Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Jul 2014 15:48

Re: Het hardlooptopic

Nog even een vraagje... Stel dat het in de zon flink schijnt bij de wedstrijd is het dan een goed idee om je met zonnebrandcremé in te smeren? Ik ben namelijk bang dat je huid dan niet goed kan zweten. Aangezien ik wel vrij snel verbrand hoop ik namelijk wel dat je je gewoon kan insmeren voordat je gaat lopen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jul 2014 16:55

Re: Het hardlooptopic

Heb ik geen ervaring mee maar ik zou me zeker tegen de zon beschermen. Misschien is zo'n transparante spray dan een goed idee?

Ik smeer me altijd gewoon in met normale zonnebrandspray.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 18 Jul 2014 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Jip

Bericht 18 Jul 2014 17:46

Re: Het hardlooptopic

Ik had me vandaag niet ingesmeerd...verbrand! Normaal gebruik ik Vision, dat is een all day crème. In de ochtend smeren en (bijna) de hele dag beschermd. Ideaal! Ik verbrand bij wedstrijden nu nooit meer en zweten kan goed. Deze crème smaakt niet echt lekker...dus ik smeer mijn gezicht alleen m'n voorhoofd als ik niet van plan ben een petje of visor te dragen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Jul 2014 20:58

Re: Het hardlooptopic

Hoe is het gegaan Jip? Het was vandaag wel extreem warm!
30-04-2017
<<

Jip

Bericht 18 Jul 2014 21:01

Re: Het hardlooptopic

2,5uur gefietst en een half uur gelopen. Met zowel fietsen als lopen een bidon water mee, kon ik mezelf lekker koelen! Zo was het best te doen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Jul 2014 22:05

Re: Het hardlooptopic

Ik zou ook wel zonnebrand gebruiken. Misschien ruim van te voren al op smeren zodat het al goed is ingetrokken. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik creme op had en veel zweette. Toen droop het wel een beetje mijn mond en ook ogen in. Irritant is dat.

Heb net nog even gelopen. Was nog 28 graden en weinig wind, maar viel me niet tegen. Ik heb een dikke 8,5 km gelopen in 48 minuten. Halverwege wel iets van 4 minuten gewandeld en water gedronken.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Jul 2014 11:56

Re: Het hardlooptopic

Chapeau Jip en Luisa!!

Ik zag het niet zitten met dat warme weer.. Ben zaterdagmorgen wel een rondje wezen wielrennen in de vroege ochtend, dat was wel lekker. Hardlopen lukt me 's ochtends vroeg niet, anders had ik dat wel kunnen doen.

Gisterenavond heb ik weer een rondje gedaan van 6 km en het ging lekker.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jul 2014 15:03

Re: Het hardlooptopic

Zo, wat was het warm. Ik dacht het gaat vast wel regenen onderweg, dat is lekker verkoelend, nou niet dus. Ik liep pal in de warme zon midden op de dag. Was echt niet uit te houden. Uiteindelijk nog wel 14 km gelopen, maar de laatste kilometers gingen met hangen en wurgen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Jul 2014 15:59

Re: Het hardlooptopic

Knap hoor, toch zo'n afstand ZM. Ik vond het gisteren eigenlijk te warm, heb toen 6,5 km gelopen maar wel weer tussendoor een keer gewandeld. Ik baal ervan dat het bij mij de laatste tijd niet gaat, hoewel dat niet zozeer conditioneel is, maar een motivatieprobleem. Ik ga vanavond voor de herkansing, dan wil ik zonder wandelen.
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jul 2014 17:02

Re: Het hardlooptopic

Luisa: Bij mij gaat het momenteel ook echt verre van goed. Ik kan erg slecht tegen het warme, benauwde weer. Ik loop ook wel eens stukjes tussendoor, vandaag ook 2x om even rustig te drinken en wat verkoeling te krijgen. Mijn tijd was ook ontzettend langzaam (1:35) Ik hou me er maar aan vast dat als ik tenminste mijn conditie enigszins op peil hou, het straks als het kouder wordt vast ineens stukken gemakkelijker gaat. Dat hoop ik tenminste.
<<

Anoniem253

Bericht 27 Jul 2014 17:06

Re: Het hardlooptopic

Ik ben vandaag begonnen met het beginners schema van runnersworld. 20 min stevig doorwandelen.. Check! Dinsdag les 2..
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jul 2014 17:12

Re: Het hardlooptopic

Goed zeg, Champagne, dat je bent begonnen!
<<

Anoniem253

Bericht 27 Jul 2014 17:41

Re: Het hardlooptopic

Zure Mat schreef:Goed zeg, Champagne, dat je bent begonnen!

Dank je! Ik hoop dat ik binnenkort ook 5km kan lopen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 27 Jul 2014 17:45

Re: Het hardlooptopic

Ik ben blij om te lezen dat het bij jullie ook wat minder goed gaat met dit warme weer. Ik ben vanochtend om half 12 8 km gaan hardlopen, maar ik was niet vooruit te branden. Ik heb echt langzaam gelopen voor mijn doen. Hopelijk gaat het beter als het weer wat koeler wordt.

@Champagne: goed dat je begonnen bent!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Jul 2014 18:23

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vandaag les 6 gelopen van mijn hardlopen met Evi app. Ik ben aan het trainen voor de 5 km. Ondanks de warmte vanmiddag viel het mij toch niet tegen. Nu ga ik dinsdag weer.
<<

Anoniem253

Bericht 27 Jul 2014 18:25

Re: Het hardlooptopic

Thanks zonnetje! Nemen jullie tijdens het lopen met dit weer een flesje water mee?
<<

Anoniem125

Bericht 27 Jul 2014 18:33

Re: Het hardlooptopic

Ik heb zo'n riem met kleine flesjes water. Ik kan er 4 meenemen, maar zoals vandaag heb ik er 1 meegenomen, als ik een halve marathon ren neem ik er 2 mee (of 3 als het zo warm is als vandaag). Maar voor alles onder het uur neem ik geen water mee.
<<

Anoniem253

Bericht 27 Jul 2014 18:36

Re: Het hardlooptopic

Zure Mat schreef:Ik heb zo'n riem met kleine flesjes water. Ik kan er 4 meenemen, maar zoals vandaag heb ik er 1 meegenomen, als ik een halve marathon ren neem ik er 2 mee (of 3 als het zo warm is als vandaag). Maar voor alles onder het uur neem ik geen water mee.

Dat is handig! Nee kan me voorstellen dat je voor een kleine route niks mee neemt ;-).
<<

Jip

Bericht 28 Jul 2014 06:55

Re: Het hardlooptopic

Champagne schreef:
Zure Mat schreef:Ik heb zo'n riem met kleine flesjes water. Ik kan er 4 meenemen, maar zoals vandaag heb ik er 1 meegenomen, als ik een halve marathon ren neem ik er 2 mee (of 3 als het zo warm is als vandaag). Maar voor alles onder het uur neem ik geen water mee.

Dat is handig! Nee kan me voorstellen dat je voor een kleine route niks mee neemt ;-).


Wat ben ik een zuiplap dan! Halve marathon is 2u+ trainingstempo..en ik drink elke 20 minuten zo een flesje leeg met warm weer. Met kouder weer elk half uur.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jul 2014 07:36

Re: Het hardlooptopic

Misschien zijn jouw flesjes kleiner, Jip? Ik zou inderdaad nog wel meer kunnen drinken, maar elk half uur een flesje is teveel voor mij, dan word ik misselijk en krijg ik een klots buik ...
<<

Jip

Bericht 28 Jul 2014 07:57

Re: Het hardlooptopic

Belts met 4flesjes hebben voor zo ver ik weet dezelfde inhoud.jij drinkt water toch? Dat zou bij mij ook gaan klotsen!
<<

Anoniem253

Bericht 28 Jul 2014 17:08

Re: Het hardlooptopic

Wat drink jij dan Jip?
<<

Jip

Bericht 28 Jul 2014 18:52

Re: Het hardlooptopic

High5 sportdrank
<<

Anoniem253

Bericht 28 Jul 2014 19:44

Re: Het hardlooptopic

En wat eten jullie na het hardlopen?
<<

Jip

Bericht 28 Jul 2014 19:51

Re: Het hardlooptopic

Meestal gewoon mijn avondeten. En anders iets met eiwitten als het lang geweest is of iets kleins als het kort geweest is.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers