Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

<<

Anoniem162

Bericht 20 Jul 2014 12:31

Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Mijn zoontje (2 jaar en 8 maanden) is de laatste tijd helemaal over de zeik als we ergens op visite gaan. Niet bij opa en oma en ook niet bij vrienden waar een kindje is om mee te spelen.
Maar gewoon mee naar andere vrienden of overgrootouders, oom's/tante's, dan gaat hij door het lint, hysterisch huilen (krijsen). Hij is gewoon niet voor rede vatbaar, hij wil niet blijven, blijft maar naar de deur wijzen en zeggen dat hij naar huis wil. Het duurt minimaal 1.5 uur voordat hij gekalmeerd is en dan is nog niks goed want zit hij op mijn schoot geplakt en wil niks.

nu is mijn man op visite bij overgrootoma en hij belde me op wat hij hiermee moest want hij bleef maar schreeuwen om mij. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat het niet uit maakt want als ik met hem ga blijft hij krijsen dat hij naar huis wil.

Wat moet ik hier nu mee? beter voorbereiden als we ergens op visite gaan. hij heeft speelgoed mee, koekjes, drinken en zelfs zijn tutje.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jul 2014 12:35

Re: Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Oh wat lastig..

Bereid je hem voor? Anders misschien hem laten kiezen welk speelgoed hij mee wil hebben?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem162

Bericht 20 Jul 2014 12:41

Re: Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Ik heb hem uitgelegd naar wie hij op visite ging, hij zei Jaa leuk maar dat vond hij nu dus niet meer nu hij daar was.
Hij heeft een koffertje mee met auto's die hij zelf heeft ingepakt en boekjes. Hij was er ook heel trots op toen hij naar de auto liep.
:palm: nu krijg ik straks mijn man over me heen, omdat hij het natuurlijk belachelijk vind dat ik niet mee ging (ik wou nog wat werken) terwijl ik wist dat hij zo door het lint kon gaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jul 2014 12:49

Re: Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Wat vervelend dat hij zo reageert als jullie dan ergens zijn? Kan je hem vragen waarom hij het doet? Denk je dat hij dat kan vertellen?

Tja je man, ik zou daar persoonlijk dan ook tegen zeggen dat jij hier ook niks aan kan doen. HEt is natuurlijk niet zo dat je tegen je zoontje zegt dat hij dit gedrag moet laten zien.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem162

Bericht 20 Jul 2014 13:02

Re: Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Ik krijg niet uit hem waarom hij het doet.
De man van mijn beste vriendin reageert hij altijd zo op. Hij heeft hem nog nooit wat gedaan (alsin boos doen of te druk ofzo), is altijd lief en aardig voor hem, wil met hem spelen op de grond met auto's als hij dat wil, zoontje mag zelfs spelletjes spelen op zijn tablet. Maar echt zodra hij hem ziet begint hij :cry:

man komt thuis, ik ga eens kijken
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 21 Jul 2014 10:03

Re: Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Hoe is het gegaan?
Misschien ligt er juist doordat die vriend zoveel wil doen teveel druk op hem. De verwachtingen zijn misschien te groot en dat voelt een kind haarfijn aan.
Misschien kan je die druk weghalen, dus hem de tijd geven om hem te laten wennen.
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 21 Jul 2014 10:13

Re: Huilen/hysterisch als we ergens op visite gaan

Mijn man heeft hem een uur op schoot gehouden (zoals ik zei) en daarna werd hij wat rustiger en stopte hij met krijsen, maar spelen/lopen heeft hij niet meer gedaan bij overgrootoma.

Ik dacht eerst ook dat het aan die vriend lag, dus we hebben het nu al een paar keer anders aangepakt, dat hij zelfs achter in de kamer zit, ver bij mijn zoontje vandaan (lekker gezellig ook :palm: ), hij zegt dan niks en wil niks maar het maakt geen verschil. Ook naar hun nieuwe huis geweest waar ze nog aan het verbouwen zijn en hij hem dus eigenlijk niet zag omdat hij boven was maar zelfs daar wil hij niet blijven.
Maar hij doet het dus niet alleen bij hem, bij iedereen.
Nu deed hij het gisteren zelfs in ons eigen huis, mijn ouders waren hier de tour kijken met mij, het eerste uur ging het wel goed, speelde hij in de tuin maar binnen op de bank (omdat het regende) ging hij alleen maar huilen, dus mijn ouders zijn weer gegaan :thumbdown:

Moet ik hier nou echt op reageren? of gewoon vasthouden en verder met mijn gesprek gaan met mijn ouders/vriendin?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers