Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe voorzichtig zijn jullie?

<<

Anoniem 82

Bericht 11 Jul 2014 12:29

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik ben denk ik wel wat te voorzichtig, al probeer ik haar wel te laten gaan. Maar ik moet soms echt op mezelf letten dat ik niet de hele tijd dingen roep, zoals: pas op, kijk uit, voorzichtig, niet struikelen... Gelukkig ben ik mezelf er van bewust dat dit heel beperkend kan zijn voor haar, dus ik doe echt mijn best dit zoveel mogelijk te onderdrukken. Uiteraard zeg ik er wel iets van als iets echt gevaarlijk is, en dan mag het ook niet. Zo mag ze hier dus ook niet met het hoofd eerst van de glijbaan. En ook hier bepaalde regels, ondanks dat sommige dingen misschien niet eens heel gevaarlijk zijn, heb ik wel regels dat bijvoorbeeld de salontafel of het tv meubel niet om op te klimmen zijn.
<<

Anoniem147

Bericht 11 Jul 2014 13:49

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Haha toen ik de topic titel zag staan bij Z&K dacht ik dat het om voorbehoedsmiddelen ging :smile:
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 11 Jul 2014 13:56

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Marni, ik dacht hetzelfde :smile: .

Ik ben wel voorzichtig. Ze mogen Niet op banken, tafels etc. staan en klimmen en niet rennen in huis met gladde sokken. Ook mogen ze niet met sokken van de trap (wordt glad). Ze mogen van mij in een speeltuin klimmen maar niet in huis. Ze mogen ook niet staan op de stoelen, wat heeft dit voor nut? Ik vind dit niet "te" voorzichtig, ze vallen namelijk nog steeds maar ik probeer het wel voor te zijn.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 11 Jul 2014 14:05

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik ben ook wel voorzichtig. Ik zeg regelmatig voorzichtig, straks val je oid. En principieel wil ik dat dochter gaat zitten/liggen op de bank, niet staan. Ik ben bang dat ze valt, maar de bank is daar ook gewoon niet voor bedoeld. Ze klimt nog maar net op de bank, dus zit regelmatig met haar rug naar de rand van de bank of hangt over de leuningen, ik vind dat gewoon echt eng en wil niet dat ze lelijk valt.

Met andere dingen ben ik juist makkelijker. Mijn vriend is voorzichtiger dan ik.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 13 Jul 2014 00:56

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik was heel voorzichtig en liep veel achter hem aan maar nu laat ik hem vaak zijn gang gaan. Ja dat houdt in dat hij weleens valt, ergens tegen aan loopt of een flinke stuiter maakt (als het natuurlijk echt gevaarlijk wordt dan haal ik hem wel uit die situatie) maar het klimmen, onbesuisd rennen en gekke dingen doen is hier dagelijks aan de orde) Over het algemeen is het een heel "hard" mannetje dat het dus ook binnen no time weer vergeten is dat iets zeer deed en daar leert hij ook weer niet van. Ik ben alleen gestopt met het de hele dag achter hem aan lopen want dat is geen doen. Kinderen leren met vallen en opstaan, denk ik dan maar...
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jul 2014 06:07

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik laat ze redelijk gaan maar wel veilig. Toen ze op de bank begonnen te klimmen heb ik ze geleerd er weer veilig eraf te gaan, het zelfde met trap/tafel/vensterbank enzv.
In speeltuinen moedig ik ze aan om lekker op toestellen te klimmen, bij de hogere sta ik er wel bij maar laat ze wel gaan.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 13 Jul 2014 08:35

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

A is een echte stuntpiloot dus ik heb het huis en de tuin kindveilig gemaakt en een paar afspraken zoals niet op de tafel e.d. en voor de rest laat ik haar lekker sjouwen. Op wat blauwe plekken en bulten na valt de schade nog mee.
Ik laat haar niet lang alleen want ze klimt zo bovenop de tuintafel oid. Als ik dat zie zeg ik hier wat van in de trant van: nee we klimmen niet op de tafel want die is om aan te eten en help haar eraf.Tot nu toe werkt dat wel
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Jul 2014 11:43

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik laat hem lekker spelen en daar hoort af en toe vallen wel bij. Maar als hij erg gevaarlijk doet grijp ik meteen in.
<<

Anoniem286

Bericht 13 Jul 2014 11:49

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Redelijk voorzichtig maar ik laat wel een hoop 'gebeuren'. Maar gisteren klom ze bijv op de tafel van de loungeset.. niet de bedoeling natuurlijk maar aan de andere kant moet ze van de fysio klimmen oefenen... dus wel toegelaten. Dan laat ik haar wel 'vallen' bij de rand maar vang haar dan wel op. Daarna oefen ik gewoon met haar hoe ze eraf kan.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 13 Jul 2014 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 13 Jul 2014 11:53

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Waarom mag ze niet met haar hoofd eerst van de glijbaan Roze? Dat doen ze hier bijna altijd, haha. Ze vangen zichzelf op met de handen dan.

Ik ben veel voorzichtiger dan mijn man. Ik ben altijd zo bang dat ze vallen ofzo. In een speeltuin willen mijn kinderen ( en de meeste kinderen denk ik ;) ) altijd dingen die ze nog niet kunnen. Het liefst heb ik dan dat mijn man het eerst leert en dat ik daarna pas ga, haha.
Maar goed, ik zet me er dus wel overheen en zie dat ze alles prima kunnen, ze zijn handiger dan je denkt.

Hier thuis wordt niet op de meubels gesprongen/gelopen. Maar toen ze klein waren, klommen ze er heel vaak op. Dan leerde ik meteen hoe ze er weer vanaf konden komen en dat deed ik met alles. Als het dan toch doen, dan zo veilig mogelijk.

Hier in de tuin gaan ze trouwens altijd hun eigen gang en dan weet ik precies wat ze wel en niet doen/kunnen.
Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 13 Jul 2014 12:25

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik ben helemaal niet voorzichtig, er wordt bijv niet op de salontafel en de eettafel geklommen omdat ik dat asociaal vind, maar niet omdat ik het gevaarlijk vind. L en ik gymen samen, en ze is gigantisch goed in klimmen en weet precies wat ze wel en niet kan. Ik laat haar altijd maar haar gang gaan.

Enige waar ik wel voorzichtig ben is met oversteken en in de buurt van water, dan laat ik haar niet alleen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 13 Jul 2014 14:07

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Lana, mijn kinderen mogen ook niet met hun hoofd eerst van de glijbaan. Mijn moeder heeft op de SEH gewerkt en kwam daar af en toe kinderen tegen die nekletsel hadden omdat ze eerst met hun hoofd van de glijbaan waren gegaan. Net als met meer dan 1 op een trampoline springen, daar kunnen ze iets door breken dus dat mogen mijn kinderen ook zeker niet.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 13 Jul 2014 20:07

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Liadan schreef:Lana, mijn kinderen mogen ook niet met hun hoofd eerst van de glijbaan. Mijn moeder heeft op de SEH gewerkt en kwam daar af en toe kinderen tegen die nekletsel hadden omdat ze eerst met hun hoofd van de glijbaan waren gegaan. Net als met meer dan 1 op een trampoline springen, daar kunnen ze iets door breken dus dat mogen mijn kinderen ook zeker niet.


Hmm, zo voorzichtig ben ik dus niet ;). Maar van grote glijbanen gaan ze wel altijd zittend hoor, maar van de glijbaan in de tuin en hier in het speeltuintje gaan ze wel vaak op hun buik, die zijn best laag en gaan totaal niet hard.
Toch even op letten dus.
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jul 2014 21:43

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik waarschuw tegenwoordig 1 keer, dat het fout kan gaan, en wat er dan kan gebeuren. Soms moet je het ook maar op z'n beloop laten denk ik dan. Ik ben wel, net als Parel, extra voorzichtig in de buurt van het water.
Als we naar de winkel gaan op de fiets, moeten we ook een bruggetje over een sluis over, vreselijk vind ik dat.
<<

Anoniem75

Bericht 13 Jul 2014 21:50

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik ben nu een stuk minder voorzichtiger maar de eerste 3 jaar was ik echt heel voorzichtig. De hele dag door liep ik hem achterna of riep van een afstand kijk uit, niet doen, pas je op etc S. is 1x goed gevallen en daar heb ik al die maanden erna best last van gehad. Als ik hem bijv. hoorde vallen en huilen kon ik de eerste 10 seconden geen spier bewegen puur van de schrik. En als ik dan naar hem toe liep durfde ik de eerste minuut niet naar hem te kijken en na het kijken barstte ik echt in huilen uit. Ik sloeg dan echt gewoon helemaal dicht en ik was echt heel bang wat ik zou aantreffen. Nu gaat het gelukkig een stuk beter en kan ik meteen naar hem toe maar dan kijken duurt nog wel een paar tellen en huilen hoef ik niet meer. Echt verschrikkelijk vond ik dat toen. Maar die eerste keer dat S. viel heeft hij een neusvleugel gescheurd en dat zag er echt heel naar uit.
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Jul 2014 08:43

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

_Lana_ schreef:
Liadan schreef:Lana, mijn kinderen mogen ook niet met hun hoofd eerst van de glijbaan. Mijn moeder heeft op de SEH gewerkt en kwam daar af en toe kinderen tegen die nekletsel hadden omdat ze eerst met hun hoofd van de glijbaan waren gegaan. Net als met meer dan 1 op een trampoline springen, daar kunnen ze iets door breken dus dat mogen mijn kinderen ook zeker niet.


Hmm, zo voorzichtig ben ik dus niet ;). Maar van grote glijbanen gaan ze wel altijd zittend hoor, maar van de glijbaan in de tuin en hier in het speeltuintje gaan ze wel vaak op hun buik, die zijn best laag en gaan totaal niet hard.
Toch even op letten dus.

Hier dus om dezelfde reden als Liadan niet met het hoofd eerst van de glijbaan, als het bijvoorbeeld te hard gaat en ze kunnen zichzelf niet goed opvangen dan heb je toch risico op hoofdletsel. Er kan natuurlijk altijd wat mis gaan, maar stel dat er iets gebeurt heb ik bijvoorbeeld liever dat ze een been breekt dan haar nek :wink: Al mag ik natuurlijk hopen dat het zo ver helemaal niet zal komen. Maar verder is ze creatief genoeg, ze gaat zittend van de glijbaan, liggend op haar rug, liggend op haar buik.. Zolang haar hoofd maar niet eerst komt. En stel dat ze het wel een keer doet zal ik niet meteen hysterisch reageren, maar wel uitleggen dat ik niet wil dat ze dat doet en waarom.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 14 Jul 2014 12:26

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ik snap 'm hoor Roze. Mijn kinderen gaan alleen op hun buik van die kleine glijbaantjes, die bijna niet glijden ;).

We hebben hier wel grotere glijbanen in de buurt, daar mogen ze zeker niet met hun hoofd eerst. En ik vind de trap al vreselijk. Zo'n ijzeren trap met hele grote stukken tussen de treden. En heel steil ook. Dan ben ik dus wel echt voorzichtig.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 14 Jul 2014 19:25

Re: Hoe voorzichtig zijn jullie?

Ja, die glijbanen kunnen ook wel een beetje eng zijn inderdaad! Wij hebben trouwens ook een kleintje in de tuin, maar daar kijkt ze niet eens meer naar om. Maar ik verwacht ook niet eens dat ze snel met haar hoofd eerst zal gaan, want qua stunts uithalen is het gelukkig helemaal niet zo'n held.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers