Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Jul 2014 14:32

Re: Biechttopic

Ik kan ze dat ook niet even kwalijk nemen hoor, of eigenlijk helemaal niet. Mensen zijn druk, hebben hun eigen leuke dingen. En ook weer niet leuke dingen.. maar het voelt gewoon alsof ik echt alleen ben. Bovendien wimpel ik het vaak weg 'nee.. laat me maar, het komt goed. Alles gaat ok.. ik red me wel'. Dus tja.. dan kan je het ze ook niet echt kwalijk nemen.

En ik doe (denk ik) de juiste dingen, ga naar een psycholoog, spreek af met mensen en ga in september beginnen met een kookcursus om ook wat nieuws te doen en te ervaren. Maar de rest is allemaal zo.. stom. Het voelt niet alsof ik het echt beleef, echt ongehinderd lachen bijvoorbeeld.. of blij zijn. Het is allemaal een maniertje..

En dan baal ik ervan dat mijn stomme ex, met zijn stomme gedrag naar het buitenland is verhuisd en dan ook nog homo is geworden. Of bleek te zijn. Het is allemaal zo stom. En hij doet maar, zoekt het zich uit daar in het buitenland maar wáárom lijkt het alsof iedereen zijn of haar geluk mag vinden en ik nog steeds in een puinhoop zit.

Ok ok.. realistisch gezien weet ik dat het niet zo is. Maar het vóelt wel zo. Oh en nu baal ik omdat ik mezelf laat gaan..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Jul 2014 14:40

Re: Biechttopic

Soms is het ook eens goed om je te laten gaan. In plaats van alles op te kroppen. En wat je is overkomen is ook allemaal niet leuk! Wel een goed idee zo'n kookcursus. Kom je in contact met weer eens andere mensen en pak je iets nieuws op.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Jul 2014 17:19

Re: Biechttopic

Ik ben echt even zo boos, wil het even van me afschrijven. Graag niet quoten, haal straks weer weg denk ik.

We zijn al ongeveer 10 jaar vriendinnen, en wat er een tijdje geleden zich afspeelde.. Ze woont een eind verderop, afspreken is niet even makkelijk ook vanwege onregelmtige diensten. Nu stelde zij voor om af te spreken een week van te voren, nou prima, had er veel zin in weer eens bij te kletsen. 2 dagen van te voren stelde ik een tijd voor(9 uur), en kreeg ik als antwoord dat ze niet helemaal zeker wist nog, ook vanwege plannen met haar vriend en dat ze er nog op terug zou komen. Nou ja, wel wat vreemd, maar ok. Krijg ik om 8 uur, dus een uur van te voren, of we nog zouden afspreken. Ik was hier erg boos over, zo ga je niet met vrienden om, dus heb ik niet gereageerd meer die avond. Ik heb de volgende dag het uitgelegd per whatsapp, ok niet netjes van mijn kant maar wilde het alleen even kwijt en wilde alleen maar een sorry te horen. Kreeg ik 3 dagen later ofzo e brichtje dat ze er nog op terug zou komen omdat ze druk had. En nu, na 2 weken krijg ik eindelijk een reactie. Het kwam erop neer dat ze haar excuses aanbood maar ook een heel stuk dat ik ook maar moest begrijpen dat ze het ontzettend druk heeft. Tja wie heeft het tegenwoordig niet druk.. Vind voor zoiets, als iemand je anspreekt op iets je niet 2 weken kan wachten met een reactie.. De laatste tijd is gewoon vaker valt me op, dat als ze hier opeens is ik een brichtje krijg om over een uur af te spreken, tja, voelt een beetje alsof ze alleen wil afspreken wanneer het haar uitkomt. Pff.. Wat zou ik doen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 17:31

Re: Biechttopic

Maar ze wilde uiteindelijk wel afspreken. Misschien heeft ze er wel over nagedacht en is zelf tot de conclusie gekomen dat ze het toch niet kon maken om af te zeggen, misschien had ze tijdens die afspraak wel willen uitleggen wat er aan de hand was waardoor ze zo weinig tijd had. Vervolgens laat jij niks meer van je horen. Ik vind dat van jouw kant ook niet zo aardig eigenlijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jul 2014 17:36

Re: Biechttopic

Ik ben het met Susan eens. Daarbij heb ik mezelf erbij neergelegd dat het niet werkt om een excuus van een ander te willen horen, ik ga nu gewoon in gesprek. Ik heb het idee dat dit een miscommunicatie is, verschil in verwachtingen van de ander, en is zij zich van geen kwaad bewust.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Jul 2014 18:21

Re: Biechttopic

Ik begrijp het niet helemaal volgens mij. Jullie hadden een afspraak staan voor een avond om 9 uur? Zij had wel laten weten dat ze nog even moest kijken of het lukte en vervolgens stuurt ze op die avond om 8 uur bericht of jullie nog gaan afspreken en dan laat jij niks meer horen? Waarom heb je toen niet meer gereageerd? Het komt op mij over alsof ze toen wilde navragen/bevestigen dat jullie om 9 uur elkaar zouden zien? Vind het dan eerlijk gezegd raar dat je daarop dan niet reageert..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2014 18:26

Re: Biechttopic

Ik snap 't ook even niet. Had zij nu afgezegd of heb jij niet meer gereageerd?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 18:29

Re: Biechttopic

Voor zover ik het begrijp ging het gewoon door en informeerde die vriendin of het van Biechtjes kant ook nog doorging, maar was Biechtje zo pissig dat die vriendin überhaupt had overwogen om af te zeggen dat ze haar vriendin vervolgens in haar sop gaar heeft laten koken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 16 Jul 2014 18:29

Re: Biechttopic

Volgens mij wilde Biechtje bepaalde avond om 9 afspreken, maar kon haar vriendin dat nog niet toezeggen twee dagen van tevoren. Vervolgens was er dus niet echt een ja of een nee over die hele afspraak en kreeg biechtje een uur van tevoren pas bericht of het nog doorging.

Ik zou zeggen dat je van beide kanten gewoon eerder even had kunnen vragen joh, gaat het nou nog door.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Jul 2014 18:39

Re: Biechttopic

Ik snap ook wel dat Biechtje zich flink opzij gezet voelt, al zou ik niet direct zo reageren. Ik zou het erg vervelend vinden als het moeilijk afspreken is met een vriendin en vervolgens doet ze een voorstel waar je je dus op verheugt, om daarna weer zo'n hele afspraak in het midden te laten of het wel of niet doorgaat.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 18:44

Re: Biechttopic

Ze mag er best van balen en dat had ze prima tijdens die afspraak kunnen aangeven, dat ze dit geen fijne manier vindt, maar ik vind het stom om iemand dan maar 'terug' te laten zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 16 Jul 2014 18:51

Re: Biechttopic

Susan schreef:Ze mag er best van balen en dat had ze prima tijdens die afspraak kunnen aangeven, dat ze dit geen fijne manier vindt, maar ik vind het stom om iemand dan maar 'terug' te laten zitten.


Ja en nee... Ik vind als je half en half een dag afspreekt, Biechtje dan initiatief neemt om 2 dagen van tevoren een tijd concreet te maken en haar vriendin dan de boot afhoudt en niets meer laat horen (nogmaals, ik vind eigenlijk dat je dan allebei gewoon zo volwassen moet zijn om een dag van tevoren te smsen van joh, gaat morgen nog door). Dat een uur van tevoren ook echt geen acceptabele tijd is om te komen met "gaat het nog door". Zéker niet als je een eind bij elkaar vandaan woont.

Allebei fout zou ik zeggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 18:52

Re: Biechttopic

Dat is waar. Maar dan had ik toch wel iets laten horen, desnoods iets in de trant van 'je bent nu wel erg laat, ik heb er nu niet meer op gerekend'. Gewoon niet antwoorden zou ik dan niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jul 2014 18:52

Re: Biechttopic

Ik ben zo iemand die onregelmatig werkt en dit geldt ook voor mij:

Biechtje schreef:tja, voelt een beetje alsof ze alleen wil afspreken wanneer het haar uitkomt. Pff.. Wat zou ik doen?


Geldt dat trouwens niet voor iedereen in zekere mate?

Ok, ik snap dat je het niet leuk vindt dat je het gevoel had dat je misschien op haar zat te wachten en dat ze niet lang van te voren aan kon geven wanneer je kon afspreken. Maar wat jij daarna deed vind ik ook wel kinderachtig, om dan maar niets meer te laten weten. Dat vind ik eigenlijk misschien nog wel stommer eigenlijk, want dat is bewust met opzet dan maar zo doen. Terwijl ze heus niet expres druk is om jullie afspraak af te zeggen.Bovendien wilde ze gewoon nog afspreken. Dus nee, sorry, ik snap best dat je baalt dat niet iedereen direct volledig 100% kan afspreken, maar ik vind haar reactie om om 8 uur nog even te appen hoe laat je dan zult afspreken ook niet zo raar, afhankelijk van of je dicht bij elkaar woont natuurlijk.
<<

Anoniem130

Bericht 16 Jul 2014 18:58

Re: Biechttopic

Susan schreef:Dat is waar. Maar dan had ik toch wel iets laten horen, desnoods iets in de trant van 'je bent nu wel erg laat, ik heb er nu niet meer op gerekend'. Gewoon niet antwoorden zou ik dan niet doen.



Dat sowieso inderdaad.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Jul 2014 19:14

Re: Biechttopic

Susan schreef:Ze mag er best van balen en dat had ze prima tijdens die afspraak kunnen aangeven, dat ze dit geen fijne manier vindt, maar ik vind het stom om iemand dan maar 'terug' te laten zitten.


Maar dat bedoelde ik ook met 'maar ik zou niet direct zo reageren'. Ik zou dat mijn eer te na vinden.
L2014 & H2017
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Jul 2014 20:31

Re: Biechttopic

Het ging zo: een week van te voren smste ze me of ik zin had een bepaalde dag zin had af te spreken. Toen zei ik dat me dat inderdaad heel leuk leek en had die dag vrijgehouden. 2 dagen van te voren stelde ik die dag een tijd voor, om 9 uur. En toen begon ze opeens wazig te doen dat ze nog niet wist,dat ze andere plannen had misschien nog en erop terug zou komen. Ik verwacht dan de volgendeochtend/ middag een berichtje. Hoorde niks dus dacht, oke dan niet, ging er niet echt meer vanuit, maar hadik dan nogmaals haar een bericht moeten sturen? Vind datpersoonlijk raar, initiatief kwam van haar kant vanhet begin. Toen stuurde ze een uur van te voren of ik nog wilde afspreken. Ik was een beetje verbaasd en ook wel boos, ik vind dat een vreemde communicatie.
Misschien had ik wel moeten reageren, maar hallo, een uur van te voren?? Dus heb haar in haar sop laten gaarkoken en de volgende dag het uitgelegd dat ik de manier van communiceren vreemd vind.
Kreeg ik na 3 dagen een bericht dat ze erop terug zou komen. Nu pas na 2 weken een bericht met uitleg. En ook dat ze het super druk heeft. Tja ik heb het ook druk, maar alsiemandje aanspreektop iets wat diegene dwars zit, maak je daar toch even tijd voor??vind dit dus eigenlijk ook weer vreemd, na 2 weken pas een berichtje!! Het voelt voor mij nu alsofik er niet zoveel meer toe doe voor haar..
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jul 2014 20:32

Re: Biechttopic

Ja dat laatste ben ik dan wel weer met je eens, dat ze er wel eerder op terug had mogen komen.

Anderzijds vergeet ik ook constant dat soort dingen als ik druk ben. Slecht, maar helaas wel waar.

Ze bedoelt het vast niet slecht. Ik zou proberen het uit te praten en gewoon op korte termijn iets afspreken zodat 't weer gezellig is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jul 2014 20:35

Re: Biechttopic

Ik zeg niet dat je alsnog naar die afspraak had moeten gaan, maar dat bericht dat je haar manier van communiceren vreemd vindt had je ook meteen die avond kunnen sturen. Ik vind het raar om iemand dan min of meer voor straf dood te zwijgen op een moment dat ze antwoord verwacht en je dat normaal ook had gestuurd.

Dat van die mail met uitleg vind ik overigens niet raar van haar. Ze heeft meteen gereageerd met sorry, daarna aangegeven dat ze erop terug zou komen. Blijkbaar wilde ze voor die mail echt even gaan zitten en was daar eerder gewoon geen gelegenheid voor. Ik snap dat je baalt, maar nu drijf je het wel extra op de spits.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jul 2014 20:40

Re: Biechttopic

Ik ben het wel met je eens dat je vriendin het wel heel licht oppakt, nu je aan hebt gegeven waar je moeite mee hebt in de vriendschap, maar buiten dat denk ik ook wel dat jullie gewoon samen een misverstand hadden. Jij had die dag vrijgehouden terwijl het misschien bij haar nog onder voorbehoud was. En daarbij, aan de andere kant... als jij haar een tijdje negeert omdat je teleurgesteld bent en pas later aangeeft waar de schoen wringt, dan kun je van haar toch ook niet verwachten dag zij direct reageert? Dan had jij dat ook moeten doen. Omgekeerd heb je nu (waarschijnlijk zonder dat je het zelf door hebt gehad) dan misschien ook wel het signaal afgegeven dat het van jou dan niet zo erg hoeft.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2014 21:14

Re: Biechttopic

Ah, oké. Ik begrijp je boosheid wel wat en begrijp ook dat je je enigszins aan de kant voelt gezet. Hoe moeilijk het ook is, ik zou het wel uitpraten. Of het nu met een goede of slechte afloop is, ik zou duidelijkheid willen: wat kun je van haar verwachten en wat verwacht zij van jou?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Jul 2014 21:00

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 26 Jul 2014 18:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jul 2014 21:12

Re: Biechttopic

Dat zou mij ook steken.

Zijn zij telefonisch geïnformeerd ofzo?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Jul 2014 21:17

Re: Biechttopic

Ik zou dat ook niet kunnen waarderen... Je gaat er toch vanuit dat iedereen in de vriendengroep daarin op dezelfde manier 'behandeld' wordt. Vind het apart dat ze jullie dan buitensluiten hierin.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Jul 2014 21:18

Re: Biechttopic

Ik sluit me aan bij exo.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers