Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In je eentje op reis-topic

<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 22:19

Re: In je eentje op reis-topic

Ik slaap de laatste jaren in hostels, maar dan wel op een eigen kamer. In Azië is dat prima te doen, dan betaal je zo tussen de 6 tot 12 euro. Ik vind hotels erg saai. Hostels/guesthouses vind ik veel gezelliger, meer contact zowel met andere gasten als met het personeel. Makkelijk om even een biertje te drinken onderling, in plaats van allemaal weggestopt op je eigen kamer. Op die manier maak je het land veel meer mee dan op een luxe hotelkamer.

Mijn volgende reis gaat weer naar Azie, in februari, nu al zin in, ik twijfel nog over welk land ik dit keer zal aandoen, ik twijfel tussen Indonesië, of Laos, of Vietman...
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Sep 2013 22:23

Re: In je eentje op reis-topic

In welke landen betaal je tussen de 6 en 12 euro voor een hostel?
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 22:26

Re: In je eentje op reis-topic

Thailand, Maleisië, Myanmar en nog veel andere landen in Azië, maar daar ben ik nog niet eerder geweest.
<<

Summer

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:35

Bericht 18 Sep 2013 22:38

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ben van plan om in februari een paar maanden naar Thailand en Indonesië te gaan.
Hebben jullie nog tips? De lonely planet heb ik al gekocht.
<<

Anoniem 42

Bericht 19 Sep 2013 10:14

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ben vaak in Thailand geweest en kan waarschijnlijk wel tips geven, naar wat voor een tips ben je precies op zoek?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 19 Sep 2013 10:27

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ben tegen wifi/telefoons/tablets op reis en vakantie. De wereld is zoveel spannender en leuker om even onbereikbaar te zijn en op te gaan in je omgeving. Waarom reis je anders zover?

Ik ga in december alleen op vakantie (10 dagen), daarna komt mijn vriend. Dan blijven we samen nog 2 weken. Ik vlieg op Bangkok, maar weet nog niet wat ik wil gaan doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Sep 2013 12:51

Re: In je eentje op reis-topic

Ik heb vorig jaar een geweldige reis door Indonesie gedaan, dus voor tips kan ik je vast helpen Summer.

En ik ga na een stedentrip begin dit jaar, nu echt echt echt alleen rondreizen. Enorme zin in!
<<

Anoniem130

Bericht 24 Sep 2013 12:56

Re: In je eentje op reis-topic

Bliss schreef:Ik heb twee jaar geleden een taalreis in m'n eentje gedaan, twee weken in Florence. Is me goed bevallen! Stedentrips lijken me ook leuk alleen, dus dat ga ik zeker eens proberen. Lekker doen waar je zelf zin in hebt inderdaad. Alleen het dineren vind ik altijd wat minder als je alleen bent, dan voel ik me vaak een beetje zielig ofzo. Hoe doen jullie dat?


Toen ik vorige maand 4 weken aan het interrailen was heb ik denk ik 2 keer in mijn eentje in een restaurantje gezeten, verder heeeeeel vaak met mensen uit het hostel afgesproken om te eten en 2x met een random stranger waar ik die middag op straat mee aan de praat was geraakt een hapje gegeten. :)

En dan zullen er een paar avonden geweest zijn dat ik gewoon wat kleins gegeten heb, niet "uit eten".
<<

Anoniem 48

Bericht 25 Sep 2013 14:21

Re: In je eentje op reis-topic

Misschien niet spectaculair in verhouding tot sommige reizen hier maar ik ben van plan om in november 2 dagen in mijn eentje naar Frankfurt te gaan. De Amerikanen waar ik vorig jaar op hun bruiloft ben geweest gaan die week naar Istanbul maar blijven eerst een paar dagen in Frankfurt. De eerste dag heb ik met hun afgesproken en na het eten zal ik dan verder in mijn eentje gaan. Nu hopen dat de dochter van mijn baas niet geboren word tussen 12 en 19 november want dan moet ik wss werken.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 14:43

Re: In je eentje op reis-topic

Bacio schreef:Ik ben tegen wifi/telefoons/tablets op reis en vakantie. De wereld is zoveel spannender en leuker om even onbereikbaar te zijn en op te gaan in je omgeving. Waarom reis je anders zover?



Maar ik vind het wel fijn om enigszins bereikbaar te zijn. Op safari had ik zelden internet, maar als ik het had, wilde ik toch even met het thuisfront checken hoe het met hen ging en aan hen laten weten dat ik nog niet was opgegeten door een leeuw.

En als ik in een stad alleen reis vind ik t s avonds juist lekker om even op de hotelkamer te internetten. En leuke restaurantjes op te zoeken, etc. Ik gebruik dan juist veel internet eigenlijk, nu ik er over nadenk.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 14:47

Re: In je eentje op reis-topic

Jullie hebben het veelal trouwens over dat het contact zo is gelegd. Maar je hoeft toch niet persé contact te leggen? Ik reis ook alleen juist voor m'n rust. Als ik wilde kletsen ging ik wel samen met iemand op reis.
Natuurlijk is het soms wel leuk hoor om verhalen van anderen te horen, maar ik zou zelf eerder juist een hotelkamer boeke zodat ik echt alleen ben, lekker rustig. Dat verschil is zo grappig om te lezen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Sep 2013 15:06

Re: In je eentje op reis-topic

Begin dit jaar alleen een citytrip gedaan. Heerlijk. Amper met iemand gepraat (oké soms moest ik gniffelen als te nederlanders iets grappigs hoorde zeggen en dan was je in een gesprek verwikkeld snel) en vond ik soms ook heerlijk. Vooral dat ik kon doen wat ik wilde, zitten wanneer ik wilde, shoppen wat ik wilde :D En heb nog nooit zo vaak en uitgebreid gegeten (mijn reisgezelschap is normaal een moeilijke eter). Gewoon eten bestellen zitten en om me heen kijken of mijn reisboekje of talenboekje. Perfecto
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:17

Re: In je eentje op reis-topic

Marin schreef:Jullie hebben het veelal trouwens over dat het contact zo is gelegd. Maar je hoeft toch niet persé contact te leggen? Ik reis ook alleen juist voor m'n rust. Als ik wilde kletsen ging ik wel samen met iemand op reis.
Natuurlijk is het soms wel leuk hoor om verhalen van anderen te horen, maar ik zou zelf eerder juist een hotelkamer boeke zodat ik echt alleen ben, lekker rustig. Dat verschil is zo grappig om te lezen.

Het hoeft voor mij niet persé, het is geen must, ik ga juist alleen op reis om ook echt even tot mezelf te kunnen komen en ik vind het heel fijn om alleen te zijn. Het gaat alleen vrij vanzelf dat ik mensen tegenkom en spreek, omdat ik vaak logeer in low-budget hostels en ik een nogal outgoing persoon ben. Zo raak je al snel in gesprek met anderen, meestal doe ik dan alsnog mijn eigen ding, alleen eens in de zoveel dagen ontmoet ik iemand waar ik een klik mee heb en daar trek ik dan een paar uur/een avond, of soms zelfs enkele dagen mee op.

Ik vind het wel een hele leuke afwisseling om af en toe iemand te ontmoeten waar ik echt iets mee heb. Vaak zijn dit mensen die ook veel reizen en kun je er heel interessante en leerzame gesprekken mee voeren.

Voor mij is het grootste plezier van reizen eigenlijk dat niks vaststaat en dat ik opensta voor wat mij overkomt. Ik zou juist weer niet zo kunnen reizen als jij doet - want volgens mij sluit jij je heel erg af van andere mensen.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 16:23

Re: In je eentje op reis-topic

Ja ik ben zelf inderdaad meer introvert. Althans, dat is eigenlijk niet de juiste term. Ik kan heel erg outgoing zijn en leg makkelijk contact, maar ik heb er simpelweg weinig tot geen behoefte aan. Meer een einzelgänger dus. In een hostel (wat ik ook wel eens doe/deed) ga ik dan eerder in m'n eentje zitten om m'n foto's door te nemen of reisdagboekje bijwerken dan dat ik toenadering naar anderen zoek. Is idd wel interessant om verschil te lezen.
Ik heb af en toe echt wel contact gelegd, praatje hier en daar, maar juist die diepe gesprekken heb ik weinig behoefte aan, dan besteed ik die energie liever aan foto's/dagboek idd.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:29

Re: In je eentje op reis-topic

Marin schreef:Als ik wilde kletsen ging ik wel samen met iemand op reis.

Ik vind het wel iets totaal anders om samen met iemand op reis te gaan, dat zou ik geloof ik niet kunnen. Dan zit je echt zo aan iemand vast en kun je veel moeilijker je eigen ding doen. Als ik iemand op reis ontmoet en ik ben diegene na een uur praten zat, dan ga ik gewoon weer mijn eigen ding doen, maar als je je reisgenoot (een goede vriend/vriendin) na een paar dagen zat ben, dan zul je het toch samen weer leuk moeten maken enzo. Lijkt me doodvermoeiend, haha!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 16:31

Re: In je eentje op reis-topic

Je gaat toch ook met je man op reis??
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:32

Re: In je eentje op reis-topic

Ik ben ook een behoorlijke einzelganger hoor, als ik op reis ben. Volgens mij zie ik er dan aardig autistisch uit, de meeste momenten, haha! Alleen er zitten 24 uur in een dag, dus als ik dan 8 uur slaap, zijn er 16 uur over waarin ik autistisch zit te schrijven, te lezen, door de stad dwaal, koffie drink, uit het raam staar, etc. Ik vind het dan wel prettig om ook een uurtje te hebben dat ik met een ander menselijk wezen praat. Is voor mij ook echt onderdeel van de reiservaring, want een land bestaat niet alleen uit gebouwen/het aanzien van de stad, maar ook uit de mensen die erin wonen!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 16:33

Re: In je eentje op reis-topic

Ik heb trouwens de meest geweldige reizen gemaakt met Siamsa van dit forum. Daar is een hele goede vriendschap uit ontstaan. Dus ik kan het zeker wel. Ik vind alleen reizen heerlijk, maar ik ga net zo lief met bepaalde vriendinnen (zou niet met iedereen kunnen hoor), m'n vriend of met m'n familie.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:33

Re: In je eentje op reis-topic

Marin schreef:Je gaat toch ook met je man op reis??

