Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 17:06

Re: Biechttopic

Thanks. En mbo toch? Nog speciale richting?
Ik zal eens vragen of t bedrijf van m'n vriend nog iemand zoekt, bijv. Al geloof ik van niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Sep 2013 18:19

Re: Biechttopic

Ik ben het in de basis wel met Artemis eens, op het vlak dat jij niet voor zijn financiele zorgen moet opdraaien. Dan ben je dadelijk nóg verder van huis als jullie beiden op een zinkend schip zitten. Liever één goed schip en een zinkend, dan eentje waarbij je samen nog half drijft en kei en keihard moet scheppen.
Ok, normaal ben ik niet van de beeldspraak maar ik wil alleen maar zeggen: help hem waar je hem helpen kan, maar zorg er voor voor dat jij niet wordt meegenomen in zijn schuldsanering, dat ze dadelijk bij jóu aan kunnen kloppen of dat ze jullie inkomen gezamelijk gaan rekenen en jij opdraait voor iets dat in het verleden ligt.

Wat Artemis zegt klopt feitelijk wel.. feitelijk he Maple: hij heeft geen baan, solliciteert zich suf, maar bottom line, hij heeft geen baan. Hij zit in de schuldsanering en wat daarvan de reden is: dat maakt verder niet uit. Dat is zíjn probleem omdat het geen situatie is die je gezamelijk hebt gecreëerd. Je hebt vanallerlei nare dingen meegemaakt, je hebt het verdiend gelukkig te zijn, en ik denk dat je moet waken dat jij de redder gaat zijn voor een situatie die je niet zelf hebt gecreëerd.

Ik oordeel dus niet over zijn karakter, over jullie relatie, het enige dat ik wil zeggen is: zorg ervoor dat je niet volledig mee wordt gesleurd en dat jij de dupe (mede) gaat worden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Sep 2013 18:41

Re: Biechttopic

Nyx schreef:Wat vervelend dat je je zo depressief voelt, Biechtje!

Mijn psych vindt medicatie ook niet nodig en weet je wat daarvan de enige reden is? Dat ze je continu rauw en als jezelf ziet. Medicatie legt op een gegeven moment een laagje op je gevoel, sluit het als het ware in en daardoor kan de psych het idee hebben niet goed te kunnen helpen.

Maar als je AD wilt, omdat je denkt dat het echt kan helpen, dan zou ik een afspraak maken met de huisarts en aangeven wat de klachten zijn en dat je er graag een AD voor zou willen. Hij kan je het beste verder helpen. De psych zal het vervolgens wel te horen krijgen en zal niet zeggen dat je weer moet stoppen, maar ze hebben het gewoon liever niet. Net alsof jij rekening moet houden met de psych, jij 'moet' voor jezelf kiezen en er zelf weer uitkruipen.

Zo heb ik het trouwens ook gedaan. Mijn psych vond medicatie niet nodig, maar ik zag haar voor mijn gevoel te weinig om er snel beter uit te komen en dus ben ik naar de huisarts gegaan voor AD. Nu ben ik allergisch voor iets in de pillen, maar hij schreef het me voor en zij had er daarna geen problemen meer mee.

Succes en sterkte!


Mijn psycholoog wil juist graag dat ik medicatie ga gebruiken, weliswaar geen AD, maar zij is er van overtuigd dat het me heel erg zou kunnen helpen. Dat is dus niet waar dat psychologen het liever niet hebben. Wat wel zo is is dat er psychologen zijn die er minder groot voorstander van zijn dan anderen.
Verder met Nyx eens, als het voor jou niet goed voelt zou ik inderdaad óf opnieuw met de psycholoog er over praten óf naar de huisarts gaan en als het niet helemaal goed voelt bij de psycholoog dan zou ik een ander zoeken/vragen want dat is vrij essentieel.
<<

Nyx

Bericht 18 Sep 2013 21:08

Re: Biechttopic

Sorry pompoen, ik generaliseer. Het is inderdaad niet zo dat alle psychologen niet willen dat je aan de medicatie gaat. Want ik heb in het verleden ook weleens meegemaakt dat ik net zo'n rondlopend experiment was. :P Maar mijn laatste psycholoog had het liever niet en dan moet ik eigenlijk het liever nog weglaten. Toen ik er wel aan ging, vond ze het ook goed, maar ze liet toch continu wel doorschemeren dat ze me liever rauw had.
<<

Anoniem32

Bericht 18 Sep 2013 21:47

Re: Biechttopic

Caro schreef:Ik ben het in de basis wel met Artemis eens, op het vlak dat jij niet voor zijn financiele zorgen moet opdraaien. Dan ben je dadelijk nóg verder van huis als jullie beiden op een zinkend schip zitten. Liever één goed schip en een zinkend, dan eentje waarbij je samen nog half drijft en kei en keihard moet scheppen.
Ok, normaal ben ik niet van de beeldspraak maar ik wil alleen maar zeggen: help hem waar je hem helpen kan, maar zorg er voor voor dat jij niet wordt meegenomen in zijn schuldsanering, dat ze dadelijk bij jóu aan kunnen kloppen of dat ze jullie inkomen gezamelijk gaan rekenen en jij opdraait voor iets dat in het verleden ligt.

Wat Artemis zegt klopt feitelijk wel.. feitelijk he Maple: hij heeft geen baan, solliciteert zich suf, maar bottom line, hij heeft geen baan. Hij zit in de schuldsanering en wat daarvan de reden is: dat maakt verder niet uit. Dat is zíjn probleem omdat het geen situatie is die je gezamelijk hebt gecreëerd. Je hebt vanallerlei nare dingen meegemaakt, je hebt het verdiend gelukkig te zijn, en ik denk dat je moet waken dat jij de redder gaat zijn voor een situatie die je niet zelf hebt gecreëerd.

Ik oordeel dus niet over zijn karakter, over jullie relatie, het enige dat ik wil zeggen is: zorg ervoor dat je niet volledig mee wordt gesleurd en dat jij de dupe (mede) gaat worden.


Dat heb je mooi verwoord en ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Sep 2013 22:11

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 10:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Sep 2013 07:20

Re: Biechttopic

Op dit moment zijn daar geen mbo functies, maar ik zal het voor je in de gaten houden!
<<

Anoniem17

Bericht 19 Sep 2013 11:33

Re: Biechttopic

Ik ben misschien te verwend qua werkzoeken, omdat ik nog nooit werkloos ben geweest en er dus geen ervaring mee heb, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat er nergens een baan te vinden is. Ik besef me dat dit een beetje naief over kan komen, maar als ik in mijn omgeving kijk (en ik woon niet heel ver bij jouw regio vandaan Maple) zie ik zoveel vacatures. Ik weet natuurlijk niet wat voor mbo opleiding jouw vriend heeft, maar als je zegt dat hij heel breed solliciteert zal er vast wel iets zijn wat een raakvlak met hem heeft.
Kan hij zich niet inschrijven bij een uitzendbureau, of een werving en selectiebureau? Op nationale vacaturebank staan al bijna 2000 vacatures op mbo niveau in jullie omgeving, er moet toch iets zijn wat hij kan doen?

Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat hij niet goed genoeg zoekt, want ik geloof echt wel dat hij keihard aan het solliciteren is. Ik bedoel alleen dat hij misschien zijn tactiek moet aanpassen, of via andere wegen moet gaan zoeken.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Sep 2013 11:46

Re: Biechttopic

Ik ben ook al anderhalf jaar werkloos en het probleem is niet dat er nergens vacatures zijn maar dat je nergens tussen komt. Naar een uitzendbureau gaan is een veelgegeven advies van mensen in mijn omgeving maar ook daar word ik alleen maar teleurgesteld. Omdat er zoveel werklozen zijn kunnen uitzendbureaus en bedrijven heel kritisch kijken naar wie ze willen hebben voor de functie. Dat betekent dat ik ook geen baan vind onder mijn niveau omdat ik dan te duur ben (vullen ze bij voorbaat al voor je in), of ze zijn bang dat ik zo weer weg ben. Als de baan wel mijn niveau heeft dan heb ik weer te weinig ervaring. Kijk in in een andere branche op mijn niveau: zelfde verhaal.

Ik kan erg boos worden van mensen die zeggen dat er altijd wel werk te vinden is als je maar genoeg je best doet. Ik zie ook de duizenden vacatures op internet maar het zegt allemaal niks. Daar zitten trouwens ook nog veel spookvacatures tussen, vacatures die er alleen maar staan om mensen te werven voor hun bestand terwijl er geen vacature (meer) is.
Laatst gewijzigd door nijntje4 op 19 Sep 2013 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Sep 2013 12:09

Re: Biechttopic

Dito!
<<

Anoniem30

Bericht 19 Sep 2013 12:42

Re: Biechttopic

Ik kan wel een baan als schoonmaker proberen te regelen; maar dat is 0 uren contract en R'dam of DH. Als dat geen probleem is, kun je me even een berichtje sturen!
<<

Anoniem7

Bericht 19 Sep 2013 13:00

Re: Biechttopic

Weet je wat het is, er zijn inderdaad honderden vacatures hier in de regio, op mbo-niveau, maar niet elke mbo-er kan op een heftruck, niet elke mbo-er kan in de zorg, en niet elke mbo-er kan kapper worden of de administratie in. Een mbo-niveau zegt niet zo heel veel omdat er bij veel banen ook specifieke kennis en ervaring nodig is. En op die banen wáár hij op solliciteert, en dat zijn er niet weinig, solliciteren gerust 200 man. Dan is het lastig erdoor komen en opvallen.

Hij is niet de enige werkloze, met hem hier alleen in m'n woonplaats al ruim 1650 anderen, en die willen ook allemaal aan de slag...
<<

Anoniem30

Bericht 19 Sep 2013 13:06

Re: Biechttopic

En ze zoeken bij de Lotto hier heel veel mensen voor op de klantenservice; en bij T.eleperfomance in Zoetermeer zoeken ze ook altijd mensen voor klantenservice
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 13:12

Re: Biechttopic

In de schuldsanering zitten en dan geen baan willen aannemen omdat hij 'voetbalverplichtingen' heeft in een andere plaats? Really?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 13:13

Re: Biechttopic

Verwijderd i.v.m herkenning.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 19 Sep 2013 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 19 Sep 2013 13:16

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem7 op 20 Sep 2013 10:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem7

Bericht 19 Sep 2013 13:18

Re: Biechttopic

Pippa schreef:En ze zoeken bij de Lotto hier heel veel mensen voor op de klantenservice; en bij T.eleperfomance in Zoetermeer zoeken ze ook altijd mensen voor klantenservice

Dank je, daar heb ik wat aan, ik ga het doorgeven!
<<

Anoniem66

Bericht 19 Sep 2013 13:23

Re: Biechttopic

Elliot schreef:Ik ben misschien te verwend qua werkzoeken, omdat ik nog nooit werkloos ben geweest en er dus geen ervaring mee heb, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat er nergens een baan te vinden is. Ik besef me dat dit een beetje naief over kan komen, maar als ik in mijn omgeving kijk (en ik woon niet heel ver bij jouw regio vandaan Maple) zie ik zoveel vacatures. Ik weet natuurlijk niet wat voor mbo opleiding jouw vriend heeft, maar als je zegt dat hij heel breed solliciteert zal er vast wel iets zijn wat een raakvlak met hem heeft.
Kan hij zich niet inschrijven bij een uitzendbureau, of een werving en selectiebureau? Op nationale vacaturebank staan al bijna 2000 vacatures op mbo niveau in jullie omgeving, er moet toch iets zijn wat hij kan doen?

Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat hij niet goed genoeg zoekt, want ik geloof echt wel dat hij keihard aan het solliciteren is. Ik bedoel alleen dat hij misschien zijn tactiek moet aanpassen, of via andere wegen moet gaan zoeken.


Ik vind dit wel een beetje naïef ja.. Kijk voor de grap eens naar het nieuws en hoe vaak daar berichten voorbij komen van honderden/duizenden mensen die worden ontslagen. Die mensen zoeken ook allemaal een nieuwe baan. Er wordt overal bezuinigd. Nou, dan lijkt me een simpel rekensommetje genoeg.

Mooi voorbeeld: wij hebben hier een regiokrant en normaal gesproken (dus niet in tijden van crisis) staan er 4 pagina's aan vacatures. Tegenwoordig heb je gelijk als er 1 vacature in staat. Vaak staan er helemaal geen vacatures meer in. Dat is niet voor niks..
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 14:33

Re: Biechttopic

Argh, erger mij op dit moment even weer heel erg aan mijn zwager (broer van mijn man). Hij is nu 26 jaar.

Hij zit sinds 2 jaar werkloos thuis, woont nog bij zijn ouders (mijn schoonouders) en is echt een verwend nest. Hoeft maar 75 euro of 100 euro kostgeld per maand te betalen en voert verder echt helemaal niks uit in het huishouden.
Van solliciteren heeft hij ook nog niet gehoord, hij denkt dat een baan wel naar hem toekomt.

Maar dan wel de nieuwste dingen kopen, velgen voor zijn auto, vele dvds en boeken en nu dan de nieuwe game GTA.

En als je dan vraagt hoe het met zijn zoektocht naar werk gaat, mag je dat niet vragen, wordt hij kwaad en vindt zijn vader (mijn schoonvader) het zielig dat hij nog steeds werkloos thuis zit.

Op zichzelf wonen kan natuurlijk niet, want hij heeft geen spaargeld...

Hoe krijg ik die frustraties van mij af? Met mijn schoonouders kan ik best door één deur, maar met hem...en dan gaan we daar zondag weer op bezoek.

Kan me daar soms zo boos over maken, waarom betaal ik hemelsnaam belasting voor mensen zoals hem die gewoon te lui zijn om werk te zoeken?
<<

Anoniem44

Bericht 19 Sep 2013 14:40

Re: Biechttopic

Ach joh, laat het toch gaan. Denk trouwens ook niet dat je zoveel belasting voor hem betaalt, want neem aan dat zijn ouders dan alles voor hem betalen? Of krijgt hij een uitkering?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 14:43

Re: Biechttopic

-ED- schreef:Ach joh, laat het toch gaan. Denk trouwens ook niet dat je zoveel belasting voor hem betaalt, want neem aan dat zijn ouders dan alles voor hem betalen? Of krijgt hij een uitkering?


Hoop voor mezelf dat zijn uitkering allang gestopt is;).
Kan mij er gewoon kapot aan ergeren, ik werk ergens voor om iets te betalen en bij hem lijkt het aan te komen vliegen.
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 14:47

Re: Biechttopic

Elliot schreef:Ik ben misschien te verwend qua werkzoeken, omdat ik nog nooit werkloos ben geweest en er dus geen ervaring mee heb, maar ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat er nergens een baan te vinden is. Ik besef me dat dit een beetje naief over kan komen, maar als ik in mijn omgeving kijk (en ik woon niet heel ver bij jouw regio vandaan Maple) zie ik zoveel vacatures. Ik weet natuurlijk niet wat voor mbo opleiding jouw vriend heeft, maar als je zegt dat hij heel breed solliciteert zal er vast wel iets zijn wat een raakvlak met hem heeft.
Kan hij zich niet inschrijven bij een uitzendbureau, of een werving en selectiebureau? Op nationale vacaturebank staan al bijna 2000 vacatures op mbo niveau in jullie omgeving, er moet toch iets zijn wat hij kan doen?

Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat hij niet goed genoeg zoekt, want ik geloof echt wel dat hij keihard aan het solliciteren is. Ik bedoel alleen dat hij misschien zijn tactiek moet aanpassen, of via andere wegen moet gaan zoeken.

Dat is wel echt een beetje naïef. Ik weet natuurlijk niet hoe de vriend van Maple zoekt en of hij dat goed doet, en of hij opleiding heeft en hoe zijn vorige banen zijn verlopen, dat kan allemaal invloed hebben.

Maar ik ben nu voor de 3e keer in 5 jaar werkloos en dat is best wel balen. De meeste uitzendbureaus schrijven me niet eens in, er zijn weinig banen in mijn vakgebied en hoewel ik op den duur best een baan buiten mijn vakgebied wil zijn de kansen daar beroerd. Natuurlijk wil ik wel weer een administratieve functie, maar er zitten ook nog een paar 100 mensen thuis met een opleiding in die richting die óók werk zoeken, dus die gaan dan voor. Ik wil wel schoonmaken, maar er zijn zat mensen zonder opleiding die dat willen doen, enzovoorts.
Er zijn op dit moment nou eenmaal meer werklozen dan vacatures en dat houdt gewoon in dat er mensen zijn die nog zo hard zoeken, maar geen baan vinden.

Nu ligt het er natuurlijk aan hoe je zoekt en wat je netwerk is, ik vond elke keer binnen 3/4 maanden weer een baan, maar ik vraag me af of dat dit keer weer gaat lukken. Er zijn gewoon vrijwel geen vacatures.
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 14:48

Re: Biechttopic

Biechtje,wat heb jij daarmee te maken dan? Erger je je vaker aan zaken die jou niet aangaan?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Sep 2013 14:53

Re: Biechttopic

Artemis schreef:Biechtje,wat heb jij daarmee te maken dan? Erger je je vaker aan zaken die jou niet aangaan?


Wel als ik de klaagverhalen aan moet horen, hoe zwaar het is om werkloos te zijn.
Maar ik vroeg ook om een manier om het van mij af te zetten;).
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 14:54

Re: Biechttopic

Biechtje, vervelend dat je niet naar je verstand hebt geluisterd en je hart hebt gevolgd. Alleen lullig dat je ook niet naar de wet hebt geluisterd en ja, dat heeft gelukkig consequenties. Ik snap ook niet wat je hart volgen (samen gaan wonen) te maken heeft met de voel oplichten.... Je kunt dat toch gewoon melden?

Maar het is onmogelijk dat je bij fulltime werken werkt voor de BSO. Ik verdien best goed, en mijn man ook, en ik heb 2 kinderen die 3 dagen per week gaan en ik betaal 200,- netto. Dus leg mij eens uit hoe je met 1 kind en 5 dagen BSO dan uitkomt op een maandloon voor een volwassene aan kosten?
Werken is ook een investering in je toekomst en ik vermoed dat niemand er genoegen mee gaat nemen dat jij minder werkt omdat je de BSO te duur vindt.

Is er een opa/oma/bevriende moeder in de buurt die misschien de kinderen een dag in de week uit school kan meenemen? Dat scheelt weer.

En je hebt er nou eenmaal een zooitje van gemaakt, en nu is het tijd om dat op te lossen en waarschijnlijk gaat dat niet op een prettige manier. Tja, dat is het risico.

En waarom steunende niemand jullie relatie? En waarom ga je in godsnaam zo snel samenwonen terwijl je een kind het voor wie je verantwoordelijk bent... In plaats van de bestaande zooi op te lossen, wat je verplicht bent aan je kind, maak je de zooi groter.
Laatst gewijzigd door Artemis op 19 Sep 2013 14:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers