Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pot vol koekjes

<<

Anoniem74

Bericht 27 Mrt 2014 22:26

Pot vol koekjes

Heeft iemand dit weleens gemaakt als cadeau? Welk recept en welke pot hebben jullie gebruikt?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2014 22:31

Re: Pot vol koekjes

Ik heb laatst een van mijn zus gekregen. Ze had het in een wekpot gedaan volgens mij van de xenos.
Ik weet zo even niet meer het recept maar was wel lekker.
2014 2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Mrt 2014 22:46

Re: Pot vol koekjes

Ik heb het een paar keer cadeau gedaan. Bij de xenos had ik potten gekocht, 2 verschillende groottes, met een leuk lint met hart eraan. Daarbij een dienbladje of mandje waar ze in konden.
Daarbij deze recepten:

Pot vol brownies (ik had er ook nog noten bij gedaan)
Je hebt nodig:
2/3 theelepel zout
150 gram bloem
40 gram cacaopoeder
135 gram bruine basterdsuiker
135 gram witte basterdsuiker
60 gram pure chocoladestukjes
60 gram witte chocoladestukjes
De volgorde van de laagjes van onder naar boven:
zout & 75 gram
bloem
cacaopoeder
75 gram bloem
bruine basterdsuiker
witte basterdsuiker
pure chocoladestukjes
witte chocoladestukjes
Het enigste wat dan nog op of aan de pot moet worden bevestigd is hoe ze worden gemaakt, hieronder het receptje voor aan de pot:
Voeg zelf toe:
1 theelepel vanille-extract
150 ml zonnebloemolie
3 eieren
Leeg de pot in een kom voeg bovenstaande ingrediënten toe. Mix het goed door elkaar tot een smeuïg beslag. Pak een bakblik en vet deze in met boter en bestuif het met bloem. Vul het bakblik met het browniebeslag en bak de brownies in een voorverwarmde oven van 175 graden in ongeveer 20 tot 25 minuten gaar.

Pot vol koekjes
150 gr bloem
1 theelepel bakpoeder
snufje zout
75 gram havermout
80 gram witte basterdsuiker (of kristalsuiker)
80 gram rietsuiker (of bruine basterdsuiker)
100 gram M&M's
75 gram ongezouten pinda's
100 gram chocolade, in stukjes gehakt, puur of melk maakt niet uit

In deze volgorde alles in de pot doen.

Op het kaartje staat:
meng alle ingredienten in een kom
voeg 90 gram gesmolten roomboter en 1 ei toe
meng alles door elkaar met je handen
maak er balletjes van
leg ze op een bakplaat met bakpapier, en druk de balletjes plat
ongeveer 13 minuten bakken in een voorverwarmde oven (180 graden)
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem74

Bericht 30 Mrt 2014 21:09

Re: Pot vol koekjes

Huh, kon het topic al niet vinden, volgens mij toch echt in eten en drinken geplaatst...:confused:
Maar ok, ik heb nu een recept gevonden voor pot vol brownies, omdat ik daarvoor meer ingrediënten reeds in huis heb. Is een recept voor een pot van 650 ml. Heb 1 pot 800ml en 2 potten 500ml. Bij die van van 500ml stop ik de chocolade apart in een klein pakketje, zoals op deze website

http://cupcakesweetheart.wordpress.com/ ... -brownies/

Heb de tags eraan al gemaakt. Moet morgen alleen nog de potten vullen en aan de bovenkant een stofje om de deksel knopen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Jul 2014 19:46

Re: Pot vol koekjes

Samen met mijn dochter heb ik voor haar juffen 2 keer de pot-vol-brownies gemaakt. Ik vind ze leuk geworden:-) De deksels zijn met schoolbordverf (heb ik zo gekocht) en daar heeft mijn dochter nog een tekening op gemaakt.
Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 10 Jul 2014 22:39

Re: Pot vol koekjes

Leuk liadan! Ik ga de pot vol koekjes maken voor de leidsters van het kdv als mijn zoon afscheid neemt. Ben benieuwd.
2010 2012 2015 2017
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 11 Jul 2014 11:12

Re: Pot vol koekjes

Oh, zo leuk!
AfbeeldingAfbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 11 Jul 2014 12:46

Re: Pot vol koekjes

Ik heb voor moederdag een 'Cake in een pot' gemaakt. Ze vond het een heel leuk cadeau!

Afbeelding
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem75

Bericht 12 Jul 2014 22:00

Re: Pot vol koekjes

Ik heb ze 1,5 week geleden aan de juffen van de psz gegeven als afscheidscadeautje. Ik heb gewoon een grote groente pot gebruikt en een etiketje geprint via Pinterest.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron