Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 15 Jul 2014 10:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mrs. Jansen, dat is dan inderdaad onze termijnecho.
Met 12 weken heb ik weer een controle, dan krijgen we geen echo, maar luisteren we wel naar het hartje.
Hier is het ook allemaal nog een soort van onwerkelijk, tot we het echt zien.
Maar aan de andere kant, de misselijkheid, vermoeidheid en het nog steeds niet ongesteld :P

Believe, wie weet kan hij wel eerder, maar dit is nu eenmaal zo gepland.
We willen nu ook nog geen extra echo's gaan doen, wie weet later nog.

Miss piggy, morgen de echo, leuk :D
<<

Anoniem104

Bericht 15 Jul 2014 12:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mrs Jansen, het is normaal dat de kwaaltjes nu -tijdelijk- verdwijnen zei de verloskundige :) .
Welke dag heb je de termijnecho?
Het is ook een heel onzeker iets, zwanger zijn, je hebt er niet echt grip op en je moet blijven hopen dat het goed mag blijven gaan.

De vakantie was heerlijk, lief dat je het vraagt! Wel één ding moeten skippen omdat ik dat niet ging trekken, maar daar moest we 2x 6 uur voor in de bus zitten en dat was te vermoeiend.

Vinden jullie het ook zo eng idee of het hartje nog klopt?
Ik weet dat je dat los moest laten, maar ik vind dat zo'n enge gedachte..
<<

Anoniem57

Bericht 15 Jul 2014 12:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe, probeer te relativeren met dat je er niks aan kunt doen als het hartje zou stoppen met kloppen. Gaat het mis, dan gaat het mis, maar na 2 goede echo´s is de kans een stuk kleiner op bijv. een miskraam.
<<

Anoniem104

Bericht 15 Jul 2014 13:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Probeer dat ook wel, maar heb de laatste tijd iets te vaak verhalen gehoord dat het na de eerste 3 maanden nog mis ging. (Wat is dat toch met mensen die dat soort dingen gaan vertellen als ze weten dat je (pril) zwanger bent?) Moet maar proberen dat te relativeren en er idd niet over na te denken..

Nog een vraagje voor hier, weten jullie al waar je zou willen bevallen?
Ik neig heel erg naar het ziekenhuis, ze hebben hier in de buurt een ziekenhuis met mooie verloskamers en kraamsuites. In de verloskamer zit ook een groot bad waar een badbevalling bijvoorbeeld mogelijk is.
Maar thuis heeft natuurlijk ook wel iets, in je vertrouwde omgeving..
<<

Anoniem112

Bericht 15 Jul 2014 14:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe ik heb geen keuze, wij wonen te ver van het ziekenhuis vandaan om thuis te mogen bevallen.
Bij de andere twee ben ik dus ook daar bevallen, ging goed hoor. En ook een veilig idee dat alles bij de hand is.


Ik ben me toch brak, net samen met de andere twee op ons bed gelegen, voor hun de tv aan en ik een half uurtje dutten, lekker! Mijn oudste is ook niet fit dus die vond t ook wel lekker. Vandaag doe ik niks meer want wil komende dagen naar t strand ze geven heel mooi weer af!
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 14:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Believe, ik ben 2X thuis bevallen en een derde keer wil ik dat ook.
Je moet doen wat voor jou goed voelt en die keuze hoef je nu niet te maken natuurlijk, die kraamsuite klinkt nog best ok, maar thuis vond ik echt heel fijn.

En qua niet goed gaan na 12 weken, die verhalen vertellen ze juist en hoor je meer tijdens je zwangerschap net als de horrorbevallingen. Vertrouw op je gevoel en op je lichaam.
<<

Anoniem112

Bericht 15 Jul 2014 19:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb ook een vraag aan jullie, namelijk vrijen jullie nu nog gewoon nu je zwanger bent?

Ik weet dat t geen kwaad moet kunnen verder maar toch blijft t soms wat onwennig zo..
Wij vrijen wel gewoon maar wel minder en rustiger omdat ik me vaak moe en misselijk voel.
<<

Anoniem57

Bericht 15 Jul 2014 19:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij hebben sinds ik zwanger ben welgeteld 2x sex gehad.
Als we het doen, dan is het fijn en hebben we echt even de gedachten niet op de baby gehad.
Verder vinden we het toch een gek en onaangenaam idee, dus we doen het alleen als we echt niet te houden zijn en het gaat lichamelijk goed.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 15 Jul 2014 21:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hallo Dames!

Ik heb vandaag weer een goede echo gehad, kwam precies op 10+4 en ben dus 6 februari uitgerekend. Zelfde als mijn eigen berekening. Hij/zij heeft zelfs even gezwaaid, echt leuk om te zien.

Ik merk dat ik ook minder kwaaltjes heb. Ik ben nu echt veel minder misselijk en ook mijn energie komt alweer wat terug. Heb nu wel last van ischias, maar dat trek ik eerlijk gezegd beter dan de hele dag lamlendig zijn door misselijkheid/overgeven/moeheid.

Seks; ik heb nog steeds last van bloedingen, en na de seks is het een heus bloedbad. Dus Nee, bedankt! Ookal kan het eigenlijk geen kwaad, ik voel me er niet goed bij. Gelukkig staat mijn man er ook zo in.

Bevallen wil ik het liefst thuis doen, ben beide keren hiervoor ook thuis bevallen en dat heb ik als zeer prettig ervaren. Mocht het medisch noodzakelijk zijn dan ben ik wel binnen 5 min in het ziekenhuis.

Wij hebben het nu ook de kinderen verteld, zo schattig hoe ze reageerden! Vooral mijn dochter is in de zevende hemel. Al hoopt ze wel op een zusje en dan moet ze Charlotte of Roos heten... Die namen staan niet op mijn lijstje, haha.
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem104

Bericht 16 Jul 2014 09:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn, een goede echo Audrey!
Fijn ook dat de kwaaltjes wat weg beginnen te trekken. :)

Annemijn, door de misselijkheid, zere borsten en vermoeidheid is het er bij ons tot nu toe pas 2 keer van gekomen.
Hoor en lees vaak dat in het 2e trimester de kwaaltjes verdwijnen, dus ik verwacht dat het dan wel weer normaal zal worden. Manlief vindt het niet erg, hij begrijpt me en vindt het ook fijn om gewoon te knuffelen en dan verder niets.

We hebben een rondleiding gepland, half augustus in het ziekenhuis wat mijn voorkeur zou hebben om te bevallen. Mijn man en ik hebben daar tot nu toe een heel goed gevoel bij, mocht dat zo blijven dan gaan we daar voor.
Ik hoop dat het een badbevalling kan worden, dat lijkt me fijn, maar wil me daar nog wel meer in verdiepen.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 16 Jul 2014 17:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

hoi dames,

super Audrey dat je een goede echo hebt gehad!
ik heb gelukkig ook een goede echo gehad iig een mooi kloppend hartje
de termijn kon ze nog niet goed vaststellen waarschijnlijk ben ik nu 9 weken ipv 10 weken, maar over 2 weken
krijg ik een nieuwe termijn echo en dan bepalen ze een datum.

ik heb ook de voorkeur voor een thuisbevalling, de vorige keer wilde ik dat ook maar ons meisje had in het vruchtwater gepoept waardoor we toch naar het ziekenhuis moesten, wat ook prima was hoor.
maar hou toch de voorkeur voor thuis.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Jul 2014 07:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hier gaat het nog steeds goed. Nog altijd moe. Slaap best veel overdag. Komt mij echt aanwaaien. Misselijkheid heb ik niet, wel dat ik vaak moet boeren.
Nog een weekje en dan de echo, zo spannend, maar ook zo leuk!
Gister mijn zus verteld dat ik zwanger ben, ze was blij! Vandaag gaan we het de ouders vertellen, al heb ik al een vermoeden hoe zij gaan reageren. Natuurlijk vertellen we het op een voorzichtige manier, omdat ik nu ongeveer 8 weken zou zijn.
<<

Anoniem104

Bericht 18 Jul 2014 07:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Spannend Caramba! Wilde je niet eerst wachten op de echo?

Hier de laatste paar dagen weer wat misselijker. Gelukkig heb ik nu weekend, als ik thuis rustig aan doe scheelt dat al de helft. Verder echt al een beginnend buikje te zien, zo leuk!!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 18 Jul 2014 08:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Spannend Caramba, veel plezier met het vertellen :).
Believe, superleuk dat je al een beginnend buikje hebt! Heb je foto van de week helaas net gemist.
Miss piggy, fijn dat de echo goed was!

Hier nog weinig veranderingen. Nog wel wat misselijk en geen puf om veel te doen... De werk-ochtendjes gaan nog wel, maar 's middags lig ik dan alleen maar op de bank en komt er niks meer uit mijn handen.
Ach, wordt hopelijk vanzelf weer wat beter. Dit weekend elke dag ergens eten, dus dan hoef ik in elk geval niet zelf de keuken in ;).

Wat betreft het bevallen, ik zou graag thuis willen bevallen.
<<

Anoniem104

Bericht 18 Jul 2014 08:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Snirp, die vermoeidheid hoort erbij, lekker aan toegeven :)
Lekker hoor bij anderen eten, scheelt je weer energie die je aan koken kwijt zou zijn geweest!
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 19 Jul 2014 07:43, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jul 2014 09:11

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk Caramba om het te vertellen! Gaan jullie t nog op een speciale manier doen?

Believe. Mooie buik!.,en gave tas zeg!

Snirp, herkenbaar die vermoeidheid.


Hier ben ik ook echt zo moe, oef! En erg misselijk, heb nu emesafene tabletten dat haalt iets de scherpe randjes er vanaf.
Woensdag hebben wij de echo, spannend!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 18 Jul 2014 09:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wow Believe! Wat supergaaf :)
Kan me voorstellen dat als je zo 'plat' bent, dat je het dan snel ziet.
Ik wil ook vanaf de echo elke week een foto maken, wie weet kan ik er dan later nog wat op terug zien ;).
Ja, koken heb ik echt zo geen zin in de laatste week... Dus fijn dat anderen zich daar om bekommeren, haha.

Superleuke tas heb je gekocht! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik na de termijnecho ook wat mag kopen.
Mijn moeder werd van de week al zomaar de Prénatal 'ingetrokken', haha.

Annemijn, balen van die misselijkheid :(. Wel fijn dat de tabletten iets helpen. En spannend, woensdag al de echo, nog maar even!
<<

Anoniem280

Bericht 18 Jul 2014 09:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Reden dat we het vandaag willen vertellen, en niet willen wachten tot na de echo, is dat wij vandaag bij mijn vriend zijn ouders gaan eten. Er word altijd wel een glaasje wijn bij het eten gedronken, als ik niet een glaasje zou nemen, vinden ze vaak ongezellig en zeker omdat wij nog vakantie hebben zouden ze het heel raar vinden als ik zou zeggen, geen trek in. Vandaar de keuze vandaag

Ik zal straks even langs de drogist om te kijken of ze leuke speentjes hebben.
<<

Anoniem104

Bericht 18 Jul 2014 10:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Annemijn wat balen dat je zo misselijk bent! Ook veel spugen?
Spannend woensdag de echo!

Snirp, zo leuk om foto's te maken, kun je mooi de voortgang zien!
Leuk om naar uit te kijken! Al op het oog wat je wil kopen?

Caramva logische keuze dan! Veel plezier met het vertellen! :)
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jul 2014 10:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik snap het Caramba! Veel plezier!

Believe ik moet niet overgeven omdat ik absoluut geen makkelijke overgever ben.. Ik houd mijn kaken gewoon stijf op elkaar met als gevolg dat ik hierdoor pijn in mijn hoofd en kaken krijg, haha.
Ik heb de gelopen twee dagen best veel gesjouwd met de kinderen en nu dus heel erg moe en voel me dan ook meer misselijk, vandaag blijven we dus thuis, mijn oudste is met oma mee dus heb alleen de jongste nog.
Net een glas water met appelazijn gedronken en twee mentos op, nu zakt t iets gelukkig!
<<

Anoniem280

Bericht 19 Jul 2014 08:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Haha, mijn vader vond/vind het geweldig. Gaven hem een speentje. Eerste wat hij zei, is dit echt waar?! Ja, het is echt waar. Mijn pa kreeg tranen in zijn ogen en ik ook. En nu weer als ik eraan terug denk.

tegen half 6 kwamen we bij mijn vriend zijn ouders. Kregen een eerst een warm welkom, omdat we 3 weken weg zijn geweest, gaven hen de cadeautjes die we hadden meegebracht uit Spanje en jawel, daar kwam de vraag, wat wil je drinken. Doe maar water. Nou dat is saai! Ik zei laat maar en vriend en ik hebben ze het andere cadeautje gegeven, een slab met tekst jullie worden opa en oma, de reacties, oh die had ik zo anders voorgesteld
Ik dacht dat mijn schoonmoeder in tranen uit zou barsten, maar nee. Ze was er stil van, maar vond het geweldig nieuws. Ze zei later, ik had al zo'n voorgevoel. Het eerste wat mijn schoonvader zei ik word opa en meteen werd hij ontzettend emotioneel. Hij heeft zeker een halfuur met tranen in zijn ogen gezeten om vervolgens de hele avond met een smile van oor tot oor te zitten.
Ik had dus gedacht dat het andersom zou zijn. Schoonmoeder emotioneel, schoonvader blij, maar niet met tranen.
Maar toch, ontzettend mooi de reacties.

Later vertelde mijn vriend het aan zijn broertje. Goh, jij papa! Ik oom? Hmm oom?! Vond hij even vreemd, en zei even later tegen mijn vriend, sukkel. Zo'n reactie hadden we ook verwacht van hem.
Maar het was gister een mooie en bijzondere dag met een hoop emotionele momenten.
<<

Anoniem104

Bericht 19 Jul 2014 08:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Annemijn, proberen om lekker rustig aan te doen, al is dat lastig natuurlijk met twee kids.

Caramba, fijn dat de reacties zo goed waren.

Wij zijn aan het aftellen naar de termijnecho, hebben hem aanstaande dinsdag.
De dagen + het weekend erna gaan we het ook aan onze vrienden, collega's en familie vertellen. Ben zo benieuwd naar de reacties! :)
En ben ook blij dat ik het dan niet meer verborgen hoef te houden! :)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 19 Jul 2014 10:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Caramba, wat een leuke reacties!!!
Believe, spannend, bijna de termijnecho :)
Het niet voor je kunnen houden herken ik maar al te goed, ik heb er dan ook maar gewoon aan toe gegeven :angel:
Het gros van de mensen weet het nog niet, maar als wij over 2 weekjes de termijnecho hebben gehad, gaan we het ook aan meer familie vertellen en kunnen onze ouders ook (eindelijk) vertellen dat ze opa en oma worden ;)
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 20 Jul 2014 10:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

leuk caramba die reacties :-)
spannend annemijn woensdag!
snirp nog even volhouden hihi
believe ook spannend dinsdag ik ben benieuwd hoever jij nu precies bent, ik krijg volgende week een nieuwe termijnecho waarschijnlijk lig ik een weekje achter.
<<

Anoniem104

Bericht 20 Jul 2014 10:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk vooruitzicht Snirp! Ga je het op een speciale manier vertellen?

Misspiggy, bij 9,5 week had ik ook een echo en toen was ik zo ver als mijn ticker en misschien zelfs iets verder.
Denk dus dat ik dinsdag minimaal 11 weken ben.
Jij teruggezet misschien, wist je de datum niet goed on het uit te rekenen?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers