Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onhandigheid met de pil en nu?

<<

Anoniem74

Bericht 14 Jul 2014 17:52

Onhandigheid met de pil en nu?

Anderhalve week geleden ben ik, na een stopweek, begonnen met een nieuwe strip van de pil. In de eerste week ben ik ziek geweest en heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan overgeven en had ik last van diarree. De pil slikken had volgens mij niet veel zin en ik vloeide ook te pas en te onpas. Afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag ben ik de pil vergeten, door privéomstandigheden en met mijn hoofd er niet bij zijn, met als gevolg dat ik vandaag ongesteld werd. Deze strip doorzetten lijkt me volslagen onzin. Maar is dat ook zo?

En als ik nu stop met het gebruik van deze halve strip, wanneer mag ik dan weer aan de volgende strip beginnen?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Jul 2014 18:14

Re: Onhandigheid met de pil en nu?

Volgens mij is het zo dat als je op de eerste dag van je menstruatie de pil neemt je na 7 dagen weer veilig bent. Dus ik zou wel de pil blijven slikken.

En anders even huisarts of apotheek bellen en informeren.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 15 Jul 2014 01:18

Re: Onhandigheid met de pil en nu?

Allereerst ligt het er voornamelijk aan of je seks hebt/of hebt gehad.

In principe ben je direct beschermd als je de pil slikt vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent geworden.
Als je één of meer pillen in de eerste week vergeet adviseren ze om voorbehoedsmiddelen te gebruiken en indien je seks hebt gehad 72 uur ervoor een morning after pil te slikken. Ben je ze in de tweede week vergeten dan is meestal het advies om de strip gewoon af te maken en bij het vergeten van meerdere pillen om de komende 7 dagen voorbehoedsmiddelen te gebruiken.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 15 Jul 2014 10:42

Re: Onhandigheid met de pil en nu?

Het gaat me niet zo zeer om de bescherming tegen zwangerschap van de pil, want een seksleven heb ik niet. En mocht ik hem wel hebben, dan nog altijd met condoom. Het gaat mij er meer om dat ik alles weer op de regel krijg. Ik heb de apotheek gisteren nog gebeld en zij raadde aan gisteren weer te beginnen. Dat heb ik gedaan.

Maar wel bedankt voor jullie antwoorden. :)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Moree