Dat noem ik geen reizen. We slapen dan in dure hotels en hij moet af en toe werken en naar meetings, alles is dan georganiseerd en we verblijven in één stad, ipv dat we rondreizen.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 16:36

Re: In je eentje op reis-topic

Onhandig om alleen je laatste zin te quoten op m'n telefoon, maarre als je met mensen in het hostel kletst, zijn dat veelal geen locals natuurlijk.
Ik spreek ook altijd wel even een taxi chauffeur of iemand naast wie ik op een bankje zit ofzo, of als ik een kamer deel met een andere reiziger maak ik daar ook wel even praatje mee, maar ik zou bijv nooit voorstellen om met diegene dan s avonds wat te gaan eten. Even kletsen is prima maar ik hoef geen nieuwe vriendin te vinden haha.
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 16:37

Re: In je eentje op reis-topic

-ED- schreef:
Marin schreef:Je gaat toch ook met je man op reis??

Dat noem ik geen reizen. We slapen dan in dure hotels en hij moet af en toe werken en naar meetings, alles is dan georganiseerd en we verblijven in één stad, ipv dat we rondreizen.


Waarom ga je nooit met hem op rondreis dan? En je hoeft toch niet alleen te gaan als hij ook voor business moet?
Overigens wil ik dolgraag keertje met m'n vriend mee voor zaken. Heel misschien zou ie naar Amerika moeten een keertje, dan wil ik echt wel mee haha. Ik vermaak me overdag wel idd!
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:41

Re: In je eentje op reis-topic

Marin schreef:Onhandig om alleen je laatste zin te quoten op m'n telefoon, maarre als je met mensen in het hostel kletst, zijn dat veelal geen locals natuurlijk.
Ik spreek ook altijd wel even een taxi chauffeur of iemand naast wie ik op een bankje zit ofzo, of als ik een kamer deel met een andere reiziger maak ik daar ook wel even praatje mee, maar ik zou bijv nooit voorstellen om met diegene dan s avonds wat te gaan eten. Even kletsen is prima maar ik hoef geen nieuwe vriendin te vinden haha.

Ik zoek ook geen vrienden te vinden hoor, maar het ligt wel in mijn natuur om open te staan voor anderen en af en toe een praatje te maken en nieuwsgierig te zijn naar wat andere mensen drijft. De mensen met wie ik praat zijn trouwens vaak juist wel locals, maar ook wel reizigers uit andere landen. De vorige keer in Azië ben ik bijvoorbeeld veel met Chinezen en Koreanen omgegaan, ik vond dat wel interessant. Naast dat je wat van de cultuur leert van het land waar je bent, pik je zo ook nog iets mee van de cultuur van China/Korea.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 16:43

Re: In je eentje op reis-topic

Marin schreef:
-ED- schreef:
Marin schreef:Je gaat toch ook met je man op reis??

Dat noem ik geen reizen. We slapen dan in dure hotels en hij moet af en toe werken en naar meetings, alles is dan georganiseerd en we verblijven in één stad, ipv dat we rondreizen.


Waarom ga je nooit met hem op rondreis dan? En je hoeft toch niet alleen te gaan als hij ook voor business moet?
Overigens wil ik dolgraag keertje met m'n vriend mee voor zaken. Heel misschien zou ie naar Amerika moeten een keertje, dan wil ik echt wel mee haha. Ik vermaak me overdag wel idd!

Mijn man is niet zo'n reiziger, hij heeft die hang naar avontuur niet en is wat meer van het plannen en organiseren wat dat betreft. Ook prima hoor, met hem 'op reis' gaan betekent voor mij meer rust/ontspanning/romantiek en luxe. Ook wel lekker op zijn tijd :angel:
<<

Anoniem119

Bericht 25 Sep 2013 16:46

Re: In je eentje op reis-topic

-ED- schreef:. Naast dat je wat van de cultuur leert van het land waar je bent, pik je zo ook nog iets mee van de cultuur van China/Korea.


Dat ze slurpen? :P

Ik weet niet, ik heb daar gewoon niet echt behoefte aan. Ik interesseer me denk ik niet genoeg voor individuele mensen, meer voor steden als grote entiteit op zich.

Maar dat is idd een verschil in behoeften.

En ja, als hij die behoefte niet heeft en jij wel, dan moet je het maar zo oplossen, lijkt me prima.
<<

Anoniem 42

Bericht 25 Sep 2013 17:31

Re: In je eentje op reis-topic

ED: Je ging nu toch naar India met je man?
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers