Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 30 Jun 2014 16:55

Re: Werk & studie biechttopic

Hallo allemaal. Ik moet dit even van me afschrijven, ben zó enthousiast!

Ben begin van dit jaar overgestapt naar een nieuwe werkgever. Ging voor een nieuwe uitdaging, maar nu een aantal maanden later blijkt, dat het gewoon niet mijn ding is. Voel me er totaal niet op mijn plaats, ga er met tegenzin heen, en baal ontzettend! Het bedrijf loopt ook niet zoals het moet lopen, en dus na een hoop gesprekken met mijn werkgever (heb een jaarcontract) zijn we in goed overleg tot een vaststellingsovereenkomst gekomen. Dit houd in dat ik vorige week mijn laatste dag al gewerkt heb, en dus nu thuis zit. Krijg nog doorbetaald tot half juli, en met spaargeld achter de hand, en met het salaris van mijn vriend redden we het wel. Ik heb vanmorgen een uitkering aangevraagd. Ik had zolang ik daar werkte, niet de rust in mijn hoofd om helder na te kunnen denken wat ik nu wil!

Maar nu is er de laatste dagen zoveel op me af gekomen! Ik probeer het allemaal een beetje beknopt te beschrijven...

Al jaren heb ik plannen en dromen om iets voor mezelf te beginnen, en nu lijkt het ineens zo dichtbij te komen. Er is een perfecte kans gekomen om samen met mijn broer een lunchroom/brasserie te beginnen. Ben vanmorgen al stiekem wezen kijken naar de locatie, en donderdag hebben we een gesprek met de projectontwikkelaar. Die goed bevriend is met onze oom, die ons weer op dit project heeft gewezen. Oh wat zou het toch mooi zijn, om samen met met broer een eigen zaak te hebben!

Hoop dat jullie er iets van snappen, maar moest het even kwijt!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Jun 2014 17:26

Re: Werk & studie biechttopic

Spannend zeg! En wat geweldig dat je waarschijnlijk je droom achterna gaat! Ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Jul 2014 19:40

Re: Biechttopic

Ik moet even m'n gal spuwen. Ik heb nu vakantie en ik zag ik m'n privé mailbox dat ik gewoon een mail had van m'n collega over een probleem wat is opgetreden tijdens m'n vakantie. Ik ga al met vette tegenzin naar m'n werk en kan haar wel schieten. Behalve dat heb ik zoveel stress en gezeik gehad op m'n werk dat ik er psychisch doorheen zit, dus heb m'n vakantie echt nodig. Zouden jullie reageren op zo'n mail of het gewoon negeren? Nu weet ik er wel weer van en spookt het door m'n hoofd, precies wat die trut wil natuurlijk (sorry hoor). Vind het echt belachelijk dat ze me privé gaat mailen tijdens m'n vakantie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jul 2014 19:43

Re: Biechttopic

Terugmailen dat ze na de vakantie de eerste is, out of office reply aanzetten en niks mee doen, straks zit je in je vakantie nog dagen heen en weer te mailen over dat probleem en straks verwacht ze dat je nog naar je werk komt ook.
Je vakantie is om tot rust te komen, niet om alsnog met werk bezig te zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Jul 2014 19:51

Re: Biechttopic

Het is m'n privémail, dus hotmail.. Out of office heb ik aanstaan op m'n werkmail uiteraard.
<<

Anoniem215

Bericht 02 Jul 2014 20:51

Re: Biechttopic

Ik zou er niet op reageren. Ik vind het brutaal dat ze je mailt op je privé mail. Ik weet niet of dat gebruikelijk is op jullie werk? Het zou bij mij niet op komen om een collega privé te mailen tijdens haar vakantie over een probleem op het werk.
<<

Jip

Bericht 02 Jul 2014 21:21

Re: Biechttopic

Mijn collega had er een handje van om mij op mijn vrije maandag te mailen met werkdingen. Die stuurde ze dan cc naar mijn privé mail. Als het iets is van in de trant 'je eerste patiënt komt morgen niet' dan vind ik dat niet erg. Inhoudelijk zijn het vaak dingen die kunnen wachten. Ik heb haar in reallife gevraagd of ze dat niet meer wilde doen, omdat ik er onrustig van word. Ik zou haar terugmailen met eventueel een kort antwoord en meteen melden dat je vakantie hebt en niet meer gaan mailen. Ik denk dat als je niet antwoord, ten minste dat heb ik, dan blijft het door mijn hoofd spoken. Met een kort maar krachtig antwoord ben ik het kwijt.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 02 Jul 2014 21:58

Re: Biechttopic

Ik vind het ook asociaal dat ze je prive mailt. Ik heb nu ook vakantie en wel appcontact met een collega, maar dat is prive en zodra ze over het werk begint, roep ik meteen heel hard "Ik wil het niet weten! Alleen als de tent afbrandt mag je me informeren! Anders hoef ik het niet te horen". Ze weet dat als er écht iets is wat ze gewoon móet weten, het wel mag vragen, maar anders is vakantie vakantie.
Ik zou doen wat Jip zegt. Kort maar krachtig mailen "Hoi collega, Ik heb nu vakantie, dus we hebben het er over als ik terug ben. Tot 7 juli. Groet, Biechtje." Of iets in die trant.

Wat vervelend trouwens dat je met zo'n tegenzin naar je werk gaat. Is er al een kans op een andere baan in de nabije toekomst?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 02 Jul 2014 22:07

Re: Biechttopic

Ja ik ben hard aan het solliciteren! Morgen weer bellen over een vacature en een open sollicitatiebrief sturen, dus ik hoop snel ergens anders aan de slag te kunnen. Het breekt me echt op..

Ik stuur m'n collega wel een mailtje terug. Gelukkig had ik op m'n vakantie-adres geen mobiel bereik, heerlijk ;) Dat is pas echt rust!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 02 Jul 2014 22:32

Re: Werk & studie biechttopic

Hopelijk heb je snel iets anders gevonden!
<<

Anoniem185

Bericht 02 Jul 2014 22:36

Re: Werk & studie biechttopic

Ik biecht op dat ik er van baal dat ik mijn contract nog steeds niet heb opgestuurd gekregen. Ze mailden een week geleden dat ze het in orde gingen maken en zouden opsturen...
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Jul 2014 17:05

Re: Werk & studie biechttopic

Ik krijg al 7 maanden een uitkering via het uwv.

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ergens ben aangenomen :smile: :smile:
Echter is de startdatum bij deze baan pas 1 september.

Hoe moet ik dit regelen met het uwv? Nog gewoon door solliciteren? Maar stel dat ik op gesprek moet? Of zijn hier uitzonderingen voor?

Thanks!
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:32

Re: Werk & studie biechttopic

Uh ja, je moet nog gewoon solliciteren. Tenzij je besluit om je WW-uitkering alvast voortijdig te beeindigen, maar denk niet dat je dat zult doen.
Je kunt zoeken naar korte werkzaamheden voor een paar weken (vakantiewerk of via het uitzendbureau). En als je ergens op gesprek mag kun je dat van te voren wel zeggen, dat je per 1 september een baan hebt, maar je kunt ook kijken of je door de eerste ronde komt. Misschien bevalt die baan je wel nog beter dan het aanbod wat je nu hebt liggen,
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 04 Jul 2014 20:06

Re: Werk & studie biechttopic

Vinden jullie 2500 euro bruto een goed salaris voor een fulltime baan voor iemand van 31 jaar ??

Hoeveel hou je ongeveer over van 2500 bruto ?
De sites waar je dat kunt uitrekenen die zeggen teveel als ik mijn oude salaris daar invul.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2014 20:23

Re: Werk & studie biechttopic

Had je bij je oude salaris inhoudingen zoals pensioen opbouw?

Die websites zoals loonwijzer kloppen vaak wel, dat is een vaste berekening, maar het salaris is volledig kaal. Er wordt geen rekening gehouden met extra inhoudingen die veel mensen wel hebben.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 04 Jul 2014 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Jul 2014 20:36

Re: Werk & studie biechttopic

Hangt een beetje af van je functie en regio denk ik. Vergeleken met wat hier regelmatig genoemd wordt in salaristopics is het niet veel. Als ik het mijn omgeving bekijk dat is het voor veel "gewone" functies een normaal / gemiddeld salaris denk ik.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 06 Jul 2014 15:01

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Vinden jullie 2500 euro bruto een goed salaris voor een fulltime baan voor iemand van 31 jaar ??

Hoeveel hou je ongeveer over van 2500 bruto ?
De sites waar je dat kunt uitrekenen die zeggen teveel als ik mijn oude salaris daar invul.


Dank je cotton!

Ik was in de veronderstelling dat dit een heel goed salaris was voor een mbo functie met 12 jaar ervaring.
Ik ben wel een beetje de kostwinner mijn vrouw werkt minder dus verdient ook minder samen met 1 kind.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 15 Jul 2014 19:54

Re: Werk & studie biechttopic

Welke baan zouden jullie nemen.

Een tijdelijke baan voor een half jaar bij een heel leuk bedrijf. Misschien wordt dit uitgebreid na een half jaar maar misschien ook niet. Daarna krijg ik nog 4 maanden uitkering dus tijd om op zoek te gaan na een andere baan. Deze baan lijkt mij wel echt heel leuk.

Een vaste baan bij een minder leuk bedrijf en waar het bruto salaris 250 euro lager ligt maar wel meteen een vaste aanstelling. Maar ben minder enthousiast over dit bedrijf.

Ben benieuwd wat jullie zouden doen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 15 Jul 2014 20:10

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou nu op dit moment kiezen voor de eerste. Dit omdat ik het afgelopen jaar heb gemerkt hoe belangrijk ik een leuke baan vind. Gelukkig zijn in een leuke baan gaat bij mij nu voor de vastigheid van een minder leuke functie.

Als je geen andere keus had, ging ik natuurlijk wel voor de tweede, maar nu met keus, zou ik gaan voor nummer 1.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jul 2014 20:12

Re: Werk & studie biechttopic

In principe voor optie 1, maar het ligt er wel aan wat je financiële verplichtingen zijn, of je een gezin te onderhouden hebt, of je het zou redden als je salaris wegvalt, enzovoort. Als er heel veel van jouw salaris afhangt zou ik misschien toch voor zekerheid gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem56

Bericht 15 Jul 2014 20:13

Re: Werk & studie biechttopic

Eerste! Het fijn hebben op je werk is zó belangrijk!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 16 Jul 2014 16:51

Re: Werk & studie biechttopic

Mijn vriend heeft net te horen gekregen dat hij per 1 augustus geen baan meer heeft. Bah, zo rot allemaal! Hij had een vast contract en met een of andere lulsmoes wordt hij er nu uitgewerkt. Ik zit zo in de stress over onze vaste lasten enzo. Hij heeft gelukkig wel een aantal maanden recht op een WW-uitkering, maar dat is ook niet echt een vetpot.
Lekker begin van de vakantie zo (we vertrekken dit weekend voor twee weken naar het buitenland)..
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 16 Jul 2014 19:22

Re: Werk & studie biechttopic

Dat is wel echt een rotbegin van de vakantie... Maar je zegt dat hij een vast contract had en er met een smoes uitgewerkt is? Bij een vast contract moet een werkgever volgens mij echt een hele goede reden hebben om iemand te ontslaan.. Weet je of het echt wel terecht is? Anders zou ik navraag gaan doen bij bijvoorbeeld het juridisch loket.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 17 Jul 2014 14:20

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zit al ruim 2jaar thuis, in de ziektewet. Nu loopt mijn ZW af en heb een vervolg aangevraagd, de WIA. Volgens de arbeidsdeskundige heb ik er geen recht op, in mijn ogen en diverse hulpverleners om ons heen, ook. Inmiddels zijn er diverse beperkingen vastgesteld/ontdekt waar ik tegen aanloop met werken, waardoor het nu onmogelijk is om in deze situatie te gaan werken.

Bovendien sprak de arbeidsdeskundige zichzelf ook tegen nadat bleek dat deze over vele, niet juiste informatie beschikte van mij als persoon. Lekker professioneel ook!?

Hoe pak ik dit verder aan? Wij, mijn man en ik zijn het er niet mee eens met het besluit. We willen het gesprek, wat schriftelijk nog zal worden op gestuurd, afwachten en in hoger beroep gaan. Jullie nog tips/adviezen?
Ik vind het heel moeilijk om het van me af te zetten, vooral omdat ik al lange tijd onder behandeling sta en diverse intensieve trajecten nog moet gaan volgen en het niet los kan laten. Heb al genoeg KOP zorgen! :cry:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 17 Jul 2014 15:03

Re: Werk & studie biechttopic

Je kunt in bezwaar gaan tegen de beslissing. Mogelijk helpt het als je eerst telefonisch contact opneemt met de behandelaar van jouw dossier en uitlegt dat hij/zij niet de volledige informatie tot zijn beschikking had. Mogelijk is dat al reden genoeg om er nog een keer naar te kijken. Mochten ze je telefonisch niet kunnen helpen moet je binnen 6 weken een bezwaarschrift indienen. Hierin kan je uitleggen dat je het niet met het besluit eens bent en verwijzen naar de ontbrekende informatie.

Je mag het bezwaarschrift in de meeste gevallen ook nog mondeling op kantoor komen toelichten. Een voorbeeldbezwaar staat vast wel op de website van het juridisch loket. Succes! Ik hoop dat ze het besluit nog een keer nader gaan bekijken.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers