Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Jip

Bericht 13 Jul 2014 21:11

Re: Het hardlooptopic

Ik heb vanmorgen mijn laatste lange duurloop gedaan van 3uur. Opgesplitst in 2x1:30 zodat ik tussendoor drinken kon halen thuis. Lekker ook een flesje water mee, kon ik af en toe over mijn hoofd spuiten. Ik hoop dat het bij de wedstrijd niet zo benauwd is. Warmte kan ik goed tegen, maar benauwd weer is toch wat lastiger. Gelukkig staat er dan elke 2-3km een drankpost met water en sponzen. Veel koelen van mijn hoofd dan.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Jul 2014 21:14

Re: Het hardlooptopic

Wauw, Jip, 3 uur lopen met dit weer, dat moet wel zwaar zijn!
@Carrie, Oh, zo naar is dat, ik heb dat ook wel eens gehad. Ik liep toen net langs een Chinees en ben daar naar binnen gerend, of ik alsje alsje blieft even naar de wc mocht. Ze keken me heel vreemd aan, maar het mocht wel. Ik zal niet in detail treden over wat er in de wc gebeurde, maar proper was het niet, haha!
<<

Anoniem301

Bericht 13 Jul 2014 22:48

Re: Het hardlooptopic

Haha oh wat erg Zure Mat. Ben blij dat ik m'n huis nog net heb kunnen redden. Heb mijn vriend ook wel eens gebeld dat hij me echt met de fiets moest komen halen, was toen echt te ver weg. Vreselijk!
<<

Jip

Bericht 14 Jul 2014 08:25

Re: Het hardlooptopic

Ik kan ook nog wel eens buikkrampen krijgen...ik heb in mijn drinkbelt altijd wc-papier bij mij. Kan ik, als ik te ver van huis ben, altijd nog de bosjes induiken..

Was wel zwaar, maar goed te doen. Ben ook goed getraind, dus dan pas je iets je tempo aan maar verder ging het lekker!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 14 Jul 2014 10:15

Re: Het hardlooptopic

Toch hier ook even delen: Ik heb vorige week m'n eerst 5k gelopen :yes: :banaan:

En ik ben zo trots op mezelf dat ik het gewoon volgehouden heb.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jul 2014 11:55

Re: Het hardlooptopic

Huppekee wat goed! Gefeliciteerd met je mijlpaal.

Ik heb gisteren 7km gelopen en ga morgen weer.
#teammaple🍁
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 14 Jul 2014 16:00

Re: Het hardlooptopic

Wat goed Huppekee! De eerste keer die afstand achter elkaar vond ik ook echt zo'n mijlpaal :D.

Ik ben zaterdagochtend vroeg nog geweest, maar toen was het ook al warm. Desondanks toch bijna 12 km gelopen in 1 uur en 8 min, was trots op mezelf :)
<<

Anoniem301

Bericht 15 Jul 2014 06:26

Re: Het hardlooptopic

Ah Jip dat id best een slim idee. Hoop het alleen nooit nodig te hebben! Maar ja, je weet het niet he.

Goed zo Huppekee!
<<

Anoniem173

Bericht 15 Jul 2014 12:08

Re: Het hardlooptopic

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Goede tip dat wc papier meenemen Jip.

Nemen jullie uberhaupt water mee? Ik vind het voor dat half uur dat ik weg ben niet de moeite waard namelijk maar kan me voorstellen als je langer loopt dat het handig is.

Ben net weer geweest, week 5 van mijn schema 12-9-6 minuten hardgelopen met 1 minuut tussen de overgangen ertussen. De afstand die ik heb afgelegd was inclusief dat wandelen 4,5 kilometer. Nog 5 weken volgens mijn schema trainen dan zou ik de vijf makkelijk moeten kunnen lopen. Ging vandaag wel redelijk, ik merk dat de eerste 2 km pittiger zijn dan de laatste paar.
<<

Anoniem125

Bericht 15 Jul 2014 12:33

Re: Het hardlooptopic

Ik heb zo'n waterbelt met flesjes, die neem ik alleen mee als ik langer dan anderhalf uur onderweg ga zijn. De meeste van mijn loopjes zitten hieronder, dus dan neem ik geen water mee. Wel probeer ik voldoende water te drinken voor ik wegga (niet teveel want dan krijg je zo'n klotsbuik) en na het lopen drink ik vaak wel een liter.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jul 2014 12:41

Re: Het hardlooptopic

Ik heb gisteren weer gelopen. Ik had in het weekend last van mijn voet, maar gisteren gelukkig niet. Ik heb 5 km gelopen in ruim 26 minuten.

Ik neem net als Zure Mat alleen drinken mee als ik anderhalf uur ga lopen of langer. Ik zorg wel dat ik van tevoren en daarna voldoende drink.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Jul 2014 13:28

Re: Het hardlooptopic

Even een vraagje:

Je moet toch minimaal 48 uur rust houden qua hardlopen voordat je weer kunt gaan trainen. Dus stel je zou op maandag trainen dan mag je pas donderdag weer gaan trainen. Nu zie ik in sommige post dat er maar 1 dag tussen zit. Dat is toch te weinig?

Ik zit zelf pas in mijn 2e week van de training en het ging gisteren lekker. Donderdag wordt het 4x 2 minuten met 1 minuut pauze er tussen.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Jul 2014 13:30

Re: Het hardlooptopic

Fred, ik hou zelf altijd 1 dag rust tussendoor. Dat bevalt me prima. Ik sport wel eens 2 dagen achter elkaar, maar dan wel verschillende sporten. Hardlopen en wielrennen of zwemmen. Dan gebruik je ook weer andere spieren.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Jul 2014 13:49

Re: Het hardlooptopic

Thx, Ragazza... Overigens echt respect voor jullie meiden die zo zonder te wandelen 5 km of nog veel meer lopen. Ik vind dat erg knap van jullie!

Ik hoop zo dat ik dat ook ga halen het eerste weekend van september tijdens een 5 km wedstrijd hier in de buurt (al doe ik dan puur mee, omdat ik al een paar jaar met het idee loop om er een keertje aan mee te doen). Ik ga zeker niet voor een ere plaats, maar met een tijd onder de 30 min zou ik al blij zijn. Stiekem hoop ik onder de 25 minuten te komen, maar het is qua trainingsschema ook een race tegen de klok om tegen die tijd aan de 5 km te zitten. Ik sla sommige stappen over waar ik denk dat het wel kan.
<<

Jip

Bericht 15 Jul 2014 13:51

Re: Het hardlooptopic

Ik sport op 1 dag na in de week elke dag. Soms fiets ik 2 dagen achter elkaar, dat is minder belastend. Soms loop ik ook twee dagen achter elkaar, maar dan is de ene dag kort en de andere dag lang. Ik ben ook goed getraind en al jaren aan het opbouwen, dus dan kan dat ook.
Slimste is om er een dag tussen te houden om alles even rust te gunnen. Voel je dat je nog niet hersteld bent, stel het dan een dag uit.

Tot een uur neem ik geen drinken mee. Vanaf een uur wel. Dan heb ik ook een belt met flesjes. Bij mij gaat er meestal sportdrank in. Langer dan anderhalf uur probeer ik zo te plannen dat ik langs huis kom en nieuwe flesjes kan halen of ik neem mijn camelbak. Maaaar....nu het warmer weer is neem ik toch ook een flesje mee vanaf 45minuten.

Het kan overigens best gevaarlijk zijn om zoveel water te drinken na een loop ZM. Of klok je die liter niet achter elkaar weg?
<<

Anoniem173

Bericht 16 Jul 2014 06:09

Re: Het hardlooptopic

Oke dus nog even geen water meenemen is dan prima dus.

Fred ik zou vooral naar je lichaam luisteren en proberen niet te snel willen! Je lichaam moet ook wennen aan het hardlopen.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Jul 2014 12:48

Re: Het hardlooptopic

Lopen jullie nu het zulk warm weer is? Mijn planning was dat ik vanmorgen vroeg zou gaan lopen, maar dat is 10 uur geworden. Het was al behoorlijk warm. Heb een rondje van 5 km gedaan en heb geprobeerd rustig aan te doen, maar na de tijd stond ik wel te trillen op m'n benen. Toch was het wel lekker even.
Vermijden jullie de hitte, of ga je 's ochtends vroeg of 's avonds laat?
<<

Jip

Bericht 17 Jul 2014 13:37

Re: Het hardlooptopic

Ik loop nu ook bij warm weer. Vanmorgen liep ik ook rond 10 uur. Als ik heel lang zou lopen zoek ik een schaduw pad op. Nu hoefde ik maar 30 minuten en heb ik niet zo er op gelet waar ik liep.

Voor mijn wedstrijd is nu ook al 2 graden voorspelt. Dus ik oefen nu een beetje op de tijden dat ik dan ook sport.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 17 Jul 2014 16:12

Re: Het hardlooptopic

Ragazza: Ja, ik loop ook gewoon. Maar wel heel vroeg, ik sta dan om 6.10 uur op en sta rond 6.20/6.25 uur buiten (ik loop op lege maag). Heb vanmorgen ook gewoon 7 km gelopen, maar het was toen al behoorlijk warm en benauwd.

Fred: Ik houd ook altijd een rustdag tussen 2 loopjes in, maar dan zit er wel ongeveer 48 uur tussen hoor. Ik ga dan dinsdagochtend, en dan weer donderdagochtend (rond dezelfde tijd). Ik loop meestal op zaterdag een groter rondje (10+ km), en dan houd ik dus 2 rustdagen. Wel doe ik nog 1 of 2 keer per week BodyBalance, maar dan spreek ik weer andere spiergroepen aan, dat kan prima samen.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 17 Jul 2014 16:16

Re: Het hardlooptopic

Ik ga vanavond rond half 9/9 uur hardlopen. Het zal wel warm zijn, maar ik vind het zonde om niet te gaan. Het is nu wel een aantal dagen warm weer. Morgen is het nog warmer. En 's ochtends voor mijn werk zoals Jules dat lijkt me qua temperatuur wel het beste, maar ik weet van mezelf dat ik dan gewoon in bed blijven liggen als ik de wekker om zo'n tijd hoor gaan. :palm:
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2014 06:52

Re: Het hardlooptopic

Vind het echt knap van je Jules, respect! Met dit weer ren ik 's avonds, tussen 20:30-21:00.
<<

Jip

Bericht 18 Jul 2014 07:00

Re: Het hardlooptopic

Ik mag vanmiddag hardlopen. Door mijn werk kan ik niet in de ochtend, tenzij ik om 5:00 of zo ga...maar er zijn grenzen. Nu ga ik rond 12:00 eerst 2u fietsen en daarna nog een stukje lopen. Op het warmste van de dag. Maar tijdens mijn wedstrijd ga ik ook zo rond 14:00 lopen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Jul 2014 07:19

Re: Het hardlooptopic

Ik wil vanavond gaan, maar zal ook wel warm zijn. 2 dagen geleden vond ik het al warm, toen heb ik met moeite 6 km gelopen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Jul 2014 08:29

Re: Het hardlooptopic

Ik moest gisteren lopen en ik had eerst een bbq bij vrienden. Uiteindelijk nadat het eten ruim gezakt was om 23.30 u gaan trainen. Gelukkig was het fietspad goed verlicht en het was eigenlijk nog behoorlijk warm. Lopen ging goed. Mits het niet gaat onweren ga ik dit zaterdagavond ook zo doen.
De uiteindelijke wedstrijd in september zal rond 11.00 u beginnen dus ik wil ook een paar keer op dat tijdstip trainen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jul 2014 13:04

Re: Het hardlooptopic

Ik zit dit weekend in een vakantiehuisje en heb vanmorgen even een rondje gerend. Was m'n oordopjes vergeten en het was al best warm, heb niet zo ver gerend als normaal.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers