodos-Stad. Ik vond dat een erg mooi eiland, er veel te doen qua bezienswaardigheden en in Rhodos-Stad zijn ook rondom barstreet allerlei leuke restaurantjes. Ik heb me daar geen moment onveilig gevoeld.

ontopic: ik ben alleen op Rhodos geweest en ik wil graag nog eens terug naar Griekenland


Ik vind Rhodos ook een aanrader voor jou als ik jouw omschrijvingen lees. Ik ben zowel op Kos als op Rhodos geweest, maar ik vond Rhodos mooier en gezelliger.

@Shally: alvast veel plezier!
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 20 Jul 2014 20:23

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

ShallY schreef:We gaan naar Rethymnon. Midden in het centrum en direct aan de boulevard en 15 min lopen ongeveer naar het oude centrum. Heb er nu al zin in!


Klinkt goed, veel plezier gewenst alvast!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 21 Jul 2014 17:55

Re: Op vakantie naar Griekenland maar welk eiland?

Dankjewel!
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers