Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jul 2014 09:10

Re: Katten Topic <3

Wat een leukerd zeg! Hopelijk gaat ze jullie nog lang veel liefde geven! Wanneer komt ze/hij?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem91

Bericht 12 Jul 2014 11:21

Re: Katten Topic <3

Ze komt 10 augustus. We gaan eerst lekker op vakantie!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jul 2014 12:26

Re: Katten Topic <3

O wat leuk zeg! Goede timing lekker na de vakantie.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 12 Jul 2014 13:19

Re: Katten Topic <3

Aaah wat een dropje Weetjewel!
You're gonna hear me roar
<<

Anoniem74

Bericht 12 Jul 2014 13:22

Re: Katten Topic <3

Ok, een vraag die misschien niet helemaal aansluit op dit topic.
Maar ik wil juist een kat uit onze tuin hebben, hoe doe ik dat op een diervriendelijke manier? Hij zit o.a. in onze moestuin, poept overal en graaft alle houtsnippers eruit.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 12 Jul 2014 13:55

Re: Katten Topic <3

Oh wat schattig weetjewel!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem260

Bericht 12 Jul 2014 22:37

Re: Katten Topic <3

Ig-Nore schreef:Ok, een vraag die misschien niet helemaal aansluit op dit topic.
Maar ik wil juist een kat uit onze tuin hebben, hoe doe ik dat op een diervriendelijke manier? Hij zit o.a. in onze moestuin, poept overal en graaft alle houtsnippers eruit.




Je hebt speciale korrels en anders plantjes die katten afweren!
<<

Anoniem99

Bericht 13 Jul 2014 10:47

Re: Katten Topic <3

Onze Sam is heel erg ziek.. :( Zo sneu! Vrijdagavond vond ik Sam al zo rustig en hij lag op de vloer, iets wat hij anders niet doet. Maar ik weet het aan het weer. Het was immers warm. Zaterdagmorgen wilde ik de katten een zakje natvoer geven, maar Sam wilde er niks van weten. Zo niks voor hem! Nog met wat andere dingetjes geprobeerd die hij lekker vond, maar ook daar draaide hij zijn kop voor om. Voor ons een teken om de dierenarts te bellen. Daar konden we al vrij snel terecht. Bleek Sam 40 graden koorts te hebben en al flink uitgedroogd. Hadden we gewacht tot maandag, dan was hij er sowieso niet meer geweest. Sam heeft een lading spuiten gehad en een infuus met 1 liter vocht en we kregen krachtvoer mee naar huis die we eventueel met een spuit naar binnen moesten krijgen.
Toen we thuis kwamen wilde hij even drinken, dus we waren erg opgelucht. Alleen was dat van korte duur... In de loop van de middag wilde hij niet meer drinken. Eten deed hij al helemaal niet. Dus heb ik hem het eten met een spuit over de gehele dag naar binnengewerkt. Een deel heeft hij er 's middags alweer uit gegooid. Wat er 's avonds in kwam, is gelukkig blijven zitten. Ook af en toe maar een spuitje water er in, om zo toch een beetje vocht naar binnen te krijgen. Hij knapte niet echt op, terwijl dit al wel had gemoeten. Toch even afgewacht tot vanmorgen.
Vanmorgen antibiotica gegeven en nog geen half uur later was dat er ook al weer uit. Toen hebben we toch maar weer de dierenarts gebeld en daar kunnen we zo om 12 uur terecht.

We hebben tot nu toe nooit wat met de katten gehad en maak me nu toch wel zorgen.. :( Hoop zo dat het goed komt!!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 13 Jul 2014 11:06

Re: Katten Topic <3

Ah nee Sienna, naar om je beestje zo te moeten zien. Hopelijk kan de dierenarts hem zo een oppeper geven. Sterkte.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Jul 2014 12:37

Re: Katten Topic <3

Sienna, wat sneu! Sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jip

Bericht 13 Jul 2014 15:11

Re: Katten Topic <3

Ik hoop dat ie snel weer beter is Sienna!

Wat een dotje weetjewel!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Jul 2014 18:13

Re: Katten Topic <3

Hoe was het bij de dierenarts Sienna?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem99

Bericht 13 Jul 2014 20:37

Re: Katten Topic <3

Naar omstandigheden goed! Geen koorts meer en niet meer uitgedroogd. Dierenarts vond hem ook helderder. Hij heeft nog 3 spuiten gekregen voor de misselijkheid en weer antibiotica. Vanmiddag mocht hij weer eten maar had hij nog geen zin in dus weer wat met een spuitje gedaan. We moesten daarna weg. Toen we thuiskwamen heb ik een deel van t voer voor hem en hij at het! Niet van harte maar ben daar al blij mee. Hopelijk knapt hij vannacht nog meer op.
<<

Anoniem152

Bericht 13 Jul 2014 22:03

Re: Katten Topic <3

Wat fijn, Sienna! Hopelijk is hij snel weer de oude.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Jul 2014 22:35

Re: Katten Topic <3

Wat super om te lezen Sienna!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem99

Bericht 13 Jul 2014 22:38

Re: Katten Topic <3

Was wel een duur weekend zo.. haha.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Jul 2014 22:41

Re: Katten Topic <3

Daar weet ik helaas alles van!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem301

Bericht 14 Jul 2014 07:38

Re: Katten Topic <3

Wij hebben drie katten, Gijs, Bram en Eric. Toen Gijs en Bram nog klein waren moesten ze oefenen ofzo, met de kattenbak. Ze hadden vaak poep aan hun billen hangen als ze naar de kattenbak waren geweest wat vervolgens door het hele huis zat :palm: Gijs en Bram zijn gewone huis tuin en keuken katten, later is dat gelukkig opgelost. Eric is een Maine Coon, met langere haren dus. Hij is nu 5 maanden en gemiddeld drie keer per week smeert hij het hele huis onder. Hij heeft natuurlijk ook veel langere haren. Soms knip ik het er dan uit, maar als het heel erg is hangen wij z'n billen onder de kraan. Blijft dit of moeten we geduld hebben? Of z'n naar bij zijn billen en achterpoten standaard kort houden? Bah.
<<

Anoniem91

Bericht 14 Jul 2014 18:29

Re: Katten Topic <3

Heb je een grote kattenbak? Doeds had het in het begin ook, maar toen ze meer ruimte kreeg werd het minder tot bijna niet. En als je het schoon blijft maken leren ze het zelf ook niet. Doeds moest ik als kitten ook onder de kraan houden. Maar was blij dat het later over was.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Jul 2014 07:24

Re: Katten Topic <3

Oja, grotere kat grotere kattenbak :palm: helemaal niet aan gedacht. De staart alleen al is natuurlijk huge. Moet ik dan 1 of 2 nieuwe bakken kopen? Want nu gaan ze alle drie op elkaars bak. Ik moet hem trouwens echt schoonmaken want het zit echt op de vloer, de bank, de stoelen, de trap. Hoewel ik ook snap dat hij het dan niet snel leert. Gelukkig zijn m'n meubels van leer, dat is makkelijk schoon te maken.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Jul 2014 07:35

Re: Katten Topic <3

Carrie, de 'stelregel' voor het juiste aantal kattenbakken is aantal katten + 1. Dus dan zou je (en wij eigenlijk ook) 4 kattenbakken moeten hebben. Wij hebben 3 bakken, wel grote trouwens. Ze gaan wel op elkaars bak maar ze wisselen graag af. Er zijn veel katten die liever in een andere bak plassen dan dat ze poepen bijvoorbeeld (dat er dan een drol van een ander in ligt maakt mijn katten dan weer niet zoveel uit, haha).
Begraaft Eric z'n drolletjes trouwens wel goed?
<<

Anoniem301

Bericht 15 Jul 2014 07:57

Re: Katten Topic <3

Oh echt joh? Dat wist ik niet. Zal vanavond eens aan m'n vriend vragen of Eric dat goed doet, want hij is hoofd kattenbak :smile:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Jul 2014 16:39

Re: Katten Topic <3

Ik ben me net helemaal kapot geschrokken, ik zat rustig op de bank te lezen toen ik ineens best wel veel kattennagels over de Fatboy hoorde schrapen. Lag de poes daar ontzettend te stuiptrekken. Ik dacht echt dat ze het niet zo overleven. In paniek m'n vriend opgebeld voor het nummer van de dierenarts. En vervolgens met spied naar de DA. Waarschijnlijk heeft ze een epileptische aanval gehad. Ze is helemaal de weg kwijt. Echt ontzettend zielig. Moesten het in de gaten houden en hopen dat het niet vaker zou gebeuren.
2015 💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Jul 2014 22:45

Re: Katten Topic <3

Jeetje tulp, wat vreselijk! Wat zul je geschrokken zijn. Hopelijk is het iets eenmalige geweest!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem91

Bericht 16 Jul 2014 12:11

Re: Katten Topic <3

Ah Tulp, wat vreselijk! :(

Carrie, Doeds had als kitten/puber ook vaak wat zachtere ontlasting dus dan plakt dat sowieso veel meer. Wat voor voer krijgt hij?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tabbie