Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Jul 2014 18:21

Re: Draagdoekentopic

Jij.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 18:23

Re: Draagdoekentopic

Dank je!

Maar valt wel mee hoor haha
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Jul 2014 19:10

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:
@ Snoezel, als je kindje zijn hoofdje recht op kan houden ( ook als je lekker aan t wandelen bent, dus goed stevig) dan mag je alle knopen doen.
Draagconsulenten die bij de MA of IVH hun cursus hebben gevolgt die geven t advies af dat je kindje al moet zitten voor je andere knopen mag doen, maar dat is nergens op gebaseerd en slaan nergens op.



Bedankt, ik had J al geknoopt in een double hammock omdat die fijner is dan een ruck, maar ik dacht dat hij moest zitten omdat je dat op draagpraat leest.

@roze, die reinforced ruck lukt mij ook niet (net geprobeerd :thumbdown: ) , ik kan wel een double hammock/ruck en drs2s. En das eigenlijk wel zat. die bwcc ofzo die lukte mij nooit goed, zakte altijd naar beneden.
M:21072011
J :08012014
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Jul 2014 21:58

Re: Draagdoekentopic

Even een vraag voor de ervaringsdeskundigen hier:

Ik ben de laatste weken aan het oefenen met rugdragen, ik heb de ruck geknoopt. Dit gaat (met wat beginnersgestuntel) vrij aardig, behalve dat ik het lastig vind om de doek goed onder zijn billen gevouwen te krijgen. Iemand tips hiervoor? Ik las iets van de doek in zijn broek stoppen maar zie dit niet voor me?

Bovendien merk ik dat ik het rugdragen toch ook nog een beetje gek vind, alsof zoon opeens heel ver weg is. Vanaf welke leeftijd vonden jullie het rugdragen echt prettig?
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Jul 2014 22:02

Re: Draagdoekentopic

Misschien kan je aan Gaia even de foto's vragen. Ik vond het in het begin eng om de doek goed tussen haar buikje en mijn rug te plaatsen, maar dat gaat steeds beter omdat ze het dragen ondertussen ook zo gewoon is, ze blijft goed zitten. Ik heb het ook geprobeerd met dat tussen het broekje te stoppen, maar dat vond ik best moeilijk omdat ik ze dan een hele tijd scheef trok. Je kan het iig eens proberen, wie weet lukt het bij jou wel. Op Gaia haar foto's kan je zien dat ze met 1 hand de doek onder de billen vastneemt en met de andere hand de baan die net over de schouder ging en ze kruist beide, zodat de doek onder de billen stevig vastzit onder die baan (vraag gewoon de foto's, dan snap je het vast wel beter, haha).

Ik vond rugdragen al gelijk prettig omdat ik m'n handen vrij had.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Jul 2014 22:14

Re: Draagdoekentopic

Haha Slakje, het is me nu nog meer Abracadabra, maar dat heeft meer met mijn totale gebrek aan motoriek en ruimtelijk inzicht te maken dan met jouw uitleg! :lol:

Gaia, mocht je dit lezen; ik ben zeker geïnteresseerd in een foto waarop je jouw tactiek uit de doeken (of eigenlijk in de doeken in dit geval :wink: ) doet. Ik wil graag blijven (rug)dragen en ik merk dat dit een beetje een struikelblok is.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Jul 2014 22:24

Re: Draagdoekentopic

Toch een geruststelling wat herkenning te lezen!

Mouette, ik vond de foto's van Gaia ook heel duidelijk en handig! En vandaag geprobeerd nav een tip van Happydobby het te doen door de doek in zijn broekje te stoppen. Beide manieren werken goed voor mij!
De doek in het broekje stoppen is heel makkelijk. Je legt je kindje in de doek zoals je normaal doet wanneer je gaat knopen. Dan spreid je de beentjes vast wat en trekt daar een stuk doek tussendoor, waarvan je in het midden dan een punt tussen de broeksband stopt bij het buikje. Als je daarna je kindje zoals normaal op je rug doet, zit de doek al goed qua zitje.Ik ben ook pas net begonnen met rugdragen en vind het soms ook nog wat onwennig. Bij dochter begon ik pas met een maand of 9, maar ze was toen al veel te beweeglijk en het lukte me mede daardoor heel slecht en toen ben ik ermee gestopt. Nu wilde ik daarom eerder beginnen en kijken of dat uit zou maken. Zoon beweegt heus wel, maar zeker als ik hem op de rug doe valt het nog mee. En nu de ruck inmiddels aardig lukt vind ik het ook zo onwennig niet meer. Al vind ik buikdragen nog steeds gezelliger, maar soms is het makkelijk als hij op de rug kan. Bijvoorbeeld met koken.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Jul 2014 23:04

Re: Draagdoekentopic

Dankjewel Roze, het kwartje valt! :nerd: Ga het morgen gelijk uitproberen!
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 16 Jul 2014 08:53

Re: Draagdoekentopic

Je mag mij een pm sturen met je email adres dan stuur ik de foto's van de ruck naar je toe.

Ik denk dat je je kindje al in de doek doet en dan op je rug brengt? Dan is het belangrijk dat je de doek al goed om hem heen hebt.
Als je je kindje op je rug zwaait met de doek los om hem heen en dan een zitje moet maken op de rug is dat veel lastiger vooral als ze nog zo jong zijn.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 16 Jul 2014 09:51

Re: Draagdoekentopic

Ik leg haar wel altijd eerst op mijn rug en ga dan pas een zitje maken. Kwestie van genoeg stof aan de onderkant hebben en dan zo ver mogelijk omhoog steken met een vlakke hand tussen haar en mij. Wel gestuntel, maar gaat bij mij best goed...

Haha, over een zitje gesproken. Deze wil ik toch even met jullie delen, kunnen jullie even lachen om MIJN gestuntel. Gister natuurlijk voor het eerst ringsling binnen. De eerste keer knopen was GEEN succes:

Afbeelding

Ik kreeg het zitje niet goed, het middendeel teveel aangetrokken en de ringen te laag. Resultaat: Geen zitje en Lou als een plank zo recht tegen me aan.. Haar hoofd zegt genoeg. :smile:
Ze heeft het ook alleen deze foto uitgehouden, toen liet ze duidelijk blijken dat ze DIT niks vond, ging zich strekken, met als gevolg dat ze buttpop kreeg door gebrek aan zitje... Gelukkig zag ik die al aankomen en ondersteunde ik haar, want doek eindigde op haar rug. Gniffel gniffel. Moest er hard om lachen. Daarna overigens nog een keer gedaan, toen lukte het wel en later nog wildgeknoopt voor de supermarkt ging ook goed (ook al was toen de middenbaan weer niet goed aangetrokken, waardoor ze weer TE bol zat en haar kniën ongeveer bij haar schouders zaten :smile: Arm kind met al haar mamas uitprobeersels.. Hihi. Nee, ze vindt het (buiten die ringslingpoging) allemaal wel prima. Het knopen opzich vindt ze vaak een hoop gesjor, maar eenmaal goed vindt ze het heerlijk :love:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 16 Jul 2014 10:00

Re: Draagdoekentopic

Ik wilde gisteren nog reageren, maar werd s'avonds ineens niet goed (duizelig en misselijk) dus was er niet meer van gekomen.

Maar mooie doeken snoezel! Haha idd dat hoofdje :smile:.
Zit dat lekker slakje zo aan de achterkant?
Roze ik heb in A.mbacht gewoond das dichtbij, ben er nog wel eens want mijn ouders wonen daar. Woon nu op Flakkee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 16 Jul 2014 10:06

Re: Draagdoekentopic

Wat grappig Linnie!!! Ik heb ook in A.mbacht gewoond! (en in Dor.d, daar kom ik oorspronkelijk vandaan) en woon nu vlakbij Flakkee (net de brug richting brabant over)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 16 Jul 2014 10:11

Re: Draagdoekentopic

snoezel schreef:Wat grappig Linnie!!! Ik heb ook in A.mbacht gewoond! (en in Dor.d, daar kom ik oorspronkelijk vandaan) en woon nu vlakbij Flakkee (net de brug richting brabant over)


Daar kom ik langs als ik richting mijn werk moet is dat w.stad?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 16 Jul 2014 11:00

Re: Draagdoekentopic

Even een vraagje. Mijn zoontje is 5,5 maand en weegt nu zo'n 8 kg. Ik heb een mei tai en draag hem nu eigenlijk alleen maar voor op mijn buik en dat gaat goed. Nu wil ik eigen ook graag een geweven doek, maar kan dat nu ook nog voor op mijn buik of kan hij dan beter op mijn rug?
<<

Anoniem97

Bericht 16 Jul 2014 11:09

Re: Draagdoekentopic

Met een geweven doek kan je op rug maar ook nog prima op de buik of op de heup dragen.
Het is maar wat jij fijn vind.
Mijn dochter van 2 jaar en 13 kilo draag ik soms nog op mijn buik, gewoon omdat dat fijn en knus is :)
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 16 Jul 2014 11:14

Re: Draagdoekentopic

Ik vind op de buik ook zo gezellig en het lijkt me lastig om op m'n rug te knopen. Maar met veel oefenen en hulp moet dat op den duur ook wel lukken natuurlijk. Ben wel benieuwd of het fijner draagt dan een mei tai. Die banden vind ik best smal.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 16 Jul 2014 13:38

Re: Draagdoekentopic

Linnie schreef:
snoezel schreef:Wat grappig Linnie!!! Ik heb ook in A.mbacht gewoond! (en in Dor.d, daar kom ik oorspronkelijk vandaan) en woon nu vlakbij Flakkee (net de brug richting brabant over)


Daar kom ik langs als ik richting mijn werk moet is dat w.stad?


Ik haal dit straks weer weg, dus graag niet quoten, maar Dinteloord :) Place to be :smile:

Haha, nee, gewoon ons droomhuis gevonden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 16 Jul 2014 19:50

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor alle goede tips! Ik ga weer goed oefenen. :)

Gaia, ik stuur je een PM met e-mail adres, ben benieuwd naar jouw tactiek!

Snoezel, haha je dochter vond het zo te zien inderdaad maar matig in de ringsling. Maar gelukkig zit er vooruitgang in! Wel een schatje zeg, ze scheelt maar weinig met onze A. volgens mij!
Afbeelding
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 17 Jul 2014 15:53

Re: Draagdoekentopic

Heeft er misschien iemand ervaring met het dragen van een kindje met een spreidbroek? Ik draag onze dochter van ruim vijf weken nu in een rekbare doek en de kans is groot dat zij binnenkort een spreidbroekje krijgt, hier horen we volgende week meer over. Is dragen met een spreidbroek dan nog mogelijk? Als ze iets ouder is wil ik haar graag ook nog blijven dragen en de Storchenwiege Babycarrier heeft hiervoor mijn interesse gewekt. Is deze eventueel geschikt voor dragen met een spreidbroek aan?
2014 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Jul 2014 17:53

Re: Draagdoekentopic

Ik heb mijn dochter met de spreidbroek aan gedragen in de doek en in de mei tai. Dit ging heel makkelijk, ze zat zo vanzelf al in de goede houding :) Ze had een pavlik bandage.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 17 Jul 2014 19:19

Re: Draagdoekentopic

Volgens mij kan het wel met alles, nee? Aangezien ze dan al in de goede houding zit, lijkt me niet dat daar verder nog iets mee moet?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 18 Jul 2014 07:35

Re: Draagdoekentopic

Ja dat kan gewoon, en ik zou haar nu al veel gaan dragen, goede M houding, dan help je meteen aan haar herstel :)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 18 Jul 2014 14:57

Re: Draagdoekentopic

slakje: wat is de shbc?
Snoezel: grappige foto van M. in de ringsling. En die foto met al die doeken!! vooral die onderste twee :love:
Gaia: mag ik de foto's van de Ruck ook hebben?

Tot nu toe heb ik elke dag sinds het consult nog gedragen en ik merk steeds beter hoe mijn doek 'werkt'.
Graag zou ik wat feedback van jullie krijgen op de volgende foto's:
(niet quoten, ik haal ze zo weer weg)

Weg

Veel verschil in hoe hoog hij zit, zie ik nu.
Laatst gewijzigd door Soleil op 19 Jul 2014 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Jul 2014 15:02

Re: Draagdoekentopic

Volgens mij zit hij bij de eerste beter qua hoogte en de tweede qua benen. Ik wil het ook nog leren, maar durf het nog niet. Ik weet ook niet zo goed hoe ik hem fysiek op mijn rug ga krijgen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem97

Bericht 18 Jul 2014 18:57

Re: Draagdoekentopic

Je hebt hem op de eerste heel mooi hoog, t enigste wat je nu nog goed moet doen is de banen die je kruist op je rug, die moeten nog over de stof heen waar je kindje in zit.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers