Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bakfiets

<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 14 Sep 2013 12:50

Bakfiets

Ik heb sinds eergister een bakfiets! Een Babboe Big. (3 wieler)

Wie heeft er nog meer een bakfiets? Ik merk dat ik wel even moet oefenen! Door de bochten heen en het fiets toch echt heel anders.

De reden waarom ik een bakfiets heb aangeschaft is dat ik geen rijbewijs heb en anders zo gebonden ben met het openbaar vervoer, lopen of wachten tot mijn vriend thuis is. En ik ben nogal gesteld op mijn vrijheid en wil gewoon weg kunnen als ik dat wil. Sommige vriendinnen/ouders wonen niet op loopafstand, dus was dit de ideale oplossing! Ook heb ik een babyschaal voor onze kleine meid aangeschaft.

Kortom; ben benieuwd of meer dames hier ervaring mee hebben?
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Sep 2013 13:00

Re: Bakfiets

Ja, ik heb een bakfiets (2 jaar geleden gekocht). Een gazelle cabby, een tweewieler dus. Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn bakfiets en gebruik 'm minstens 5 dagen in de week. Ik kan de weekboodschappen erin kwijt en ik neem regelmatig 3 kinderen mee als mijn dochter heeft afgesproken op school.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Sep 2013 13:41

Re: Bakfiets

Ik heb sinds 4 weken een bakfiets, ook een Babboe Big. Ik heb echt even 2 of 3 keer moeten oefenen voor ik de weg op durfde. De bochten vond ik echt een ramp. Nu gaat het wel goed. Alleen voel je heel er goed dat veel straten bol lopen. Dat vind ik nog wel even eng fietsen, omdat ik het gevoel heb zo om te vallen.
10-08-2017 ♥
<<

3Musketiers

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:13

Bericht 14 Sep 2013 17:03

Re: Bakfiets

Wij hebben ook een bakfiets, een electrische met 3 wielen van bakfiets.nl
Wij hebben bewust niet voor een babyschaal gekozen maar voor een beugel voor de maxi cosi.
Verder is het inderdaad oefenen
Afbeelding

Zoon 2008, Dochter 2010, Dochter 2013
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Sep 2013 17:13

Re: Bakfiets

Op de website van Babboe staat overigens een filmpje van een vrouw die alles voor doet op de fiets. Ik heb daar even een paar keer naar gekeken. Daarna kon ik er ook beter op fietsen.
10-08-2017 ♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 14 Sep 2013 17:19

Re: Bakfiets

10-08-2017 ♥
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 14 Sep 2013 21:08

Re: Bakfiets

Bedankt voor de link! Ga zo gelijk even kijken.

Ja vooral de bochten zijn even oefenen en wat je zegt de weg loopt hier in de straten ook bol. Dus continu de neiging tegen te gaan hangen.

Waar hebben jullie de bakfiets staan?
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 14 Sep 2013 21:09

Re: Bakfiets

Ik heb een Kidcar dus das niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar ik vind sowieso het erg handig om kinderen zo op de fiets mee te kunnen nemen. Heb je een elektrische fiets?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Sep 2013 21:31

Re: Bakfiets

Printje schreef:Ik heb een Kidcar dus das niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar ik vind sowieso het erg handig om kinderen zo op de fiets mee te kunnen nemen. Heb je een elektrische fiets?


Ook geen bakfiets, die dingen zijn duur! Maar ik race wel overal heen met R in de maxi cosi in de fietskar. Nu met de regen zit hij heerlijk droog en ik maar fietsen. Goed voor de conditie!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 14 Sep 2013 21:54

Re: Bakfiets

Ik vind het enorme grote voordeel van mijn Kidcar, boven bijv een bakfiets, dat het ook meteen een buggy is. Echt zo ideaal, zo kon ik al vanaf dat N heel klein was gewoon fietsen met haar en dan de kar meenemen. Ik wil nu nog steeds heel graag een elektrische fiets maar ze zijn zo ontzettend duur...
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 15 Sep 2013 05:43

Re: Bakfiets

Mijn bakfiets staat achter het huis. Hij past niet in de schuur. Maar de bakfiets paste precies achter de uitbouw van het huis. Dus staat hij niet in het zicht als wij buiten zitten. Hier zat er ook een afdekhoes bij voor de hele fiets en één voor de bak zelf, dus wordt de fiets niet nat. Ik heb hem overigens voor een prikkie over kunnen nemen. Mensen hadden er alleen zomers twee jaar gebruik van gemaakt. Fiets was nog als nieuw. Dus als je er één wilt, goed marktplaats in de gaten houden.
10-08-2017 ♥
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Sep 2013 07:38

Re: Bakfiets

Ik nam de draagdoek mee als ik met de bakfiets op pad ging en heb ook vaak gewoon de buggy in de bakfiets meegenomen. Is een fietskar niet te breed om mee een winkel in te nemen?
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 17 Sep 2013 16:32

Re: Bakfiets

@July al weer geoefend?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem16

Bericht 18 Sep 2013 07:45

Re: Bakfiets

Liadan schreef:Ik nam de draagdoek mee als ik met de bakfiets op pad ging en heb ook vaak gewoon de buggy in de bakfiets meegenomen. Is een fietskar niet te breed om mee een winkel in te nemen?


Nee hoor ik kan overal gewoon naar binnen en door. Ik zweer echt bij dat ding, het is een geweldig soepel ding wanneer je er mee wandelt haha. Ideaal omdat ik bijv zo al heel vroeg met N kon fietsen. Heel groot nadeel vind ik dat het erg zwaar fietst.

Enigste minpuntje is dat ik opeens in de Kruidvat iedere keer alarmpoortjes heb die afgaan. We hebben alles nagezocht maar kunnen niets vinden wat het kan veroorzaken.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Sep 2013 09:48

Re: Bakfiets

Dus je kan zelfs Kruidvat in, ik denk dat dat bij die hier in het dorp niet zou kunnen, daar kom ik met mijn kinderwagen niet eens normaal doorheen. Maar fijn inderdaad dan en je kan er al je boodschappen natuurlijk ook in kwijt.
Ik vond het ook een heel groot voordeel dat ik met K. in de maxicosi in de bakfiets al na een paar maanden kon gaan fietsen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 18 Sep 2013 10:25

Re: Bakfiets

Ik heb een Croozer met babyhangmat. Heerlijk die vrijheid. Ik heb ook geen rijbewijs en moest ook alles lopen of met het openbaar vervoer doen. Nu met de fiets heb ik weer meer vrijheid. Ik fiets weer sinds Julie 4 weken is. Zij dommelt altijd lekker in slaap. Als we gaan winkelen gaat Julie de draagzak in.
AfbeeldingAfbeelding
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 18 Sep 2013 13:07

Re: Bakfiets

Oooh sorry, had even paar dagen niet echt tijd om knap te reageren!
Maar ga vandaag weer oefenen, vriend was veel aan het werk en oefen toch liever zonder ons kleine meisje erin.

Zo'n fietskar lijkt me juist eng, het is natuurlijk gewoon veilig maar voor mijn idee, ik denk omdat ik er geen zicht op heb ofzo.

Nu staat de bakfiets nog bij ons buiten en moet dus even zo'n pyjama ervoor aanschaffen. Van het voorjaar gaan we de tuin aanpakken en maken we een soort van afdakje voor de bakfiets.

Onze wagen kan makkelijk mee in de bakfiets zelfs volgens mij. We hebben de Joolz day earth. En anders is een draagdoek inderdaad ook een goede oplossing!
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 18 Sep 2013 15:18

Re: Bakfiets

Liadan schreef:Dus je kan zelfs Kruidvat in, ik denk dat dat bij die hier in het dorp niet zou kunnen, daar kom ik met mijn kinderwagen niet eens normaal doorheen. Maar fijn inderdaad dan en je kan er al je boodschappen natuurlijk ook in kwijt.
Ik vond het ook een heel groot voordeel dat ik met K. in de maxicosi in de bakfiets al na een paar maanden kon gaan fietsen.


Ja zelfs in de Kruidvat hier. Het is ideaal, kan er idd boodschappen in kwijt en twee kinderen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 19 Sep 2013 05:30

Re: Bakfiets

Een vriendin van mij heeft ook een fietskar en ging er mee winkelen in Rotterdam. Daar is ze in meerdere winkels vriendelijk verzocht om er mee naar buiten te gaan omdat het geen kinderwagen of buggy was. Sindsdien neemt ze hem niet meer mee de winkels in.
10-08-2017 ♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Loïs