Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2014 23:16

Re: Draagdoekentopic

Muppetje schreef:Oreo wat had je er voor een gezien dan en scheelt het echt zo veel met Nederlandse winkels?

Een amazonas carry sling Anderland voor €30,- ex verzenden...
De little frog die ik mooi vond was al weer uitverkocht. Maar Slakje heeft dus niet zo goede ervaringen met die dame..
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 15 Jul 2014 07:51

Re: Draagdoekentopic

Oh 30 euro is inderdaad wel de moeite waard. Al is Little Frog ook niet zo héél duur en wel in nl verkrijgbaar
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jul 2014 10:19

Re: Draagdoekentopic

Ja, het scheelt echt wel... Little frog met 6 met linnen heb ik dus besteld voor 45euro.

Tot nu toe lijkt mijn zending goed te gaan. Heb ook netjes een soort belgische track&trace gekregen. Uiteraard weet ik niet wat er echt IN het pakketje zit, ben benieuwd. Zal t wel een dezer dagen krijgen denk ik.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 10:32

Re: Draagdoekentopic

Wij hebben van mijn ouders deze ByKay gekregen:

Afbeelding

Iemand die deze ook heeft en hoe bevalt hij? En welke draagtechniek is het fijnste?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jul 2014 10:43

Re: Draagdoekentopic

Oe, die heb ik ook nog in de kast liggen, mijn eerste draagdoek :love:

Het is een rekbare doek, daar mag je maar 1 knoop voor gebruiken. Alle andere knopen zijn voor geweven doeken.

Bij mijn oudste heb ik m veel gebruikt, zeker de eerste weken. Ik vond het fijn dat ik de doek voor kon knopen en later pas je kindje erin kon doen. Wel zakt je kindje na verloop van tijd uit (als je kindje zwaarder wordt).
Daarom voor dit kindje een nieuwe rekbare gekocht, dacht m weer zoveel te gebruiken... Maar eigenlijk heb ik die heelll weinig gebruikt, ik ontdekte dat knopen met een geweven helemaaalll niet zo moeilijk was en dat vond ik veel fijner.

Veel draagplezier in ieder geval!
Laatst gewijzigd door snoezel op 15 Jul 2014 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jul 2014 10:45

Re: Draagdoekentopic

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Jul 2014 10:55

Re: Draagdoekentopic



Dankjewel, goeie draagdoek dus :). Nu nog een klein poosje wachten voor ik hem kan gebruiken haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 11:17

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk linnie, een rekbare doek is erg fijn voor kleine baby's. Als ze ouder worden zal je wel merken dat het misschien wat minder fijn draagt maar voor de eerste maanden is een tof cadeau!
Qua knoop kan je er 2 doen, die snoezel laat zien, maar je kan ook 1 heupknoop doen met een rekbare doek.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jul 2014 12:13

Re: Draagdoekentopic

Afbeelding
Afbeelding

*tingtong*

Alles netjes in goede staat ontvangen van de postmeneer! Dus hier helemaal goed gegaan. Had bv ook nog klein dingetje besteld (kettinkje) en die had ze in een doos van een draagdoek gedaan en er een briefje bijgedaan dat hij daarin zat. Dus hier alleen maar goede ervaringen!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 12:23

Re: Draagdoekentopic

Zo hallo fluffiemail!
Hahaha leuk hoor snoezel!

Ik baal dat ik nu niet de funds heb om te investeren.. :(
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Jul 2014 15:39

Re: Draagdoekentopic

Draagconsult was leuk! Ik heb de Ruck geoefend en een doek uit gezocht. (In Weert trouwens, gaia)

Ik wilde eigenlijk altijd eentje met een regenboog ( nog steeds) maar toen zag ik de little frog Nefryt in het echt... En die vond ik ook super mooi, en voor mijn doel ( buiten bezig zijn, met dieren) wat geschikter ivm vlekken.
En een regenboog kan altijd nog erbij gekocht worden :^^:

Thuis heb ik de knoop gelijk uitgeprobeerd, zodat alles nog vers in mijn geheugen zat en dan vooral het baby-over-schouder-gooien. En het lukte nog ook!



Linnie: die doek heb ik ook, vond ik ook erg fijn om te knopen en mee te dragen.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 15:42

Re: Draagdoekentopic

Goed soleil! Lekker blijven doen elke dag zodat t routine wordt :)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Jul 2014 15:48

Re: Draagdoekentopic

En hier de foto's:
ik zie dat hij iets hoger mag zitten geloof ik.
**** weg*****
De doek
http://dragenenzo.nl/winkel/little-frog-1/little-frog-nefryt/
Laatst gewijzigd door Soleil op 15 Jul 2014 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Jul 2014 16:01

Re: Draagdoekentopic

Snoezel, zo gaaf die fluffymail van jou!

Mooie doek Soleil! Ik heb ook een Little Frog, de Sunny Agat. Ik moest en zou ook een regenboogdoek hebben een tijdje terug,vind dat zo mooi! Maar deze ziet er ook goed uit.

Linnie, ik heb die doek ook, de jongensversie en ik vind hem heel fijn. Het is dat ik het al weken te warm vind voor de rekbare, maar zelfs met zijn 8,5 kilo vind ik zoon er nog lekker in zitten. Denk dat ik de rekbare doek zelfs het fijnste vind, al wordt het langzaamaan wel steeds zwaarder natuurlijk. Maar geweven is ook fijn, mocht deze je straks bevallen kun je daarna altijd nog wat anders proberen. De eerste tijd is een rekbare echt heel fijn!

Pfffff, ik ben echt zo enorm gefrustreerd vandaag!Ik wil wat anders knopen dan de ruck, maar dat lukt niet. Heb nu wiggle proof back carry, reinforced ruck en nog een andere knoop (BCC/BWCC?) geprobeerd maar het lukt me dus serieus niet om de banen van de doek te spreiden en omhoog te krijgen. Ze blijven bij zijn beentjes en onder zijn billen steken. En toen het me eindelijk 1x wel lukte, was het zitje onder zijn billen vandaan zijn rug op geschoten. Grrrr!! En dat terwijl ik de doek in zijn broekje stopte, liet hij toch nog los. Volgens mij ben ik gewoon een kluns :nopompom: Heb al tig filmpjes bekeken en eindeloos geoefend (inmiddels tot frustratie van zoon), maar het schiet niet op. Volgende keer maar met een pop oefenen voordat ik zoon pak, kijken of dat helpt.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 16:06

Re: Draagdoekentopic

@Soleil, je ziet er happy uit! Mooi zo'n kleintje op je rug.
Wel nog een tip, de banden die je kruist die moeten over de doek gaan zodat de billen er niet uit floepen en hij goed gezekerd is.

@ Roze, waar woon je? Ik wil je graag helpen!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Jul 2014 16:10

Re: Draagdoekentopic

Roze; oefening baart kunst. Bij mijn jongste lukt de reinforced ook niet, maar bij de oudste wel, ik denk omdat ze meer kont heeft dan Julie.

Natibaby Fealinh op bezoek:

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Jul 2014 16:31

Re: Draagdoekentopic

Wat leuk Soleil! (Ook leuk een keer een foto van je te zien!)

Haha, roze, heb hard gelachen om je berichtje op facebook. Zo sta ik binnenkort ook te goochelen vrees ik.
Ik heb me verder nog niet verdiept in andere knopen dan de Ruck. Dacht ook eigenlijk dat dat als een van de weinige knopen nog aangeraden werd voor kindjes die nog niet zelf kunnen zitten omdat ze maar 1 baan hebben over het ruggetje, of heb ik weer ergens een klok horen luiden en weet ik weer niet waar de klepel hangt...? :clown:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 16:55

Re: Draagdoekentopic

@Roze ik heb ook gereageerd op je op draagpraat.

@ Snoezel, als je kindje zijn hoofdje recht op kan houden ( ook als je lekker aan t wandelen bent, dus goed stevig) dan mag je alle knopen doen.
Draagconsulenten die bij de MA of IVH hun cursus hebben gevolgt die geven t advies af dat je kindje al moet zitten voor je andere knopen mag doen, maar dat is nergens op gebaseerd en slaan nergens op.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Jul 2014 17:03

Re: Draagdoekentopic

Ik deed vanaf 7 weken SHBC. Consulente had het me uitgelegd. Eigenlijk vond ik die knoop erg fijn en de ruck (die kreeg ik moeilijk strak genoeg) niet zo. Ze legde van zichzelf haar hoofdje in mijn nek, de doek lekker hoog en het zat allemaal lekker strak, haar hoofd waggelde niet oid.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 15 Jul 2014 17:26

Re: Draagdoekentopic

Ik durf de ruck nog niet eens aan, laat staan dat ik ga variëren met knopen, dat is pas frustrerend :wink: Heb nu wel duidelijke foto's van Gaia, maar is er ook een filmpje dat jullie kunnen aanraden?

Ik herkende je dankzij je bericht hier ook op fb, Roze :D (heb ook gereageerd, maar daar heb je weinig aan :wink: )
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 17:42

Re: Draagdoekentopic

Ik ben trouwens L.inda ( foto met de hond :) )

Als je bij draagpraat bij bestanden en dan bij dragen met doek -rugdragen, daar staan ook filmpjes tussen.

Ik wil zelf ook nog een keer filmpjes maken maar die heb ik dus nog niet :)
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Jul 2014 17:58

Re: Draagdoekentopic

O, gelukkig, had ik toch goed begrepen dat het al mocht wanneer ze het hoofdje goed rechtop kunnen houden. Want dat kan hij inmiddels heel goed, dus ik dacht ik ga eens kijken wat ik kan proberen. Net nog even een poging gedaan, weer gewoon de ruck en dat ging wel gewoon goed. Dankzij jouw foto's Gaia, en de tip van HD om de doek tussen de broek vast te doen. Ik dacht ik probeer eens wat andere knopen voor de variatie, en om te kijken wat het lekkerst zit. Omdat ik snel last van mijn rug heb wilde ik eens kijken wat het meest comfortabel draagt. Maar dat leverde meer frustratie op dan dat het iets anders opleverde :laughcry:

Ik woon trouwens in Z.wijndrecht Gaia. En wat een mooie hond op je profielfoto van FB!

En ook iedereen van hier bedankt voor de reacties op draagpraat. Altijd handig om tips te krijgen, en altijd fijn om van sommigen herkenning te lezen.

Ik denk dat ik het de komende paar dagen anders even bij de ruck hou, en als ik wat ga oefenen het niet te lang met R op mijn rug doe, of eerst een pop pak en dan R. Ik ben met dit soort dingen ook gewoon lekker koppig, kan het niet uitstaan als het niet lukt.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 18:07

Re: Draagdoekentopic

Ohja je woonde in de buurt, jammer anders had ik je graag willen helpen!

Ja hondje is mooi! Ze komt regelmatig bij ons logeren, echt een lieverd.

Haha ik snap je wel hoor, morgen gewoon weer oefenen :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Jul 2014 18:13

Re: Draagdoekentopic

Wat een knappe madam, amai!

Roze; ik herken je frustraties wel heel erg. Hoe vaak ik vloekend in de badkamer heb gestaan, haha. Veel oefenen helpt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 15 Jul 2014 18:15

Re: Draagdoekentopic

Wie slakje?

Haha ik heb ook vloekend zo gestaan hoor! Iedereen die gaat dragen denk ik wel :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ekiaam87