Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang duurt dit?

<<

Anoniem65

Bericht 16 Jul 2014 10:23

Hoe lang duurt dit?

Bijna 3 weken geleden ben ik met de pil gestopt. Al vrijwel direct begon het uitvallen van mijn haar, mijn grootste angst. Ook is mijn huid sindsdien helemaal ontstoken, vooral bij mijn kin. Er zitten momenteel 7 flinke ontstekingen. Echt van die grote pijnlijke onderhuidse harde bulten. Hoe lang gaat dit duren? Ik kan pas 31 juli bij de huisarts terecht en zie zelf eigenlijk geen andere oplossing dan weer met de pil te beginnen. Ik heb de pil 17 jaar geslikt, daarvoor was mijn cyclus nogal lastig, 2 weken ongesteld en 2 weken niet. Verder had ik heel veel vage klachten zonder oorzaak (totaal geen libido meer, neerslachtig ,moe, duizelig, zwart voor de ogen bij snel opstaan). Ik wil nu dus eigenlijk kijken wat stoppen met mijn lichaam doet. Maar vooralsnog baal ik natuurlijk enorm. Wie heet hier ervaring mee en hoe lang duurt het? Op internet vind ik alleen maar dat het pas stopt als je weer met de pil begint. maar dan ben ik over een half jaar kaal. Ben al de hele ochtend in tranen. Want uiteindelijk heb ik wel een kinderwens dus ik moet een keer stoppen.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 16 Jul 2014 10:38

Re: Hoe lang duurt dit?

Dat klinkt heftig! Ik heb het nog nooit eerder gehoord maar kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Heeft je huisarts geen inloopspreekuur, zodat je eerder terecht kunt? Sterkte!
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Anoniem65

Bericht 16 Jul 2014 11:08

Re: Hoe lang duurt dit?

Mijn vrije dag is op woensdag en ik kan op de andere dagen geen vrij krijgen om naar de dokter te gaan. Mijn dokter werkt woensdagen maar om de week, dus het kan helaas niet eerder (ik kon niet bij een andere dokter).
Ik heb gegoogeld en heb helaas heel veel ervaringen gelezen van vrouwen die ook veel haaruitval kregen. En nergens vond ik hoe lang dat dan duurt en of het teruggroeit. Het maakt me echt bang. Ik voel me nu ook heel lelijk met dat dunne haar (aantal jaar geleden is het ook erg uitgevallen, de reden is nooit gevonden, en ik heb nu nog ongeveer 2 derde van wat ik vroeger had) en dan ook nog dat ontstoken gezicht.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jul 2014 12:34

Re: Hoe lang duurt dit?

Het heeft bij mij een kleine 3 maanden geduurd en daarna wel weer anderhalf haar voordat het helemaal was terug gegroeid.

Ik kreeg ook opeens een gekke krul terwijl mijn haar altijd vrij steil is geweest. Die krul is er vanzelf weer uitgegroeid.
Het is verschrikkelijk om te zien dat je haar uitvalt, maar ik vind het het wel waard geweest en begin nooit meer aan de pil. Aan zo'n heftige reactie kan je zien wat de pil met je doet en het is nou eenmaal rommel.

Hoe rot en naar ook, ik zou doorzetten.
<<

Anoniem65

Bericht 16 Jul 2014 18:35

Re: Hoe lang duurt dit?

Carra, je wil niet weten hoe opgelucht ik ben om te horen dat het weer aangroeit! Dat het nog maanden kan duren vind ik minder leuk, maar als het terugkomt dan ga ik er voor! Ik heb slag in mijn haar, dat is eigenlijk altijd wel hetzelfde geweest. Ik zou best iets meer krul willen, dan lijkt het ook wat dikker. Welke voordelen merk jij door het stoppen? En wanneer merkte je dat dan? Ik ben denk ik nu nog aan het ontpillen, maar heb het idee dat ik minder hoofdpijn heb al en dat ik iets minder prikkelbaar ben. Nu hopelijk nog van dat vocht vasthouden af zien te komen en heel misschien die stomme 2 kilo er af.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 16 Jul 2014 19:20

Re: Hoe lang duurt dit?

Ik ben nu zo'n 8 maanden gestopt en ik merk nu dat mijn haar minder uitvalt en weer begint aan te groeien. Ik heb nu allemaal van die gekke korte haartjes door mijn haar heen zitten, geen gezicht maar door mijn krullen valt het niet zo op. Na het stoppen werd mijn huid ook heel onzuiver en dat is helaas nog niet echt verbeterd. Ik ga iig nooit meer aan de pil, ben er echt van geschrokken wat dat allemaal met je lijf doet.
Afbeelding

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers