Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Toetje eten

<<

Anoniem115

Bericht 13 Jul 2014 08:23

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij eten elke avond een toetje.
Het hoort ook gewoon bij de schijf van 5.
Op deze manier krijgen wij in ieder geval melkproducten binnen.
Wij drinken niet zo heel veel melk namelijk.

En het is een lekkere afsluiting van de maaltijd.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jul 2014 09:27

Re: N.a.v. Toetje eten

Ragazza schreef:Het valt me op dat bijna niemand een toetje eet na het eten.
Ik eigenlijk altijd wel. Yoghurt of vla. Ik neem altijd een klein schaaltje na het avondeten. Het hoort er voor mij echt bij.
Momenteel hebben we stroopwafelvla, lekker!


Het valt me juist op dat veel mensen wel een toetje nemen. En helemaal dat sommige nog denken dat het gezond is.
Voor je darmen is het juist beter om geen zuivel te eten of drinken tijdens of na de maaltijd. Fruit na de maaltijd is ook niet zo verstandig, ivm gisting. Je kan fruit beter gewoon als tussendoortje eten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Jul 2014 09:35

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik drink altijd een kop koffie na het eten, ook een soort van toetje.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 13 Jul 2014 09:40

Re: N.a.v. Toetje eten

ik krijg buikpijn van regelmatig zuivel en fruit na het eten dus ik doe het meestal niet.Soms later op de avond nog of maak ik een uitzondering voor een lekker ijsje!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2014 09:43

Re: N.a.v. Toetje eten

Randall schreef:Wij eten elke avond een toetje.
Het hoort ook gewoon bij de schijf van 5.
Op deze manier krijgen wij in ieder geval melkproducten binnen.
Wij drinken niet zo heel veel melk namelijk.

En het is een lekkere afsluiting van de maaltijd.


De schijf van vijf bepaald niet wanneer je een zuivelproduct moet eten. ;).
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Jul 2014 13:04

Re: N.a.v. Toetje eten

Jans schreef:
Ragazza schreef:Het valt me op dat bijna niemand een toetje eet na het eten.
Ik eigenlijk altijd wel. Yoghurt of vla. Ik neem altijd een klein schaaltje na het avondeten. Het hoort er voor mij echt bij.
Momenteel hebben we stroopwafelvla, lekker!


Het valt me juist op dat veel mensen wel een toetje nemen. En helemaal dat sommige nog denken dat het gezond is.
Voor je darmen is het juist beter om geen zuivel te eten of drinken tijdens of na de maaltijd. Fruit na de maaltijd is ook niet zo verstandig, ivm gisting. Je kan fruit beter gewoon als tussendoortje eten.


Inderdaad, fruit is helemaal niet zo goed na het eten. Dan kun je beter even wachten. Wij doen dat dus ook nooit.
Mijn man en ik nemen nooit een toetje, de kinderen krijgen altijd Griekse yoghurt na het eten.
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 13 Jul 2014 17:01

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben niet opgegroeid met toetjes. Alleen als we uit eten gingen of met een uitgebreide speciale maaltijd met kerst ofzo aten we een toetje. Nu doe ik het ook bijna nooit, alleen heel soms als ik uit eten ga of als ik uitgebreid kook voor gasten.
Ik hou ook niet zo van zoet, dus dat scheelt haha. Maar 3 uur na het avondeten trek ik met gemak een zak chips open hoor :P.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Jul 2014 17:32

Re: N.a.v. Toetje eten

Ohh dat kan ik ook wel. Ook als ik 's morgens opsta. Ik heb de laatste tijd best wel vaak dat ik voor mijn ontbijt wat chips pak whahaha. Hoezo raar :laughcry:
<<

Anoniem 63

Bericht 13 Jul 2014 23:04

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben wel opgegroeid met toetjes, niet heel luxe maar gewoon yoghurt en vla. Nu eet ik ook kwark/yoghurt na de maaltijd. Simpelweg omdat ik het op een lege maag slecht verdraag (pds) en wel mijn calcium e.d. binnen wil krijgen. Ik vind het soms ook gewoon een lekkere 'afsluiting' van de maaltijd maar soms heb ik er ook geen behoefte aan. Wel heb ik sowieso graag iets zoets na de maaltijd. Maar daar geef ik maar niet altijd aan toe :wink:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jul 2014 23:09

Re: N.a.v. Toetje eten

Jans schreef:
Ragazza schreef:Het valt me op dat bijna niemand een toetje eet na het eten.
Ik eigenlijk altijd wel. Yoghurt of vla. Ik neem altijd een klein schaaltje na het avondeten. Het hoort er voor mij echt bij.
Momenteel hebben we stroopwafelvla, lekker!


Het valt me juist op dat veel mensen wel een toetje nemen. En helemaal dat sommige nog denken dat het gezond is.
Voor je darmen is het juist beter om geen zuivel te eten of drinken tijdens of na de maaltijd. Fruit na de maaltijd is ook niet zo verstandig, ivm gisting. Je kan fruit beter gewoon als tussendoortje eten.


Maar zou het niet kunnen dat het niet goed is voor je darmen, maar dat de theorie dat je er weer wat alerter van wordt misschien wel klopt? Fysiek is het misschien niet nodig om na het eten weer alert te worden, ik denk dat mensen van oudsher 's avonds niet zoveel meer deden en niet lang na het eten gingen slapen, nu is dat anders en hebben mensen na het eten nog een flink aantal wakkere uren voor zich.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Jul 2014 16:12

Re: N.a.v. Toetje eten

Vroeger aten we wel toetjes. Maar dat was meestal fruit of yoghurt. Danone of iets dergelijks kocht mij moeder niet, hooguit in de vakantie. Vla mocht alleen in het weekend.

Sinds ik op mijzelf woon eet ik al geen toetje (en geloof mijn ouders ook niet meer elke dag). Ik gebruik liever andere eetmomenten op de dag om yoghurt of fruit te eten.

Overigens lees ik hier ook dan sommige echt behoefte hebben aan iets zoets na het eten. Ik ben van mening dat dat echt tussen je oren zit. Als je het altijd doet, creeer je ook dat je er behoefte aan hebt. Andere verklaring is ook dat ons eten tegenwoordig vol zit met suiker. Doordat je tijden je maaltijd al suiker binnenkrijgt gaat je bloedsuikerspiegel eerder omhoog, en knalt net zo hard naar beneden. Waardoor je dus inderdaad na het eten weer behoeft hebt aan eten.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Jul 2014 16:46

Re: N.a.v. Toetje eten

Jans schreef:
Ragazza schreef:Het valt me op dat bijna niemand een toetje eet na het eten.
Ik eigenlijk altijd wel. Yoghurt of vla. Ik neem altijd een klein schaaltje na het avondeten. Het hoort er voor mij echt bij.
Momenteel hebben we stroopwafelvla, lekker!


Het valt me juist op dat veel mensen wel een toetje nemen. En helemaal dat sommige nog denken dat het gezond is.
Voor je darmen is het juist beter om geen zuivel te eten of drinken tijdens of na de maaltijd. Fruit na de maaltijd is ook niet zo verstandig, ivm gisting. Je kan fruit beter gewoon als tussendoortje eten.


Ik eet het ook niet omdat ik denk dat het goed is, ik vind het gewoon lekker :P
<<

Anoniem156

Bericht 14 Jul 2014 18:48

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik eet eigenlijk alleen een toetje als ik ergens uit eten ga of als er mensen komen eten.
Vroeger aten wij soms vla na, of een danoontje. Mijn vader at altijd yoghurt met cruesli. Mijn moeder maakte ook weleens rijstebrij en die was echt goddelijk.
Sinds ik op mezelf woon eet ik geen toetje meer. Heel af en toe haal ik zo´n iniminipakje dubbelvla maar dat zie ik meer als een traktatie tussendoor, niet per sé als toetje.
Volgens mij eten m´n ouders ook niet meer elke dag een toetje.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jul 2014 20:53

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben het gewend van huis uit om een toetje te eten, maar sinds ik samenwoon gebeurt het lang niet altijd meer dat we een toetje na het eten eten. Ja, als de Mona-kwark in de aanbieding is hahaha.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Jul 2014 22:04

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben wel opgevoed met een toetje na het eten, vaak pap of yoghurt. Nu eet ik het al jaren niet meer, alleen als ik bij mensen eet of eters krijg en dan ligt het er nog aan wie het is. In een restaurant neem ik ook niet vaak een toetje. ik heb liever een voorgerecht en hoofd gerecht dan een hoofdgerecht en nagerecht.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Jul 2014 12:07

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik eet vrijwel nooit een toetje, hooguit koffie met een stukje chocola. Yoghurt eet ik 's ochtends of tussendoor en al die andere toetdingen vind ik niet lekker; ik eet ook liever wat extra avondeten.
Alleen als ik uiteten ga vind ik een toetje wel ooit lekker, als ze iets van gebak of chocolademousse hebben dan.
Toen ik opgenomen was moesten we per se iedere avond vla eten; daardoor ben ik er ook flink op afgeknapt denk ik.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Jul 2014 18:53

Re: N.a.v. Toetje eten

Dit hele verhaal geldt trouwens toch niet alleen voor toetjes? Ik bedoel, het is ook onnodig/overbodig om bijvoorbeeld alcohol te drinken. Kunnen we daar ook wel meteen een topic over openen..

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jul 2014 18:54

Re: N.a.v. Toetje eten

Elliot schreef:Dit hele verhaal geldt trouwens toch niet alleen voor toetjes? Ik bedoel, het is ook onnodig/overbodig om bijvoorbeeld alcohol te drinken. Kunnen we daar ook wel meteen een topic over openen..


Inderdaad. Ik denk dat een heleboel dingen die we eten, drinken en doen overbodig zijn. Waarschijnlijk zou het veel geld besparen en beter zijn voor de gezondheid als we het zouden laten. Maar sommige dingen doe je nou eenmaal ook omdat je het leuk of lekker vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2014 19:22

Re: N.a.v. Toetje eten

Zo. Ik heb net een hele Mona pudding gehad.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Jul 2014 19:23

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik heb nog wat blauwe bessen over, die neem ik denk ik straks met wat yoghurt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jul 2014 18:52

Re: N.a.v. Toetje eten

Elliot schreef:Dit hele verhaal geldt trouwens toch niet alleen voor toetjes? Ik bedoel, het is ook onnodig/overbodig om bijvoorbeeld alcohol te drinken. Kunnen we daar ook wel meteen een topic over openen..

Sowieso snap ik het nut van kunstmatige vruchtensappen, frisdrank, yoghi/chocomel en al het andere zoete drinkspul niet. Ja oke, het is lekker, maar ook nergens voor nodig.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2014 19:11

Re: N.a.v. Toetje eten

Mijn ouders en mijn schoonouders hebben ons opgevoed met een toetje na het eten: bak yoghurt of vla, soms met muesli er door of met limonade. Of fruit.

Sinds ik uit huis ben, eet ik niet meer stelselmatig toetjes. Yoghurt/kwark en fruit eet ik als ontbijt of tussendoor. Na het avondeten, neem ik soms een handje m&m's of wat chocola. Een paar uur na het eten ga ik nog voor chips, chocola, etc.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers