Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Jul 2014 17:20

Re: Katten Topic <3

Ja was echt ontzettend zielig. Vannacht heeft ze nog weer een aanval gehad. Vanmiddag is m'n schoonzusje weer met haar naar de DA geweest. Daar bloedgeprikt en nu zit ze op een nierdieet. Allerlei tips mee gekregen. Ze is nu echt zo mak als een lammetje en onwijs onrustig. Hopelijk knapt ze snel weer op.
2015 💙
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 16 Jul 2014 19:15

Re: Katten Topic <3

Wat zielig Tulp, hopelijk gaat het snel weer beter!

Carrie, mijn kat had in het begin ook constant poep aan zich hangen, hij is half langharig, dus het bleef er ook gewoon vaak in plakken. Inmiddels is het helemaal over gelukkig, hij ging dan de poep afvegen aan de vloer door sleetje te rijden.

Ik heb ook een vraag, is het normaal dat katten nu extra haren verliezen? Ik kan echt gewoon zelfs na het borstelen nog haren mee uit de vacht trekken als ik mijn handen er goed doorheen haal. Iemand tips? Word namelijk echt gek van alle haren en ik denk dat het niet goed is om hem te vaak met de furminator te kammen.
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem91

Bericht 16 Jul 2014 22:49

Re: Katten Topic <3

Ik word ook gek van Dorus d'r haren! Ik heb een furminator maar ben eigenlijk te lui om hem te gebruiken.
Vandaag met koffer pakken kwam ik nog een Doeds pluis tegen op zolder in de kast toen moest ik even brullen, maar het vooruitzicht op een nieuwe Bosmauw is ook wel weer fijn.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Jul 2014 09:30

Re: Katten Topic <3

Wat naar, hopelijk helpen de tips van de dierenarts.

Mijn katten verharen nu ook best wel. Ik heb ook de furminator. Daar kam ik ze elke week ongeveer mee.

Weet je wel... erg is dat he! Ik had toen bij het stofzuigen en dweilen echt het gevoel dat ik Dunya uit ons leven wiste Terwijl ik dat natuurlijk ook helemaal niet wilde. En van de week toen ik naar de dierenarts wilde gaan kwam ik haar paspoortje tegen, toen moest ik ook wel een paar keer slikken!
Het vooruitzicht op zo'n kleintje is natuurlijk wel weer super!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 17 Jul 2014 11:36

Re: Katten Topic <3

Wat eng, Tulp :(

Plakpoep kan ook verholpen worden door beter (graanvrij) voer, daar wordt de poep droger van.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jul 2014 12:06

Re: Katten Topic <3

Kat gaat gelukkig weer wat beter :). Ze is nog niet zichzelf maar haar felheid komt weer terug. Een paar weken terug vermoeden ze een allergie maar waarop was niet duidelijk. Het vermoeden was nu dat het haar voer is dus ze is nu over op hypoallergeen voer. Daarnaast was haar nier 5 keer zo groot als zou moeten. Gelukkig gister en vandaag geen aanvallen meer gehad.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jul 2014 18:01

Re: Katten Topic <3

Weetjewel schreef:Ah Tulp, wat vreselijk! :(

Carrie, Doeds had als kitten/puber ook vaak wat zachtere ontlasting dus dan plakt dat sowieso veel meer. Wat voor voer krijgt hij?

Ja het is echt vieze plakzooi, bah. Hij krijgt Royal Canin voor kittens. Mijn vriend geeft hem 1x per week ook natvoer waar ik het dan niet echt mee eens ben. Hij had op internet gelezen dat dat beter is voor de niertjes omdat ze op die manier ook vocht binnen krijgen. Maar hij drinkt gewoon goed. Echt, mijn vriend moet een baby hoor, hoe hij met die katten omgaat! En maar over ze praten de hele tijd en knuffelen en foto's maken haha. Zelf ben ik helemaal niet zo. Een grotere kattenbak is in ieder geval meteen besteld toen ik dat zei :)
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jul 2014 18:02

Re: Katten Topic <3

Ah verdrietig Weetjewel. Gelukkig krijg je van je nieuwe kat net zoveel liefde.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jul 2014 18:47

Re: Katten Topic <3

Hahaha carrie dat is heel erg bekend, mijn vriend is ook zo met de kat. Ik roep altijd dat word nog wat als wij ooit kinderen krijgen.
2015 💙
<<

Anoniem122

Bericht 17 Jul 2014 19:59

Re: Katten Topic <3

Carrie schreef:
Weetjewel schreef:Ah Tulp, wat vreselijk! :(

Carrie, Doeds had als kitten/puber ook vaak wat zachtere ontlasting dus dan plakt dat sowieso veel meer. Wat voor voer krijgt hij?

Ja het is echt vieze plakzooi, bah. Hij krijgt Royal Canin voor kittens. Mijn vriend geeft hem 1x per week ook natvoer waar ik het dan niet echt mee eens ben. Hij had op internet gelezen dat dat beter is voor de niertjes omdat ze op die manier ook vocht binnen krijgen. Maar hij drinkt gewoon goed. Echt, mijn vriend moet een baby hoor, hoe hij met die katten omgaat! En maar over ze praten de hele tijd en knuffelen en foto's maken haha. Zelf ben ik helemaal niet zo. Een grotere kattenbak is in ieder geval meteen besteld toen ik dat zei :)


Royal canin is niet heel erg goed voer, voor hetzelfde geld heb je kwalitatief veel beter voer. Misschien dat een ander voer beter voor hem werkt.

Overigens wel herkenbaar wat jij zegt hoor.. Mijn vriend is ook zo. En het stomme is, ik heb echt moeten smeken om een kat in huis. Hij was eerst allergisch en wilde er niks van weten.
<<

Jip

Bericht 17 Jul 2014 22:14

Re: Katten Topic <3

Royal Canin niet goed? Waarom niet? S nds die van ons dat krijgen stinken ze niet meer zo uit hun mond en kont..en geen diarree meer.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2014 07:41

Re: Katten Topic <3

Heb inderdaad wel eens vaker gelezen dat Royal Canin niet zo goed zou zijn als men beweert. Maar onze katten doen het er goed op. Ze verharen ook minder daardoor. Wel eens een ander merk geprobeerd maar dat was niet zo'n succes.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2014 07:42

Re: Katten Topic <3

Tulp schreef:Hahaha carrie dat is heel erg bekend, mijn vriend is ook zo met de kat. Ik roep altijd dat word nog wat als wij ooit kinderen krijgen.

Haha oh erg he. Ik wilde die katten eigenlijk niet eens, allemaal mijn vriends schuld. Maar ik ben wel heel blij met ze hoor!
<<

Anoniem273

Bericht 18 Jul 2014 08:20

Re: Katten Topic <3

Mijn man was ook degene die katten wilde, meteen twee stuks. Hij is ook super lief met ze, zo aandoenlijk :) Maar ik maak de meeste foto's van ze denk ik. En door mij hebben we er nu drie :D
<<

Jip

Bericht 18 Jul 2014 08:24

Re: Katten Topic <3

Mijn vriend wilde de katten niet echt. En druk dat hij er nu mee is ;-)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jul 2014 09:43

Re: Katten Topic <3

Wij geven hier Hill's en daar doen ze het goed op. Bij mijn dierenarts verkopen ze Royal canin, raar dat dit dus niet zo goed is kennelijk.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem122

Bericht 18 Jul 2014 09:43

Re: Katten Topic <3

Mijn poes Nala is overleden... Ze is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd :( Gister was ze de hele dag buiten en toen ze thuis kwam 's avonds was ze al helemaal lusteloos en wilde bijna niet drinken en niet drinken. En ze wilde bijna alleen maar liggen, we dachten eerst dat het door de warmte kwam en ze knorde en spinde nog wel als je d'r aanhaalde. En vanmorgen was ze helemaal slapjes en kon ze bijna niet meer lopen, maar ze probeerde naar buiten lopen naar haar favo plekje onder de struiken.. En toen ze buiten lag liet ze al d'r urine lopen. Mijn vriend is gelijk naar de dierenarts gegaan en die zag gelijk dat ze vergiftigd was, het kon niet anders omdat het zo snel gegaan is. Hoeft overigens niet opzettelijk gedaan te zijn natuurlijk maar toch..
Ze reageerde helemaal nergens meer op, d'r tong was blauw :( Ze hebben d'r een spuitje gegeven..

Bluh..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jul 2014 09:52

Re: Katten Topic <3

:cry: wat onwijs verdrietig! Wat naar hoe het gegaan is! Gecondoleerd en veel sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Bericht 18 Jul 2014 10:07

Re: Katten Topic <3

Verdrietig Tuktuk..sterkte!
<<

Anoniem122

Bericht 18 Jul 2014 10:22

Re: Katten Topic <3

Bedankt meiden!
Wat wel "fijn" is om te weten dat ook al waren we gisteravond nog naar de dierenarts gegaan, ze hadden niks meer voor haar kunnen beteken. Omdat ze al heel klein en dun was (Ze is nooit dikker geworden door voedselallergie, maar was altijd super vrolijk en actief). In het geval van vergiftiging is de kans al klein dat een kat het overleefd, maar ze hadden bij haar sowieso niks kunnen doen :( De dierenarts vond ook dat inslapen gelijk het beste was.. Die wilde het ook niet langer rekken met infuus etc.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Jul 2014 10:29

Re: Katten Topic <3

Het blijft heftig :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem122

Bericht 18 Jul 2014 10:32

Re: Katten Topic <3

Ja :( Het is gewoon zo zielig.. Ze wilde zo graag nog onder de struiken gaan liggen, ze verzamelde echt al haar kracht om er heen te lopen. En toen mijn vriend bij de dierenarts aan kwam probeerde ze ook nog met haar laatste kracht om te krabben en uit het mandje te komen..
Ons kleine vechtertje :(
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jul 2014 16:59

Re: Katten Topic <3

Ach nee wat ontzettend zielig. Moet er bijna van huilen. Arm beestje :( Sterkte!
<<

Anoniem152

Bericht 18 Jul 2014 17:09

Re: Katten Topic <3

Ach nee, TukTuk. Sterkte!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jul 2014 20:40

Re: Katten Topic <3

Ach jee tuktuk wat verdrietig :(. En dan ook nog vergiftigd, ik zou echt woest zijn denk ik.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron