Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem 82

Bericht 10 Jul 2014 12:52

Re: Draagdoekentopic

Ok, dan ga ik langzaam eens kijken of ik wat leuks kan vinden. Iemand toevallig een tip voor een leuke doek in maat 4? Het liefst meteen al vrij zacht.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Jul 2014 21:01

Re: Draagdoekentopic

Zit er niets voor je bij de Draagdoekenmarkt op fb? Die zijn vaak al ingedragen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Jul 2014 21:20

Re: Draagdoekentopic

Daar staan er helaas maar weinig op :nopompom: Zag wel een hele leuke, maar blijkt dat hij redelijk stug is dus dat durf ik niet aan. Omdat ik geen hele dagen draag en meerdere doeken heb, zal ik hem niet snel veel zachter krijgen ben ik bang. Maar ik heb geen haast, dus ik hou het mapje daar in de gaten!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 10 Jul 2014 21:29

Re: Draagdoekentopic

Roze schreef:Daar staan er helaas maar weinig op :nopompom: Zag wel een hele leuke, maar blijkt dat hij redelijk stug is dus dat durf ik niet aan. Omdat ik geen hele dagen draag en meerdere doeken heb, zal ik hem niet snel veel zachter krijgen ben ik bang. Maar ik heb geen haast, dus ik hou het mapje daar in de gaten!

Reisje :dance:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 11 Jul 2014 11:22

Re: Draagdoekentopic

Girasol is al redelijk zacht en makkelijk mee te knopen.
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Jul 2014 13:25

Re: Draagdoekentopic

Niks zo veranderlijk als mijn mening merk ik vandaag alweer :laughcry: Ik wacht voorlopig toch nog even met een nieuwe doek. Ik heb net de bykay gepakt en daarmee een ruck gedaan en die Tibetaans afgeknoopt, dan heb ik nog maar weinig stof over dus dat scheelt een stuk. De reinforced ruck waar Slakje het over had wilde ik ook proberen, maar dat lukte nog even niet. Sowieso weet ik niet of ik voorlopig veel zal rugdragen, want wanneer ik het ook probeer, zoon spuugt standaard mijn hele rug vol :nopompom: Op de buik wordt dat juist al minder op een uitzondering na, maar op mijn rug is het elke keer prijs. Terwijl het verder helemaal niet echt een enorme spuger is.

In elk geval is het ondanks het spugen net wel gelukt om de ruck te doen en Tibetaans af te knopen, zit ook lekkerder vind ik! En voor de eerste keer sleepydust op mijn rug, meestal vindt hij het zo interessant dat hij eerder hyper wordt dan slaperig. Toch wel heel schattig zo'n slapend klein mensje op je rug :love:
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Jul 2014 15:02

Re: Draagdoekentopic

Hahahaha, het is dat het hier is, anders durf ik het niet hardop te zeggen :smile:

Even op een rijtje: (had ook nog wat biokleding en wasbare luiers nl :angel: )

Didy Wellen Hollunder - 58euro
Didy Kirschblüten- 81
Didy ringsling Eva 45
Little frog linnen agat 45
Amazonas pacific 30
Amazonas lollipop 30
Amazonas mystic 30

Totaal 319euro

Dus bonus voor happydobby :) Je zat er niet ver naast...
Afbeelding

Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Jul 2014 15:03

Re: Draagdoekentopic

Ik doe ruck met een 5 nu en hou best veel over. Dus vandaar mijn wens voor een 4tje :)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Jul 2014 18:21

Re: Draagdoekentopic

Valt nog mee Snoezel, als je ziet wat je voor die prijs allemaal hebt! Waar heb je de doeken gekocht als ik vragen mag (was er toevallig een aanbieding?)?

Nog even een vraagje, wat doen degenen die er hier een hebben met een maat 7? Ik vroeg me vandaag ineens af of ik op een gegeven moment mijn 6jes nog wel overal voor kan gebruiken. Hou nu bij FWCC maar een heeeel klein stukje over. Zolang dat gaat en FWCC ook nog fijn is met mijn spekkie vind ik het prima, maar vroeg me ineens af of ik dan een 7 nodig heb als hij nog groter wordt of dat een 7 verder veel gebruikt wordt bij bepaalde knopen waar je gewoon veel stof bij nodig hebt.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Jul 2014 18:45

Re: Draagdoekentopic

http://www.anderland.be

Vanaf 100euro geen verzendkosten. Verder heb ik ze nog niet, dus geen idee of t echt wat is... :^^: Nee, wel veel positieve ervaringen met belgische webshops, dus heb er wel vertrouwen in...

DH wordt veel gedaan met grotere maat doek. Wacht, ik heb ergens een link....
Edit: Gevonden! http://www.draagvrouwe.nl/schema-knoop-doek-mt.html
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Jul 2014 18:01

Re: Draagdoekentopic

Waarmee mag/kan je een baby van bijna drie maanden rugdragen?

En Gaia, verkoop jij ook doeken en dragers?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Jul 2014 18:06

Re: Draagdoekentopic

Snoezel, ik zou daar niet bestellen. De meeste zaken zijn uitverkocht, dan moet de vrouw bijbestellen en dat duurt weer tig weken. Bovendien is ze heel moeilijk bereikbaar met momenten. Ik ben altijd mijn bestellingen zelf gaan ophalen daar. Want anders kon ik er lang op wachten.

Ooh, ik zie net dat je al besteld hebt... Nou, ik hoop dat je ze snel hebt dan :-/ Heb je al contact gehad?

Soleil: met een geweven doek, en dan kan je de ruck knopen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 12 Jul 2014 18:15

Re: Draagdoekentopic

Joehoe, heb mijn eerste drager besteld! Een storchenwiege carrier, ben erg benieuwd! Heb nog totaal geen ervaring met dragen, maar wordt zo enthousiast van dit topic. Straks na de bevalling krijg ook nog de doek van mijn schoonzusje te leen, en zal ik mij moeten verdiepen in knopen, is dat met you tube een beetje te doen?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Jul 2014 18:17

Re: Draagdoekentopic

Ja, absoluut, Romie. Ik heb ook leren knopen met youtube erbij. En vooral heel veel geoefend. Nu ik draag elke dag, dus oefenmomenten genoeg :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 12 Jul 2014 22:59

Re: Draagdoekentopic

Slakje schreef:Snoezel, ik zou daar niet bestellen. De meeste zaken zijn uitverkocht, dan moet de vrouw bijbestellen en dat duurt weer tig weken. Bovendien is ze heel moeilijk bereikbaar met momenten. Ik ben altijd mijn bestellingen zelf gaan ophalen daar. Want anders kon ik er lang op wachten.

Ooh, ik zie net dat je al besteld hebt... Nou, ik hoop dat je ze snel hebt dan :-/ Heb je al contact gehad?

.


Haha, lekker dan... :12:
Ik moet zeggen dat ik gister al een mailtje kreeg dat mijn bestelling onderweg was, dus ben nu wel benieuwd of het ook echt mijn hele bestelling is... Fingers crossed...

Soleil: Bevalt het dragen tot nu toe? Waar draag je tot op heden mee? Inderdaad zoals al gezegd met een doek en dan de ruck. Doe ik ook. Je kan eventueel ook mee ssc dragen, ligt eraan wat je zelf fijner vindt...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Jul 2014 23:32

Re: Draagdoekentopic

Ok ik ben een echte draagleek. Ik ben ernstig aan het twijfelen om dit nu toch eens te proberen. Bij de oudste heb ik een draagdoek gehad maar ik kreeg het knopen niet goed onder de knie en was alleen maar bang dat hij eruit zou vallen. Kortom: geen succes en ik heb de doek weer verkocht.

Nu zag ik een storchenwiege voorbij komen en zoiets lijkt mij nou wel ideaal. Ik ben eens gaan zoeken en zie nu door de bomen het bos niet meer. Ik zie de storchenwiege, de Bondolino, de Marsupi... welke hebben jullie en kunnen jullie me de voor- en nadelen vertellen? En waar hebben jullie hem gekocht? Zoon is nu bijna 7 weken en weegt rond de 5 kg denk ik.

Alvast bedankt! :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 12 Jul 2014 23:47

Re: Draagdoekentopic

Knillis, ik ben ook een leek hoor maar wilde even zeggen dat ik de storchenwiege carrier heb besteld op groenebaby.nl daar krijg je 10% korting met de code groenebaby2014, volgens mij op alles en ze hebben daar ook verschillende dragers.
<<

Anoniem151

Bericht 13 Jul 2014 00:25

Re: Draagdoekentopic

Mij lijkt de Tula ideaal om snel en makkelijk te dragen. Die is geschikter voor rugdragen dan de storchenwiege
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Jul 2014 00:48

Re: Draagdoekentopic

Blue Phone schreef:Mij lijkt de Tula ideaal om snel en makkelijk te dragen. Die is geschikter voor rugdragen dan de storchenwiege


Alleen de tula is niet geschikt voor een pasgeborene, ik heb hem net binnen en mijn zoon van 6 maanden met broekmaat 68 kan er net in.

Knillis, ik heb de storchenwiege in het donkergrijs te koop staan.
De storchenwiege is geschikt vanaf geboorte tot 3 jaar ongeveer. (15 kilo)
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jul 2014 07:02

Re: Draagdoekentopic

@Soleil, nee ik verkoop geen doeken/dragers.
Met een geweven doek kan je heel goed rugdragen, in het begin de Ruck en later kan je ook de DH of BWCC doen bijv.

@Romie, wat leuk! Leren knopen kan je prima via youtube filmpjes doen maar mocht dat niet lukken kan je altijd een consult boeken :)

@Knilles, een draagzak is heel persoonlijk, wat de 1 fijn vindt, vindt de ander helemaal niks en de ene baby is de andere niet, mijn advies is dus bij een inloopochtend/winkel wat dingen proberen.
<<

Anoniem151

Bericht 13 Jul 2014 09:37

Re: Draagdoekentopic

Happydobby schreef:
Blue Phone schreef:Mij lijkt de Tula ideaal om snel en makkelijk te dragen. Die is geschikter voor rugdragen dan de storchenwiege


Alleen de tula is niet geschikt voor een pasgeborene, ik heb hem net binnen en mijn zoon van 6 maanden met broekmaat 68 kan er net in.

Knillis, ik heb de storchenwiege in het donkergrijs te koop staan.
De storchenwiege is geschikt vanaf geboorte tot 3 jaar ongeveer. (15 kilo)


Met de insert kan je hem wel eerder gebruiken toch?
<<

Anoniem111

Bericht 13 Jul 2014 09:39

Re: Draagdoekentopic

Mag ik hier binnen komen vallen met een vraagje? Ik heb een Storchenwiege gekregen van kennissen van ons, maar nu zag ik net dat een van de kliksluitingen stuk is. Weet iemand van jullie of ik ergens een nieuwe kliksluiting kan kopen en die makkelijk kan vervangen?

Van een collega heb ik een Baby Björn gekregen, maar ik wil veel liever de Storchenwiege gaan proberen gezien alle verhalen hier en op andere fora.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 13 Jul 2014 10:04

Re: Draagdoekentopic

Happydobby schreef:
Blue Phone schreef:Mij lijkt de Tula ideaal om snel en makkelijk te dragen. Die is geschikter voor rugdragen dan de storchenwiege


Alleen de tula is niet geschikt voor een pasgeborene, ik heb hem net binnen en mijn zoon van 6 maanden met broekmaat 68 kan er net in.

Knillis, ik heb de storchenwiege in het donkergrijs te koop staan.
De storchenwiege is geschikt vanaf geboorte tot 3 jaar ongeveer. (15 kilo)


HD heb je een foto/richtprijs?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Jul 2014 12:11

Re: Draagdoekentopic

Pitufo schreef:Mag ik hier binnen komen vallen met een vraagje? Ik heb een Storchenwiege gekregen van kennissen van ons, maar nu zag ik net dat een van de kliksluitingen stuk is. Weet iemand van jullie of ik ergens een nieuwe kliksluiting kan kopen en die makkelijk kan vervangen?

Van een collega heb ik een Baby Björn gekregen, maar ik wil veel liever de Storchenwiege gaan proberen gezien alle verhalen hier en op andere fora.

Misschien even vragen waar ze deze hebben gekocht dan kan je eventueel een nieuwe krijgen :-)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Jul 2014 13:41

Re: Draagdoekentopic

snoezel schreef:
Soleil: Bevalt het dragen tot nu toe? Waar draag je tot op heden mee? Inderdaad zoals al gezegd met een doek en dan de ruck. Doe ik ook. Je kan eventueel ook mee ssc dragen, ligt eraan wat je zelf fijner vindt...


Ik vind het dragen echt heerlijk, ik heb nu een rekbare Bykay. Alleen ik merk dat die snel warm word (en ik vind hem niet super mooi) daarom pak ik hem nu minder snel.
Dus nu opzoek naar een doek/drager voor erbij. Waarmee ik makkelijk rug kan dragen zodat ik ook echt weer hier om het huis alles kan gaan oppakken.

Gisteren kwam juist het rekbare weer van pas, had de doek geknoopt, toen naar de stad gereden en daar de kleine in de doek gedaan. En mooi de stad in!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers