Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Zero

Bericht 14 Sep 2013 17:21

Re: Fotografie Topic

Welkom Elysia, leuk dat je mee gaat lezen / posten!

Ik snap wat je bedoelt met kritiek krijgen - maar je moet het in de fotografie ook een beetje anders leren zien/horen.
Vaak zeggen mensen : je had misschien beter dit of dit kunnen doen, maar daarmee bedoelen ze eigenlijk dat zij het zo hadden gedaan. Je kunt nog zo goed fotograferen, er zijn altijd mensen die het anders zouden doen en dat kan soms heel verfrissend zijn, maar soms doe je er ook helemaal niks mee :)
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 14 Sep 2013 19:46

Re: Fotografie Topic

Dank je Zero!

Oh absoluut, ik vind het alleen maar leuk om te horen hoe iemand anders het zou doen.
Kan je alleen maar van leren.
Ik ben eerder bang dat mensen gaan zeggen 'pfff, je bakt er echt niks van, zoek een andere hobby!', al hebben mensen dat nog nooit gezegd en is dat ook een stomme gedachte :P .
En zelfs al zouden mensen dat zeggen dan zou ik nog niet stoppen hoor, als ik er maar lol in heb :nerd: .
Maar goed, ik denk dat iedereen zich er wel een beetje in herkent, de eerste keer je foto's online zetten is toch altijd een beetje eng :).
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 14 Sep 2013 20:40

Re: Fotografie Topic

Mooi gezegd Zero!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 10:22

Re: Fotografie Topic

Nu we het toch over meningen hebben, zouden jullie misschien op een van mijn advertenties willen 'schieten'?
Ik adverteer sinds kort ook online op bruidspagina's, en ik heb de meest sprekende foto's nu gebruikt om dat te doen.
Althans, dat denk ik.
Misschien zitten er foto's bij waarvan jullie denken ; mwah, doe die maar niet hoor. Of juist een waarvan je zegt - zet die naar voren, die spreekt mij direct aan!

Zouden jullie hier even willen spieken?



Niet de url quoten AUB, ik haal het misschien weer weg.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 18 Sep 2013 10:26

Re: Fotografie Topic

@Zero: Ik vind dat je goed laat zien wat je kan en wat je stijl is. Dus ik denk dat je je goed presenteert. Wel een smaakdingetje: ik vind de eerste foto iets té veel wit. Bleekt net te veel uit, naar mijn smaak.

Maar het gaat niet om wat ik vind qua smaak, het aankomende bruidspaar moet het mooi vinden!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 10:31

Re: Fotografie Topic

Nou daar heb ik wel wat aan hoor, ik heb hem expres vrij licht gemaakt vanwege smaak/stijl, maar hij zit inderdaad tegen het randje. Op mijn scherm is hij goed, maar ik heb geen rekening gehouden met andere schermen en ik weet dat die wel eens de neiging kunnen hebben om uit te bijten. Mijn windows scherm thuis zou hier misschien ook wel een witte soep van maken.
Daar ga ik het contrast nog wat van aanpassen dan, bedankt Cookie!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Sep 2013 10:34

Re: Fotografie Topic

Ik vind die eerste foto wel meevallen hoor, Zero! Maar ik snap wel wat CC bedoelt, bijv doordat het haar van de bruid blond is wordt dat zo bijna wit.

Persoonlijk vind ik die foto met oa dat oogschaduwpalet niet zo, mijn vriend zou dat echt als registreren ipv fotograferen benoemen. En die foto op dat feest is mij te 'wazig', te onscherp.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 11:20

Re: Fotografie Topic

Ik weet het niet, Zero... Ik "mis iets" maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. De foto's zijn mooi, dat staat voorop (maar die met het schaduwpalet trekt mij het minste). Ik denk dat je je foto's teniet doet door er van die kleine fotootjes bij te doen, zo'n drieluik zeg maar. De beweegreden om het wel te doen begrijp ik wel, maar zo verliezen je foto's zo veel kracht!

Oh, en op mijn tablet lijkt het alsof de foto's van de familie (groepsfoto's) heel weinig kleur hebben, alsof je daar kleuren 'uit' hebt getrokken. Dit, in vergelijking met het bruidsboeket, lijkt in ieder geval zo. Vind dat best zonde, want die felle kleuren spreken mij heel erg aan :-)

Ik wilde dat ik zulke resultaten kreeg op een huwelijk... <3
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 18 Sep 2013 11:33

Re: Fotografie Topic

Ik sluit mij voor een groot deel aan bij Oreo.
Door de kleine foto's en drieluiken, krijg ik een beeld van wat je allemaal in huis hebt. Helaas worden de foto's daardoor heel klein en dat is weer jammer. Ik ben iemand die foto's groot en knallend wil zien.
Er lijkt inderdaad weinig kleur in de groepsfoto, terwijl de kleuren juist zo mooi knallen (die met roze bloemblaadjes, het boeket) bij de anderen foto's en daar kracht uit straalt.
Zelf zou ik de foto van het bruids stel waarop ze haar ogen dicht heeft, vervangen voor een ander. De kleuren vind ik niet heel mooi (licht uitgebeten overhemd en de kleuren in haar gezicht) en ze staan er een beetje onflatteus op.

Verder erg mooie foto's en je laat goed de variatie zien die je hebt! Knalfeesten, romantische bruiloften, spelen met kleuren, etc.
Ik ga binnenkort even op je site loeren :).
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 12:41

Re: Fotografie Topic

Ik ben erg blij dat ik het jullie gevraagd heb - ik bekijk de foto's op een 27 inch scherm van Mac :laughcry: dus voor mij zijn ze niet te klein. Ik heb ook doorgespit bij de andere fotografen en die hebben soms ook collages.

Het punt is dat ze verticale foto's namelijk verkleinen / een stuk grijs naast zetten en ik dat erg zonde van de ruimte vind.
(Uiteindelijk komt deze er dan bijna net zo groot op)
Vandaar dat er soms 2 of meer foto's op 1 pagina staan, maar ik zal wat gaan afwisselen met een paar grotere beelden.

De groepsfoto in kleur past compleet niet bij de linker foto, vandaar dat ik die heb aangepast. Maar wellicht kan ik een andere groepsfoto uitvergroten. Ik wil niet alleen maar horizontale beelden plaatsen, en eigenlijk wil ik geen groepsfoto heel groot hebben (omdat dit vaak toch van die 'poseer' momentjes zijn) maar ik ga eens spitten of er nog wat tussen zit.

Bedankt voor de feedback meiden!
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 12:48

Re: Fotografie Topic

Haha, ik zal zo ook eens op mijn 27" scherm kijken :D Maar goed, die heeft niet iedereen :D
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 12:55

Re: Fotografie Topic

Haha nee, dat heb ik thuis ook niet maar daar had ik dus nog niet aan gedacht. Ik vind de foto's überhaupt niet echt groot, maar het moet natuurlijk ook maar een impressie geven en uitnodigen naar mijn site.
Die ga ik ook weer bewerken binnenkort, dus er is nog werk aan de winkel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2013 13:05

Re: Fotografie Topic

Ik ben ook lekker aan het hobby fotograferen weer. Pas foto's gemaakt van kindje van vriendin en mijn neef&nicht. Positieve berichten krijg ik er op terug. Van mijn vriendin zelfs dat ze ze mooier vond dan die een fotograaf in een studio een week eerder had gemaakt :dance:

Vrijdag gaan wij zelf op de foto voor onze trouwuitnodiging, vind het heel spannend.
Jullie nog tips van dat kleding bv moet matchen of wat een mooie closeup pose is?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 13:10

Re: Fotografie Topic

Leuk Sam!

Als je een thema kleur aan je bruiloft heeft (bijv de kleur van je boeket) dan kun je al vast wat door laten schemeren in bijv accessoires. Vaak is licht/witte kleding ook erg gaaf, maar dat ligt ook weer een beetje aan waar jullie die foto's gaan maken (binnen of buiten).
Een mooi close up zou bijv jullie handen kunnen zijn, of juist jullie voeten / schoenen. Misschien kunnen jullie ook jullie namen, datum of voorletters ergens in terug laten komen en daar een close up van maken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2013 13:13

Re: Fotografie Topic

Onze themakleur wordt blauw, dat komt terug in onze kleding. Foto's worden denk ik buiten gemaakt.
Ik hoop dat deze shoot mijn twijfels over de fotograaf weg gaat nemen... Ben nl, net als ik dat over alle dingen al heb gedaan, aan het twijfelen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 13:28

Re: Fotografie Topic

Waarom twijfel je over de fotograaf dan, Sam?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Sep 2013 13:35

Re: Fotografie Topic

Vriend kent hem en vond de foto's geweldig. Ik vond de foto's gewoon oke. Hij is toen bij ons gekomen en toen heeft ie heleboel foto's laten zien. Die vond ik mooi en de klik was super goed. Ondertussen ook andere fotografen gehad en daar hadden we geen klik mee. Dus besloten, omdat vriend hem zo goed vond en ik uiteindelijk ook, de klik de doorslag te geven en hem te kiezen.

Alleen nu heb ik inmiddels foto's gezien van 2 andere vrouwelijke fotografen (waaronder Marin), waardoor ik echt een beetje spijt heb. Bovendien loopt de communicatie niet soepel. Het is een aardige vent, maar heb besloten vrijdag de beslissingsdag voor mij te laten zijn. Is de klik er nog en de foto's zijn mooi, dan gaat het door. Maar staat ie als een zoutzak en de foto's zijn mwaaaa.. Dan betaal ik hem voor vrijdag en is het verder klaar. Wil wel iets fatsoenlijks.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 13:36

Re: Fotografie Topic

Oh wat zonde! Dan kan ik begrijpen dat je het van vrijdag af laat hangen!
De klik en communicatie zijn ZO belangrijk...
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 15:09

Re: Fotografie Topic

Laat vrijdag lekker op je af komen. Ik snap ook wel dat jouw vriend het eerste / liefste iemand wil hebben die hij toch al enigszins kent, en vaak gaat dan de communicatie wat 'makkelijker' (dat is natuurlijk absoluut geen excuus en als dat niet goed voelt moet je het ook niet doen) maar het moet wel goed voelen natuurlijk.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 18 Sep 2013 19:08

Re: Fotografie Topic

Sam... ik denk nog steeds dat het goed komt (ook met de details ;-)). Laat de shoot voor jullie uitnodigen komend weekend lekker over je heen komen en geniet ervan, daarna kan je altijd nog genieten. Wat gaat er trouwens niet goed met de communicatie. Ben je ondertussen nog uit een mooie binnenlocatie gekomen voor de bruidsreportage?

Voor de andere: I'm back! Kon jullie toch (zoals altijd) niet missen. Het was hier druk de laatste tijd, dus was al weinig op het oude forum en had me nog steeds niet aangemeld bij het nieuwe. Juli, Augustus en begin September waren erg druk (met bruiloften, New Borns en Zwangerschappen). Maar elke weer trots dat ik zo dicht bij mensen mag staan en zij met mij hun intimiteit willen delen. De klik, de band die je ermee opbouwd. Het geeft me zoveel energie. Ik zal snel weer wat nieuwe foto's plaatsen, van mijn laatste werk :-)
<<

Anoniem205

Bericht 18 Sep 2013 19:35

Re: Fotografie Topic

Zerootje, ik heb even gekeken op mijn huge ass scherm en ik blijf tot dezelfde conclusie komen....

Ha Munk, jij ook weer hier :) Leuk! Fijn dat het zo goed gaat! Jij gebruikt helemaal geen newborn props meer, toch? Zo wel, ik kwam vandaag een gave site tegen met mooie props (wel duur). Google maar eens op "from Ollie with love"
<<

Zero

Bericht 18 Sep 2013 20:53

Re: Fotografie Topic

Oke, het kan zijn dat mijn browser groter staat ingesteld, maar hier zo thuis vanaf mijn laptopje vind ik ze ook niet te klein. Het is een impressie he, het is niet de bedoeling dat je de wimpers moet kunnen tellen. De foto's mogen maar iets van 980 px breed zijn.
Ik heb de beelden nu wat afgewisseld met een 'totaal' beeld, maar ik vind het bij verticale foto's echt ten koste gaan van de ruimte (zie make up foto) En je krijgt maar plek voor een bepaald aantal foto's, dus dan maar op deze manier... er zitten een aantal verticale tussen die echt onze top zijn, dus die ga ik niet wisselen voor 'mindere' horizontale beelden.

Maar over de grootte maak ik me ook eigenlijk geen zorgen. Als ik een aantal bekende top bedrijven bekijk, zie ik dat zij hetzelfde doen en zij boeken BN-ers. Dus daar maak ik me niet al te druk om.
Het is meer de beelden op zich. De make up foto heb ik nu aangepast (naar mijn smaak is het nu wat saai, maar misschien neig ik ook wel naar overkill) en de 'te' witte foto is weg.
De rest ga ik even zo laten.



@ Munk ; welcome back
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 22:04

Re: Fotografie Topic

Wow ik vergeet steeds dat dit topic er is..

Komende vrijdag heb ik een bruiloft, laatste van dit jaar.
En daarna hoop ik dat de herfst mooi word, zodat ik mooie herfstplaatjes kan schieten een keertje.

En ik heb aan wat contacten op m'n werk laten vallen dat ik fotograaf ben, en ze zouden het doorgeven aan de redactie van het bedrijfsblaadje, misschien dat ze daar wel foto's van mij wilden plaatsen.. Altijd leuk! Of voor het nieuwe kantoor (binnenkort verhuizing namelijk). En er wordt elke dag een email rondgestuurd waar dan een 'Photo of the Day' in wordt geplaatst (meestal een HDR van Amsterdam). Dan denk ik: Dat kan ik ook! Dus binnenkort maar eens vragen of ik daar ook aan kan mee doen (geloof dat ze nu foto's van het internet plukken, maar t is toch veel leuker om foto's van werknemers te plaatsen)..
<<

Zero

Bericht 19 Sep 2013 07:13

Re: Fotografie Topic

Wij ook vrijdag de laatste! Tenminste, wat er geboekt staat. Maar ik verwacht niet veel meer.
Ik hoop op al wat boekingen voor volgend jaar binnenkort...

Wel leuk als je in het bedrijfsblaadje komt Marin! Zou het zeker proberen!
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 19 Sep 2013 19:20

Re: Fotografie Topic

@ Oreo: Ik gebruik geen mutsjes, wel een haarbandjes met een klein subtiel bloemetje bijvoorbeeld. Manden, wraps enz wel.

Ik ben gevraagd om mee te doen aan een grote zwanger, baby en kinderbeurs hier in mijn woonplaats. Vorig jaar wel wezen kijken, en nu schreef de organisator mij aan of het niets voor mij was. Ik denk dat ik een keer ga doen, bestel ik een paar mooie canvassen enz. Iemand hier ervaring mee met dit soort beursen?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers