Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke dingen aan de opa's&oma's!

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2014 13:04

Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Je hoort vaak juist de negatieve dingen van de (schoon)ouders maar nu is het tijd voor positiviteit!

Wat doen de opa's en oma's voor leuke dingen met/voor/door je kind?

Mijn schoonouders nemen altijd gelijk alle verantwoordelijkheid over als we op visite zijn. Mijn schoonvader gaat vaak met de kinderen buiten spelen zodat wij als ouders ook eens lekker rustig kunnen zitten. Ook mijn schoonmoeder speelt vaak mee en doet dit heel leuk. Ze heeft wekenlang rondgekropen om R voor te doen hoe hij moest kruipen.

Mijn ouders hebben een hele grote passie, windsurfen. En ze kopen van alles om R in dat wereldje te betrekken. Surfshort, teenslippertjes, peuter wetsuit. Echt heel leuk hoe ze steeds er mee bezig zijn om van hem een surfertje te maken.
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Jul 2014 13:13

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Mijn vader regelt als we komen vaak wel dat hij iets van vis heeft zoals haring. Hij speelt met M. en knuffelt met J. Verder laat hij het eten/drinken aan ons over. Gewoon heerlijk zonder bemoeienissen.

Schoonouders nemen M. geregeld mee naar de indoorspeeltuin/kinderboerderij/landgoed. Ze koken altijd uitgebreid en M gaat er vaak logeren. Dit heeft ook wel wat nadelen. Ze denken dat mensen doorlopend honger en dorst hebben en ze stoppen hem helemaal vol met van alles. Ze denken dat ze de baas zijn over hem en ze gaan er steeds vanuit dat wij alles goed vinden. Hier zijn al flink wat ruzies over geweest. Maargoed, M is altijd blij als we er heen gaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jul 2014 16:09

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Gewoon dat ze er voor mijn kinderen zijn.. mijn meiden genieten daar enorm, veel ruimte buiten, sinds kort een trampoline, aardbeien in de tuin plukken, met de honden wandelen. Ze gaan niet gauw naar een speeltuin of zo, maar als er een open dag bij de boerderij is willen ze daar nog wel eens heen gaan. Als ik graag met mijn meiden wil zwemmen dan zijn ze altijd bereid om mee te gaan, net zo als andere dingen die ik niet makkelijk in mijn eentje kan doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 10 Jul 2014 16:19

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

We kunnen altijd op hen rekenen. Op élk moment. Ze worden rotverwend door de oma's en opa's en krijgen alle aandacht als ze daar zijn.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jul 2014 16:27

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Slakje schreef:We kunnen altijd op hen rekenen. Op élk moment. Ze worden rotverwend door de oma's en opa's en krijgen alle aandacht als ze daar zijn.


Hier hetzelfde!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Jul 2014 16:36

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Ze zijn er voor de kinderen en ze zijn allemaal helemaal gek op de kinderen.
Ik vind het zo leuk dat mijn vader elke week met mijn kinderen gaat fietsen en dan ook naar een speeltuin een dorp verderop gaat.
Mijn ouders kunnen uren boekjes voorlezen met de knutselen/spelen enz. Mijn moeder praat met iedereen erg trots over haar kleinkinderen en heeft altijd foto's mee om te laten zien.
Mijn schoonouders passen altijd op als het nodig is, verstoppen met pasen paaseieren en gaan ze dan met de kinderen zoeken. Dan zie je ze genieten. En zo is er nog veel meer.

Het allerleukst aan de opa's en oma's vind ik dat ze zo ontzettend trots zijn op de kinderen en de kinderen gek zijn op de opa's en oma's.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2014 16:37

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Ah, ik heb zelf geen kind, maar mijn schoonouders passen elke vrijdag op het neefje van mijn vriend en ik vind de band die hij daardoor met hen heeft zo mooi om te zien. Ze doen ook veel in overleg. Niet alles is natuurlijk overal hetzelfde, maar zij vinden echt dat de ouders de baas zijn en het beste weten wat goed is voor hun kind. Dat hoor je ook weleens anders :wink:, dus ik vind dit altijd wel mooi om te zien/horen.
En ik vind het leuk dat ze nu een moestuintje hebben en dat het ook deels is, omdat ze het leuk vinden als hun kleinzoon zelf kan zien hoe dingen groeien.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Jul 2014 16:43

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Mijn vader is een echte grappenmaker en zodra hij de kans krijgt, zit één van de 5 kleinkinderen op zijn knie om paardje hop te spelen, of kiekeboe, of andere gekke spelletjes.
Mijn moeder is heel zorgzaam en is graag bezig met het geven van de voedingen en het verschonen enzo.
Hun opvoedingswijzen sluiten bij de mijne aan, op bijna alle fronten (op de zoetigheid die ze neigen te geven na).

Over mijn schoonouders deel ik mijn mening op dit moment maar even niet.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 10 Jul 2014 17:26

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Mijn ouders zijn echt de allerbeste! Ze doen echt werkelijk waar alles voor hun kleindochters! :love: een soort 2e ouders zeg maar, maar dan met vele extra's natuurlijk.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem114

Bericht 10 Jul 2014 17:31

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Ik vind 't zo sneu voor m'n schoonouders.. Zij hebben een zoon die op anderhalf uur rijden weg woont en hij en zijn vrouw hebben een dochtertje van 4. Zij zien hun kleindochter een handjevol keren per jaar, omdat haar moeder belachelijk voorzichtig is.

Nu komen m'n zwager en z'n vrouw logeren bij m'n schoonouders en dochter gaat mee natuurlijk. Nu heeft m'n schoonmoeder een email gehad, met een planning voor het weekend! Ze mogen koken, kiezen uit broccoli, bloemkool of sperzieboontjes, er zit een tijdlijn in (7 uur gaat haar wekkertje, dan mag ze 3 kwartier spelen. Dan ontbijt met een broodje hagelslag en een bekertje yogi. 's Middags één boterham met hartig (smeerkaas of smeerworst) en één boterham met zoetigheid, maar geen hagelslag want dat heeft ze 's ochtends al). In de middag een fruitje en 's avonds groenten met een beetje kaas. In ieder geval geen pannenkoeken of patat..

Zo sneu! M'n schoonouders mogen hun kleinkind dus niet eens verwennen zoals 't 'hoort'. En ze zien d'r al zo weinig..
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Jul 2014 17:43

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Snooki, wat belachelijk zeg. Ik krijg al helemaal de kriebels als ik dit lees!
<<

Anoniem85

Bericht 10 Jul 2014 17:47

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

OMG, dat vind ik echt sneu

Waarom zijn zij zo ontzettend strikt en gericht op een vaste planning?
<<

Anoniem114

Bericht 10 Jul 2014 17:53

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Volgens de moeder raakt het meisje snel overstuur. Ik weet niet of dit zo is, ik heb 't kind welgeteld 2x ontmoet, maar toen was ze heel normaal, alleen moeders hangt er steeds overheen. Haar naam wordt ook steeds verkleind (Sofietje, zegmaar) en als de kinderen samen spelen (ze heeft een nichtje dat 2 jaar ouder is) zit haar moeder er continue bij. Volgens mij was het meisje heel normaal, maar betuttelt moeders haar teveel.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Jul 2014 18:06

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Slakje schreef:We kunnen altijd op hen rekenen. Op élk moment. Ze worden rotverwend door de oma's en opa's en krijgen alle aandacht als ze daar zijn.


Hier ook, niets aan toe te voegen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2014 18:49

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Knillis schreef:
Slakje schreef:We kunnen altijd op hen rekenen. Op élk moment. Ze worden rotverwend door de oma's en opa's en krijgen alle aandacht als ze daar zijn.


Hier ook, niets aan toe te voegen!


Ja, hier ook.

Mijn schoonouders zijn echt gek op hun kleinkinderen. Ze hebben er 5 en ze worden alle 5 gelijk behandeld.
Op dinsdag gaat mijn dochter altijd met m'n schoonmoeder mee. Meestal gaan ze dan samen de stad in. Dat vindt ze echt super leuk. Ik hou zelf net van door de stad lopen, dus dat doen we eigenlijk zelden.

Mijn moeder is ook echt een schat. Mijn dochter slaapt daar regelmatig. Mijn moeder heeft maar 1 slaapkamer, dus dan slaapt ze bij haar in bed. Zo fijn vindt ze dat, gezellig bij oma in bed. M'n ma vertelde laatst dat ze heel vaak 's avonds haar hand pakt en dan zegt: "oma, ik vind jou zo lief en ik vind het zo fijn bij jou." Echt schattig.
Mijn moeder heeft een huis met allerlei tierelantijntjes en frutsels. Dochter mag daar dan altijd mee spelen en lekker zitten keutelen.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 11 Jul 2014 12:39

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Mijn ouders hebben een eigen tankstation en ze wonen er naast. Onze oudste dochter vindt het zo leuk om te helpen. Ze zegt zelfs al dat ze in de shop gaat werken hihi. Dan helpt ze om van alles bij te vullen en mensen helpen achter de kassa. Zo leuk dat mijn ouders haar er zo in betrekken.

Ze worden heel erg verwend hihi. Maarja dat zal bijna elke opa en oma wel doen. En ze mogen daar echt alles. Mijn vader doet altijd heel gek met de kids en het is altijd lachen gieren brullen. Mijn moeder is meer het verzorgende typje :)
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Patsy

Bericht 11 Jul 2014 12:48

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

M was voor mijn schoonouders nogal een verassing en is naar mijn schoonvader vernoemd, ze zijn zo vreselijk trots daarop, het hele dorp weet dat. Ook pakt M mijn schoonmoeder nu al volledig in met geluidjes en lachjes, ik denk dat hij straks overal mee wegkomt als hij bij hun is.

Mijn vader kan niet wachten totdat M groot genoeg is om mee te gaan op de fiets, zodat ze samen een ijsje kunnen halen.

Ik geniet er enorm van om te zien hoe gek ze op hem zijn.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Jul 2014 08:55

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Ik kan voor alles en altijd bij mijn ouders en stiefouders terecht. Stiefmoeder past nog één dag in de week vast op. Daarnaast is N. in het weekend bij de ene opa en oma of de andere opa en oma. Maar net hoe het hen uitkomt qua werk/afspraken. Ze logeert er regelmatig, wordt aardig verwend, ze gaan veel met haar op stap, ze gaat daar uuuuren in bad.. dochter vind het heerlijk bij haar opa's en oma's.

Schoonmoeder is een ander verhaal. We zien haar niet veel i.v.m. de afstand. Als ze hier is of wij daar ben ik er eigenlijk altijd bij. Ze is lief tegen N. hoor, maar verder niks bijzonders. Heb soms het idee dat ze kinderen in het algemeen niet zo heel goed begrijpt af en toe. En al helemaal N. niet. N. vind het daarom ook niet altijd leuk om met haar te praten bijvoorbeeld.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 13 Jul 2014 09:32

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

ik kan enorm genieten van het feit dat mn schoonouders helemaal opleven als ik met A langskom.voor extra oppasdingen zijn ze altijd heel enthousiast,niks is ze teveel.Ze zijn ook echt heel druk dan. A komt er graag maar is wel moe na een dagje oppas! Mijn schoonvader is een echte brompot maar laatst benoemde hij heel lief hoe blij hij was met A en wat hij allemaal zo goed aan mij als moeder vond. Ik viel bijna van mn stoel maar kon het erg waarderen. Ik denk over veel (ook opvoedkundige ) dingen anders als zij maar we laten elkaar erg in onze waarde en dat is erg fijn.

Mijn moeder past een vaste dag op A en A komt ook daar erg graag. Zij gaat veel met A naar buiten en is wat strikter m.b.t. voeding als mijn schoonouders.Zij verwent A ook graag.Ik ben hier wel blij mee aangezien ze hier elke week komt en er niet moe vandaan komt! Mn moeder en A kunnen echt lol hebben samen,leuk om te zien! Ik kan ook altijd een beroep op haar doen en als ze kan wil ze altijd helpen-bijspringen.

Mijn vader en ik hebben een ander contact,hij heeft A nu 3 keer gezien en toen was het wel leuk maar hun relatie is natuurlijk heel anders.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Jul 2014 11:54

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Mijn ouders wonen vlakbij en springen altijd in als het nodig is en ze ook kunnen. Doordeweek is dat bijna nooit een probleem en zegt mijn moeder (met pensioen) zo haar andere afspraken af als we oppas nodig hebben.
Ze hebben ook heel veel geholpen vlak na de geboorte van de jongste met boodschappen, de oudste uit school halen en hier in huis met van alles.
Ze zijn ook erg gek met beide kleinkinderen en zien ze ook elke week week wel een keer.

Mijn schoonouders zijn helemaal gek op hun kleindochter en supertrots! Schoonmoeder komt als het nodig is ook altijd oppassen. Ook al is het een uur rijden heen en een uur terug.
Schoonvader werkt veel met een eigen bedrijf, dus die ziet haar minder vaak. Ik zet daarom regelmatig nieuwe foto's en filmpjes van haar op fb. Zodat hij haar ook 'ziet' .
Ze hebben wel een wat mindere band met mijn zoon, maar die kennen hem ook pas vanaf zijn vierde. De laatste keer vond hij het ook wat minder leuk om mee naar hun te gaan. Ze hadden erg veel aandacht voor de jongste en minder voor hem. Dat is wel iets om een keer met ze over te praten. Ook al is het wel begrijpelijk en hebben ze het zelf denk ik niet door.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 13 Jul 2014 12:56

Re: Leuke dingen aan de opa's&oma's!

Zo mooi en ontroerend om te lezen wat de (schoon)ouders allemaal doen met hun kleinkinderen!

Bij ons staan ze ook altijd klaar:
Mijn moeder met oppassen, ze haalt lekkere hapjes in huis als we komen en ons zoontje wordt er altijd vermaakt. Toen ze hoorde dat ik zwanger was, schafte ze meteen een campingbedje aan met lakentjes en dekentjes en een slaapzakje zodat hij kan komen logeren.

Mijn vader had ik nooit erg veel contact mee, maar het is meer geworden sinds onze zoon geboren is wat die wil hij natuurlijk wel af en toe zien en hij past graag op of gaat even een stukje met hem fietsen.

En (ex-)schoonouders passen ook regelmatig op, hij wordt er altijd vermaakt als we daar zijn (net als bij Carool, zodat wij de handen even vrij hebben), ze halen zijn favoriete toetje in huis en andere dingen die hij lekker vindt (hoeft natuurlijk helemaal niet) of leuk vindt (zoals een bellenblaas nu). Als we daar komen gaat de tv ook altijd meteen aan als onze zoon erom vraagt, of hij mag filmpjes kijken op de computer, wat we thuis haast nooit doen maar hij weet gewoon dat het daar altijd mag.

En wat ik ook zo lief vind: onze ouders wilden nooit vaste oppasdagen (begrijpelijk en geen probleem), maar nu wij uit elkaar gaan en ik alleen met onze zoon ga wonen, hebben ze allemaal ongevraagd aangeboden om toch vaste dagen/dagdelen op te passen zodat ik geen of weinig opvang hoef te betalen als ik werk heb.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers