Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Sep 2013 20:55

Re: Afvaltopic

Dus jij eet nooit iets ongezonds ED? Je eet nooit taart met een verjaardag of een handje chips? Een ijsje in de zomer? Het is niet zo dat we ons hele dagen vol zitten te proppen met snack a jackss. Natuurlijk kun je beter een stuk komkommer nemen of een gekookt ei maar wanneer je wilt afvallen is het echt niet verkeerd om af en toe te "zondigen". Schijnt juist erg gezond te zijn.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:12

Re: Afvaltopic

Ja hoor, dat doe ik wel. Op een verjaardag eet ik een taartje en in het weekend eet ik wel eens een handje chips, of een ijsje. Mij gaat het daar niet om, niemand wordt te dik omdat ze eens in de zoveel tijd een stukje taart eten op een verjaardag, veel belangrijker is wat je op dagelijkse basis eet. In een gezond, normaal voedingspatroon horen wat mij betreft geen snack a jacks thuis.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 21:17

Re: Afvaltopic

Misschien heeft iemand raad?

Een tijd geleden kreeg ik van mijn vader en zijn vrouw een koek bij de koffie. Ik eet zelf weinig suiker (maar des te meer aspartaam). Ik viel na die dag af en dus werd het koekje om 20.00u een feit. Maar ik krijg er zo'n gigantische Sugar rush van. Na mijn koek van 20.00u wil ik alleen nog maar eten. Hoe zoeter, hoe beter. En ik ben niet eens zo'n grote liefhebber van chocolade, maar dat komt de afgelopen weken steeds vaker boven.

Op snack a jacks na (:P), wat ten jullie om 20.00u of iig als laatste tussendoortje? (Ben geen fan van zuivelproducten, dus eh)
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:36

Bericht 18 Sep 2013 21:34

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Ja hoor, dat doe ik wel. Op een verjaardag eet ik een taartje en in het weekend eet ik wel eens een handje chips, of een ijsje. Mij gaat het daar niet om, niemand wordt te dik omdat ze eens in de zoveel tijd een stukje taart eten op een verjaardag, veel belangrijker is wat je op dagelijkse basis eet. In een gezond, normaal voedingspatroon horen wat mij betreft geen snack a jacks thuis.


ED, ik snap je punt wat betreft de snack a jacks, de vraag was echter niet 'wat is het meest gezonde tussendoortje?', de vraag was 'wat helpt als je lekkere trek hebt?' En ja, dan voldoen snack a jacks een stuk beter dan chips.
Daarnaast vind ik het nogal een aanname om te doen alsof mensen met overgewicht geen verstand hebben van gezond eten. Ik vind dat een behoorlijk laffe opmerking en het bewijst voor mij vooral dat je geen idee hebt tegen wie je praat. Ik neem aan dat jij in de periode dat je drugsverslaafd was ook wist dat het niet goed voor je was? Dat is dezelfde vergelijking.
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:36

Bericht 18 Sep 2013 21:36

Re: Afvaltopic

Nyx schreef:Misschien heeft iemand raad?

Een tijd geleden kreeg ik van mijn vader en zijn vrouw een koek bij de koffie. Ik eet zelf weinig suiker (maar des te meer aspartaam). Ik viel na die dag af en dus werd het koekje om 20.00u een feit. Maar ik krijg er zo'n gigantische Sugar rush van. Na mijn koek van 20.00u wil ik alleen nog maar eten. Hoe zoeter, hoe beter. En ik ben niet eens zo'n grote liefhebber van chocolade, maar dat komt de afgelopen weken steeds vaker boven.

Op snack a jacks na (:P), wat ten jullie om 20.00u of iig als laatste tussendoortje? (Ben geen fan van zuivelproducten, dus eh)


Ik eet na het avondeten eigenlijk niks meer, als ik wel iets wil dan is het vaak een stukje kaas ofzo. Het scheelt dat ik niet echt een zoetekauw ben, maar voor hartigheid ben ik dan wel weer te porren. Om mezelf te beschermen haal ik dat gewoon niet in huis :)
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:39

Re: Afvaltopic

Ik eet nooit meer iets na het eten, als ik echt trek krijg (wat bijna nooit gebeurd, omdat ik overdag genoeg voedingsstoffen binnenkrijg en mijn lichaam er dus niet om zeurt), dan eet ik het liefst een pakje melba crackers besmeerd met filet american (van de biologische slager).
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 21:41

Re: Afvaltopic

Ik ben zelf ook absoluut geen zoetekauw, maar kennelijk heb ik het zelf wel weer aangewakkerd. Want net als een sigaret met koffie is er niets zo lekker als een koek met koffie vermengen. Misschien moet ik het laatste tussendoortje gewoon weer schrappen? Zou wel zo logisch zijn, want ik kan nu geen tussendoortje verzinnen zonder suiker. Behalve een sesamcracker met kaas en stukjes komkommer misschien?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Sep 2013 21:41

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Ja hoor, dat doe ik wel. Op een verjaardag eet ik een taartje en in het weekend eet ik wel eens een handje chips, of een ijsje. Mij gaat het daar niet om, niemand wordt te dik omdat ze eens in de zoveel tijd een stukje taart eten op een verjaardag, veel belangrijker is wat je op dagelijkse basis eet. In een gezond, normaal voedingspatroon horen wat mij betreft geen snack a jacks thuis.


Maar ik ben ook niet te dik, ik wil alleen de zwangerschapskilo's er weer af hebben. En volgens mij is niemand hier in dit topic veel te zwaar. En ik heb liever dat het wat langzamer gaat en dat ik af en toe wel kan genieten van iets ongezonds in plaats van nu zo snel mogelijk mijn doel te behalen door helemaal niks slechts tot mij te nemen want dan is de kans dat het er daarna alleen maar weer aankomt groter.
<<

Anoniem44

Bericht 18 Sep 2013 21:42

Re: Afvaltopic

Suiker is een verslaving. Als je het niet meer eet, dan heb je er op een bepaald moment ook geen behoefte meer aan. Als je dan toch suiker moet hebben, kies dan liever voor goede kwaliteit pure chocolade met iets van noten erin.
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 19 Sep 2013 06:11

Re: Afvaltopic

-ED- schreef:Suiker is een verslaving. Als je het niet meer eet, dan heb je er op een bepaald moment ook geen behoefte meer aan. Als je dan toch suiker moet hebben, kies dan liever voor goede kwaliteit pure chocolade met iets van noten erin.


Eens.
Ik heb zelf altijd gedacht dat ik weinig suiker binnen kreeg, totdat ik me eens goed ging inlezen en alle etiketten ging checken. Suiker zit in bijna alles! Ook in je gezond ogende bruine brood, soep, salami, pastasaus, crackers, ontbijtkoek, vruchtensap, chips, etc, etc. Verborgen suikers noemen ze dit. En je moet niet alleen kijken naar het woordje 'suiker', ook fructose of glucose-fructose siroop zijn suikers. De suikerindustrie heeft er groot belang bij om ons verslaafd te maken en daar zijn ze goed op weg mee. Ik kan me voorstellen dat het even lastig is om te stoppen met het eten van suikers, zeker als je jarenlang een andere leefstijl gewend bent, maar het is echt een stuk beter voor je. Ik probeer het nu zoveel mogelijk te vermijden en voel me hierdoor ook een stuk beter in mn vel. Als tussendoortjes eet ik nu walnoten, fruit of pure chocolade (70% of meer).

Er zijn over dit onderwerp een aantal goede video's te vinden. O.a. eentje van Zembla. Voor wie 'm nog niet gezien heeft, zeker even kijken:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1327541

Ik ben trouwens geen engel en zondig ook wel eens hoor. Ik had het gisteren hier nog over dat ik ook graag een paar pepernoten zou willen :wink: Maar ik probeer het wel binnen de perken te houden. Ik laat 1 zakje pas in december opsturen. Vroeger zou ik al vanaf september ze zo nu en dan kopen. Zodra je je mindset hebt veranderd en je je hebt ingelezen, voel je je ook sneller schuldig en grijp je minder snel naar zoetigheid. Bovendien, zoals ED al heeft gezegd, heb je er ook veel minder behoefte aan zodra je afkickt. Je zult dan merken dat zoete producten opeens veel te zoet voor je zijn.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 19 Sep 2013 07:17

Re: Afvaltopic

Welke chocolade halen jullie? Kan je in de supermarkt gewoon pure chocolade met een hoog cacoa percentrage krijgen?
<<

Nyx

Bericht 19 Sep 2013 08:20

Re: Afvaltopic

Er stond laatst een artikel in Viva waardoor ik door kreeg hoeveel onbedoelde suikerklontjes we binnenkrijgen d.m.v. eten. Ik ken iemand die geprobeerd heeft om suikervrij te eten, maar dat schijnt niet zo makkelijk te zijn. Hij is op een gegeven moment ook gestopt met stoppen, omdat het teveel tijd koste om suikervrij te eten (om uit te zoeken wat hij wel en niet mocht, want het zit bijna overal in).
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Sep 2013 09:10

Re: Afvaltopic

Ik weet dat suiker verslavend is, net zoals e621 wat vooral in hartige snacks zit. Ik probeer dit ook zo min mogelijk binnen te krijgen maar het zit tegenwoordig echt bijna overal in helaas. Erg vervelend.
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 09:30

Re: Afvaltopic

Naturel chips zijn gezonder dan Snack a Jacks!

Dus gewoon lekker een handje/bakje naturel chippies pakken :D. Ik eet bijna elke week 2 zakken naturel chips (als tussendoortjes/snackje - nooit 's avonds) en dat werkt echt als een tiet. Zit alleen maar olie, zout en aardappel(zetmeel) in. Nauwelijks verzadigde vetten en zo goed als geen suiker.


Vergelijking met Snack a Jacks
SNACK-A-JACKS - LAYS NATUREL (heb ik erachter gezet)
Voedingswaarde: per 100 g:
kcal 385 - 555
eiwit 5,5 g - 6,5g
koolhydraten 87g - 54g
waarvan suikers 28g - 0,3g
vet 2.1 g (vv 0,5 g, eov 1 g, mov 0,7 g) - 34 (vv 3,5 eov 27 mov 3,5)
voedingsvezel 2,3 g - 4,0g

Er zitten alleen meer vetten in chips en juist de onverzadigde vetten (in dit geval 30.5 gram) krijgt de gemiddelde Nederlander te weinig binnen.

Natuurlijk zijn er nog 100 opties gezonder dan chips, maar Snack a Jacks is echt rommel.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 19 Sep 2013 09:32

Re: Afvaltopic

Ja naturelchips eten wij hier ook meestal, heel af en toe haal ik eens een zakje cheese Union of nibbits. Zit inderdaad het minste in qua troep.
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 09:32

Re: Afvaltopic

Het verschil in ingredienten:

Naturel chips - Olie, zout, aardappel

Snack a Jacks - Rijst, Mais (waarvan de kiem is verwijderd), Kaasaroma (weipoeder, uit melk, kaaspoeder, smaakversterker - Mononatirumglutamaat, gistextractpoeder, aroma's, kleurstoffen - paprikaextract en kurkuma) zonnebloemolie en zout.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 19 Sep 2013 09:34

Re: Afvaltopic

Ik ben het vaak wel eens met ED eigenlijk. Tuurlijk eet je af en toe iets lekkers maar vinden jullie het niet belangrijk om naast slank ook gezond te zijn? ik snap dat jullie op calorieen letten maar je bereikt soms gewoon meer met producten die iets vetter of calorierijker zijn.
Smile, it's free!
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:07

Bericht 19 Sep 2013 10:22

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:07

Bericht 19 Sep 2013 10:23

Re: Afvaltopic

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Sep 2013 10:37

Re: Afvaltopic

Na het avondeten at ik eerder nog wel eens fruit of een smoothie van fruit. Inmiddels niet meer, want ik merk dat ik dan heel slecht slaap.
Als ik nu trek in iets heb na het eten neem ik knackebrod volkoren met een plakje kaas, kipfilet oid. Soms met extra pure hagelslag.
<<

Nyx

Bericht 19 Sep 2013 10:44

Re: Afvaltopic

De koeken zijn op en ook niet meer gehaald, dus geen 20.00u td met koek. Toch maar weer van afkicken. ;)

Hier gaat het verder wel goed. Ik mocht net omlopen, dus extra training. Normaal staat mijn auto op de parkeerplaats achter, maar mensen die menen dat ze minder hoeven te lopen naar de winkels hebben hun auto er neer gezet. Dus ik moest mijn auto op een andere parkeerplaats zetten. Niet zo'n probleem, extra beweging. Lees alleen net op FB dat er auto inbraken zijn. Dus straks de auto maar weer halen, vind ik toch eng. Weer extra training. :P
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Sep 2013 17:05

Re: Afvaltopic

Ik weet van mezelf dat ik echt een suikerverslaving heb én dat ik heel erg moe word van (te veel) suiker, daarom moet ik het binnen de perken houden, maar dat vind ik echt lastig. Vroeger zweerde ik bij tussendoortjes als ontbijtkoek en Liga, maar dat koop ik nu al jaren niet meer. Het is dan beter om bijv. een boterham met kipfilet te nemen, dus dat doe ik nu. Als ik 's avonds nog trek heb, eet ik meestal een appel, een gekookt ei of een beschuitje met bijv. kaas.

@ Lavendel: ik ben nou eenmaal geen health freak. Ik wil natuurlijk ook niet óngezond zijn, maar volgens mij valt dat allemaal ook reuze mee. Ik ben en blijf een bourgondiër en ambieer geen maat 36. Ik kan genieten van lekker eten en soms is dat een ongezonde keuze, maar so be it. Zo staan we er allemaal weer anders in.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 17:11

Re: Afvaltopic

Grappig dat er altijd wordt geredeneerd vanuit de gedachte dat lekker eten automatisch ongezond is. Of dat je met maatje 36 geen bourgondiër kunt zijn. Je zou eens moeten weten hoe ongelooflijk lekker je kunt eten en dat het dan ook nog eens goed voor je is en gezond! Die twee dingen zijn gelukkig niet in tegenspraak met elkaar, al denken veel mensen helaas van wel! Zo zonde!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Sep 2013 17:21

Re: Afvaltopic

Ik wist dat zo'n soort reactie zou komen, daarom zei ik ook: "Ik kan genieten van lekker eten en soms is dat een ongezonde keuze". Ik weet ook wel dat gezond eten ook lekker kan zijn hoor. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Sep 2013 17:30

Re: Afvaltopic

Volgens mij zegt niemand dat, ED. Lekker eten is soms ongezond ja, maar nog steeds mijn eigen keuze. Lekker eten kan ook echt heel gezond en voedzaam zijn, maar ook mijn keuze dan.
Ik weet wat goed is voor mijn lichaam en wat niet, maar daar gaat dit topic niet over. Dit gaat over wat kilo's kwijtraken, wij steunen elkaar zonder allemaal hetzelfde dieet te volgen of op dezelfde manier te eten. En dat respecteren we van elkaar, jammer dat niet iedereen dat doet.

On topic; na het avondeten neem ik vaak niks meer, ga ook meestal voor 10 uur naar bed. Als ik echt trek heb neem ik een rijstwafel of wat noten.
Verder heb ik weinig gesport, maar mijn rugpijn is bijna weg dus ik ga morgen weer eens wat proberen denk ik.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers