Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jul 2014 14:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Tabbie, we hebben inmiddels gepraat. Hij was niet erg verbaasd. Voelt ook wel een beetje dat t misschien beter is om uit elkaar te gaan. In augustus gaan we op vakantie. Misschien wel even goed, of juist niet. Maar denk wel goeie test. En verder zien we het wel.
In therapie gaan we niet. Zijn we al geweest en heeft maar tijdelijk geholpen.

@ Biechtje dat denkt aan scheiden

Het is duidelijk dat er iets moet veranderen. Je kinderen moeten niet in een huishouden zitten waarin de hele tijd geruzied wordt. Ik vraag me toch af of je niet beter het nog kunt blijven proberen. Voor de duidelijkheid: ik weet natuurlijk helemaal niet goed wat er speelt. Dus het kan zijn dat ik daardoor onbegripvol overkom. Maar ik ga alleen even af of wat je hier zegt.

Je zegt dat je al therapie hebt gehad, en dat vind ik super van je. Maar is het niet het overwegen waard om het nog een keer te proberen? Ik heb geen ervaring met relatietherapie, maar wel met therapie in het algemeen. En ik heb gemerkt dat het superveel uitmaakt wie je therapeut is en wat voor therapie je geeft. Aan de ene heb je (bijna) niks, de ander kan je uit een dal halen. Bovendien is soms 1 keer therapie gewoon niet genoeg. En heb je nog meer therapie nodig. Of nog meer therapie.
Dus als je dan zegt dat het zo weinig geholpen heeft, vraag ik me af of je niet het niet nog eens kunt proberen bij een ander. Zeker ook omdat ik de indruk krijg dat je man wel de wil heeft om iets te doen (want hij doet soms wel wat om te veranderen, alleen gaat het na een week vaak weer mis).

Bovendien vind ik ook de dingen die je dwarszitten niet heel groot. Het geruzie erover en jouw gevoel dat het allemaal van jouw kant komt, is natuurlijk wel erg. Maar de oorzaken daarvan (dat hij bijv. slordig is en weinig initiatief neemt, enz.) vind ik allemaal niet echt dealbrekers. Zou er niet een manier kunnen zijn waarop jullie samen kunnen leren daar beter mee om te gaan?

Ik zou zeker actie ondernemen om ervoor te zorgen dat het geruzie ophoudt (in ieder geval ervoor zorgen dat de kinderen er geen last van hebben). Maar ook nog een poging wagen om je relatie te redden. Misschien is het omdat ik single ben, maar ik denk: wees zuinig op wat je hebt.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Jul 2014 16:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Even over die drugsgebruikende man, het meest gekke vind ik dat jullie getrouwd zijn, en ik neem dan aan een lange relatie hebben, en dat je dit niet wist. Zoiets moet toch ter sprake komen? En dat je dat niet weet van je vrienden? Kennelijk was het dan wel soort van geheim, want anders gaat het gesprek daar echt wel eens over. Dit zou mij meer dwars zitten dan het feit op zich dat ze gebruiken.

Natuurlijk mag je daar problemen mee hebben, maar in het geval van je vrienden heb je daar natuurlijk weinig mee te maken (zolang ze er verstandig mee omgaan). In het geval van je man ligt dat anders, maar als je hem vertrouwd en hij neemt echt maar een half pilletje, dan zou ik me daar weinig zorgen om maken. Dat is echt een heel kleine hoeveelheid voor een volwassen man. Weet niet hoe lang/zwaar jouw man is, maar een kwart pilletje is te verwaarlozen, een half pilletje daar voelt hij misschien net een beetje wat van. Snap niet zo goed waarom hij zo weinig neemt, dan heb je bijna geen effect. Ik zou er wel argwanend van worden als iemand zegt 'ik gebruik echt maar een half pilletje hoor', klinkt een beetje als een verontschuldiging (halve leugen?)

Kortom: Ik zou vooral van je man eisen dat hij eerlijk tegen je is, daar heb je recht op in een relatie en ook in dat hij jouw gevoelens hierover serieus neemt.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Jul 2014 15:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ok, hier mijn soort-van biecht.. Of meer eigenlijk een dilemma. Ik probeer het kort te houden, maar het is een redelijke context vrees ik..

Meer dan een jaar geleden is mijn relatie uitgegaan, en sinds ongeveer een half jaar heb ik me ingeschreven bij een datingsite, omdat eigenlijk wel toe ben aan een nieuwe relatie. Ik heb in het begin een paar dates gehad, maar dat was eigenlijk niet meer dan vriendschappelijk en oppervlakkig contact.
Een tijdje terug (ik denk nu al 2mnd) kreeg ik een leuk berichtje van iemand die vrij ver weg woont. Ondanks de afstand ben ik toch op zijn bericht ingegaan. Het contact werd meer en intensiever, en we appen/facebooken nu best veel, en spreken elkaar regelmatig op Skype. Ik merkte bij mijzelf dat ik wel serieus geïnteresseerd begon te raken. Hij lijkt een intelligente, grappige man, een leuke jongen van wie je zomaar zou kunnen zeggen dat hij je beste vriend is. Hij bleek ook geïnteresseerd in mij, vandaar dat we (na regelmatig Skypen etc) afgesproken hebben om a.s. zaterdag halverwege onze woonplaatsen af te spreken voor een date.

Nou is de afstand op zich eigenlijk niet perse het probleem. Het probleem zit hem meer in het feit dat voor mijn gevoel ons contact de laatste week, of anderhalve week, veranderd is. Ik merk bij hem dat hij mij wel erg leuk vindt (of denkt te vinden), en dat begint mij beetje te benauwen. Hij zoekt vrij veel contact, waardoor ik me een beetje overweldigd voel. Ook ergerde ik me aan zijn gedrag de laatste paar keer dat we Skypten. Hij praatte vrij veel over zichzelf, en ging ook gedetailleerd (ongevraagd) in op zijn vorige relaties.
Daarbij 'betrapte' ik hem erop dat hij foto's van mij maakte met zijn webcam terwijl we aan het Skypen waren. Dit ging uiteraard volledig over mijn grens, en ik ben daar vrij boos over geworden. Ik zag dat hij zich erg schuldig en betrapt voelde en hij bood ook meteen zijn excuses aan, gaf toe dat hij een grens over was gegaan, en beloofde de foto's te wissen.

Ok, nou weet ik dat dit allemaal klinkt als een grote, rode vlag, en ik vermoed dat iedereen nu roept dat ik dit contact moet afkappen. Maar het verhaal ligt denk ik niet zo zwart/wit als dat het misschien nu overkomt. Ik weet van mezelf dat ik eerder oversceptisch, kritisch en voorzichtig ben wat betreft dit soort dingen, en ik vermoed (op basis van onze eerdere gesprekken en bijv. zijn facebook) dat hij best een goede jongen is, maar alleen wat onzeker.
Ook weet ik van mezelf dat ik mannen over het algemeen alleen interessant vind als ze hard-to-get spelen en out-of-my-league zijn, en ik heb in het verleden menig lieve jongen aan de kant gezet omdat de relatie mij te benauwend werd, waar ik achteraf best wel eens spijt van heb gehad.

Maar los van bovenstaande (dus stel; hij is geen stalker en dus best ok), vraag ik me sowieso af of hij mij niet al veel leuker vind dan ik hem op dit moment. En of het contact dus nog gelijkwaardig is. Het lijkt erop dat, hoe leuker hij mij vind, hoe minder leuk/interessant ik hem begin te vinden.

De vraag is dus.. Geef ik dit een kans, en spreek ik zaterdag met m af, of kan ik dit toch beter afkappen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Jul 2014 16:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ten eerste: waarom maakt hij foto's van jou in die skype gesprekken.

(ik zou daar ook zeker niet van gediend zijn)

Verder vindt hij je hoogstwaarschijnlijk al veel leuker dan jij hem, maar of dat het contact minder gelijkwaardig maakt :confused: Of om het daarom al af te kappen voordat je hem überhaupt ontmoet hebt. Ik denk dat er genoeg relaties zo begonnen zijn qua contact of dat een van de twee de ander zelfs niet zag staan, dus daar zou ik me niet zo druk over maken.

En verder zou ik pas me zorgen gaan maken over een relatie, wanneer hij vraagt of je een relatie wilt. Aan de andere kant als jij je al benauwd voelt bij zijn (in jouw oog vele) opnemen van contact.. dan is hij misschien gewoon niet hetgeen waar jij aan toe bent of nu in je leven wilt.

Het is niet crimineel om een jongen te laten lopen omdat voorzichtig, kritisch etc. bent. Daarbij is het heel natuurlijk om een hard-to-get/player/out-of-your-league/gast die jou niet leuk vindt meer interessant te vinden dan een lieve jongen die direct voor je voeten ligt. Maar dat wilt niet zeggen dat je niet met een lieve jongen en die hard-to-get/etc. kan thuiskomen in een, of dat je gewoon toch echt valt voor die lieve jongen.

Ik zou me gewoon meer openstellen en kijken hoe je je voelt als je op die date ben. Maar dat ben ik.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jul 2014 17:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou in het vervolg sneller op een date aansturen irl. Even een weekje veel contact hebben en als dat contact heel leuk is gewoon direct voor de week erna afspreken. Je kan pas echt weten wat voor een man het is als je hem ontmoet en een ontmoeting lang uitstellen maakt het vaak ongemakkelijk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Jul 2014 18:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat je dat het beste irl kunt ervaren en beslissen... Ik heb destijds met mn vriend ook eerst een maand ofzo facebook contact gehad voordat het tot een date kwam dus dat hoeft niet meteen wat te zeggen. Van dat foto's maken zou ik ook niet gediend zijn idd , dus even goed duidelijk maken!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jul 2014 11:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb gisteren ruzie gehad met mijn vriend en nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik ben werkloos en zit er de laatste tijd flink doorheen. Ik voel me nutteloos, futloos en gewoon kut. Gisteren toen mijn vriend thuiskwam moest ik een beetje huilen en toen werd hij boos. Volgens hem doe ik niet hard genoeg mijn best, moet ik op meer banen solliciteren, desnoods aan de andere kant van het land en dan daar (tijdelijk) op een kamer gaan wonen en nog wat hele lelijke dingen. Ik snap dat het hem ook frustreert, maar zijn opmerkingen hebben me wel gekwetst. Ik ben toen ook boos geworden, heb wat lelijke dingen terug geroepen en ben naar buiten gegaan. Ik heb even wat tijd voor mezelf genomen en na 4 uur weer teruggegaan en sindsdien hebben we niet meer gepraat. Hij heeft me wel een berichtje gestuurd toen ik al sliep waarin hij zegt dat hij wil dat ik weer mijn oude ik word, weer positief ga zijn, er alles aan doe om een baan te vinden en dat we daar allebei aan moeten werken. Hij gaat echt totaal voorbij aan de opmerkingen die me enorm gekwetst hebben, daar zegt hij namelijk niks over.
Het liefste zou ik een paar dagen alleen zijn en ik denk er nu aan om naar een hostel/B&B te gaan. Ik wil niet dat anderen zich hiermee gaan bemoeien, dus het liefste wil ik dat niemand het weet. Ik heb ook niet veel vrienden bij wie ik terecht kan. Ik weet dat we moeten praten, maar ik heb het gevoel dat ik daar niet klaar voor ben.

Iemand die een neutrale kijk op de zaak en eventueel tips kan geven?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Jul 2014 11:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

denk dat je eerst moet afvragen wáárom hij je dan zo gekwetst heeft. Is het omdat je ergens misschien een deel waarheid in zijn woorden hoorde? Iets dat je niet graag zelf onder ogen zag en dat het extra hard aankwam van degene waarvan je houdt?

Daarnaast moet je je afvragen wat en hoe je omschiet met een paar dagen weggaan. Als jij rust nodig hebt, echt rust omdat je erdoorheen zit, kan het even goed zijn. Maar de ruzie zal je ook meeslepen die dagen en de enige die je daarin rust kan geven, is je vriend.
Dus de vraag is maar wat het beste voor je is.. vluchten met het idee dat je je gewoon even wil verstoppen van alles of even de situatie aangaan.

Besef je ook dat ook jíj kwetsende dingen hebt gezegd in jullie ruzie. En het dus kan zijnd at hij daar net zo boos over is. Of dat terecht is, dat kan ik niet inschatten natuurlijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2014 11:29

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje met de ruzie, het is wel fijn dat hij nog een berichtje heeft gestuurd. Het lijkt mij dat hij met die tekst aangeeft waar zijn opmerkingen vandaan kwamen. Een soort overkapt excuus. Ik denk dat je eerlijk moet zijn en tegen hem moet zeggen dat zijn opmerkingen je gekwetst hebben en dat jij daardoor ook nare dingen hebt gezegd. En dan kun je prima voorstellen om even een kleine pauze in te lassen, toch?
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2014 11:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat is inderdaad heel kut. Ik herinner me mijn eigen werkloze periode en dat mensen dan soms inderdaad met dat soort oplossingen komen in de veronderstelling dat ze je daarmee helpen, terwijl je alleen maar verder in de put komt. Je vriend is blijkbaar nog in de ietwat naïeve veronderstelling dat er op dit moment in dit land voor iedereen een baan is en dat je die baan vanzelf wel vindt als je maar hard genoeg je best doet, maar dat ís gewoon niet zo, er zíjn niet genoeg banen, ook niet als je je de hele dag suf solliciteert (sowieso, hoe ziet dat eruit, op een gegeven moment heb je alle vacatures echt al drie keer gezien en zijn de brieven de deur uit, je kunt niet 24/7 met solliciteren bezig zijn omdat er simpelweg niet genoeg vacatures zíjn, en die vacatures verschijnen ook niet als bij toverslag als je maar lang genoeg kijkt). Verhuizen naar de andere kant van het land is net zo zinloos, want aan de andere kant van het land is ook crisis, zijn ook werkzoekenden en ook te weinig banen.

Werkloos zijn doet gewoon iets met je zelfvertrouwen. Iedereen denkt dat het lekker is, al die vrije tijd, maar ik kon nergens meer van genieten, alleen enigszins in het weekend als alle anderen ook vrij waren en ik even kon vergeten in wat voor situatie ik zat en hoe nutteloos ik me voelde.
Jouw vriend moet heel rap in de gaten krijgen dat zijn zogenaamde schop-onder-de-kont-methode niet werkt en dat hij jou hiermee alleen maar verder de grond in praat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 11:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oei lastig Biechtje, dat soort ruzies zijn niet leuk. Wel deels herkenbaar uit de tijd dat ik werkloos was of veel minder verdiende. Ergens voelde ik me ook ontzettend schuldig dat hij de hoogste kosten had, dus dan voelde het als een soort klap in m'n gezicht als er dan ook nog eens ruzie over kwam.
Harder solliciteren is natuurlijk een lastig iets, want niet elke baan is geschikt voor je. Toch zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of er niet lager betaalde of kleinere baantjes te vinden zijn. Ik heb toen ik werkloos was en maar niets kon vinden een tijdje als postbode en oppas gewerkt. Om maar iets van geld binnen te krijgen, om maar met iets bezig te zijn, maar ook om wat respect te krijgen voor mezelf en van anderen.

Datgene wat je vriend zegt, dat ie hoopt dat je weer positief wordt, je eigen oude jij, dát is hetgene wat ik heel erg herken. Dat was ik zelf ook compleet kwijt. Dat hij dat zegt, vind ik eigenlijk wel heel lief van 'm. Ja hij heeft kwetsende dingen gezegd, maar hij zegt ook dat hij samen met jou er aan wil werken om jou weer blij te maken. Hij vind het waarschijnlijk ook pijnlijk om je zo te zien. Werkeloosheid doet psychisch best wel wat met je, dus het is niet zo gek dat je je zo voelt, en waarschijnlijk wil jij zelf ook heel graag terug naar je eigen zorgeloze ik. Ik zou zijn advies aannemen:

Ga 's avonds samen met elkaar op de bank zitten, pak wat vacaturesites en een kladblok er bij, schrijf op wat voor kwaliteiten je hebt (want in die depri sfeer vol afwijzingen vergeet je soms dat je echt heus wel wat kan), en ga samen wat vacatures doorkijken. Wellicht komt hij nog met een verrassende kijk op dingen waardoor je nét andere vacatures vindt. Ja, je mag balen, ja je mag depri zijn en ook nog eens je kut voelen om die ruzie, maar laat ook aan hem zien dat je inderdaad bereid bent om samen te zoeken, samen er aan te werken. Ik vind dat juist heel erg goed wat je vriend heeft gezegd, en is typisch ook iets wat mijn vriend zou kunnen zeggen om me te proberen te steunen, ook al is ie boos en geirriteerd. Ik vind het zelf altijd belangrijk om te laten zien dat je bereid bent om dingen te doen die hij suggereert, dat zijn concrete dingen die je kunt doen om te laten zien dat het weer goed is, beter dan een weekendje weg gaan.

Betreft je weekendje weg: Dat zou ik niet doen. Ja, het is lekker om even er uit te gaan, maar ik denk niet dat het veel oplost. Ten eerste denk ik dat je vriend misschien best geirriteerd kan zijn dat je een weekendje er tussen uit gaat wat ook gewoon geld kost, hostel/b&b en eten enzo. Dat lijkt me juist een beetje het verkeerde signaal naar hem geven, al bedoel je het vast niet zo. Je zou misschien een middagje even uit kunnen waaien op het strand of naar het bos gaan, dat is al een stuk goedkoper en ben je ook even de deur uit. Maar daarna zou ik toch echt gewoon laten zien aan jezelf en aan hem dat je niet bij de pakken neer gaat zitten.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 15 Jul 2014 12:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Bedankt voor jullie berichtjes!

Caro; Het kwetst me omdat hij blijkbaar denkt dat ik niet hard genoeg wil of niet genoeg mijn best doe. Terwijl ik me dus elke dag kut voel. Ik weet dat ik ook kwetsende dingen gezegd heb en ik ben best bereid daar sorry voor te zeggen, maar hij zal mij ook tegemoet moeten komen...

Urban Naked; Je hebt gelijk en misschien moet ik zijn berichtje positief proberen op te vatten, maar dat vind ik wel moeilijk.

Susan en Marin; Jullie verwoorden het echt heel goed. Toen mijn vriend werkloos was heb ik veel vacatures naar hem doorgestuurd en ik zou het fijn vinden als hij mij ook een beetje zo zou helpen. Dat zal ik tegen hem zeggen. Er zijn gewoon niet veel vacatures die bij mijn opleiding aansluiten en ook niet veel vacatures voor ongeschoolde baantjes. De meeste die ik vind vragen speciale diploma's die ik niet heb. Ik kan moeilijk solliciteren als verpleegster of vrachtwagenchauffeur :laughcry: Wat ik ook moeilijk vind is dat hij totaal niet geïnteresseerd lijkt. Hij wil niet horen op welke banen ik gesolliciteerd heb, hij belt niet als ik een gesprek heb gehad, etc. Het enige wat hij doet zodra hij thuis komt is achter de computer/tv hangen. Het gaat dus gewoon niet zo lekker en dat komt naar mijn idee toch vooral omdat ik werkloos ben en we daardoor ook iets minder te besteden hebben.
Maar jullie berichtjes hebben me weer wat goede moed gegeven en ik ga nog een rondje vacaturesites doen. En vanavond met mijn vriend praten... ik weet dat het moet en dat ik moet zeggen wat mij dwars zit, maar ik zie er nog flink tegenop.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 12:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Goed zo! :) Misschien kan je (rustig!) aan hem uitleggen dat je het leuk zou vinden als jullie samen naar vacatures gaan kijken. Kan alsnog lekker op de bank, maar dan samen. Dan laten jullie allebei aan elkaar zien dat je er mee bezig bent. Ik denk dat dat met name gebrek aan communicatie is. Jij verwacht dat hij interesse toont in jouw banenzoektocht, hij verwacht van jou dat je dat wat uitgebreider aanpakt en misschien wat meer toont dat je daar mee bezig bent. Uiteindelijk blijft het jouw verantwoordelijkheid (jij zult die baan binnen moeten slepen), maar je kunt dat best een beetje samen aanpakken.
<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jul 2014 17:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik snap volkomen je gevoel mbt werkloos zijn. Ik had ook het gevoel dat ik mezelf kwijt was, en ik ergerde me ook rot aan mensen die met van die afgezaagde adviezen komen die alleen maar bewijzen dat ze het niet snappen ("Is er niet in een andere sector een baan?" "Kan je je niet laten omscholen?" "Blijf je wel solliciteren?" "Heb je wel eens op die en die site gekeken"? Bleh). Wat anderen al zeggen: ik zou het gewoon eens op een goed moment proberen aan hem uit te leggen waarom jij je zo vervelend eronder voelde.

En wat mij heel erg heeft geholpen is vrijwilligerswerk. Dan verdien je nog geen salaris, dus het is niet ideaal. Maar je hebt wel weer het gevoel dat je iets doet, het staat goed op je cv, je komt weer onder de mensen, en met een beetje geluk kom je ook zo in aanmerking met betaalde vacatures. In ieder geval is dat een stuk leuker dan alleen maar brieven schrijven en telkens afgewezen te worden. Ik voelde me daardoor weer een beetje mezelf :). Misschien iets om te overwegen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jul 2014 08:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

*weg*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 30 Jul 2014 08:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 19 Jul 2014 09:41

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Hier kriebelsbiechtje...

Vandaag is het zo ver, ik heb een date met die leuke man van vakantie :banaan: . Ik vind het zo spannend, maar inmiddels ook vooral heel leuk. We hebben veel geappt en ook gebeld afgelopen weken en dat was heel fijn en spannend en leuk. We konden niet eerder afspreken en daardoor konden we even 'rustig' aan doen, daar had ik wel behoefte aan want al die hoteldebotelgevoelens zijn best eng. Ik raakte ook lichtelijk in paniek toen hij me een bos bloemen stuurde :palm:.
Ik heb behoefte aan langzaam maar tegelijk zegt mijn gevoel wat anders, best ingewikkeld. Gelukkig is hij heel begripvol en is hij nog niet gillend weg gerend :laughcry: .
Vanmiddag dus naar hem toe, de kindjes mogen samen spelen, we gaan eten en eh zoenen :yes: .
Ik ben super zenuwachtig maar vooral gelukkig dus ook veel zin om 'm eindelijk weer te zien :love: .


Leuk dat je vanmiddag een date heb! Maar ik snap niet zo goed waarom je je kindje meeneemt. Natuurlijk kunnen de kindjes gezellig samen spelen, maar je heb het ook over samen zoenen en zoiets zou ik nou niet doen als mijn kind erbij zou wezen.Persoonlijk vind ik het gewoon een beetje vreemd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Jul 2014 10:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Biechtje op 30 Jul 2014 08:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 19 Jul 2014 19:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Veel plezier biechtje met de kriebels! Ik hoop dat je een hele leuke avond hebt :love:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jul 2014 12:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hier een update namens het internet-date-biechtje..

Na er even goed over nagedacht te hebben, heb ik besloten om de date gisteren toch door te laten gaan.. Gelukkig maar, want het was echt heel leuk!

Hij was erg gezellig, beleefd en grappig, en er is eigenlijk in alle tijd dat we samen waren helemaal geen stilte gevallen. Het voelde ook helemaal niet aan als een 'eerste date', meer alsof we elkaar al best lang kenden. Ben dus erg blij dat ik me toch over mijn bezwaren/angsten heen heb gezet, en gegaan ben :).

Het gaat sowieso wel een vervolg krijgen, maar er zijn nog veel praktische bezwaren (afstand etc) om over na te denken, maar goed.. Ik kijk wel waar het heen gaat vanuit hier.

Bedankt iig voor de adviezen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Jul 2014 18:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn ex en ik hebben sinds kort weer prettig contact, waar we eerst alleen ruzie hadden voor en na de breuk, hebben we het nu echt gezellig samen. Ergens voelt het wel gek en een beetje eng, maar ik ben vooral bang hoe familie en vrienden gaan reageren mochten we weer bij elkaar komen. We zijn uit elkaar gegaan doordat hij mij bedrogen heeft en de breuk heeft even geduurd, waardoor mensen om mij heen toch wel blij waren toen de knoop echt was doorgehakt. Ik merk dat ik die gedachte best een drempel vind.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jul 2014 18:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Waarom is het uiteindelijk toch uit gegaan, omdat hij dus vreemd was gegaan? Wat heeft je toen doen besluiten de knoop door te hakken? En durf je hem weer te vertrouwen? Zegt je hart dat hij te vertrouwen is?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Jul 2014 13:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hmm ik weet niet of ik echt een vraag heb, maar ik wil in ieder geval wel mijn verhaal kwijt.

Ik heb sinds februari een leuke fwb. We hebben elkaar via Tinder ontmoet. Hij vond mij in het begin helemaal geweldig. Ik hem ook maar was niet toe aan een nieuwe relatie dus ik wilde wel voor de seks met hem afspreken maar ik heb meerdere keren tegen hem gezegd dat hij niet verliefd op mij mocht worden.
Nou zo zien we elkaars sindsdien vrij regelmatig. Soms een paar weken niet maar bijna elke week wel een keer.
Soma had ik het gevoel dat ik verliefd op hem werd maar heb verder niet echt verdergekeken naar dit gevoel want ik wilde hier toch niets mee doen.
Tot een paar weken geleden... Toen wist ik eigenlijk wel dat ik verliefd was en hij merkte dat ook. We hebben veel app contact en hij vroeg me vrij direct of ik verliefd op hem was. Waarop ik zei dat ik dacht van wel. En ook gevraagd of hij verliefd op mij was, waarop hij zei: ja beetje maar ik wil nog graag vrij blijven leven.
Nou prima, ik wist namelijk ook niet zo goed of ik echt een relatie met hem wilde. Ik vind het eigenlijk doodeng om weer een relatie aan te gaan. Dus we gingen gewoon door met afspreken voor eigenlijk alleen seks, nu keken we ook wel eens film samen en hebben ook meer gesprekken dan eerst. Hij maakt ook af en toe van die toespelingen naar een toekomst samen maar tegelijk zijn we beide echt zo van: we zien wel.

Nu heeft hij deze week vakantie dus ik vroeg hem wat hij ging doen enzo, waarop hij zei: niet veel, beetje sporten enzo.
Maar nu komt het. Nu zag ik vanochtend dat hij getagd was in een FB bericht van een vrouw dat ze een paar dagen samen weg waren. Nu weet ik helemaal niet wat ik moet denken. Hij heeft wel eens gezegd dat een klasgenootje verliefd op hem was maar daar wilde hij niets mee doen. Dit zelfde klasgenootje heeft 2 kinderen waarvan hij laatst ook naar de verjaardag van 1 van de kinderen was. Deze vrouw heeft dus 2 kinderen. Dus grote kans dat dit die klasgenoot is.

Nu weet ik helemaal niet wat ik moet denken. Ik weet namelijk zelf niet zo goed wat ik van hem wil. Ene kant vind ik hem super leuk maar soms dan denk ik: nee we passen ook niet echt bij elkaar.

Ik heb hem wel geappt: "Zo'n FB bericht vraagt wel om opheldering. Hoop wel dat je een leuke dag hebt vandaag. Hope to hear from you soon."

Wat denken jullie hiervan?
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jul 2014 13:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Je weet wel zeker dat die vrouw en kinderen niet ZIJN vrouw en kinderen zijn?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Jul 2014 13:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Cotton schreef:Je weet wel zeker dat die vrouw en kinderen niet ZIJN vrouw en kinderen zijn?


Dat was ook echt het eerste wat ik dacht..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem185

Bericht 29 Jul 2014 13:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

En daar sluit ik me eigenlijk wel bij aan...
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers